1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

480241 inlägg · 4078 ämnen

20081101 MODO - Rögle BK

1083182 · » Till forumet


Sv: 20081101 MODO - Rögle BK
Wayne Gresky: Jag hade fel men, "så misstänker jag att man spelar med nuvarande lag" antog att en misstanke var lite negativt laddat, men så var det inte.
Kommentera

Sv: 20081101 MODO - Rögle BK
spud: Hur lyckades du få det till att jag var missnöjd? Jag konstaterade bara helt sakligt vad jag trodde skulle ske. Vi behöver inga nya spelare i dagslget, men kan man krydda anrättningen till slutspelet så skulle det ju vara grädde på moset. Sen kvarstår ju faktum att det inte är säkert att alla bra spelare blir tillgängliga just veckan innan transferfönstret stänger, så skulle det dyka upp någon stjärna nu som kan tänka sig att spela i MoDo så behöver det inte vara helt fel att nypa honom. Jag är nöjd bara Snellman försvinner.
Kommentera

Sv: 20081101 MODO - Rögle BK
shinzawai: Jag uppfattade som att WG var lite missnöjd med att det skulle vara så.
Kommentera

Sv: 20081101 MODO - Rögle BK
spud: Var inte det precis vad WG skrev?
Kommentera

Sv: 20081101 MODO - Rögle BK
Wayne Gresky: Men varför i detta läge handla in en till spelare? Om snellman får gå kan vi gott och väl utan hets sondera marknaden till en Kuusela kommer ut och lägga allt krut på honom. Vi har ändå spelare att tillgå så länge vi har normalt antal spelare skadade. Dessutom har de spelare som lirar i j20 men fått prova på ES inte skämt ut sig. Och att spela på 3 femmor nån match är inte heller katastrof.
Kommentera

Sv: 20081101 MODO - Rögle BK
MorganaLefaey: Frågan är väl om det finns något prisvärt på marknaden? Kickar man Snellman så misstänker jag att man spelar med nuvarande lag och tittar om det dyker upp någon joker efter jul.
Kommentera

Sv: 20081101 MODO - Rögle BK

Wayne Gresky: Man kan väl börja fundera på hur länge snellman som varit extraspelare mot rögle och är extraforward även i nästa match mot djurgården blir kvar. När Tuokko och Yetman kommer tillbaka så blir det nog ännu längre ner i gruset för denna kille. Skall bli intressant att se vad modo gör om de skeppar honom. Värvar något nytt? Ja man har gjort det 2 säsonger på raken och kickar man en så borde man väl värva nytt kan man tycka. Men med de publiksiffror man har så kanske man går bet på nytt ändå.

Kommentera

Sv: 20081101 MODO - Rögle BK
spud: Det påminde lite om Sverige-Vitryssland.
Kommentera

Sv: 20081101 MODO - Rögle BK
Få se nu. Vi spelade alltså ut Rögle, men släppte in tre mål på tio skott och förlorade? Låter...frustrerande.
Kommentera

Sv: 20081101 MODO - Rögle BK
NordaBoy: Ä vafan, oavsett om domaren var dålig skulle vi ha stängt matchen tidigare. Vi är bättre än rbk, det vet vi och det vet dom. Sen att Lahti aldrig varit bra visste vi om innan matchen, och om inte spelarna kan förbereda sig på det får vi skylla oss själva.

Synd att vi inte fick ha vår svit till uppehållet, det hade spelet i våra senaste matcher förtjänat.

De känns jävligt bra att vi spelar ut serieledarna så brutalt som vi ändå gjorde.
Kommentera

Sv: 20081101 MODO - Rögle BK
Paddan: Expressen är helt körda i huvudet. att dom skämmer ut sig håller jag inte med om de var dommarn som är sämst !
Kommentera

Sv: 20081101 MODO - Rögle BK
shinzawai: Tänk vad Expressen är uppfinningsrika. Efter artikeln med rubriken "Här skämmer Modos superkedja ut sig" har man kommit på det fina diskussionsämnet: "Är Modos supertrio stjärnor eller busar?"
Kommentera

Sv: 20081101 MODO - Rögle BK
Belix: Håller med dig till 100%. Självklart borde de lärt sig läxan efter halva matchen, men jag anser ändå att arroganta jävla Lahti är orsaken till de många MC-utvisningarna, inte förstakedjan.
Kommentera

Sv: 20081101 MODO - Rögle BK
shinzawai: Jag vill inte kalla Modo för speciellt gnälliga men när man fått ett par 10:or för snack så ska f-n en sexåring begripa att det inte går att snacka med dommarn. Det är proffs vi pratar om med massor av rutin från dom stora ligorna som inte fattade att i går kunde man inte snacka med Lahti om man nu någonsin kunnat det. Men ni tycks ju ha klart för er att Lahti ogillar er ännu en anledning för spelarna att förstå att det inte går att snacka med honom.

Jag hade varit vansinnig på våra spelare om man snackat till sig 4 st 10:or i samma match, kanske på en hel säsong men inte på en match.

Att diskutera någon enskild missad tripping är totalt meningslöst för där är vi aldeles för enögda som fans, jag anser han missar en del på Modo och du anser han missar en del på Rögle låt det stanna vid det för närmare sanningen än så kan man aldrig komma fans imellan.
Kommentera

Sv: 20081101 MODO - Rögle BK
Belix: Det är för lätt att kalla Modo gnälliga efter fjolåret. För en gångs skull fick man se ganska tydligt vad de fick misconduct för, och inte fan ska man få 10 minuter på botbänken för "HEY!". Sundström och Skröder har fått massvis med rättvisa misconducts genom åren, men idag tvivlar jag på att någon av dem var välförtjänta.

Lahti är den sämsta och framför allt maktfullkomligaste domaren jag någonsin sett. Det är en sak att blanda och ge friskt genom matcherna och missa solklara grejjer (såg ni trippingen på Hedman när han var fri vid första stopen, kolla var Lahti har blicken, typ på Krizan 180 grader åt fel håll), men han kan fan inte ta en dialog. Visst, han ska inte tåla skit, men han vägrar ju ens prata. Att vägra prata med Harri var fan droppen.

VARFÖR kan inte Modo begära att inte dömas av den där jävla sopan fler gånger? Om de visar öppet missnöje borde de kunna planera in andra domare för oss, det funkar ju uppenbarligen inte. Spelarna hatar honom.
Kommentera

Sv: 20081101 MODO - Rögle BK
Lumber Jack: Just det. Sådeså Poffa, haha, där fick du :P

Och bara därför så knöt jag handen dubbelt så hårt i fickan. Nu får jag aldrig av mig byxorna.
Kommentera

Sv: 20081101 MODO - Rögle BK
Poffa: Du är härmed varnad. Ska du skicka hotbrev till Paddan gör du det direkt utan att annonsera det via denna kanal.
Kommentera

Sv: 20081101 MODO - Rögle BK
Poffa: Hotbrev. Men, hallå modoratorer, ärekränkning, påhopp... Äh, sparka på Hedin!
Kommentera

Sv: 20081101 MODO - Rögle BK
Paddan: Om du inte passar dig får du ett hotbrev om en sisådär 15 år.
Kommentera

Sv: 20081101 MODO - Rögle BK
Paddan: Jag tror jag i protest ska strunta i att gå på matchen på måndag. Då fattar de. Eller också ska jag gå ner i källaren och sitta där ett par timmar.
Kommentera

Sv: 20081101 MODO - Rögle BK
Lumber Jack: Men brev går väl inte, det tar ju femton år för Poffa att få något skickat från Ånge. Nej, jag tycker att vi knyter näven i byxfickan i protest. Då jäklar ska ni få se på handlingskraft och snabba förändringar.
Kommentera

Sv: 20081101 MODO - Rögle BK
Lumber Jack: Ja. För det måste ju hjälpa.
Kommentera

Sv: 20081101 MODO - Rögle BK
Frisco: Vi skriver ett öppet brev åsså mailbombar vi allt och alla!
Kommentera

Sv: 20081101 MODO - Rögle BK
NuMo: Vi måste byta tränare, bygga en arena nån annanstans och sparka truppen och köpa in 23 nya spelare. Helst igår.
Kommentera

Sv: 20081101 MODO - Rögle BK
spud:

KRIS!

Sparka Hedin!
Kommentera

Sv: 20081101 MODO - Rögle BK
NordaBoy: Jag satt på restaurang viktory och det känns förbannat illa att lägga pengar på att se en match där domaren håller så låg nivå, att man blir bara arg! de är absolut den sämsta domaren som sverige någosin har skådat.... Det känns skit trist att se ett utspelat rögle vinna en kamp som man aldrig kan avgöra eftersom idiot L lever i sin egna värld! FY FAN att den jäveln fortfarande får dömma... Ge game penalty åt dig själv R:lahti
Kommentera

Sv: 20081101 MODO - Rögle BK
SKANDAL SKANDAL EN DOMMAR SKANDAL FAN VAD SUR JAG BLEV PÅ DOMMAR !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ÄR NOG INTE ENSAM OM DET !
Håller med Skröder vad han sa efter matchen ``lahti är lika dålig som för 10 årsen´´ varför fick Zuccarelleo 10 min ? hela först kedjan fick mins 10 min :P
Kommentera

Sv: 20081101 MODO - Rögle BK
Frisco: Han kan väl få vara kvar? I det långa loppet kan faktsikt vår förlust bli jobbigare för Timrå än för oss. Det känns mer som om de är konkurrenter till Rögle i det långa loppet. Efter Obsuts läckra 1-0 är de ju just nu på kvalplats.
Kommentera

Sv: 20081101 MODO - Rögle BK
Wayne Gresky: Vi är tacksamma för poängen vi är nykomlingar tippade dyngsist av hela etablisimanget, och så länge vi kan röra om i grytan så är det kul. Visst dommarn saknar känslan men samtidigt så är det inte ok att snacka sig till en förlust. Jag anser att med Modos förstaline på isen så kan och bör man vända men när 2/3 står i duchen så får man problem.
Kommentera

Sv: 20081101 MODO - Rögle BK
Belix: Vår första femma är viljestarka killar och det märks i poöngprotokollet. Tyvärr så kan det rinna över för dem när de stöter på en domare som helt saknar känsla för spelet. Men ska vi bjuda något lag på tre poäng så känns Rögle som en ganska neutral mottagare.
Kommentera

Sv: 20081101 MODO - Rögle BK
Det tråkiga för MODO är ju att man inte lär sig. Vill Modos förstafemma inte spela utan snacka så är det ju bra för oss
Orättvist ja troligen men vi tackar och tar emot poängen
Kommentera

Sv: 20081101 MODO - Rögle BK
Nikki: Lahti var tamefan ett geni hela matchen igenom. Gormar man dynga till honom så blir det missconduct, inget konstigt med det. Det borde ni väl veta sedan torsdagens match. Sussie och Skröder brukar gnäbba på, inget ovanligt med det heller.
Kommentera

Sv: 20081101 MODO - Rögle BK
Måste applådera Robert Lahti. Grym insats! Nyanserad, för en bra dialog med spelarna, och framför allt objektiv. Ser hur båda lagen gör fel.
Kommentera

Sv: 20081101 MODO - Rögle BK
MorganaLefaey: Och när MoDo får PP så drar också Sundström på sig en 10:a.
Kommentera

Sv: 20081101 MODO - Rögle BK
MorganaLefaey: Ja i spelet har MoDo dominerat men inte är inte riktigt heta. Vad Skröder sa vet jag inte men det var inte något speciellt innan. Han drev mot mål och fick kanske en slashing men inte något som varken publik eller kommentatorer uppmärksammade.
Kommentera

Sv: 20081101 MODO - Rögle BK

Portello: Nu sitter jag bara och lyssnar på webradio då man är upptagen med annat. Men Aasen verkar va sur för att han inte fick utvisning med sig och skröder kan de på radion inte förklara utan lät som han inte gjorde något alls. Vilket i så fall bör betyda snack.

Jobbigt läge, speciellt då Rögle får PP nu. De får ha spelat hur bra som helst, men förlorar man när man typ skjutit 25 skott mer och motståndarna inte kommit upp i 10st så är det skandal.

Kommentera

Sv: 20081101 MODO - Rögle BK
Portello: När inte domaren gör som spelarna vill har dom lite åsikter. Lahti är inte populär bland MoDo-fansen. Annars tycker jag att han har gjort en helt ok match.
Kommentera

Sv: 20081101 MODO - Rögle BK
MorganaLefaey: Vad händer i Övik?

46.26 20 min MODO 10. SKRÖDER, Per-åge GA-MI
43.41 10 min MODO 36. ZUCCARELLO-AASEN, Mats ABUSE
Kommentera

Sv: 20081101 MODO - Rögle BK
MorganaLefaey: 26-6 i skott nu och äntligen 2-2. Nu borde de få ännu mer glädje och kunna utnyttja att rögle inte haft ett eget spel på 33 minuter.
Kommentera

Sv: 20081101 MODO - Rögle BK
spud: 18-5 i skott och man ligger under. Vad jobbigt, men det låter faktiskt som om laget är på G och att komma ikapp inte alls låter helt omöjligt.
Kommentera

Sv: 20081101 MODO - Rögle BK
spud:

Nej det där 3 poängssytemet gör att man går upp som en sol och ner som en pannkaka vid några förluster. Se bara på Brynäs :-)
Kommentera

Sv: 20081101 MODO - Rögle BK
mattias - 74: Ja de kör hårt för att bevisa hur fel alla haft, frågan är hur länge de vill bevisa det? Eller hur länge de orkar. För trots att de just nu har flest poäng i ligan är det inte långt ner, om man nu ska vara pessimist.
Kommentera

Sv: 20081101 MODO - Rögle BK
mattias - 74: Såg sista 25 minutrarna mellan LIF-MIF och där kan man väl säga att det lag som har allt spel och skjuter mest inte alltid behöver vinna. Nu hoppas jag modo inte tänker härma leksandsmatchen utan fortsätta spela bättre och ta igen det som rögle lyckas knapra ihop.
Kommentera

Sv: 20081101 MODO - Rögle BK
mattias - 74: Ja man kan ju fråga sig. Enligt folk på plats så har de haft 3 chanser och varit effektiv värre. Ser inte matchen utan får lita på radion och folk på plats. Nu lär de väl avgöra matchen i PP.
Kommentera

Sv: 20081101 MODO - Rögle BK
spud:

Leksand borde kanske lära sig hur man gör när man spelar som ett lag fast man egentligen inte har sådant namnkunnigt sådant.
Kommentera

Sv: 20081101 MODO - Rögle BK
mattias - 74: Bäst i elitserien just nu.

De kör hårt och ger inte bort något gratis nånstans på banan, precis som skAIK.
Kommentera

Sv: 20081101 MODO - Rögle BK
spud:

Hur bra är rögle egentligen ?
Kommentera

Sv: 20081101 MODO - Rögle BK
MorganaLefaey: Ja nu får vi igen för att vi spikat igen kassen så länge.
Kommentera

Sv: 20081101 MODO - Rögle BK

Paddan: 6-3 i skott och 0-2 i mål. Hatar att man inte kan se matchen, men man får väl se reprisen om det inte blir allt för dåligt resultat till slut.

Kommentera

Sv: 20081101 MODO - Rögle BK
Oscar Steen grows funny creatures
let's them run into the night
they become great hockey players
and their time is right

Sometimes when he's feeling bored
he's calling it a day
he's got his computer and they do it their own way

They mix some DNA, some skin and certain spray
you can watch it on a laser screen
and the fellow's blue and gray
or sometimes pink and green
just check it out on halloween
Kommentera

1083182 · »