1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

480548 inlägg · 4078 ämnen

Apropå ingenting...

« · 1912690 · » Till forumet



Sv: Apropå ingenting...
Tarasov: Om han är 34 nu och det är säsongen 18/19 så bör han vara 36 om precis 2 år från idag och då 37 när han ansluter till Modo ;)
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Gavelo:
Han är född i mars 84 så skall han ansluta 2021 så lär han vara 37 och 38 när 21/22 slutar. Men visst kan man hålla kvalite ändå, dock är det väldigt få spelare som spelar på elitnivå vid den åldern.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Olle: Var det något båda lagen gjorde bra idag så var det målvaktsspelet. Båda målvakterna var riktigt bra.

Jag tycker AIK var riktigt bra när de vann mot oss i en väldigt jämn match, men annars har de inte imponerat.

Kul att du också gillar hur Modo spelar. Lite för tveksam inställning de senaste två, men starkt som fasen av oss att vinna även när man inte är på topp. Det brukar vara ett bra tecken på att man är ett topplag.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: instämmer, en rätt slarvig historia från början till slut. Nu har inte alla lag ännu mötts i SHL men jämfört med matcherna i Allsvenskan tycker jag bara att det är Modo som ännu visar upp ett spel som är jämförbart med SHL-lagen jag sett hittills. Tror motståndarna får rejäla svårigheter med Modo i kvalet till våren, måtte det inte bli Timrå :)

Däremot är jag inte det minsta imponerad av varken AIK eller Leksand. Löven, som snackades upp rejält inför starten, har ju fullständigt imploderat. Fulla spjäll både framåt och bakåt, som vanligt.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Olle: Ja, lite märkligt förstår jag.
Ingen kanonmatch tycker jag. Mycket missade passningar och inget supertempo. Det syns inte att det är två topplag som möts direkt, båda lagen har hittills varit ganska ojämna i prestationerna.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: var sätter dom mikrofonerna på hovet? Massor av leksingar på läktarna men man hör inte ett skit från någon av klackerna.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Monno: Tänkte kika på AIK - Leksand snart. Det blir intressant att se om AIK är lika påtända som mot oss samt om Leksand lika bleka. Kanske blir det någonstans mitt emellan och en jämn match?

Vi har faktiskt inte förlorat skottstatistiken en enda match ännu. (Oavgjort mot gnaget). Ändå slår vi ofta minst en passning mer än andra lag. Jag är oerhört mer övertygad om att vi är the real deal det här året jämfört med förra, även om vi då också öppnade med fem vinster på sex matcher...
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Monno: ja han har ju bosatt sig i Sundsvall, har även några företag där o är involverad en del i Sundsvall Hockey men inte långt till Ö-vik ;)
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Gavelo: Det enda rimliga FÖR är väl egentligen Toby. Och det kan ju vara värt nog så mycket det.
Det var väl en av anledningarna att han en gång i tiden kom hit?
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov: Inte 38 utan 36, han är 34 nu och har kontrakt till 20/21
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Gavelo: hoppas han går till er!

Mike.F
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov:
Noterar fö att gillar Norrland och därför bosatt sig hör måste vara rätt ovanligt. Är själv ”en sådan”.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Gavelo:
Skulle kunna bli Timrå om SHL är tungt vägande skäl, men förhoppningsvis så ligger Modo närmast om hjärtat. I fallet med Steen så är han dessutom nästan 38, då bör det vägas mot ålderstatusen på resten av forwardssidan samt vilken lön man kan få tänkas betala för honom.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
S-vikaren: Ja vi får se, han levererar ju fortfarande iaf
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Gavelo: Sliten kropp talar emot. För: St.Louis kanske köper ut honom om han åldras dåligt.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Helt apropå ingenting som rubriken lyder,
Hur troligt skulle det vara att Alexander Steen gör en comeback i Modo Hockey?!

Utan att ha någon aning om hur han och hans familj resonerar så finns det fler saker som faktiskt pekar för en comeback än emot!

*Emot är väl att Frölunda nog skulle betala enormt bra för att få ”hem” sim guldklimp
*Att han spelar kontraktet ut med St Louis och går i pension.

*För är att han tydligt uttalat sig som Modoit och uppenbarligen känner starkt för föreningen.
* Att han har en av sina bättre kompisar i klubben (Tobias Enström)
* Att han lämnar Blues efter kontraktet löpt ut 20/21 och då vid en ålder av 36 fortfarande har gnista att lira AS hockey någon säsong eller 2.
* St Louis är inte guds bästa skapelse bland städer så jag har svårt att tro att han stannar kvar där längre än kontraktet med blues sträcker sig.

Fyll gärna på med tankar kring detta.

Detta är en sjukt hypotetisk tankeställarn och är bara rena spekulationer, men eftersom läget är som det är mellan Steen och Modo så finns det anledning att drömma och spekulera
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Monno: Ja Damerna har verkligen överraskat i positiv bemärkelse, kanske är det för att fler fått chansen att kliva fram och ta ansvar när många ”stjärnor” lämnat, man verkar ha ett kollektiv som drar åt samma håll, kryddat med bra nyförvärv.

Man måste nog säga att det genomsyrar hela föreningen just nu, juniorlagen går riktigt bra (som vanligt), Damerna ligger i topp och herrarna likaså, ekonomin är stark och Modo som förening verkar mer stabil än på länge, kompetens genom leden och en tydlig målsättning från styrelsen ner på isen.


Just nu är det riktigt glatt att vara Modoit, denna känsla har varit saknad!
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Amitiel: Ja hur man lyckas hålla sig i topp efter att man tappat de flesta av topp spelarna inför säsongen är imponerande.
Och nu finns väl rätt många NA spelare som håller hög klass i SDHL men ändå bra gjort av Björn att få hit "rätt".
Sen tar det väl emot att vi fått lov att värva viss "utfyllnad" men då halva laget försvinner är det svårt att inte göra annat om man inte vill harva i botten med ett gäng 15åringar.

Sen verkar man ju lyckats värva årets målvakt i ligan också.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Riktigt imponerande av Dam laget, såg ut som dom skulle få stora problem få ihop ett lag ett tag men dom bara kör på.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Robin Ztorken L:
Ingen kross men visst är vi förlåtande vid seger du o jag😉
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Confusius: Är benägen att hålla med, stor risk för en plattmatch idag, tyvärr.
Men det är vid ett tillfälle som detta jag hoppas att vi verkligen vänt skutan i positiv riktning.
Förr i världen var detta en solklar förlust, men jag hoppas nu på ett trendbrott.

Inga djävla bottennapp ikväll, tack!
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Robin Ztorken L: Att Tingsryd inte tagit en enda 3-poängare än ger mig verkligen kalla kårar, på riktigt!
Mandomsprov ikväll, hoppas Hanses står!


Björka for president!
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Eller: Ja TexMax verkar svår att få hål på - Får dra på med ett MaxMål! Ses i Lyan ikväll!!
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Amitiel: Det sätter ju också höga krav på passningsläggaren om skytten ska få till ett bra direktskott. Blir svårt om det är en fladderpuck på högkant.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Heyerdal: Tingsryd har förlorat alla matcher med uddamålet.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Robin Ztorken L: Tingsryd spelar nog tight med en bra målis, bara 10 insläppta på de 5 första matcherna så tror det blir tufft o målsnålt
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov: Alla behöver en pådrivarZtorken!!
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Amitiel:
Ja o känslan är att man hela tiden försöker driva upp tempot i passningsspelet
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Robin Ztorken L:
Alla behöver en Robin Z i sitt lag, kross är det som gäller idag 💪🏻
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Amitiel: Jag hoppas nu att vi slipper se den typiska Modokollapsen när vi möter ett lag vi "bara" ska slå, dessutom i egen borg.
Nu skall vi visa att här är det vi som bestämmer!

Detta är en viktigare match än man kan tro, en flopp här vore katastrof, med tanke på hur bra vi spelat mot de större drakarna...

Visa nu att vi kan föra spelet även mot de lite "sämre " lagen, ut och krossa nu!
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Kollar man igenom Modos alla mål för säsongen så älskar dom verkligen passa från ena sidan över till andra och sen ta ett direkt skott, stora skillnaden från tidigare säsonger är att i år har dom spelare som faktiskt kan skjuta direkt skott.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
hockey_21:
Apropå Sjödin skulle jag tycka det vore trevligt om någon klubb inte sparka tränarn i det läget. Utan gick ut och sa ”nu har vi satt den här båten i sjön”. Nu kanske det skulle hjälpa Bif mkt om Sjödin rök men någonstans så är det en helhet.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Gäsp: Pennerborn i andra kaffesumpen borde ligga pyrt till också, har samlat in ännu mindre poäng än Brynäs
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
kulltorp: Hmm känns konstigt att säga men vi är överrens! Även systrarna Abbotts måste ligga bra pyrt till med den trupp de har.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov: Målvaktsfrågan.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K:
Såg att han tyckte det fanns ett frågetecken, vad var det?
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Gavelo: Sjödin överlever inte 5 omgångar till. Brynäs är usla just nu.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Gusse: Med tanke på hur uselt dom spelar så är risken stor att det sparkas först i Gävle
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Inte så muntert inne på Brynäs bok. Blir Brynäs först att sparka?
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Gavelo: ja såg det, 2 igår varav ett var avgörande straff, hade säkert kunnat ta en plats hos oss
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: Ser för övrigt att Emil Alba har gjort 3 mål på 5 matcher
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Gavelo: Han måste få ett par riktiga matcher minst innan man med säkerhet vet. Krizan var så dålig i försäsongsmatcherna och på träning att man höll på att värva en ersättare, and the rest is history som det brukar sägas.

Kort sagt så förtjänar Edman en rejäl chans. Sedan kan man efter jul möjligen kika på någon kanon när man dels vet om det är lönt att satsa och dels det brukar frigöras spelare. en målvakt behöver inte samma anpassning till ett spelsystem osv, så det är en enklare värvning...
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Amitiel: Jag ser ingen poäng med att spela Edman om han inte är redo, börjar det gå 15-20 omgångar in i serien och man märker på träningarna att han inte är redo, då tycker jag gott man ska börja leta en ny andra keeper
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K:
Han var överjordiskt bra i våras då han låg kring 95 efter skadeuppehållet. Men sedan serien starta så har han väl levererat ok varken mer eller mindre. Ligger kring 91-92% vilket ger oss möjlighet att vinna matcherna.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Monno: I Allehanda verkar Pelle tycka att Hanses var överjordiskt bra igår. Det tycker inte jag. Visst var han bra och framförallt var hans slajdning i slutet av andra ganska matchavgörande, men inte tycker jag att Hanses var den enda anledningen till att vi var med i matchen fram till tredje perioden. Andra målet KHK gjorde är väl någonting som en överjordisk målvakt kunnat tagit och de två stolpträffarna i andra var ju inte direkt Hanses förtjänst.

Det var inte heller så att deras målvakt gjorde bort sig. Kanske skulle han tagit det andra målet, men de tre övriga var helt omöjliga att rädda. Det var inte i mina ögon så att målvaktsspelet var lika avgörande som mot AIK borta, även om Hanses kanske hade en lite fördel igår...

Jag tycker att försvarsspelet blev allt mindre uselt i slutet av första perioden och även om KHK sköt mycket då hade vi boxat ut dem bättre.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: En rätt stor skillnad som fjolårets inledning som också var riktigt bra är väl just att ifjol spelade Hanses som en gud i början av säsongen. Vill minnas att han räddade mycket poäng åt oss.
I år har han haft en lite blekare start (bortsett igår då) men vi har ändå lyckats ta poäng. Det är ju en styrka i sig det.

Ang. Edman så väntar jag nog med att vara orolig tills det att han faktiskt får spela en riktigt match. Vi har väl alla lärt oss av Krizan att man ska vänta till riktiga matcher innan man dömer ut någon. ;)
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Amitiel: Utan att ha sett träningarna är det svårt att veta var man har Edman. Jag tror att man valt Hanses för att få en bra start på säsongen. Nu anser jag att vi har råd att spela Edman någon match utan att vi får den sedvanliga paniken kring tabelläget och vårt obefintliga spel. Vi har i mina ögon köpt oss tid och trovärdighet nu. (Jag vet att vi även förra året började poängmässigt bra, men då var inte alls spelet särskilt övertygande.)

Ja, Hedberg hade en tung match. Jag tror att det i andra spelares ögon är bra att han får fortsätta spela sitt spel utan att bänkas. Så länge man jobbar hårt och gör sitt bästa så bänkas man inte automatiskt. Det är fantastiskt bra för juniorerna att känna det förtroendet. Speciellt för Hedberg och Berglund som båda är ganska offensiva.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Modo verkar än så länge göra en bra säsong, det man är mest orolig över just nu är väl den dagen dom väljer eller är tvungen att vila Hanses och kör Edman, nu kan han nog göra bra matcher också, men känns ju inte lika säkert val som Hanses.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Gavelo:
Hemresan har jag ingen anning om men nerresan var iaf buss. Har man råd så är det förstås ok men i övrigt så får man lära sig att hantera förutsättningar som inte är optimala, har för att Timrå endast flög under kvalmatcherna uppåt i övrigt vart det buss.
Kommentera

« · 1912690 · »