1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 532120 inlägg · 4126 ämnen

« · 2117950 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
Gavelo: jag håller med, ca topp fem borde gå med detta material. Just nu är det otroligt svårt att titta på matcherna. Styf har anammat Hellqvist passiva coachningsstil, men när man släpper 6 raka mål utan att vara nära själva blir det ruskigt irriterande att han inte ens tar en time out.

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
Min känsla är ett plockepinn-lag där Glader värvat på namn istället för på roll. Det gäller ju att bygga ett LAG utifrån vilka roller spelarna är tänkta för. Var tydlig med spelaren vilken roll han kommer få. Resultatet är ju totalen hur alla spelare utför sina roller. Tänk att man ska behöva förklara detta...

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
Nucky: Aha, var det där dom satt

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
Costanza: Det kan ju handla om dåligt självförtroende också. Några vinster så vänder det. Jag hade hellre sett er tillsammans med oss där uppe. Upp med hakan!

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
Nucky:
Om vi tar in 2 så tycker 2 av dem från ordinarie uppställningen, det kommer göra mkt. Från Olhaver hade vi söker kunna klämma ut 15+ poäng det tror jag inte Lindewall kommer bidra med. Tycker detta lagbygge påminner rätt mkt om säsongen 17-18.

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
digitalbath: Du menar samma Fredrik Andersson som med ren flyt klarade undvika negativt kval för ett par år sedan? Ja, vi kan värva mediokert, för det är enda sättet att säkerställa att man får behålla spelarna.

Eller kan man värva spelare med möjlighet att utvecklas, men då får man acceptera att de lämnar. Det är verkligheten för den här serien.

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
jonsson: Modos offensiv är relativt bra, kommer tyvärr sällan in på mål men i övrigt fick vi långa anfall.
Problemet är att det saknas styrspel i mittzonen, Taif undrade nog vad som försiggicks när det aldrig var något motstånd i mittzonen och kontringarna haglade (som vanligt) tätt, det defensiva spelat i egen zon kan mest förklaras med ordet haveri där man åter igen sjunker djupt i knät på Peters medans majoriteten stirrade puck. När Modo äntligen ägde puck så var det så sönderläst och samtidigt så omständigt att Taif oräkneliga gånger knyckte pucken när Modo egentligen bara skulle vägga back back och sen spel ut trissan ur zonen, man skulle kunna tro att dom hade en intern tävling om vem som kan spela fast den andre flest gånger under 60 minuter?!

Styf hade kastat om inför matchen och första perioden ägde Modo och borde haft en större ledning, inför den andra så ändrade han igen och spelet störtdök, matchbilden blev omvänd och Modo blev utspelade i boxplay och 5 mot 5.
Inför 3e ändrade Styf om igen och verkade gå tillbaka till de ursprungliga kedjorna och spelet blev om något ännu lite sämre, faktum är att det sista 40 är nog bland det värsta jag sett från ett hockeylag i allsvenskan någonsin, och det sa jag efter AIK matchen också.

Taif var smartare, snabbare, bättre, och hade en ytterst enkel match trots att man inte egentligen spelade särskilt bra.
Ungefär det sammanfattar matchen och modos insats

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
Nucky:

Rockwood nätade, alltid något

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
Tarasov: Var hittar du denna skottkarta, kan du publicera den här annars??
Visa oss alla hur den ser ut, vore intressant att få se

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
Robin Ztorken L: vi satt kvar på flyget. Grabbarna kanske led av jetlag, stackarna

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
Jag förstår inte Modos strategi alls. I flera år ignoreras vikten av en stabil stomme. En trygg stomme är det som behövs för att slussa in yngre spelare. I min värld bygger man ett lag runt rätt centertyper. Med rätt centertyp menar jag inte stjärnvärvningar eller utländska legoknektar, utan trygga rutinerade pjäser som har en hög lägstanivå och vana att sätta igång spelet (Fredrik Andersson är ett bra exempel). Att tvingas panikvärva för att fylla detta tomrum när haveriet är ett faktum är exakt det som gjort att Modo underpresterar år efter år.

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
Sputnik: Ett högt Tempo kan man ha med eller utan puck utan att lyckas .
Tror inte att många lag slår MoDo i sitt skridsko åkande tempo.
Tråkig kommentar på vår sida ifrån dig .

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
jonsson: I dag var dom det, utan tvekan.
Vi satt kvar i bussen, som man säger. ok första period sen rasade hels skiten bara ihop.
Tragisk upplevelse för oss som orkade se klart

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
Tarasov: Tar tillbaka all jävla peppning för det här laget. Vad fan är det för inställning de går in med till matcherna. Ta i för helvete!!

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
jonsson:
Inte 7-2 illa men ett övertag för Tingsryd skulle jag säga.

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
Tarasov: Ändå svårt att se att dom skulle vara orsaken. Anledningen till att ex.vis Styf/Wallinder spelar mycket just nu antar jag är pga skador på Viklund/Corrado.
Liljewall gör sitt jobb bra(bättre än Olhaver) och Strömgren får nog bara spela pga skador, kan inte tänka mig annat.

Tror väldigt många knutar skulle lösas med mer kreativitet(s2nya forwards/centrar) samt Corrado och Viklund tillbaka.
Tyvärr lär den sistnämnde bli borta hela Januari i princip.
Måste leta ersättare för honom.
Tycker backsidan är på tok för svag idag.

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
jonsson:
Kolla skottkartan😂

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
Nucky:
Vi kan utgå ifrån att en bra allsvensk lön är 50’. Inte alltför många i vårt lag är dyrare än så Karla och Corrado gissar jag. I övrigt är det väl kring 40. Tjernström/Åhström lär knappt ha 20 om ens det, samma Wallinder/Styf

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
Majbrasan:

Ni som såg mstchen, vad gick så j-vla illa?
Jag vägrar inse att TAIF är så mycket bättre.

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
Bad_Brett: Jag ser inget problem med detta lagbygge, det är inget topp3 lag men ett lag för topp5 , problemet är att Modo saknar en tränare med en spelidé som fungerar för materialet, spelar som ingen roll om. I skulle värva ett 100%igt lag så skulle vi ändå ligga i botten om det inte finns någon styrning.
Glader är direkt ansvarig för ledningen i laget och hittills har både Ville och Styf varit rejäla stolpe ut.

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
Nja bara glöm denna match nu och gå vidare till imorgon!!!! för det blir vinst imorgon!!!!

Va int så negativa!!!!!!!! ni vinner imorgon!

det ni saknar just nu är en roll i båset som kan få erat lag att dra åt samma håll, samt erat försvarsspel är lite sämre än min systerdotters lag.. inget ont menat men det ser ut som en stor flock av hönsgård

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
Gavelo: Vetefan..
Peters har inga speciella meriter att tala om och bör inte vara alltför dyr.
Hedberg har några svaga säsonger bakom sig, tveksam till att det fanns SHL-intresse exempelvis.

Övriga håller jag med dig om.

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
Gavelo: Svenningson är en som jag tycker lutar mot felvärvning, han var ju placerad i förstakedjan till en början och skulle göra mål, men har han träffat mål sen försäsongen?
Nu har han ju inte fått de bästa lekkamraterna kanske, men han har fått mycket tid.

Om han var tänkt som vår sniper i förstakedjan så har Glader misslyckats rätt stort där.

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
{5647}: Då måste jag fråga , har dom lyckats (juniorerna) , dom har väll inte höjt nivån på laget eller är dom andra spelarna lika bra eller sämre än dom .
Att ta in juniorer betyder oftast en brist på andra spelares duglighet under säsong .
Ta vilket annat topp lag i HA dom har inga ..bärande .. juniorer i sina lag

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
Robin Ztorken L: Håller verkligen med till 100% , ett stort problem som jag tycker är att föreningen har sån stor övertro på junior verksamheten år efter år för att vi alltid är i topp varje år med J 20 och J 18

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
Bad_Brett:
Skall man lägga in Lindewall/Tjernström/Strömgren är ingen av dem någon som gör sina medspelare direkt bättre på denna nivå. Inget ont om någon av dem men de är knappt komplemtspelare på denna nivå. Det är helt ok att komma in och lira en 6-7 minuter då och då men inte mer. Strömgren/Lindewall kommer få bra karriärer, men inte än. Då skall 9 man på fw sidan göra jobbet, Harju/Karlkvist/Hedberg kan leverera själva, Karlkvist höjer sina medspelare. Av de 6 återstående tycker jag Svenningsson/Ohlsson/Sylwander är bra allsvenska spelare när de får göra sina grejer och de kan bli fina tillgångar i ett välkomponerat. Aagaard kan jag se växa, Hägga/Jellvert är helt ok på denna nivå men det är väldigt tunt. Rockwood tror jag fö är ett fynd. Nu förtjänar jag en gilla pga Karlkvist och inte Karla 😉

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
jonsson: Med en förlust imorgon.

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
{8384}:

Vilken käftsmäll ikväll, hur går man vidare?

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
Gavelo: Problemet är att han uppenbarligen inte är duktig på att bygga lag. Många av spelarna som har kommit in är bra på pappret, men när summan är så tydligt sämre än ingredienserna så är det svårt att inte snegla mot sportchefen.

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
{5647}: Juniorer måste matchas in i ett lugnare tempo och ihop med spelare med lite rutin.
Nu kör vi hela tiden med för många juniorer , dom får spela för mycket och det är för många samtidigt i laguppställningen.
Några få då och då i en rutinerad miljö, detta håller bevisligen inte.
Det är min åsikt och bestämda uppfattning, det är ju bara att se hur det ser ut därute på isen.
Talar sitt tydliga språk

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
Sputnik: Sant, som jag sa så har Modo en dyr trupp.

Jag tycker att Glader levererat rätt bra, en väldans massa vassa spelare förra säsongen och även denna, egentligen har han inte värvat någon riktig flopp denna säsong förutom Olhaver som jag ändå tror kom från BH.
Dahlrot, Olsson, Tjernström värvades inte för en specifik ledande roll.
Det enda egentliga stora misslyckande som Glader stått för är huvudtränarfrågan, där har han misslyckats kopiöst och det är det som kostar Modo spelet och vinsterna.

Om Modo ska kunna rädda säsongen så måste man plocka in en huvudtränare som är riktigt duktig

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
Robin Ztorken L: o Taif hade två segrar av sju o utklassar Modo

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
Dundee: ja som jag ser det borde, framförallt Tik låta olika spelare vila o släppa in 2-3 juniorer de har en sån position, vi har inte fullt lag utan dem så lagbygget ställer jag mig frågande till

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
Gavelo: Även om Dahlroth inte levrerar och att jag aldrig varit ett fan av han så kan han nog kosta en del med..
Topp 3 lär ni nog vara i allafall i spelarbudget. Som sagt Glader har en del att bevisa nu när han står på egna ben utan att kunna bolla med Björn.H.

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
Gavelo: lite rädd att modo står med en dyr trupp och presterar såhär. Skulle vara roligt och veta hur vi står budgetmässigt mot de andra klubbarna

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
Robin Ztorken L: I morgon Västervik, vårt bogeyteam och därefter dubbelmöten med TIK.
Känns som nio kassaskåpssäkra pinnar, vi kommer klättra i tabellen!!!
Frågan är bara åt vilket håll :-)

Allvarligt talat så kommer vi kamma ihop exakt noll poäng på dessa tre matcher för just nu är vi serien sämsta lag, utan tvekan.
Finns inte hopp någonstans som det ser ut på isen just nu.
Vad vi behöver är ny tränare/coach och en handfull ny spelare med kvaliteter!

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
Nucky: Tror denna truppen är väldigt dyr.
Peters har en topplön
Hedberg har en topplön
Sveningsson är nog dyrast i truppen efter den enorma dragkampen i våras.
Brendan och Corrado tillhör toppskiktet
Olsson lämnade för en bra lön
Viklund har hög lön men något lägre än toppen.

Modo har en dyr trupp men inte dyrast.

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
Nucky:
14-5 på två matcher man är på väg att tappa det. Det går sådär utan Kaut/Heppo

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
Dundee: nej, jag håller inte med dig. Jag tycker fortfarande att soelare för spelare är vi ett mycket bättre lag.

Ärligt talat tycker jag snacket om juniorer är löjligt. Vi matchade klart fler ifjol och var ett topplag. Wallinder var bättre ifjol exempelvis.

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
Dundee: Håller med om att vi inte är något topplag på papperet heller. Detta måste vara den billigaste trupp vi ställt på isen sedan man trillade ner i HA.
Inget fel med att matcha Styf/Wallinder samt andra juniorer, men då ska man ha bredden att kunna ersätta dom när de dippar.
Nu är det som att man blir förvånad över att Wallinders första år inte liknar Norlinder.
Jadu Glader, undrar om inte du tagit dig vatten över huvudet..

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
{8384}: ne bara hoppas kik och väsby fortsätter vara dåliga och sämre än oss för vi är inte bra. Ber till gudarna att vi slipper kval neråt

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
Kliff: Stäng käften din jävla pajas!

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
Eller: inte Perra nå dummare på hocky finns inte .kämpa Modo de vänder

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
Steken84: jaa gör det!

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
Lillebror Harju är nog gladare än storebrorsan efter denna match...

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
Heyerdal: En seger senaste fem och totalt blåsta av isen mot AIK o Tingsryd!
Fatta att det är kris på allvar nu och fin målskillnad 2-14, ska man skratta eller gråta?

En helt ny värld har öppnat sig för oss nu, fastspikade i botten!

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
DrCox: Pinsamt, tycker synd om Peters.

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
Kunglouie:
Lugn grabbar, vi möter ju Västervik imorgon 😃👍👍

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
{5647}: Om vi klarar oss kvar i hockeyallsvenskan så vill jag se utrensning på tränarsidan Styf och co håller inte måttet. Sen är frågan om Glader är rätt man att bygga ett lag han har ju inte imponerat än så länge iaf Drömmen vore Alavaara som Sportchef och Karlin som huvudtränare och att Karlin får välja sina assisterande inte behöva ärva dom från tidigare regimer.

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
Steken84: Dom ska bort, bort, bort.
Kul dock att vi redan är inne på reservplanen, vad blir nästa drag?😩😆

« · 2117950 · »