1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

483887 inlägg · 4079 ämnen

Forum

« · 1984642 · »


Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Träningsmatcher 2019
modomille:

Men glöm gärna bort det när han floppar efter 52 omgångar. =)
Kommentera

Sv: Träningsmatcher 2019
Rytter: Jag kommer ihåg ;), har Timrå tagit med sig domare från Sundsvall?
Kommentera

Sv: Träningsmatcher 2019
modomille:

Rosdahl en bättre version av Marklund. Kom ihåg vem som sa det för ett par veckor sedan.
Kommentera

Sv: Träningsmatcher 2019
modomille: Sniper Rosdahl
Kommentera

Sv: Träningsmatcher 2019
modomille: LÖCKE!
Kommentera

Sv: Träningsmatcher 2019
Costanza: Kan vara så, dom får springa till kiosken och hämta lite hett vatten å kasta på isen.

Pinsam utvisning på Wernblom.
Kommentera

Sv: Träningsmatcher 2019
Costanza: Men, snälla. Rätt löjlig utvisning milt sagt.
Kommentera

Sv: Träningsmatcher 2019
modomille: Fryst fast?
Kommentera

Sv: Träningsmatcher 2019
Rytter: Fan vad lågt kameran sitter. Kunde dom inte försöka höja den på något sätt?
Kommentera

Sv: Silly season - 2019
MorganaLefaey: Körde Conny med Koskenkorva redan då för att hålla värmen eller letade han upp tillfällen att ta en holding? I fotbollen stod han ju och hoppgrinade vid mittlinjen för att hålla värmen då inga långa bollar kom minns jag.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Ben Perrault: Kommer ihåg att föräldrarna köpte batterivärmda strumpor åt en, när vi hade match där.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
J F K: usch ja, spelat många gånger i den hallen som målvakt faktiskt:) Man tappade känseln i rätt många delar efter ett tag
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
KB65: Bjästa ishall behöver inget kylaggregat för där råder permafrost. Inte ens klimatförändringarna biter på den hallen.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Tror det blir en bra match ikväll. Vinterkylan i Bjästa islada ingjuter mod och styrka i spelarna!
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Nucky:
Ajdå.... jinx😢
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Rytter: Har en känsla av att Modo kommer pissa på dem ikväll, så lite synd ändå
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
kulltorp:
Ta bira och kolla med Modano😉
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
kulltorp:

Ja du gör som du vill. Slipp och se matchen då snåljävel.

På ett sätt skönt eftersom vi slipper dina kommentarer.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Tarasov: Var definitivt en spelartyp vi behövde då, om sedan värvningen blev lyckad kan man diskutera.
Beror också på hur mycket han tjänar såklart.
Så jo, jag tror nog han hade varit aktuell, oavsett var han kommer ifrån
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Nucky:
Vi hade nog aldrig värvat honom såvida han inte kommit från Övik.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Axle San:
Att man är veckans målvakt kan man i princip bortse från när man talar kvalite. Målvakter kan vara bra en vecka men i övrigt vara rätt dåliga.

NHL - säsongen är med 18 matcher är bra dock är det statistiska underlaget i minsta laget. Första AHL-säsongen är bra. I övrigt ligger han nästan rätt lågt när det gäller räddningsprocent i förhållande till övriga målvakter.

I KHL tillhörde han de sämsta om vi bara tittar på räddningsprocent ena säsongen och rätt långt ner den i övrigt. Jag tycker snarare förra säsongen var ett mönster man kunnat se snarare än ett undantag. Sen gjorde det säkert någon procent att försvaret var dåligt men han borde kunnat krypa upp mot 90....
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Tarasov:Svedberg har haft en hyffsad karriär ändå efter Brynäs och har åstakommit bland annat detta:
2012-2013
AHL All-Rookie Team
AHL All-Star Game
AHL Best Goaltender (Baz Bastien Memorial Award)
AHL First All-Star Team
AHL Rookie of the Month (March)
2015-2016
KHL Goaltender of the Week (Feb. 7)
KHL Goaltender of the Week (Oct. 25)
19 NHL matcher under 2013/2014 och 2014/2015

Han har väl egentligen bara gjort en dålig säsong sedan det makalösa slutspelat med Brynäs och det var den förra och där var han ju ganska utlämnad överlag.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Tarasov: Lite orättvist dock om man ser till hans år i Skåne, bla under Hellkvist där han fick rätt roll som grinder och gjorde det riktigt bra.
Blev helt fel när han kom upp hit och skulle spela center, vilket han inte alls passar som
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Monno:
Man kan göra sig lite lustig över att Svedberg lyckats bygga en karriär på ett succeslutspel med Brynäs. Men Häggström har nog gjort en karriären som resultat av att han fick spela med Foppa och då lyckades dunka in lite mål.

Hägga värvades för att Centra någon av de två första linorna, vilket inte är hans grej. Lyckligtvis har man lyckats hitta en annan roll åt honom, men jag antar att detta är sista säsongen hos oss. Så förväntningarna var större.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Rytter: Över min döda....
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Kanske har tagits upp tidigare men känns det inte väldigt skevt att inte ha någon mer träningsmatch, efter kvällens, innan premiären? Ändå två veckor kvar..
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Ogie Ogilthorpe: Skiljer väl bara något kilo på dom i tyngd dock. ;)

Men nu är jag väl inte övertygad om att Johan kommer på något sätt frälsa oss. Visst finns risken att han är en ny Hägga.
Men på förhand petar han inte Hägga i min värld. Till stor del för att Hägga spelar som en neandertalare ibland och drar på sig så jävulskt dumma utvisningar så man kan tro att han kommer direkt från J20.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Rytter: nyfiken på hur stor del av beloppet som går till modo. Är solidsport deras eller är det något sammarbete klubbar emellan. Hoppas på hög % till modo iallafall så pengarna kommer rätt som man köper matcherna för😉
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
kulltorp:

Du får köpa den och sponsra vår klubb med pengar.

Smart av modo att lägga beslag på matcherna och sälja dom.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
hanzon:
Set alternativet utesluts inte i artikeln, bara att Luleå försöker behålla honom.
Låst ämne

Sv: Apropå ingenting...
Costanza:

Sänds matchen imorgon i Modo channel?
Kommentera

Sv: Silly season - 2019
J F K: Ja någon sportchef över Modo blir han inte.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Tarasov: Hahahaha...bra
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
kulltorp:
Rimligen.... Modano får låna mitt.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
RYTTER!!!
Visst delar du med dig av ditt inlogg till Modochannel till din bästa Timråkompis??? Så att jag kan följa matchen imorgon...
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
hanzon: Både Pitetidningen och NSD rapporterar att han erbjudits kontrakt som sportchef, men inte vart. Borde väl skrivits om i allehanda i sådana fall tycker jag.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Har Fredrik Glader erbjudits kontrakt i Modo?
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Ogie Ogilthorpe: Fast Hägga har riktigt dålig spelsinne. Är lite överallt på banan och går bort sig rejält i defensiven allt som oftast.
Det känns som man har ett lyxproblem om spelare som Häggström och Hedman kan hamna på sidan av...
Johan Forsberg vann skytteligan i ett SM-slutspel och har hyggligt bra skott också.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
modomille: Vet inte om jag tycker att de är så lika faktiskt. Hagelin är ju mer en powerforward, Forsberg mer en grinder. Hagelin ör rätt kass på skridskorna, men rätt tung framför mål och i sarghörnen. Forsberg är rätt snabb (men åker lite märkligt), men inte tyker jag att han vinner så många dueller direkt.

Båda är ju dock utrustade med betonghandleder.

Nä, föredrar Hägga. Hans handleder är också lite utmanade, men skottet är en slägga ;)
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
J F K: Kan vara så, har inte sett Forsberg så mycket. Jag tror dock att Forsbergs andra kvaliteter skulle överväga den möjligt lilla skillnaden i spelsinne. Men eftersom Forsberg och Hagelin är så pass lika i spelstilen så kan man gå med vilken som, enligt mig. Då handlar det mer om vilka som hittar kemi mellan varandra, än vilka spelartyper som passar ihop.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
J F K: Spelar nog hellre Hägga än Foppa faktiskt. Mer tyngd.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
modomille: Jag tycker att Hagelin har mer spel i sig än Forsberg. jag tycker också att Lukas och Linus är mer hjälpta av Forsberg som bättre kompletterar dem. De har stundtals det jobbigt i egen zon och jag tror även att Forsberg skulle vara en bättre puckvinnare åt dem.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Är rätt säker på att när säsongen summeras kommer vi att vara rätt besviken över Forsberg.

Han är nog i praktiken en väldigt dyr tredjeline-spelare.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
J F K: Fast Forsberg är ju princip en "bättre" Hagelin, så förstår inte riktigt varför du tycker att Hagelin passar men inte Forsberg. Kanske att Hagelin har lite mer spel i sig, men vette fan.

Hellkvist vill att tredje länken i förstakedjan ska vara en lika hårtarbetande forward som Rosdahl. Så det förklarar varför Forsberg testas där.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
modomille: Tydligen har man stoppat Forsberg med just Rosdahl och Olofsson. Jag själv tycker att Forsberg kanske har lite för lite spel i sig och att det blir rätt flängig hockey i den kedjan. Samtidigt kanske Hagelin inte är riktigt fit for fight ännu.

Live tv för träningar är värdelöst. Jag läser tio gånger hellre än ser på bilder och lyssnar på ljud.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
J F K: Adam Johansson borde hålla sig till att intervjua personer, för hockey har han inte så bra koll på. Tycker mer om Häggqvist. Som du säger så är det ganska uppenbart att Rosdahl och Olofsson ska spela tillsammans. Hellkvist har också hintat det flera gånger.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Tarasov: Adam Johansson på mittmedia har komponerat kedjor:
Johan Forsberg – Fredrik Olofsson – Mathias From
Joakim Hagelin – Jonathan Johnson – Patrik Karlkvist
Kim Rosdahl – Lukas Wernblom – Linus Pettersson
Daniel Sylwander – Kalle Jellvert – Henrik Björklund
Extra: Karlström och Häggström

Såhär är mitt förslag
Rosdahl - Olofsson - Hagelin
From - Johnson - Karlkvist
Forsberg - Wernblom - Linus
Sylwander - Jellvert - Björklund

Rosdahl med Olofsson känns ganska givet med tanke på hur de producerat hittills.
Hagelin är en riktigt bra spelare, men med From får Karlkvist och Johnson mer fart i sin kedja. Dessutom har From fått bra passningar från Johnson.

Forsberg är stenhårt jobbande och kan ta ett större defensivt ansvar om Wernblom går bort sig lite. Det känns som att han skulle kunna vara grym på att gräva fram puckarna åt ungdomarna och dessutom vispa in ett gäng från en position framför mål.
Björklund är värd en bättre spelfördelare än han hade ifjol. 300kiloskedjan var stundtals bra, men jag tror att den här versionen blir bättre med den smarte Jellvert.

Helt klart finns det mycket att jobba med. Karlström och Häggström kommer givetvis också få chanser då det är skador, dålig form och för att förbättra konkurrensen.

Åström bör man låna ut. Det syns att det finns väldigt mycket hockey i den killen, men låt honom spela väldigt mycket i ett division ett-lag istället för att värma bänken.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Foppatofflan:
Hägga definitivt, tycker Karlström har hårdheten farten och han ser spelet bra. Tycker han är en lite sämre version av Oskar P men antar att han är året före avgjorde det hela. Om Karlström utvecklar sitt handledsskott tror jag han kan bli farlig, tycker han har en förmåga att hitta pucken framför mål. Karlström behöver dock lite tid och frågan är om han kan ta sig in bland de 12.

Sylwander är nog lagets starkaste spelare, och kan bidra lite framåt. Där tycker jag inte Karlström är förbi än, men om 1-2 säsonger definitivt.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Bad_Brett:
Bara han inte kör den med Alice Bah på torget, eller han och Öhman hör radiostyrning i gallerian😂
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Bad_Brett: Okej
Låst ämne

« · 1984642 · »