1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

480564 inlägg · 4078 ämnen

Forum

« · 2347298 · »


Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Silly season
erjo: Marknaden var ju extremt torr fram till att KHL hände strax innan fönstret. Det är ett faktum. Att Linköping värvar Modigs som tilltänkt spets säger ju det mesta.
Vilka lyfte in spets under säsongen? Det var väl bara Myles Powell som köptes loss från Västervik för en rekordsumma sett till vår liga.

Strax innan fönstret stängde så hade vi Marenis och Sissons på ingång, men fick sent nej på grund av att Hästens sponsorer satte stopp. Sen hade vi tydligen någon till spelare med sent nej. HV71 bjöd över vårt miljonbud på Kelleher. Rihards Bukarts var på väg in i samma veva som Jelisejevs men där vart det tal om miljonbelopp också.
Kommentera

Sv: Silly season
erjo: Hästarna sköt vår deadline i sänk när det ändrade sig om marenis. Bra att vi får 4 matcher att ta revansch.
Kommentera

Sv: Silly season
KB65: tror att han syftar mer allmänt att om vi ska avancera i seriesystemet så måste vi ersätta klass med klass. Det kommer inte funka att som vissa menar att ha tex Nordin i en 3e kedja i början på säsongen. Modo ska ha resurser för att satsa varje år oavsett om djurgården eller Oskarshamn åker ner i allsvenskan.
Jag blev också oerhört besviken förra säsongen då man tidigt sa att truppen behövde spetsas och sedan låter Modigs gå till att börja med och sedan enbart lyfter in en fwd innan deadline. Det var för mig ett stort misslyckande från hinken. Att sedan försvara sig med att marknaden var tunn då andra lag lyfte in spets blir lite löjligt. Visst det hade kostat, men man behöver kanske inse att det måste få göra det ibland. Man hade uppenbarligen pengar kvar i kassan och 2-3 hemmamatcher till mot hv71 i en final hade betalat av den satsningen enkelt.

”Mellanmjölkskonceptet tog oss till en andraplats i serien och en hårsmån från final.”
Ingen har någonsin tagit sig till shl genom att vara en hårsmån från final.
Kommentera

Sv: Silly season
Frontschwein: Mellanmjölkskonceptet tog oss till en andraplats i serien och en hårsmån från final. Tror Karlin och Hinken är väl medveten om vad som fungerade och inte fungerade.

Sen vet jag inte vilken säsong du har kollat på i vintras, men den har väl varit allt annat än genomsyrat av bärande juniorer eller division 1-spelare.
Kommentera

Sv: Silly season
hockey_21: vi gick ju inte hela vägen heller.
Menade att bygga på juniorer och div 1 spelare har ju inte någonsin funkat för avancemang.
Syftade på vilka spelartyper/värvningar som dominerar i helheten med alla lag.

Då håller det inte att ha en vek stomme utan riktig spets.

Funkar inte att ha en kapten för att korsa nordatlanten som har kvaliteter begränsade till Gotland runt med optimistjolle.

Jag tycker att hinken gjorde bort sig totalt att inte satsa hårdare när vi hade så bra utgångsläge inför slutspelet med att bara chansvärva en lett som tokfloppar.
Självklart kunde han vara flipp, omöjligt att sia om men snålheten sken igenom.

Hoppas vi siktar högre detta år. Men jag är högst tveksam att vi kommer ändra mellanmjölkskonceptet.

Bara för att stan är känd för kyrkan, så kommer fan inte böner och maximal utdelning hålla i längden.
Jag kräver att varje spets som förloras ska ersättas med likvärdig klass eller ÄNNU mer påkostad dito.

Tiden för grannens grabb och förlita sig till hypen från 73 är lika modern som minicall och cdbrännare
Kommentera

Sv: Silly season
jonsson: högoddsare... Hinken har väl nån lovande sniper på 60 kg från älgarna på ingående. Marknaden är ju tunn
Kommentera

Sv: Silly season
Tänkte på det Karlin sa i Channel att man har 8-10 namn man tittar på som ska ner till 2-3 namn, man måste väl ha på känn att Woods och Bernhardt oxå försvinner då?
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
jonsson:
Ja mkt bra värvat av dem hittills
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Ssk verka satsa lite i år oxå, Viktor Liljegren klar.
Kommentera

Sv: Silly season
Tarasov: Bagenda har ju det vi söker. Stor stark med en offensiv uppsida. Men blir nog en dragkamp med AIK.
Kommentera

Sv: Silly season
Erland: Så sant så sant.
Kommentera

Sv: Silly season
KB65:
Jag tror Woods hamnar i antingen Linköping, Leksand eller HV?
Kommentera

Sv: Silly season
KB65: En ersättare till Tex om man förmodar att han blir borta på obestämd tid.
Kommentera

Sv: Silly season
hanzon: Lindewall förmodligen på väg till Östersund. Hörde något om det igår och nu följer han även dem på Instagram. Blir nog bra det.
Kommentera

Sv: Silly season
Silly: Aagaard lär nog bli kvar.
Kommentera

Sv: Silly season
Tarasov:

Tycker det vore en intressant värvning. Gjorde trots allt 27p i HA för 4år sedan och samlat på sig rutin från SHL.

En rätt tuff spelare som kan ta för sig, skulle säkert ha en 30-35p i sig på HA nivå. Kan bidra med kraft och tyngd i vår forwardsuppställning.

Min dröm är att han skriver på och får en plats i tredjekedjan med Ohlsson och Westfält, dvs Mannbergs ersättare. Men det stannar nog vid en dröm då han lär vara intresserad av en roll högre upp och med mer speltid.

Dock kanske han kan gå in i andra och peta ner Sveningsson till tredje.

Tycker inte han är material för en förstakedja.
Kommentera

Sv: Silly season
KB65:
Såg honom en del i Örebro tyckte han var rätt bra spelar enkelt och tar sig framåt.
Kommentera

Sv: Silly season
Silly: Inte helsåld på honom och ska ha kopplats samman med AIK också. Hinken sägs ju dock ha varit intresserad av honom tidigare i år.
Kommentera

Sv: Silly season
Silly:
Tror han hamnar hos oss
Kommentera

Sv: Silly season
Tja.. sticker Aagaard så kanske?
Han är inget material för en 1: a kedja i alla fall i min bok!
Kommentera

Sv: Silly season
Hakning-Henrik:
Det jag gillar är att Gradin verkar försöka ha kvar spelare 1 extra säsong i organisationen. Är nog rätt uppskattat av spelarna.
Kommentera

Sv: Silly season
Hakning-Henrik: Ja, nyllet är definitivt påverkad av vattnet :D
Han håller iaf på MoDo, det framgick i en intervju jag såg nånstans
Kommentera

Sv: Silly season
Nucky: Om du avser Nyllet hade jag nog inte kallat honom modoit även om vattnet i övik såklart gav honom en skjuts i karriären ;) Modoiter vinner Stanley Cup, det är sedan gammalt.

Nordin blir extremt spännande att se nästa år. Oj vad potential det finns i honom med tanke på hur mycket rätt han gör på isen. Med tiden så tror jag definitivt att det kan bli en producerande spelare.

Är det inte slående hur mycket late bloomers som börjar dyka upp när man inte gör sig av med spelarna så fort de inte riktigt blommar ut tills de är 18 år?
Kommentera

Sv: Silly season
Woods agent pratar med 4-5 klubbar
Det är då faaaaan
Kommentera

Sv: Silly season
Gäsp: Ja… den var inte snygg. Rota inte i orsaken till detta för det kan skada laget. Modo hanterade det helt korrekt. Ingen annan syndabock i klubben.
Kommentera

Sv: Silly season
AddMan: Bah, alla kan inte vara liktänkade och Frontis friskar upp. Jag gillar idéen om att det är ett fritt forum som modereras duktigt av Tarasov. Tack Frontis för att du berikar åsiktsforumet, på ditt sätt! :)
Kommentera

Sv: Silly season
Frontschwein: HA! Fan vad jag älskar att du lyckades få med Sara Wedlund på ett hörn😆
Men jag tror och hoppas MoDo kommer öppna plånkan i år. Riktig spets ska in, i alla led.
Om vi inte går för det i år, när fan blir det då?
Vi lär få behålla fjolårets lag till 95% och degen finns, det vet vi.
Hade gärna bytt ut Mannberg och Sylwander mot högre kvalitet, men förstår samtidigt att det är dyrt att bryta nyskrivna kontrakt.
Nordin däremot är en no brainer för mig. Var vår 3:e bästa center i vinter, stor och (kan bli)stark. Väldigt komplett redan trots sin ringa ålder. Kommer bara bli bättre och bättre.
Också viktigt att visa för egna juniorer att vi satsar på dem.

På tal om något helt annat. Ser att Ullmark och Willy ansluter till VM, ÄNTLIGEN! Nu blir det roligt på allvar med två MoDoiter i truppen.
Kommentera

Sv: Silly season
Frontschwein:
tråkigt att du är tillbaka och svingar vilt..

du träffar ju sällan rätt.
Kommentera

Sv: Silly season
hockey_21: I slutspelet var fyra av de fem bästa poänggörare svenskar. Bara Woods slog sig in, men Karlsson, Svenningsson kompletterade våra två riktigt bra offensiva backar.
Kommentera

Sv: Silly season
Frontschwein: Om man bortser från den svensken och den och den och den och den.. så var det BARA utlänningar!! Du är duktig på att cherrypicka.

Sedan är det ju alltid kul att skämta om tjejer med ätstörningar. 10/10
Kommentera

Sv: Silly season
Frontschwein: Tvåan och trean i vår interna poängliga var svenskar.
Kommentera

Sv: Silly season
Mano: det är väl ganska enkelt att se vilka spelartyper/prisklasser som behövs för framgång genom att summera fjolåret. Bortsett från modigs var det ju bara importerad spets som levererade kontinuerligt. Med undantag för typ Forsberg i hv och nåt fler namn var det ju lika överallt. Powell, Vesel, Woods, vigge mm.

Spelare som Sylwander och Styf har ju inte direkt nån succe kurva. Snarare flatline.

Men vi håller väl i börsen tills marknaden är tunnare än Sara Wedlund.
Kommentera

Sv: Silly season
Rytter: Vedmans Tampa stormar vidare mot nästa runda. 2-0 i matcher.

Jag håller fortfarande tummarna för att en tredje stanley cup ring ska få honom att känna sig rätt nöjd med NHL och få honom att komma hem :).
Kommentera

Sv: Silly season
Gäsp:

Jaså har du fått höra några detaljer om varför han fick lämna?
Kommentera

Sv: Silly season
Smurfen:
Ja men enligt Gradin har inte så mkt kontakt med dem än men siktade på att ta en träff i sommar
Kommentera

Sv: Silly season
Tarasov: Vancouver borde väl kunna läggas till på den listan också , tanke på Sedinarnas jobb 🤔
Kommentera

Sv: Silly season
Frontschwein: du hade sparat mkt plats på forumet om du bara skrivit "jag har mundiarre" utan att närmare gå in på innehållet
Kommentera

Sv: Silly season
Sen kan jag med 100% säga att jag förstår fullt ut varför Modigs fick lämna.
Kommentera

Sv: Silly season
Tarasov: Helt fel om du tror att majoriteten av forumet ser lätt på att Big Sam lämnar.
Kommentera

Sv: Silly season
Mano:
Dessutom ett stort plus att vi iaf har lite insyn i iaf 3 NHL-organisationer när vi letar spelare. Tänker på San José, Philadelphia och Colorado.
Kommentera

Sv: Silly season
Frontschwein: Fattar såklart vad du vill, vi är alla mest sugna på att få in bröderna Sedin, 31 år gamla. Men det är ju som det är att spela på den här (skit)nivån och vi kommer att få värva spelare som på papperet ser ut som chansningar. För ett år sen visste med säkerhet majoriteten av forumet här inte vem Sam Vigneault ens var - och när han värvades tog vi alla tag i snuttefilten "han är nog tänkt som tredjecenter,va?". Hans EP-siffror skvallrade ju inte om att vi våren efteråt skulle sitta och gråta blod över att ha tappat en ligans bästa spelare. Vi får helt enkelt hoppas att när vi värvar en ersättare - som säkerligen inte kommer att ha snittat en poäng i AHL senaste sässen - så kan denne utvecklas till en ledande spelare för oss.
Kommentera

Sv: Silly season
Frontschwein:
Jo men så ser det ut varje säsong och får man tro forumet gör det inget att Vigge att lämna men lite tyngre att Max lämna.

Apropå Max så tror jag det är bra för honom att lämna, skulle t.o.m. tycka att han går till ett satsande div 1 lag så han får träna på sin offensiv.

Och gissar att både Frontis och jag vill att Nordin skall vara 13fw
Kommentera

Sv: Silly season
Frontschwein: Älskar när man berikar språket, breddynga är inget jag vill se, men förstår pdin åsikt
Kommentera

Sv: Silly season
Mano: hoppas vi vill satsa på annat än breddynga
Kommentera

Sv: Silly season
Rytter: Ja, Nooky, varför håller du på smärtan? Är inte MoDoiters Golgata redan så lång, utan att du medvetet ska förlänga den? Du är ju pro-MoDo så ge oss den bittra citronen nudå!
Kommentera

Sv: Silly season
Rytter: Håller med, tycker han såg lite mjuk ut. Men sen kunde han blixtra till. Kanske skulle bli bra med en lekkompis som Marenis.
Kommentera

Sv: Silly season
Idbyn:

Han hade nog behövt en lettisk kompis i laget. För att han kvalité det såg vi, men han verkade inte riktigt våga spela ut.

Hade ju varit perfekt ifall vi hade fått in honom och Marenis inför slutet.
Kommentera

Sv: Silly season
Jelisejevs ser ut som en annan spelare i landslaget, fintade upp tjeckbacken på läktarna och serverade sen en medspelare....
Kommentera

Sv: Silly season
KB65:
Hoppas vi går all in på en topp keeper.
Kommentera

Sv: Silly season
mattias - 74: Äsch, dom är bara minst 50 procent av laget, säger folk, så lugnt. Personligen tycker jag dock att en säker utpost är minst 70 procent . Så inget kul
Kommentera

« · 2347298 · »