1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

481197 inlägg · 4078 ämnen

Forum

« · 1906944 · »


Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Tips säsongen 2018-2019
MorganaLefaey: Man kan nog vrida och vända på det där hur mycket som helst. SKa man preimiera att man hamnar i "rätt" segment av tabellen, så att om man har dem på kedre kvalplats är det mer värt om de kommer 13e eller 14e.

Jag kör såhär så får vi se. Jag kan redovisade efter varje omgång då det är så pass enkelt.

Nej, nu längtar jag till det börjar på rikigt.
Kommentera

Sv: Tips säsongen 2018-2019
J F K: En sak som jag funderade på vid läggdags var. Ska verkligen det vara värt lika mycket att ha 2st som är 1 plats fel som att ha ett lag på rätt plats och 1lag som är två positioner fel?

En tanke var att rätt plats gav -1p för att det är svårare att faktiskt träffa rätt.
En annan var att det kan vara tiebreak.

Vad som blev mitt slutgiltiga svar vet bara John Blund.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Rytter: Du är alltså bitter över nånting som nån tonåring skrev på internet för 10 år sedan om din favorithockeyspelare? Är det korrekt uppfattat?
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Sputnik:
Tycker själv det vart synd att både Zetterberg/Sedin/Bäckström var borta när vi mötte Kanada i final 2014, tror faktiskt vi skulle kunnat matcha dem rätt bra då vi hade 3 centrar av riktigt hög klass.

När det gäller bästa NHL- svensk så skulle jag håller nog Lidström/Forsberg/Lundqvist före men det är ändå rätt jämt i toppen. Vi har namn som Alfredsson/Sedin x 2/EK/Hedman/Sundin/Bäckström samt några till. Alfredsson är fö en liten personlig favorit.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Rytter: För mig är Foppa en av sveriges största legender genom tiderna. Var väl lite för ung och följde inte NHL när Foppa var i sin prime. Men kan sitta och njuta av Highlightsklipp och hur han fullständigt dominerade med sitt fysika men också tekniska spel.

Zäta är uppskattad bland spelare men har kanske varit lite underskattad för den breda publiken. Men finns få spelare i nutid som kunnat både dominera i BP och samtidigt kunnat styra ett PP med briljans.
Kommentera

Sv: Tips säsongen 2018-2019
Tarasov: Då jag försöker matcha namnen på klubbarna vore jag tacksam om man skriver deras fullständiga namn och inga förkortningar. För min skulle vore en lista utan siffror eller segmentering lättast, men det är inget krav då jag kommer lösa det ändå:)
Kommentera

Sv: Tips säsongen 2018-2019
Heyerdal:
1. Modo
2. Oskarshamn

3. AIK
4. Leksand
5 Pantern
6 Björklöven
7 Almtuna
8 Södertälje

9 Västervik
10 Karlskoga
11 Västerås
12 Karlskrona

13 Vita Hästen
14 Tingsryd
Kommentera


Sv: Apropå ingenting...
wolper: Tippar Modo som sexa jag, fegt positiv ^^ skulle vara nöjd med det. har inget å förlora i playoff sedan. dock tror jag på Hellqvist och laget. Han kan få ordning på det. Känns bra i år. men har inte allt för stora förhoppningar :)
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Ne nu saknar man livematcher med Modo :D
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
1+2 från O Öhman i första matchen för Troja
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Gavelo:

Vi kan väl börja med lite hån i sann Timråanda. Precis som dom gjorde när foppa var tvungen att lägga av och hade problem med kroppen.

Nej just ja vi är större än så och vi lider inte av lillebrorskomplex. Storebror vet bättre än så.

Klart Z:a ska hyllas, en av våra riktigt stora spelare. Satan så bra han var när han va på topp, hans backhand avslut upp i krysset när han bröt in på mål ger en rysningar. Många sköna sekvenset ftån landslag och i detroit man minns. Men av någon anledning blev han inte lika omskriven i svensk media som sedins, foppa, sundin, näslund mm kanske för att han inte hade lika många säsonger där han låg i poängliga toppen, trots att han hade kapaciteten tog han aldrig hem poängligan men conn smythe throphy är inte så illa heller. Är nog en av de bästa tvåvägs centrar vi kommer få fram, ruggigt komplett spelare.
Kommentera

Sv: Tips säsongen 2018-2019
Leksand
Södertälje
----------------
AIK
Oskarshamn
Björklöven
Modo
Pantern
Västervik
-------------
Karlskrona
Vita Hästen
Almtuna
Karlskoga
---------------
Tingsryd
Västerås
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Henrik Z zetterberg lägger skridskorna på hyllan, Helt otroligt fantastiskt tråkigt.
En legend, en stjärna, en lagkapten, en stor person lämnar hockeyn.
Hur ska man kunna tacka en sådan människa för allt han gjort för svensk och internationell hockey, dom sevärdheter och den underhållning han bjudit oss åskådare på?!
Iaf
Tack för allt Henrik, lycka till med ditt nya liv utanför hockeyn!
Kommentera

Sv: Tips säsongen 2018-2019
Från Hörnefors:
Leksand
AIK
-------------------
Södertälje
Björklöven
Modo
Karlskoga
Almtuna
Oskarshamn
-----------------------
Tingsryd
Karlskrona
Pantern
Vita hästen
-------------------------
Västerås
Västervik
Kommentera

Sv: Tips säsongen 2018-2019
hk:
Leksand
Modo
-----------
AIK
Södertälje
Björklöven
Karlskoga
Tingsryd
Karlskrona
--------------
Oskarshamn
Pantern
Almtuna
Västerås
------------
Vita Hästen
Västervik
Kommentera

Sv: Tips säsongen 2018-2019
J F K: HYBRIS

Modo
AIK
----------
Leksand
Södertälje
Björklöven
Oskarshamn
Almtuna
Tingsryd
----------
Karlskrona
Karlskoga
Pantern
Västervik
----------
Vita Hästen
Västerås
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
MorganaLefaey:
Det kan vara min tippning som tar er upp igen.
Negotippningar brukar ge positiv effekt i min värld.

AIK
Leksand
________
Löven
Almtuna
Oskarshamn
Västerås
Karlskrona
Södertälje
________
Karlskoga
Tingsryd
Västervik
Pantern
_________
Modo
Vita Hästen
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Nucky:

Har varit ruskigt ointresserad den här sillyn.
Så ber om ursäkt i förväg för att genera er när ni förlorar mot en som EP-scoutade
5-6 lag och sedan duttat ut lag efter förutfattade slutsatser och gammalt gnoll.



AIK
Leksand
________
Löven
Almtuna
Oskarshamn
MODO
Karlskrona
Södertälje
________
Karlskoga
Tingsryd
Västervik
Västerås
_________
Pantern
Vita Hästen
Kommentera

Tips säsongen 2018-2019
Jag tänker att vi kanske kan starta en ny tråd för det hela. Jag har lagt in samtliga tips hittils, men för att inte kladda ned andra trådar och för att lättare kunna plocka fram andras tips föreslår jag att vi lägger det här.

Jag hittade på en fiktiv tabell och testade mitt script. Det ser ut att fungera...
Tippare: Gusse 22
Tippare: J F K 12
Tippare: ghostie 26
Tippare: S-vikaren 36
Tippare: Otto1 30
Tippare: Nucky 26
Tippare: Idbyn 30

Jag ska bara lägga till sortering också.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
:) Kul initiativ från er. Känner mig optimistisk inför säsongen: Här är mitt tips.

Leksand
AIK
----------
Modo
Södertälje
Björklöven
Almtuna
Oskarshamn
Karlskrona
----------
Västerås
Karlskoga
Västervik
Pantern
----------
Vita Hästen
Tingsryd
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Nucky: Hur lägger man in sitt tips i tråden Sv: Apropå ingenting?
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K:
Kanske tippar lite för mycket med hjärtat, men jaja!

AIK
Modo
----------
Leksand
Björklöven
Södertälje
Almtuna
Oskarshamn
Tingsryd
----------
Karlskoga
Karlskrona
Pantern
Västerås
----------
Vita Hästen
Västervik
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Otto1: Det är bara roligt om det är flera.
Får jag bara in det i excel så är det givetvis möjligt att räkna på fler än ett sätt då det handlar om programmering.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: Kul initiativ. Hänger gärna på tippningen, om man är välkommen dvs!

AIK
Södertälje
----------
Leksand
Modo
Björklöven
Oskarshamn
Almtuna
Karlskrona
---------
Tingsryd
Pantern
Västerås
Karlskoga
----------
Västervik
Vita Hästen
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
MoDo
Leksand
----------
Almtuna
AIK
Oskarshamn
Karlskoga
Tingsryd
Södertälje
---------
Björklöven
Karlskrona
Västervik
Västerås
----------
Vita Hästen
Pantern
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: Jag hänger på!

AIK
Modo
----------
Leksand
Södertälje
Björklöven
Almtuna
Oskarshamn
Tingsryd
---------
Karlskrona
Västervik
Västerås
Karlskoga
----------
Pantern
Vita Hästen
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: Jaha. Då får man presentera någon form av tips då. Kanske framförallt för att jag vill ha mer än en tippare att jämföra med nu när jag ska börja skriva mitt script...
Fick jag välja så ser jag gärna att det är kompletta namn och inga siffror, dvs som nedan, för då slipper jag ändra någonting när jag klistrar in det i Excel. Nu väntar jag ingen gigantisk anstormning så det är klart att jag klara av att fixa till det lite om ni är lata eller tycker att det är för oläsligt.
AIK
Björklöven
----------
Modo
Leksand
Södertälje
Almtuna
Karlskrona
Tingsryd
---------
Oskarshamn
Karlskoga
Västerås
Västervik
----------
Vita Hästen
Pantern
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Gusse: Ruskigt modigt att tippa måste jag säga, men om vi ska göra någonting av detta så kanske jag skulle ta på mig att klippa ut allas tips och spara. Sedan genom att räkna fram differensen för varje lag få fram en slutsumma. Dvs, om Modo är tippade femma och blir trea får man 2 poäng.
Den med minst poäng vid säsongens slut har vunnit.
Givetvis är det en förutsättning att man likt Gusse skriver in tipset med placeringar och att man gör det innan första nedsläpp!!!

Som en gammal programmerare skulle det roa mig att jobba med excel och exempelvis python som plockar ut uppgifterna, räknar samman dem och presenterar resultatet. Då kan jag ha något programmeringsprojekt i höst och dessutom blir det nog lite roligare om vi kan följa upp det vid novemberlovet osv.

Låter det som en plan?
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Gusse:
I stort håller jag med dig, kan nog tänka mig att lag 7,8 hamnar högre. Gällande björklöven är lite tveksam till deras forwardsbredd. Hoppas det kommer gå bra för OSL oavsett.

Sen har jag Modo som 1:a dels för att jag alltid tippar med hjärtat och del för att det säkert står i Hellkvists arbetsbeskrivning och skåningar är ju som bekant att lita på;)
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Dags att lämna in sin tabell

1. AIK
2. Leksand
............................
3. Björklöven
4. Modo
5. Almtuna
6. Oskarshamn
7. Södertälje
8. Karlskrona
........................................
9. Karlskoga
10. Tingsryd
11. Pantern
12. Västervik
...................................
13. Västerås
14. Vita Hästen
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Gavelo: Verkligen. Det lär vara ett jäkla snack om den saken tills vi vinner. skönt att ha Hellkvist för han lär avdramatisera det i pressen så gott det går.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Gavelo:
Blir nästa fredag;)
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Domsjö:
Kanske var den just den större rollen som gjorde att han lämnade. I dagsläget är känslan att han hade iaf Enström/Hedberg/Hedman/Aronsson före sig, sannolikt även Berglund. Då kämpar han med Enström/Ericsson/Walfrid om 6 plats. I Oik blir han en stöttepelare, ovh man internt gjort bedömningen att Lovric kan ta speltid om det behövs.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: Ja det är fan dags att vi börjar vinna derbyn nu
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: I väntan på tvätten ska bli klar drog jag igång Tv:n och där visas Luleå - Löven. Orättvist att bedöma efter fem minuter, men jäklar vilken klasskillnad.

Lövens backar hinner inte med när de får hård press på sig. De sprider puckar åt alla håll och Luleå bryter gång på gång. Hoppas att vi kan utnyttja det om en dryg vecka.

Det som är lite konstigt är att Löven ser ut att försöka spela mer konstruktivt än i matchen mot oss. (Fast då de inte ser ut att klara av det kanske man återgår till mer defensivt spel)
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Domsjö: Jag tycker att han blev rundad lite för enkelt då hans skridskoåkning var i sämsta laget. Att vi inte har kvar honom har sannolikt ingenting med de defensiva egenskaperna att göra, utan avsaknaden av en offensiv uppsida är vad jag gissar.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Harry Luras: Håller med dig jag. Carnestad är inte bara en ok defensiv back utan en väldigt stabil sådan. Fjolårets spel visade en back som löste situationerna med ackuratess.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Nucky: Jo, jag skrev om det efter matchen mot Skellefteå. Hedman ser inte alls lika bekväm ut med att i princip gå tillbaka till det konstruktiva backspel vi hade med AJ.

Skillnaderna mellan AJ och Hellkvist är rätt stora där Hellkvist alltid verkar försvara sina spelare och acceptera att det kan bli fel ibland, medan det nog var jobbigare under AJ som ställde höga krav men inte hade samma tålamod.

Jag tror att Hellkvist förstår att han behöver Hedman som en stabil kille som har historiken och som alla ser upp till. Hedman kommer att få många chanser och jag tror att han med tålamod och uppbackning kommer att växa in i det. Han har en uppförsbacke då han sedan starten setts och behandlats som en defensiv back som inte ska ha mycket puck. Han behöver få misslyckas, men ändå få förtroende för att få det självförtroende med pucken som han idag saknar.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: Jag menade Carnestad men du har rätt i att Ericsson är ingen raket heller.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: Blir intressant att se hur Hedman passar in i Hellkvists spelidé. Han har ju inte älskat den typen av spel förut, tror han trivdes rätt bra i Säcken mer avvaktande styrspel.
Men Hellkvist verkar ju ha väldigt höga tankar om honom(låter så i intervjuer), så han kanske fixar det.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Eller: Vem? Ericsson eller Carnestad? Ingen av dem är någon raket tycker jag...
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: Jag tycker att han inte är så snabb på rören heller, ofta frånåkt.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
ghostie: Menade i förra inlägget att han är ok defensiv back...

Samtidigt så har han varit bänkad på slutet, så jag tror att Hellkvist inte gillade spelartypen. Jag har svårt att se Carnestad passa in i ett offensivt spelsystem med snabba passningar. Han är liksom urtypen för en defensiv back med ett stabilt spel, men utan möjligheten att fylla på i anfallen exempelvis.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: Känns som att man tog chansen när IKO var ute och fiskade efter en back...
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Harry Luras: Min gissning är att man säkerligen hade skeppat Ericsson i första hand, men där fanns det ingen som var beredd att betala. Då tar man den något bättre Carnestad istället och hoppas på en utveckling på Ericsson.

Ericsson har ett bra skott och är väldigt rejäl. Hans största problem har i mina ögon varit latheten. Han åker inte fullt ut in i situationer och jobbar inte klart dem. Dessutom är han omständlig med pucken. Det är möjligt att Hellkvist bedömer att Ericsson har en uppsida som inte Carnestad har. (Carnestad är ju i ärlighetens namn en rätt om, men begränsad defensiv back).
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: Trist, hade hellre sett att man bröt med Ericsson.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Monno: Carnestad och Modo bryter kontraktet. Den såg jag inte komma.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Fick för mig att kolla upp vad Kyle Cumiskey gjorde nu för tiden.
Verkar som han lagt ned karriären? Tråkigt när kroppen inte håller..
Men det var väl en riktig skit säsong han fick i Skellefteå också med skador etc.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: Ja. Vi gamla stofiler är luttrade. Försäsongen då det blev guld var ju en öken. Det spelar ingen roll vad det blir i dessa matcher. Det handlar om att leverera då det gäller.
Kommentera

« · 1906944 · »