1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581156 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - FBK 2008-12-13

1100203 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - FBK 2008-12-13
Ambroo: Var det inte han som gjorde en sådan fin passning till en Färjestadsspelare. Gillar Tenkarat jag, han kämpar på även i de matcher där resten av laget verkar vara lediga.
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2008-12-13

Laken: Man kan säga mycket. Och det gör jag. Men faktumet är att SANNY hade hjärta. En knepig typ som jag inte drog jämt med vid sidan om. Men fan vad attityd han visade upp. HAN var fundamentet för STOLTHET - HJÄRTA - PASSION. Allt de där försvann med Nubben - Sanny - Robban - Koskinen - Krykov - Manderville.

Jag tvivlar starkt på att vi någonsin får se något liknande i Timrå igen. Man kan alltid hoppas och önska sig. Men jag betvivlar det starkt.

Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2008-12-13
TobiasThyr: ja den perioden var den finaste och gladaste jag varit med om ... känns fruktansvärt avlägset ..
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2008-12-13
Uno Gordon:

Det skulle vara roligare med ett lag med fler lokala spelare, i dagens Timrå finns det flera spelare av allsvensk klass, jag hade tyckt det varit roligare med Chrippe, Månsson, Hansson, Lauritsén, m.fl i truppen och byggt vidare på dom.

Det kan inte ha sett sämre ut.
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2008-12-13
Ambroo: Jag håller också med om Moe (även om han låg bakom att FBK fick något friläge). Han har utvecklats enormt!
När hans kontrakt går ut hoppas jag på ett nytt 3-5 års.
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2008-12-13
Jo just det, han spelade bara 26:25 min igår...
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2008-12-13
Uno Gordon: Jag håller med dig fullständigt Magnus. Moe var isens bästa TIK:are igår, igen. Han var klockren i närkampsspelet, gjorde några vältajmade stötbrytningar och ville klart mest. Ok att han sen slarvar vid några situationer, men han är iaf en av få som vågar och han gör det dessutom med finess. Vidare så är han sett till förväntningarna innan säsongen den klart bäste i alla avseenden. En 6:e plats i den interna poängligan, det 3:e bästa +/- i laget och i topp vad gäller istid per match talar sitt tydliga språk. Sen så är väl inte en 13:e plats i den totala poängligan för backar så illa pinkat heller och det trots att merparten av de som ligger före har spelat 10 matcher mer...

Hans stats. lyder som följer: 21 GP, 3 G, 11 A, 14 TP, +6.
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2008-12-13
Spelarna i all ära men Challe ska ha sig en rejäl känga också.
När FBK manövrerade ut oss totalt i matchen behöver vi en Lill-Kentatyp som veckar pannan och drar fram en ny strategi. Inte en Challe som släpper vita tavlan och börjar gnälla på domaren.

Han har mycket rutin som spelare den gode Charles men i båset har han otroligt mycket kvar att lära.

Jag tycker inte det är i Timrå kan ska fortsätta med det.....
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2008-12-13

Långben: Jo jag är helt allvarlig. Moe var bäst på plan bland Timråspelarna. Han gjorde några klockrena brytningar och satte in ett par härliga proppar vid sargerna och tog för sig precis som Sundh och Axelsson gjorde. De försökte åtminstone i ett övrigt håglöst och slätstruket Timrå. Letar du bara efter fel?

Det är möjligt att han var inne på något baklängesmål (Moe alltså) men det drar inte ned betyget på honom för det. För de andra kan fan så mycket bättre än vad de visade upp igår.

Moe har jag stor tilltro till. Han är den vi skall bygga morgondagens Timrå kring tillsammans med Sebbe Erixon. Vi har misshandlat alldeles för många egna produkter genom åren så att det räcker och blir över.

Vi måste inse att vi bara kan plocka hit färdiga spelare i överflöd. Vi måste även nyttja resurserna i egna led. Man kan inte begära att en 20-årig kille skall vara mogen likt en 30-åring i varenda moment. Om man tittar på den senaste 14-dagarsprognosen så ligger Moe sammantaget på jävligt mycket plus. Från HV-matchen och framåt har han varit stundtals bländande.

De är de äldre spelarna som måste ta mera ansvar. Robin Jonsson t ex är jäkla besvikelse. Jag hade förhoppningar på att han skulle ta det sista slutgiltiga steget i Timrå när han värvades ifjol och lägga klart sitt pussel. Så har inte fallet blivit och jag tvivlar på att det kommer ske någonting mer radikalt i hans utveckling framöver. Dennis Persson är också väldigt ung, men inte en egen produkt, utan hitplockad ifrån Djurgården. Och lägger man dessutom i beaktande att karln blivit draftad så anser jag ändå att man kan kräva mer utav honom. Och han har ingen plats i nästa års lagbygge i mina ögon. Han har visserligen bara skrivit ett 1-årskontrakt och är på utlåning. Men i dagsläget är han inte ens nära NHL.

Kimmo Lotvonen har vi heller ingen nytta av. Han har rent utsagt genomgående varit bedrövlig under sin tid i rödvitt. Han har glimrat till ibland men formtopparna är lätträknade på ena handens fingrar.

Alltså bort med Lotvonen, Persson och Jonsson och värva nya backar.

Tomas Skogs har tagit sig alltmer och man kan väl bara hoppas på att hans smekmånad är förbi och att han växer in mer och mer i kostymen.

Lehtonen räknar jag dessvärre inte med nästa säsong. Det enda som skulle kunna få honom att stanna är att Timrå IK gör en ordentlig satsning med ett nytt tränarteam i båset och att man håller vad man lovar vad beträffar nyrekryteringar samt att man signar Mika Pyörälä för ännu en säsong.

Johan Backlund har fått en nytändning och nu kan jag faktiskt tänka mig att behålla honom liksom Åkerlund.

Håkan Bogg är också en spelare vi bör jobba på att få behålla. Han är inte bäst men han stämplar in på kontoret varje kväll och sprider en bra stämning i truppen. Därför är han hyperviktig.

Ja jag vet att jag sågat Bogg tidigare. Men egentligen har jag inget emot honom. Det är bara det att jag tycker ledningen fört oss supportrar bakom ljuset med vilseledande ambitioner och visioner.

Man måste rätta munnen efter matsäcken även när det gäller målsättningar om nu inte pengarna finns?!

Man blir bara ännu mer frustrerad och förbannad när de styrande visar upp en sådan otrolighet flathet utåt sett. Det är möjligt att det jobbas hårt i kulisserna. Men det är inget vi vanliga dödliga får ta del utav och att så arrogant hålla upp en fasad som inte håller och uppenbarligen kommer att ge vika och rämna inom kort om inga synbara förändringar görs är bedrövligt.

Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2008-12-13
Uno Gordon:Vem då!Du menar väl inte moe igen!
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2008-12-13
Uno Gordon: Ja herragud nu var de nån som tog i så han sket på sig,
Ja väsby måste vara en otrolig merit att ha basat över,

Nä nu är de go natt och nya krafter imorrn

3 sköna poäng nästa gång, för de är väl så dom kör, bra match varrannan gång?
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2008-12-13

Jesse P: Nu är Du ute på jävligt djupt vatten. Challe må vara orutinerad som ledare. Men har faktiskt basat över Väsby. Och var en ledare som spelare. Har man varit lagkapten hos mesta mästarna och vunnit 5 mästerskapstitlar samt ett OS-guld så anser jag att man har någonting att komma med.

Sedan är Timrå kanske inte rätt forum för Challe. Vad vet jag? Men Challe kommer bli en stor ledare på sikt. I ett annat lag. Har man ett gäng primadonnor man förfogar över som hellre ser till sitt egna ego framför lagets bästa och som fullständigt skiter blanka fan i sina supportrar och inte har ett dugg skam i kroppen inför att visa sig ute på stan en lördagkväll efter en förlustmatch så skulle nog fan inte ens Påven eller Gud kunna gjuta mod.

Det är alldeles åt helvete för få spelare som visar attityd och karaktär. Det finns inget gentlemen agreement längre.

Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2008-12-13
LingaN: Han var bäst på banan idag. Punkt slut.
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2008-12-13
DJ Hemp: kan ju säkert ha fel också men var han inte andretränare då?
räknas inte riktigt tycker ja
beror väl på vad han hade för roll
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2008-12-13
Laken:

Jag ser i så fall gärna att "Challe" blir kvar. Har inga problem med honom. Han uppnådde trots allt semi i våras! Tror att våra problem ligger någon annanstans. Längre upp i systemet, möjligen?
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2008-12-13
Jesse P: eller emot rögle när axelsson / sundh gjorde mål dom vart så överlyckliga så man vart tårögd bara av att se dom =) , men annars har du helt rätt, inte som förr om åren då dom vart helt galen när dom gjorde mål, glömmer aldrig tenkies mål emot modo när han står och hoppas som en tok efter, så ser det ut om man är lycklig och tycker det är roligt.

www.youtube.com/watch?v=PJXMtYmLA60

www.youtube.com/watch?v=r_PejANAGcE&feature=related


det här mina vänner var tider då man älskade att gå på hockey vilket även spelarna gjorde, som syns ganska väl på dessa filmer =)
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2008-12-13
Uno Gordon: Nu var det ju inte så att jag klankade ner på Moe utan besvarade endast din antydan att han skulle ha varit isens kung eller värd något jävla pris.
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2008-12-13
DJ Hemp: Vet inte vilka som finns på marknaden.
Leif Boork? Stephan Lundh?
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2008-12-13
TobiasThyr: De är en grej som har stört mig otroligt mycket, de verkar inte vara nån som hellst spelglädje alls i laget, många ggr när dom har gjort mål så har reaktiorna varit typ: "jaha vi gjorde mål...nu då?"

förutom när lehtonen avgjorde nån sudden för ett par matcher sen
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2008-12-13
DJ Hemp: anledningen till att kenta inte fick/ville vara kvar var väl
att dom ville ha en förändring eftersom en tränare inte kan vara kvar i ett och samma lag i mer än 5 år enligt många "experter"
men vad vet jag de kanske är fel att ligga där uppe i toppen för att sen ta in
en tränare som aldrg hållt i hela takt pinnen nån gång
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2008-12-13
Jesse P: jo i stort sett, endast bolibompa och tenkie som hade fart framåt idag, resten åkte och tänkte på julbord och julöl ? , bedrövlig match tror säkert hälften av dom 5000åskadare som va där gick hem innan matchen va slut.
du missa absolut ingenting kan jag lova "/
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2008-12-13
Laken:

Jag köper ditt svar, hur ledsen det än gör mig. Jag var ju en av förespråkarna för "Challe" när denne tog över. Ville egentligen ha kvar "Lill-Kenta", men uppenbarligen dög han inte av obekant anledning. Ansåg inte att Kenta körde fast, han gjorde fan det bästa av materialet. Liksom Challe gör nu. Vem ska ta över, anser du?
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2008-12-13
TobiasThyr: kan inte vara möjligt!
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2008-12-13
Hassebo: tänk dig tälje matchen fast ännu lite sämre =)
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2008-12-13
Det gick åt helvete. Var tyvärr inte på plats denna dag (första matchen för säsongen) eftersom jag var inhyrd som ljudtekniker på annat håll sen länge. Har inte sett el.hört nåt ang.matchen förutom resultatet vilket i sig gör mig redlöst knäckt. ändå känner jag mig minst lika bekymrad över att se SAIK ta över serieledningen. Jag har nån nerv i mig som ligger på som en kronofogde så fort det går bra för detta luffargäng. Men är väl nåt jag får leva med. Förhoppningsvis spårar de ur snart... Varför inte ge mig inre julfrid o spöa sheleftyou ännu en gång på annandagen. Please!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2008-12-13
DJ Hemp: Ja, jag tror faktiskt det - de har kört fast och kommer inte vidare.
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2008-12-13
Helt ärligt... Tror ni verkligen att ett entledigande av Challe/Nygge är den slutgiltiga lösningen? Jag tror fan på och önskar ha denna duo kvar. Vilket är alternativet i så fall?
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2008-12-13
superfalle: Ja håller med Moe har väldigt många goda hockeyegenskaper o han o lehtonen tillsammans är vårt minsta bekymmer på backsidan...men vi behöver lite mer backar av den kraftfulla sargtypen också nu känns vi så oerhört "lätta" i stort både sebbe o DP eler skogs är ju inte direkt fysiska spelartyper o vi har för få sådana..
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2008-12-13
Uno Gordon: japp ... över moe faller ingen skugga .. tog alla hälften så mycke ansvar som han så skulle läget se helt annorlunda ut .. årets stooora utropstecken ... heja moe
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2008-12-13
LingaN:Och vad fan spelar det för roll då? Killen är 20år gammal. Är den någon jag har överseende med över att det kan brista ibland  hos så är det Moe. Grabben gör så mycket gott för föreningen och flaggar för attityd.
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2008-12-13
Uno Gordon: Moe gjorde bort sig flera gånger i PP och anfallszon.
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2008-12-13
Uno Gordon:
glöm ej nya tränare =)
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2008-12-13

Långben: Skämtare??!! MOE var isens kung. Såg du inte det är du tamefan blind. Klockrena brytningar och en jävla vilja. Axelsson rörde på buggarna och forecheckade högt i banan till skillnad från vissa andra som står med hawaiiskjortorna på och en paraplydrink i näven och väntar på att en macka på bladet skall serveras så att de får hänga in den högt! Man är livrädd för att bli smutsig och gör siljanssvängar när man kommer upp till röd, vänder hemåt och börjar om. Man gör precis tvärtemot det som förmodligen sades på  genomgången. Huvudet och fötterna hade redan stämplat ut och gått på ledighet. Man var inte hungriga idag, inte sugna, inte tända. Glöden slocknade och självdog i samma andetag. Jag förstår inte varför allting skall sitta i tjära? Skall det vara så förbannat svårt att prestera på en någorlunda jämn och fin nivå två matcher i rad?

Det är HÖGMOD och BEKVÄMLIGHET rakt igenom! Det finns inga acceptabla ursäkter för ett sådant här svinn. Poängen blåser upp i rök fortare än vi hinner blinka och räkna till tre.

DET ÄR ALARMERANDE!!! Skarpt läge. Nu har halva serien spelats och nu måste spelet ha satt sig. Det går inte att åka omkring och tro att allting skall ordna sig utav sig självt!

Sedan är jag ruggigt kritisk mot Challe idag. Coachningen idag var sämre än på Kentas och Peos tid. Noll tajming, noll känsla, noll finess. Timeout med 3min kvar. Oh my god!

Timeouten skulle ha tagit efter 1.37 i andra perioden när FBK gör 0-2. Och i det läget skulle Challe ha gått ner på 2 backpar och 3 femmor.

MOE, ERIXON, LEHTONEN OCH ERIK ANDERSSON SKALL SPELA KONSTANT I BOXPLAY OCH POWERPLAY!

Sedan MÅSTE TIMRÅ VÄRVA UNDER UPPEHÅLLET! MINST EN NY SPELARE HELST TVÅ SKALL IN I LAGET!

EN CENTER OCH EN BACK! Det blir prio 1! KOSTA VAD FAN DE KOSTA VILL!

ÅKER VI UR ES TAR DET MINST 30ÅR INNAN VI ÄR TILLBAKS IGEN!!!!

VAKNA!!!

ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)

Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2008-12-13

Skarin:
Det är bedrövligt att man skall ens fundera på att skriva dessa rader.
-Men jag orkar inte bry mig längre. Blir det kvalserien blir det att tanka bilen och börja åka, tur att soppan är så billig för tillfället.

Sedan hörde jag i dag om en som ville besöka dagens match, men blev så illa bemött av en namngiven person på kansliet att man baxnar. Borde man inte ta hand om dom som till äventyrs vill besöka timrås hemmamatcher?

Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2008-12-13
Jag spelade viktig match inför ett uppehåll, med inställning som vapen, en gång, på Dramaten ´86.

Det här ser ut att gå åt helvete.
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2008-12-13
TobiasThyr: Jo, sen vet man ju inte heller om han OCKSÅ är less på föreningens handlingsförlamning och mer eller mindre bara "ställer upp", därav den loja attityden.
Nää som sagt, på annandan är Styf:en tebaks, då får Erik Andersson rycka in i 1:a femman mellan Pyrret och Tenkie.
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2008-12-13
erathoo: ja men det är ju inte direkt motiverande att spela där man hatar att spela, och det syns ju i spelet att han inte gillar det, som jag som jobbar med att köra skotare ( skogstraktor ) skulle bli tillsagt av min arbetsgivare att sköta papper så skulle jag ha hemskt svårt att motivera mig till det :P men men nu krävs radikala förändringar. efter en sån här match vill man aldrig se E.on igen. men hur besviken man en blir så står man lik förbannat där nästa match,
hoppas tomten är generös iår iaf, jag kan stå över mina klappar om han kompenserar det med bra backar till timrå ;)
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2008-12-13
erathoo: Vi får hoppas Challe sätter upp Erik Andersson i Pyrrets lina om inte Wandell kommer åter och ingen ersättare värvas, det vore iallafall bättre än och måsta se en less Pyörälä glida runt å sprida neg. energi.
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2008-12-13
TobiasThyr: ...håller i princip med, men nog måste man väl kunna kräva professionalitet av en sådan spelare? om laget inte har någon annan lösning så måste man väl spela där tränarn säger?
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2008-12-13
sen undrar jag om JimmyH fortfarande har samma uppfattning angående pyrret som center, enligt han så är det inge skamligt att spela första center i ett ES lag
men som jag ser det lyser det ju inte direkt nån glädje över han att få spela på den positionen, ser mest allmänt över tråkad ut och väntar på slutsignalen, måste in med en 1center så han får spela på kanten..
känns i hela kroppen att se han tappa glädjen för hockeyn "/
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2008-12-13
Frella: Inte f-n hjälper det med bara en 1:e center. Backsidan M.Å.S.T.E förstärkas med MINST en förstklassig back...pronto! Därefter även en center såklart. Detta gäller för att överhuvudtaget överleva den här säsongen. Tittar vi framåt måste stora förändringar göras i ledningen, en total makeover...
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2008-12-13
Dallas: Va fan ska de fira, ska de gå och klapp varandra om ryggen och tycka de varit duktiga. Hoppas de håller till i någon källare långt ner i underjorden.
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2008-12-13
Icing-Ove: Är du seriöst intresserad hur länge dom har kontrakt? Skulle inte tro det.
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2008-12-13
Dallas:
De ska väl möta upp de nya spelarna Jäger och Koskenkorva. Skämt åsido, hur länge har Challe kontrakt?
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2008-12-13
Sitter o gluttar på BIF-DIF, ser ut som två topplag jämfört med hur TIK såg ut idag, de kämpar och har någon typ trygghet...

3-3 nu heja brynäs....trodde inte jag skulle säga så, känns pinsamt jobbigt att erkänna att enda chansen för TIK är att DIF o SSK förlorar sina matcher :-(
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2008-12-13
Dallas: Trevligt, tack för delgivet skvaller. :-)
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2008-12-13
Dallas: Bar då kan de ju avslappnat prata igenom vad de skall göra under uppehållet...småvärva...
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2008-12-13
MB: Timrå har Julfest i kväll. Alla. Challe. Nygge. Christer E. TJ med bror sin + alla spelare. ALLA SKA SEDAN PÅ STAN. / Skvallerkärringen
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2008-12-13
Frella: Precis, det verkar som om vi bara "orkar" göra en bra match för att sedan falla ihop igen.
Vi har ju haft en hel drös matcher där vi kunnat klättrat upp i tabellen och framför allt ökat avståndet till SSK & DIF men då blir vi alldeles uddlösa.
I dagens match innan uppehållet så kräver jag mer av ett lag i poängbehov.
Känns som om dom inte bryr sig om poängen. 2005 då gjorde vi ett ryck i just de matcherna bl a mot SSK hemma och FBK borta tror jag det var.. som sedan leddde till att vi inte behövde spela kvalserien men missade slutspelet.

Nånting är hur som helst fel i årets Timrå IK, frågan är vad föreningen tänker göra åt det....

Nä nu får man bryta ihop över julen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - FBK 2008-12-13
TobiasThyr: Är man aldrig i anfallszon eller försöker ta sig dit blir det ju svårt att lägga puckar på mål också. Av de 16 skott vi sköt idag var det väl max ett eller två som kunde resulterat ifall Divis gjort någon tavla.
Kommentera

1100203 · »