1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

480493 inlägg · 4078 ämnen

Linköping HC - MODO Hockey 2010-09-25

1282442 · » Till forumet


Sv: Linköping HC - MODO Hockey 2010-09-25
bisterfinnen: "Matte Modig ingen pingvin. Kan bli frysboxen för Sveddan....

(avd räddningsprocent Tarkki VS Sveddan)"

Ja skulle Modig bli tillgänglig för spel i Brynäs så är det ytterst intressant vem som skulle hänga löst av Bjurling och Svedberg. De flesta Brynäsare har nog Svedberg som favorit före Bjurling..

More to come
Kommentera

Sv: Linköping HC - MODO Hockey 2010-09-25
Bad_Brett: Om din analys av Svedberg är någorlunda korrekt så känns det iaf lovande, tycker jag.
Men jag kunde faktiskt inte se en enda sekvens mot Frölunda där han var ut ur position på nåt anmärkningsvärt sätt.
Och det låter iaf lite lovande att det är returerna som han måste jobba med. Låter som att en sån sak ändå kan vara relativt "enkelt" att få bukt med, om man nu jämför med ex andra saker som positionsspelet och hur man ska placera sig i målet. Där känns det som lite mer komplicerat och svårt att jobba bort nåt man en gång kanske lärt in.
Sen borde väl fysiken isf vara den enklaste biten, om han nu inte lider av nån åkomma där han inte kan ta till sig den träningsmängd som det krävs för att han ska bli godkänd av Alcén.
Och som du säger: han verkar ha vinnarskalle, vilket ytterligare stärker förhoppningen att han ska klara av att både förbättre fysiken och det andra vi talar om.
Som sagt: han känns iaf så här långt som ett förstaval, av det jag hittills sett av honom och Bjurling.
Kommentera

Sv: Linköping HC - MODO Hockey 2010-09-25
Salle:

Här har du svaret på din ismaskinstraffråga.
Kommentera

Sv: Linköping HC - MODO Hockey 2010-09-25
Huge:

Matte Modig ingen pingvin. Kan bli frysboxen för Sveddan....

(avd räddningsprocent Tarkki VS Sveddan)

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Linköping HC - MODO Hockey 2010-09-25
Huge:

Nu såg jag inte hela matchen, men på matchbilderna så tycker jag att han ser ut precis som jag minns honom. Stabil på förstaskottet, men släpper ofta returer rakt ut. Dessutom kommer han ofta ur position och får jobba väldigt hårt för att hinna tillbaka. På just den biten tycker jag att han och Markström är som natt och dag, eftersom Markström alltid utstrålade ett oerhört lugn och sällan var ute och simmade i sarghörnen...

Sedan bör det tilläggas att Svedberg höll nollan i tre raka matcher under försäsongen förra året, för att sedan bli successivt sämre. Hans största problem är nämligen fysiken.

Vi får väl se. Det är en enorm vinnarskalle och det vore roligt om han kan fortsätta utvecklas, men tyvärr tror jag att Pekka kan hjälpa honom speciellt mycket. Tekniskt sett är han jätteduktig, men det är på fysiken det faller. Han orkar helt enkelt inte.
Kommentera

Sv: Linköping HC - MODO Hockey 2010-09-25
Berka: Det tycker inte jag, jag tycker han kämpat i varje match denna säsong, bra dessutom. Är förvänad över att en sån spelare jobbar så hårt över hela banan. Han arbetar hårdare än hans rykte.
Sen att han inte får utdelning för det, är en annan sak.
Kommentera

Sv: Linköping HC - MODO Hockey 2010-09-25
spud: Han verkar vara en typisk rastislav pavlikovsky, humörspelare nr:1
Hoppas verkligen att han rycker upp sig för har vi värvat en målgörare för 300k i månaden som inte levererar eller ens gör ett gott jobb på isen så kan det bli en mörk vinter
Kommentera

Sv: Linköping HC - MODO Hockey 2010-09-25
Nikki Nine: Det är väl en rätt berättigad fråga varför inte laget bäst betalda lägger en avgörande straff?
Kommentera


Sv: Linköping HC - MODO Hockey 2010-09-25

Björn W: Haha, jo jag vet det.
Men jag tror ändå att det kan bli lite svettigt för dom som satsat på Tarkki.
Måste dock erkänna att det jag sett av honom också sett bra ut.
Det kanske blir lika spännande som det nyss avklarade riksdagsvalet...

;-)

Kommentera

Sv: Linköping HC - MODO Hockey 2010-09-25
Huge: Jo, men vadet gäller räddningsprocent. :)
Kommentera

Sv: Linköping HC - MODO Hockey 2010-09-25
Björn W: Ja, det där med procenten tar jag inte så allvarligt på när det gäller jämförelser mellan målvakter.
Du kan ju göra några riktiga skitmatcher som drar ner snittet nåt enormt och sen är det i stort sett omöjligt att få upp säsongssnittet även om du räddar laget i resten av matcherna.
Jag ville bara säga att jag gillade det jag såg av Svedberg.
Han agerar lugnt och metodiskt och Bjurling kan få det tufft att hävda sig om han nu tänkt sig att lägga beslag på nån förstaspade.
Kommentera

Sv: Linköping HC - MODO Hockey 2010-09-25
Björn W: Svedberg kan bli bra, och oddsena ökar ju nu när han har alcen som tränare MEN ifjol i modo var han inte en första keeper.
Kommentera

Sv: Linköping HC - MODO Hockey 2010-09-25
Huge: Efter Svedbergs första match så ligger han ju efter både Tarkki och Dahlberg i räddningsprocent? Vi har två färdiga målvakter i år, Svedberg såg idiotsäker ut i enstaka matcher redan ifjol men lyckades bara spika igen en gång på 32 spelade matcher.

De som hoppade på räddningsprocentvadet kan nog vara ganska lugna om inte Tarkki får för sig att göra en plattmatch och sedan hamna i frysboxen med sunkiga stats som han inte får någon chans att reparera. Dahlberg har potentialen att bänka Tarkki om den sistnämnde inte är på tårna.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Linköping HC - MODO Hockey 2010-09-25
Paddan: Det hade du varit om du hade sett Svedbergs insats igår också.
Man fick faktiskt lite Markan-flashbacks flera gånger och det ser ut som att vår målvaktstränare har lyckats än en gång.
Dom som ingick ett vad i er GB när det gäller Svedberg kontra Tarkki tycker jag borde börja bli lite oroliga nu..   ;-)
Kommentera

Sv: Linköping HC - MODO Hockey 2010-09-25
mikenomad: Timråborna är väl inte kända för att behöva ha fredagkväll som ursäkt till att fylla på innanför västen?
Kommentera

Sv: Linköping HC - MODO Hockey 2010-09-25
Huge: Nu har jag inte sett särskilt mycket av Dahlbergs match igår och inte sett något av Svedbergs för att kunna jämföra. Men jag är riktigt nöjd med det jag sett av Dahlberg hittills. 
Kommentera

Sv: Linköping HC - MODO Hockey 2010-09-25
Paddan: Fast med tanke på Svedbergs insats mot Frölunda så kanske ni önskar att Åström haft rätt...    :-)
Kommentera

Sv: Linköping HC - MODO Hockey 2010-09-25

"Tuomas Tarkki är petad idag till förmån för Niklas Svedberg" Bra, Tommy Åström...

Kommentera

Sv: Linköping HC - MODO Hockey 2010-09-25
Bissett19: Skulle vi spela alla matcher som den så vore det ingen idé att spela vidare, då hade de bara kunnat langa över guldet. Så att glädjen stod högt i tak tycker jag inte var speciellt märkligt (det var ju dessutom fredag, jag var själv inte i farten på forumet men kan tänka mig hur det såg ut efter den segern och när folk dessutom antagligen hade en del innanför västen). Och nä, jag tröttnar aldrig på att se Timrå dominera matcher men vinna något...det har vi ju ännu inte lyckats med. Så jag förstår inte din fråga.

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Linköping HC - MODO Hockey 2010-09-25
mikenomad:

Kollar man inläggen efter Frölundamatchen i eran GB,så undrar man om det är någon mening för de andra 11 lagen i ES att ens spela vidare...

Tröttnar ni aldrig på att vinna?
Kommentera

Sv: Linköping HC - MODO Hockey 2010-09-25
Björn W: "guldaspiranten Timrå"

Men tack! :-D
Kommentera

Sv: Linköping HC - MODO Hockey 2010-09-25
Björn W:

Den här är bättre, tycker jag.
Kommentera

Sv: Linköping HC - MODO Hockey 2010-09-25
Poffa: så sant =)
Björn, Ja skicka på mig barra, spelar ingen roll min kväll är redan sabbad ;)

Nä men nu släpper vi detta åt handlingarna, min analyser är inge profetpåbud, alla har vi våra åsikter.

skål mina herra å ev. damer vi sänker våra sorger i en gammal fin single malt och blickar framåt =)
Kommentera

Sv: Linköping HC - MODO Hockey 2010-09-25
Berka: Äsch, jag tycker att gästboken behöver mer fransk 60-talspop, nothing more, nothing less - garçon!
Kommentera

Sv: Linköping HC - MODO Hockey 2010-09-25
Berka: Om han påstår att du är negativ och du hävdar att du är negativ av en anledning, då har ju Björn i sak rätt.
Kommentera

Sv: Linköping HC - MODO Hockey 2010-09-25
Björn W: Ja jisses!
tycker du att vi är negativ?, jag anser att jag är negativ av en anledning, mot brynäs,spelade vi hyffsat, första matchen,premiärnerver från båda håll, en tarkki som va strålande och 2 mål framåt, utöver det så var det ett sömnpiller från båda håll där modo var halvakna och bynäs sov, den matchen berättar mer hur dåliga brynäs var än modo va bra!, Dif hemma, en match som är jämn, men modo skapar lite mer och vipps har danielsson och svarten på några minuter skapat ett oerhört bra vinst läge som vi höll på att tappa i 3:e, luleå hemma är vi bättre i 2 perioder men slarvar så fruktansvärt att vi har uppförsbacke inför 3:e, modo förväntas gå ut ochförsöka vända, men ist. gör modo sin blekaste period hittils och förlusten är ett faktum. Idag möter vi ett fomstarkt hemmalag, matchen präglas av skitmål och kommer att avgöras på straffar till hemmalagets fördel, vi tar 1p vilket är bra, men vi sätter 1 av 6 straffar vilket är mindre bra.

Vi igenomgår en generationsväxling och det var verkligen på tiden, att hoppas på något stort är inte att tänka på i nuläget, men som spelet sett ut stora delar tycker jag att man kan kräva lite mera.
Kommentera

Sv: Linköping HC - MODO Hockey 2010-09-25
Berka & shinzawai: Höll nästan på att glömma bort min present till er. Klackarna i taket, vi kommer att ha varit på slutspelsplats fem omgångar i följd i år, minst. :)

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Linköping HC - MODO Hockey 2010-09-25
shinzawai: Rätt jämn match. Modo började sådär men jobbade sig in i det mer och mer men har fruktansvärt svårt att komma till bra lägen. Mycket puck i anfallszon men lite uträttat. Bättre än matcherna mot LHF och SAIK, men sämre än mot BIF och DIF.
Kommentera

Sv: Linköping HC - MODO Hockey 2010-09-25
Kan ngn berätta hur matchen var i 100 ord eller mindre? Jag kollade sammanlagt 5 minuter och alla 5 spelade vi riktigt bra? Sundström briljerade typ hela tiden de få sekvenser jag såg också..
Kommentera

Sv: Linköping HC - MODO Hockey 2010-09-25
Två RIKTIGA målskyttar till detta lag skulle kunna göra våren riktigt rolig. Nu känns det lite uddlöst just i slottet.
Kommentera

Sv: Linköping HC - MODO Hockey 2010-09-25
Björn W: tvärr så ser jag ingen hockey i helgen då jag e hos gumman i gävle =/
ja i fjol var det ju bedrövligt, typ 8 p på de första 10 omg eller nått sånt.
Tyvärr tror jag timrå har ett bättre lag än oss, dom har det som vi hade för 10 år sedan, skriskoåkning,fart,frenesi, idag är modo någonstans mitt emellan, fast med nyförvärv som på sikt kan bli precis det vi behöver.
Kommentera

Sv: Linköping HC - MODO Hockey 2010-09-25
Berka: Ämeh. Sluta gnälla så. Vi jobbade till oss en rättvis poäng och var bokstavligt talat centimeter från att ta en extra. Alla kan vi hålla med om att effektiviteten har varit sådär, blir intressant att se om vi kan styra upp det på sikt. På det stora hela - trevligt med poäng igen.
Kommentera

Sv: Linköping HC - MODO Hockey 2010-09-25
Berka: Ja, och vi plockar ju poäng den här hösten, det gjorde vi inte ifjol höst. Inte heller sitter vi och drömmer om någon 21:a som frälsare utan vi får lov att fixa det här utan honom. Jag tror det här kan bli skoj om man har förväntningarna på rätt nivå. Hade du sett dagens match så hade du också sett att vi spelar helt okej mot ett lag som gjorde processen kort med guldaspiranten Timrå.

Det finns mer att plocka ur de existerande spelarna om de jobbar på att hitta varandra, vi kan sätta press underifrån med lovande juniorer som Sondre och vi kan självklart värva 1-2 spelare till under säsongens lopp.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Linköping HC - MODO Hockey 2010-09-25
Björn W: Problemet verkar ligga mycket i att vårt spel går ut på att vinna närkamperna runt sargen (bra) och snurra, men sen är det liksom ingen som vet vad man gör därifrån eller hur man ska röra sig, och då blir det enkelt som tusan för försvaret att försvara sig.
Kommentera

Sv: Linköping HC - MODO Hockey 2010-09-25
Björn W:Vi får hoppas att det blir bättre, under guldåret var vi fruktansvär organiserade defensivt vilket gjorde det enklare för forwards att hitta rätt i banan, ibland hade vi grymma uppspel och trots att vi var under press kunde vi kontra på gammalt tjeckiskt vis och näta, skröder hade väl tex. 6-7 st kassar i boxplay.
Idag är det sarg ut, dåliga uppspel och dumpa puckar utan att igentligen ha tänkt igenom situationen.

Nu har det bara gått 4 omg. men va fan, poängena är ju lika viktiga nu som sen.
Kommentera

Sv: Linköping HC - MODO Hockey 2010-09-25
Salle: Om jag minns rätt har jag läst någonstans, kan det ha varit en regelgenomgång på hockeyligan.se, att isytan från mittcirkeln och rakt mot målet ska spolas eller i varje fall skottas ren från lös snö innan straffavgörande sker.
Kommentera

Sv: Linköping HC - MODO Hockey 2010-09-25
Berka: Det där med backarna håller då inte jag med om, MEN däremot finns det en inneboende förmåga till hängskalle som resulterar i att det rinner iväg i matcher som mot Luleå och Skellefteå.

Visst går de bort sig några gånger idag och Timmy/Hållberg försöker ta genvägar i uppspelen som de kanske inte gjorde när de var fem år yngre, men jag upplever det inte som den hönsgård det var ifjol höstas. Den högre kvalitén på målvakterna hjälper säkert till.
Kommentera

Sv: Linköping HC - MODO Hockey 2010-09-25
Blir intressant att se vem som får stå nästa match. Fortsätta med Tarrki som uttalad etta och lita på att han skärper till sig eller varva mer utgå mer efter dagsform?
Kommentera

Sv: Linköping HC - MODO Hockey 2010-09-25
Björn W: IN DEED!!!
Sondre borde vara med i truppen!, eller iaf. ibland, han måste ju få speltid oxå!

Saknaden av mza är större än väntat!

Sen med handen på hjärtat har vi en backuppsätning som tillhör bland de sämsta i es, en bra offensiv grundar sig på en bra defensiv
Kommentera

Sv: Linköping HC - MODO Hockey 2010-09-25
Nenne: våra 2 stora stjärnor har inte levererat, ska man bli orolig eller?

Hoppas modo redan nu letar starka nyförvärv, 2 stabila backar och 2 forwards.
Kommentera

Sv: Linköping HC - MODO Hockey 2010-09-25
Berka: Grejen är ju att om vi hade haft målskyttar av rang så skulle vi ha vunnit idag och troligen haft möjlighet att skicka matchen i Skellefteå in på ett annat spår än vad som blev fallet. I så fall hade vi suttit här och börjat drömma om guld. Jag drömmer om slutspel och hoppas på att vi får in en bra forward till samt låter lovande juniorer få stressa upp våra spelare som ligger lite på gränsen.

Sondre Oldens hantering av frilägena tidigare idag i J20-matchen är ett argument för att ha honom med som vapen till straffläggningarna, om inte annat.
Kommentera

Sv: Linköping HC - MODO Hockey 2010-09-25
Salle: Jag har för mig att jag har läst någonstans hur straffarna ska gå till och att det ska spolas, men jag kanske minns fel..
Kommentera

Sv: Linköping HC - MODO Hockey 2010-09-25
Salle: (Förlorar dessa matcher), hela fjolårsäsongen var ju fylld av hedersamma förluster, vi har chanserna men klarar aldrig av att "knyta igen säcken" idag tar vi 1p vilket är bra, men vi skulle haft 1p till, tyvärr verkar vi helt sakna målskyttar?!

8 mål på 4 matcher????!!!! det är för dåligt. visserligen har vi bara släppt in 8, men vi måste göra mer mål.

tik på torsdag blir tufft, har vi tur kan vi skrälla
Kommentera

Sv: Linköping HC - MODO Hockey 2010-09-25
Salle: Brömde komentatorerna Modo nån gång under matchen?Eller var dom fullt upptagen med att berömma Linköping och deras spelare!Jag tänker iallefall berömma Sundström.Var längesen jag såg han kämpa så hårt byte efter byte.

Men jag tror att Challe är mindre nöjd med Dimitrakos och Ritchie.

Visst skall Dahlberg stå nästa match också..
Kommentera

Sv: Linköping HC - MODO Hockey 2010-09-25
Gustafsson: Jo det är nog inte alla som insett viktigheten i detta moment.

Sen måste man ju undra varför det inte spolades upp i Cloetta center inför straffläggningen. Eller missade jag bara ismaskinerna? I VF-BIF syntes det 2 tydliga "kanter" av ismaskinens nybearbetande så där hade man gjort som reglerna tillåter.

Och är detta i så fall ett "valalternativ" och vem bestämmer OM det skall göras?
Kommentera

Sv: Linköping HC - MODO Hockey 2010-09-25
Berka: "alltid förlorar"???

Räknar du LHC's 2 poäng som en seger också?
Kommentera

Sv: Linköping HC - MODO Hockey 2010-09-25
Salle: Jag hoppas att spelare och ledare inser vilka viktiga poäng som står på spel i en straffläggning. Förväntas man slåss vid sträcket så kan man ej vifta bort det som något tramsigt (även om man tycker det) utan göra sitt yttersta för att ta så många poäng som möjligt.

Har dock förståelse för att det kanske inte har haft högsta prioritet såhär i inledningen.

Dessutom så la Modo bättre straffar än LHC.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Linköping HC - MODO Hockey 2010-09-25
Dags att värva nu, satans less på att vi alltid förlorar, jag vill ha målskyttar och minst 2 stabila backar då hållberg och coock kan dra...

SUCK hellvete, träna straffar !!!!
Kommentera

Sv: Linköping HC - MODO Hockey 2010-09-25
Nikki Nine: Verkar som det gäller BIF och VF också.
Kommentera

1282442 · »