1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

577860 inlägg · 6216 ämnen

SSK - Timrå IK 2008-12-09

1098322 · » Till forumet


Sv: SSK - Timrå IK 2008-12-09
Perk: Va en mening som skulle passa denna match SSK spela hockey timråspelarna va där för att mysåka tillsammans. PINSAMT
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2008-12-09
Det var en plattmatch igår som sved extra mycket då det var en 6-poängsmatch. Tyvärr så gör alla lag skitmatcher ibland, dock är det jävligt surt att det hände mot SSK som förövrigt har en uppgående formkurva (4 vinster på senaste 6 matcherna).

Även fast vi spelade riktigt uselt - som många andra gånger förr på bortaplan, så gjorde vi 2 mål. Jag tror laget är väl medvetna om detta och kommer göra allt för att vinna hemma imorgon. De vill inte svika oss igen!

Det kanske ser tungt och mörkt ut, men tänk på att:

- SSK har en bra formkurva.
- Vi har alltid svårt mot SSK
- Deras skithockey passar inte vårt spel
- Vi är genomusla på bortaplan - thats a fact
- Det var en plattmatch - bara laddda om och blicka uppåt.

Imorgon kommer vi tillbaka i den positiva trenden igen!
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2008-12-09
John K: Jag vet inte riktigt varför alla pratar om att Lotvonen inte tacklas. Iochförsig så gör han inte det, men jag tycker han använder sin stora kropp och styrka på andra sätt, som att trycka fast folk mot sargen, hålla bort folk framför mål osv. Man behöver inte tacklas hela tiden enligt mig.
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2008-12-09
Snoop: Bra med lite positiv anda nu, det behövs. Vi vinner på torsdag under förutsättning att alla knyter på sig grillorna. I går såg det ju mest ut som man inte ville vara där. Hur kan det bli så? En som måste börja ta för sig bättre är ju definitivt Lotvonen, han verkar inte ens kunna tackla fast en endaste motståndare vid sargen, kör han med allmänhetens åkning eller?
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2008-12-09
Måste säga att de var Backe,Tenkrat och Moe som va bra igår, resten vete fan och de är sällan man skådar Mika P vara dålig, Hynning glömde man ju fan bort att han va med och samma med Pärssinen, ,men vi har en match mindre spelad än SSK och nu jävlar vinner vi ju på torsdag !!
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2008-12-09
Jag kastade sönder min klocka i vredesmod igår, fakturan kommer jag skicka till Timrås styrelse.
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2008-12-09
Mackelito: Problemet med gallerungarna är ju att de är på tok för valpiga i defensiven. Och då ser ju ändå vår defensiv ut som den gör.

Tycker de flesta framhäver gallerungarnas prestationer lite väl mycket ibland och baserar det ofta på deras unga ålder. Helt rätt att de presterar mer än vad man skulle kunna kräva av så unga killar på denna nivå, men det räcker inte att spela respektlöst framåt, även om det är mer än vissa av de mer rutinerade spelarna visar upp ibland. Klarar man inte av den defensiva delen av spelet bättre än man gör så är man inte redo för mer speltid än man får, även om vår defensiv inte är mycket att hänga i julgranen direkt.

Men Axelssons skada borde innebära att MPS får chansen till rejält med speltid med hyfsade killar bredvid sig och det kan han ju vara värd om andra kan täcka upp hans brister bakåt. I en bättre omgivning behöver han inte bry sig lika mycket om det defensiva utan kan koncentrera sig på det han är bra på så får det defensiva kunnandet komma senare med mer träning och erfarenhet.

Nu blir man väl idiotförklarad för att man går ut och ger kritik till våra unga och otroligt talangfulla ungdomar. Men jag vidhåller ändå att de inte räcker till sett till helheten. Det behövs mer balans mellan deras kunnande offensivt och defensivt för att de ska vara något att räkna med än som väckarklocka när de andra inte presterar det man kan kräva av dem.
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2008-12-09
Mackelito: Det har vi andra skrikigt om nu i 20omg. men inget händer.

Vi åker ut så är det bara.
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2008-12-09
Mackelito: Ser man till igår så har vi nog inga ES forwards...
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2008-12-09
Ordspråket "faller en faller alla" passar som hand i handske på gårdagens match. I lagsporter verkar detta vara ett uttalat fenomen. Jag glömmer inte Mika Pyöräläs uttalande i matchen mot DIF - "det kändes redan i omklädningsrummet att vi inte var beredda". Varför blir det så? Kan man inte göra något åt den känslan/inställningen innan matchstart?

Om inte X jobbar och tar sitt ansvar varför ska jag då jobba som ett litet svin på isen, jag som t.o.m. har mindre lön än X ? Jag anser att det är ledarens ansvar att känna av stämningen innan match och lagkaptenens under match.

Inställningen igår är inte något unikt unikum som bara drabbar Timrå IK, det drabbar alla lag i ES.

Men det underlättar om man har ett bra material att jobba med, för det är svårt att göra om en åsna till en travhäst.
Kommentera


Sv: SSK - Timrå IK 2008-12-09
-Gurra-: Jäklar det va inte bra... Nu finns det absolut INGEN utväg till att inte värva... hur många egentligen RIKTIGA es spelare har vi om vi ska räkna bort junisar som Jeppe Anton Persson, Päjäärvi och Erixon så har vi 9 forwards och 5 backar, det är ju fan makalöst!!

VÄRVAAAAAA!!!
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2008-12-09
Mackelito: 3 till 6 veckor stog det i ST.
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2008-12-09
The Fat Bastard: Sean Avery & Lance Ward räcker :)
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2008-12-09
-Gurra-: Någonlänk eller vet du hurlänge han blir borta??
iofs,måste bli mer speltid för galler ungarna..
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2008-12-09
The Fat Bastard: Jättebra att Axelsson blev skadad också. Huummmm.
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2008-12-09
Nånting är riktigt fel i Timrås trupp, när inte spelarna jobbar som ett lag med hjärta så är det nåt som inte stämmer, Challe?...Det verkar inte finnas nån ledare i laget, nån härförare, yrare försvarsspel får man leta efter...

En 1-a center (Canadensare med attityd)
2 backar med attityd (en tuff Canadensare, en stark finne)

VI MÅSTE VÄRVA NU!

Timrå IK är dom bästa.
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2008-12-09
ITK: Han har ju spelat i Lahti Pelicans i finska ligan så varför skulle han inte kunna spela här?
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2008-12-09
TRL: Skulle minst sagt vara en skön värvning men jag kan inte se Avery någonsin spela i en serie utanför yankland.

Måla upp följande scenario : Avery hemmahörandes i en 3a i brf Örnen med blickarna över Timrå.. Tror inte att fåfänga Sean skulle bli speciellt långvarig :D
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2008-12-09
Jag kan inte minnas när jag senast såg ett så bottenlöst uselt Timrå IK som det man fick uppleva igår. Mellanakten tog priset. Så fruktansvärt stillastående och handlingsförlamat att man inte trodde det var sant. Detta mot ett bottenlag. Ändå vet man att enligt den här sportens logik så kan vi stå där som segrare på nytt redan i morgon. Mot ett topplag. Och Challes manskap hyllas åter för en riktig kämpainsats. Med andra ord: Sporten ishockey känns inte trovärdig. Kanske är den egentligen inte på riktigt? Jag tvivlar allt mer...
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2008-12-09
Herminator: Dom kanske skulle fundera på att plocka hit Sean Avery... Han åker ju inte med handväskan under armen precis ;)
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2008-12-09

Bragd-Birger: Jag har en sak på önskelistan, en hård julklapp. En så kallad Manderville2. Minns ni den mannens engagemang och jävlaranamma. Han eldade upp både sig själv och övriga i laget. När det gick tungt för Timrå och huvudena hängde klev han runt i båset och slog på medspelarnas benskydd. Ingen skulle komma undan utan att göra sitt bästa varje gång. Det såg han till alldeles själv. Det måste väl finnas en Transatlant med samma GO i att värva. Vi har plats för två! I går skulle alla killar utom Backlund behövt detta. Att får höra -SKÄRP ER! från en kille i laget tar mycket bättre än sedvanligt Challe-gnäll.

Minns ni kära klubbledning? Jag minns minsann!

Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2008-12-09
Ordet primadonner som challe använder sig av i dagbladet använde ja redan ifjol, fy va pinit de här är.
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2008-12-09
Allt är svart...

Så dåligt som det var igår får det bara inte vara. Jag mådde f-n illa efter matchen. För att kunna somna var jag tvungen att städa så att tankarna skingrades, fy f-n.

Jag tror säkert att alla gör sitt bästa, men vad är det som går fel ? Först mot Djurgården, och nu mot SSK. Något är galet, vad det är vet inte jag.

Nä, jag mår illa fortfarande. Får väl städa åt grannen ikväll.

Bra blogginlägg av JH.

Allt är svart...
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2008-12-09
Finns egentligen ingenting att tillägga, men likförbannat måste man ju skriva av sig en smula frustration en dag som denna. Stängde av hjärnan i samma ögonblick som slutsignalen gick och blockerade varje tanke på det jag nyss bevittnat. Det höll till i morse. Vaknade i ren och skär ångest, samt rodnandes över mig själv och det lag som just för tillfället fått mandat att besudla klubbens färger.

För så här är det: Det finns inga ursäkter för vad som presterades i går. Inga alls. Det var ett hån, Inte bara mot den klubb man representerar eller dess supportrar, utan mot hela sporten som sådan. Ett hån.

Det snackas om att vi måste ha nya backar. Visst, visst. Men det är inte usla backars fel att laget ställer upp i en passiv box när motståndarna fått pucken under kontroll i offensiv zon. Eller att man släpper hela jämrans mittzon så att SSK (betong-SSK!!!1) kan ta fart från egen blå och flyga in i zonen med 'försvarande' spelare som fastfrusna koner.
Inte heller är det backarnas fel att 'offensiven' utgörs av en pervers form av leken 'försten över röd lägger pucken i rundeln' - givetvis med övriga forwards jagandes lika aggressivt och framgångsrikt som en Kristina Lugn på nedåttjack.

Nä. Fy faen. Folk snackar om Timrås 'stundande kris' med alla utgående kontrakt. En dag som denna känns det snarare som en frälsning. Jag vill se spelare med klass på isen. Och då menar jag inte nödvändigtvis hockeyskills-mässigt. Klass. Tänker inte droppa några namn, men ett par spelares agerande fick mig att känna avsmak. Så jävla patetiskt. Ett renodlat brunkargäng med en tiondel av Timrås lönekostnad hade presterat mer och bättre än det Timrå mäktade med i går.

Challe får också ta på sig ett par skopor av det bruna. Nog fan har hans direktiv ett par fingrar med i anledningen till att man inleder så oerhört korkat/fegt/menlöst/patetiskt avvaktande som man gör. Mot - jag säger det igen - SSK på bortaplan. Och så säger han själv, inte utan förvåning, att Timrå endast har en seger i Scaniarinken under hans ledning. Nähä?

Slutligen: hockey är en skitsport!
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2008-12-09
Nu har vi iaf lyckats bevisa att vi är GIF Sundsvall. Några ljusa stunder på hemmaplan, pinsamt jävla bedrövliga så fort vi sätter oss i bussen till annan ort. Nu har vi fortfarande ett hyfsat poängsnitt men vinner man inte dom rätta matcherna är det skitsamma och framförallt, vinner man inga bortamatcher så spelar man heller inget slutspel.

Som vi uppträder på isen just nu så skulle inte ens Malkin och Lidas bidra i detta laget då 20 st andra åker runt och helst av allt skulle vilja ligga hemma i soffan och titta på matchen. Fan nu hoppas man ju nästan på att vi är lika vassa imorn så vi kan åka på en 0-10 torsk eller liknande så kanske det ringer en väckarklocka hos någon åtminstone.

Challe bör ha gjort sitt i den här föreningen efter denna säsong, frågan är väl bara om han ska gå nu under uppehållet. Inte för att jag tror det hjälper, men kanske att en ny tränare åtminstone kan lägga upp någorlunda rätt taktik baserat på motstånd för det känns som att om vi gasat så hade vi kunnat leda med 4-0 även igår då SSK var ganska långt ifrån bra och fartfyllda i matchinledningen.

Nej detta laget förtjänar en plats i KS.
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2008-12-09
Urgh :-(
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2008-12-09
lungan: Ingenmansland låter rimligt. Det börjar bli tröttsamt att läsa/prata om någon vändning, ungefär lika tröttsamt som att läsa rykten om nyförvärv. Frölunda har spelarmaterial och resurser för en vändning och den har dom genomfört. HV71 har också en trupp som kan mäkta med en vändning så snart deras skadeläge ser bättre ut. Timrå har uppenbarligen inte det, speciellt inte när spelare lämnar laget på löpande band utan att ersättas.

Är det någon som ser tecken på att bortaspelet kommer att förbättras? DIF, Brynäs och nu SSK borta och det är pinsam hockey från timrås sida.

Som man bäddar får man ligga, när lagets förstacenter är ett lån som kan sticka när som helst han börjat producera och 3 av lagets ordinarie backar är juniorer då vet man att något inte står rätt till. Om man sen lägger till att man lyckats göra sig av med Mäkiaho och Hedström utan så mycket som en jävla intresseanmälan från något annat än ett par tre halvdassiga nordamerikanska backar, då förstår man att den här säsongen bara är att glömma.

Jo just ja, vi värvade ju Bogg. Ingen skugga skall falla över honom, han har väl gjort vad som förväntades av honom men ingen skall tro att han är något annat än konstgjord andning. Nu har vi Pyörälä på centerplats igen och helt plötsligt så börjar spelet kännas igen...
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2008-12-09
Nej, det är nog dags att börja inse att det enda som Timrå ska fokusera på är att inte hamna i kvalserien. kommer vi till slutspel är det en bonus, detta kan vi tacka våran fruktansvärt dåliga ledning och sportchefer för.

AVGÅ eller AGERA, så enkelt är det vi supportrar kräver 2 till 3 nya spelare och det är omgående!!!!

Finns det inga pengar så gå ut och sägs det. så inte vi sitter och hoppas på något som aldrig kommer ske. Vi kräver INFO....
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2008-12-09

lungan: "ta poäng"...

Vi är Red Eagles... räcker inte det? 

Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2008-12-09
Så länge vi inte tar poäng på bortaplan kommer vi aldrig att klättra i tabelln var så säkra, vi måste börja plocka poäng på borta plan, och det är omgående vi får börja emot Saik på annandagen.

Kul nästkommande tre matcher möter vi topplagen uscha
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2008-12-09
Ja nu när Axelsson blir borta i 3 till 6 veckor, så är det dags att Linkan börjar agera!!!!!!

En center och en back måste in så är det bara och kommer inte Wandell tillbaka så måste en forward också värvas!!!!
Kommentera


Sv: SSK - Timrå IK 2008-12-09
Skarin: Ja det är fan i mig otroligt att inte dåren gör ett piss då ALLA har ser att det har varit BACK BRIST i fyra månader Stakars challe som inte har en backjävel som kan TACKLA det är nog bara en tidsfråga hur länge han orkar med ES hjärndödades klubblednig. FY FAN BORT MED SKITEN OMG
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2008-12-09
Snoop: ja ska bli kul att se betygen
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2008-12-09
RTS: jakob johansson -18 och andreé persson -15 är faktiskt sämre..
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2008-12-09
Sämsta jag sett på år och dar.
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2008-12-09
Skarin: Lugn,nu ska dom träna lite ishockey och sen tarom skalpen av indianerna..Heja Timrå!!
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2008-12-09
Det var jobbigt att se på rakt igenom. Då Tenkrat satte dit 2 - 2 så kändes det som om det skulle kunna bli slag om saken igen, men då hamnade ett par backar på efterkälken och fick sätta sig i utvisningsbåset. 3 - 2, och sen var det tack och godnatt. Sista två minuterna såg Timrå inte ens intresserat ut av att jaga kvittering.

Det är då fan att man ska behöva genomlida en till sån här match. Jag tycker mest av allt synd om Backlund som står på huvudet medan resten av laget agerar rundningskonor i egen försvarszon - och då tittar jag främst på RJ och Sebastian Erixon som gång på gång blev uppsnurrade i egna sarghörn.

Kanske det som stör mig mest av allt är att laget igenom tur och Backlunds skicklighet hålls kvar i matchen intill det sista, men likt förbannat inte lyckas repa något slags mod eller finna någon struktur vid ett enda tillfälle i matchen; för det är i huvudet det sitter. Pyörälä missar inte öppet mål eller gör de misstag han gjorde i en match då han har hjärnan på rätt frekvens. Det gör han bara inte.
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2008-12-09
Strömberg: "Vi var snäppet bättre"


Ehhhh??? Avdelningen underdrifter
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2008-12-09
Långben: Eftersom ledningen inte ens lyckas få hit en back så känns det rätt så långt bort med fler.
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2008-12-09
RTS: Får dom de så får vi nog ge betygsättaren lite smisk.
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2008-12-09
Är inte Jim Brithen ledig?
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2008-12-09
Skarin: Mysigt...på gränsen till gosigt skulle jag säga!

En annan sak: Vilken tur att Basketligan är stängd - Annars skulle Sundsvallsbuktens alla elitlag åka ur samma säsong
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2008-12-09
Snoop: Han o Robin kommer få en 3 el 4:a i betyg i morgon med motiveringen: Spelar klokt o enkelt, löser situationerna med ett stort lugn, stabil matchen igenom.
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2008-12-09
RTS: Äh, hela hockey-sverige skrattar åt oss. Det är väl trevligt och mysigt bara det.
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2008-12-09
RTS: Fattar överhuvedtaget vad Landslagsledningen ser i vårt bidrag till JMV

-13 i +- sämst i Elitserien.
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2008-12-09
RTS: Ja Sebbe E är väl på minus 13 nu han o de är gulliga siffror de.
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2008-12-09
Skarin:haha,,en back du måste skämta!spara 26an kör upp en buss utanför E.o.n kör upp dom till Kovland!Låna in Bobcatsbackarna dom kan dubblera i Timrå och Sundsvall!
Kommentera

Sv: SSK - Timrå IK 2008-12-09
Skarin: Jag tycker vi skall hylla Linkan, för det är visst jäkligt svårt o dyrt att hitta två backar o en Center. Men han gör ett bra jobb. Det är inte så lätt att vara sportchef.

Nej skämt o sidå.

Backlinje är katastrofal, Jag tänker inte nämna Nr3 o Nr 4inte heller speedkulan nr 29 någe mer.

Skogs, Moe o Mikko är de ända 3 av nuvarande spelande backar som är något att satsa på.

Resten är inte i närheten av Elitklass.

Som sagt något är allvarligt fel i Timrå.
Men ledning, fortsätt gärna att inte göra något!!!

Fy fan.
Kommentera

1098322 · »