Historik
Föregående · 67 · NästaEn tanke är att trots att vi ligger skrynkligt till har vi bara 12 pinnar upp till SAIK, och i morgon kanske det bara skiljer 9 poäng.
en kul grej att rekomendera är guitar hero med trummor och sång,
Om man är något sånär naturventenskapligt intresserad så finns det liksom inget som talar för att det skall finnas ett liv efter detta.
Men då gäller det att man tar hand om det man har, här och nu istället.
scim:
Muslimer eller Kristna:
same shit diffrent religion
Metal Guru:
Ja den där galne prästen verkar ha halva Bufabs årsproduktion lös.
Gurun:
Jag blir aningen tveksam när den Katolska Kyrkans överhuvud tycker att Homosex är ett lika stort hot som klimatförändringen, är man inte lite ute på tunn is då?
Metal Guru:
Religion är bara ett sätt att skrämma befolkningen till underkastelse. Har alltid varit och kommer alltid att vara. Otaliga är incidenterna som under århundrandena våldfört sig på befolkningarna runt om i världen.
Ett liv efter detta? My ass..
Det är med avsmak jag läser ett uttalande från Påven i Rom.
"Homosex är ett lika stort hot som klimatförändringen"
Skall han säga som har stora delar av det katolska prästerskapet full av pedofiler.
Modano:
"Men jimmy när det är lögner o skitsnack från ledningen gång på gång då är det fan i mig nog. "
Antingen kommer du med konkreta bevis på detta eller så tycker jag att du skall be om ursäkt och sluta upp med ditt raljerande.
Kanske sanningen är att spelarna inte vill spela i Timrå. Nån som tänkt den tanken ?
Laken:
Men du inbillar dig väl inte att det skulle vara vattentäta skott mellan oss supporters och murvlarna i media?
Eller hur hade du tänkt dig att informationsflödet skulle gå till? Ska man som supporter skriva på ett sekretessavtal eller?
Laken:
Så dom pissar på dig för att dom inte vill att du och alla andra elitserielag och media med Tomas Ros och det övriga drevet skall få ta del av hur snacket går inom klubbens vägger mitt under brinnande säsong?
Då kan jag nog ta att man hellre är tyst än att Tomas Ros i vanlig ordning gör en höna av en fjäder, alla dar i veckan "and twice on sunday" :)
Laken:
Jag tycker däremot att det är bra att klubben lägger locket på HELA säsongen och inte informerar om vad som sker inom klubben.
I princip sköter dom klubben på exakt samma sätt nu som för 20 år sedan, den enda skillnaden mellan nu och då stavas Internet. Med Internts intåg i stugorna förflyttades spekulationerna från att vara ett fikarumsfenomen mellan 4-5 stycken hängandes vid en kaffemaskin till att göra om fikarummens medlemmar till vad HS är idag.
Så jag tro inte att sponsorerna blir särskilt upprörda för att det inte kommer pressmeddelanden i tid och otid om ditt och datt.
Laken:
Men, om nu dom valda styrelsemedlemmarna väljer att inte informera om allt som snackas inom klubbens väggar, hur kan det vara fel?
Vad har dom att vinna på det?
Skulle Astra ha informerat om att man var Losec på spåren INNAN man hade låst fast all forskning i patentet?
Skulle President Roosevelt kallat till presskonferens 1942 och informerat om att man dragit i gång Manhattanprojektet för att lösa atombombens gåta?
Under säsong håller man käft utåt, vill man påverka, se till att bli invald i styrelsen. Men då gäller fortfarande regel 1, håll truten utåt.
Uno Gordon:
Allt är inte svart eller vitt som du kanske tror.
Jag skulle kanske kunna tycka ett det vore bra med en representant i styrelsen likaväl som facken har arbetstagarrepresentanter i vissa företags ledningsgrupper. I min värld har vi alla som håller på TIK samma mål, nämnligen klubbens välbefinnande.
Det kan ju fakiskt vara så att det finns världens bästa förklaring varför man inte har valt att förstärka klubben efter Mäkiaho och Jontes frånfälle men väljer att inte torgföra det till allmän beskådan för dom övriga elitserielagen och AB & EX.
Vad den förklaringen kan vara må vi spekulera om. Men som sagt allt är inte vare sig svart eller vitt.
Nä, jag tycker inte att Laken eller någon annan för den delen är en idiot, det vore under min värdighet att idiotförklara någon.
Försökte få till en omröstning, men en bugg satte käppar i hjulet, men skam den som ger sig.
Borde SK ha en representant i TIK's Styrelse?
Ja, eller nej.
Det är ang Johansson och sponsorerna är det mest kvalificerade skitsnacket jag läst sedan det första inlägget på HS 2001-06-29 20:52 och det säger inte lite det.
Laken:
men till våren blir det ändring på det, jag förslår dig som ledamot och kommer att rösta på dig. Hoppas att fler blir medlemmar och väljer in dig.
Laken:
fan vad stolt du skall vara som har myntat ett uttryck som går ut på att idiotförklara alla som jobbar arslet av sig för att du skall få privilegiet att bevittna elitseriehockey i Timrå, en kommun med 18.000 invånare.
Som info kommer jag att föreslå valberedningen att nominera dig till en plats i Timrå IKs styrelse till våren. För utan dig kan det bara gå åt helvete och det vill i alla fall jag inte veta av. Och det är INTE ironi......
Eller, om inte ens Boorken är villig att träna MIF då är nog hoppet ute för dom ;)
Loomis:
Ett snitt på 5000 som 30 hemmamatcher blir ca: 20 millar. Hela publiken är med andra ord bara 20 % av omsättningen. Ett tapp på 1000 i snitt är då inte mer än 4 miljoner i minskad omsättning. Jonte i tio månader a 350 tusen är 3.5 miljoner.......
Men vad faen, en kvalserie kan ju kanske vara ett sätt att få oss supporters att börja åka på bortamatcher igen :)
Bragd-Birger:
1,
Klassen på dina inlägg borde göra Björn Ranelid grön av avund.
"Själen väger inte mer än hjärnan hos en fjäril, men gud får ta till sin stora passare om man skall omsluta den"
2, trådvalet är ett hån mot dom på kansliet som jobbar "scvaijnigt" mycket för att få plus och minus att balansera med dom sportsliga framgångarna.
Ser i en av drakarna att det finns en hemsida som "informerar" om vilka i ett antal kommuner som är dömda för sexrelaterade brott. Det är en kopia av domen och information om den dömde i form av bild och adress.
Detta är ju relativt vanligt förekommande i USA och nu verkar fenomenet spridit sig till Sverige.
Jag har svårt att tycka rätt eller fel om detta, vad tycker ni?
Skarin:
Det är bedrövligt att man skall ens fundera på att skriva dessa rader.
-Men jag orkar inte bry mig längre. Blir det kvalserien blir det att tanka bilen och börja åka, tur att soppan är så billig för tillfället.
Sedan hörde jag i dag om en som ville besöka dagens match, men blev så illa bemött av en namngiven person på kansliet att man baxnar. Borde man inte ta hand om dom som till äventyrs vill besöka timrås hemmamatcher?
Det har gått så långt nu med misären att man orkar inte bry sig längre. Bara det inte blir kvalserien så är jag mer än nöjd, men skall det kvalas sig kvar får man väl tanka bilen och ställa in GPS'en på LIF, MIF, och kanske Gärdehallen.
Skrivs det inte i den så kommer den att självdö.
Om man tar på sig 28 år tjocka glasögon så känner jag igen mig på sättet vi åkte ur, sedan tog det 18 år att hitta tillbaka igen.
Kommer du ihåg när Tifograbbarna jobbat en vecka med det riktiga klubbmärket. Och sedan skull dom inte få hissa banderollen över kortsidan.
Toppstyrning är ALLTID av ondo. Skalla bli spännade hurvida galjonsfigurerna Linkan och Robban lyckas med lagbygget till nästa år, om dom inte redan hoppat av innan dess.
Jo han gjorde ju mycket väsen av sig under tiden i Tik, not!
Hahl Bundy:
Jag säger som en gamla bekant som var tysk, och inte kunde svenska så bra:)
-Nubben kan skita sig i arslet !
Bigthelin:
För att prata klarspråk, dom såg fördjävliga ut. Sönderphotoshopade orginalloggor som går under devicen more is less blir sällan bra.
Det finns ett orginal till vänster på denna sida, klockren i sin enkelhet.
Bragd-Birger:
Antingen är Lethonen gjord av socker, eller så är det någon dold agenda bakom "lethonens" alla frånfällen. Man kan ju inte gå från frisk till "sjuk" var och varannan vecka under 3 månader.
Sammanfattning av Timrås spel i kväll.
http://www.ekoagg.se/images/hg.jpg
Konsten att stå på hälarna:
http://svt.se/content/1/c6/06/05/01/Halar.jpg
Hybris på Mount Everest-nivå om du frågar mig. Vilken dödssynd det skulle vara om en juniorsupporter skule råka knäppa en bild på någon på isen. Vad skall han kunna göra med den? Skicka till tryckeri och mångfaldiga?
Plattityder med andra ord, det sätts dagligen nya olympiska rekord i att slå igen öppna dörrar här på HS.
Tycker att vi lämnar denna tråden åt sitt öde, då namnvalet känns ovärdigt. Då jag vet hur mycket det jobbas bakom kulisserna.
Föregående · 67 · Nästa
Hoppas att ni får en trevlig resa, och en ännu trevligare hemresa :)