1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

481393 inlägg · 4078 ämnen

Apropå ingenting...

« · 1850110 · » Till forumet


Sv: Apropå ingenting...
Olle: vad snackar du om? Övik är den finaste staden i Västernorrland utan tvivel. Bästa att bo i dessutom.

Och nej jag bor varken där eller i Timrå längre.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Woody:
Ja varför krångla till det...
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Eller:
‪En match med Lejon mot Kiruna på onsdag i samband med pengaskramlarkampanj för att undvika KK‬
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Modano: Förstå att du måste knycka sand, jag misstänker att du har svårigheter med att få ett välbetalt jobb när man fuskat sig genom svenska grammatiken i skolan som du uppenbarligen gjort!
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Gavelo: Jag frågade om lådorna var låsta i Sundsvall, inte hur du visste att lådorna i Timrå var låst ;)
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
jå1: Ah okej missuppfattade dig, ja nä det är Infranords område Sundsvall stn och Sundsvall västra, mitt område börjar i höjd med bergsåker där Atc övergår till Ertms2 systemet :)

Vet inte om lådorna är låsta inne i Sundsvall, vi har bara behövt montera lås på våra i Timrå, Stöde och Härnösand har klarat sig bra från stölder :)
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
modomille: Jag har ingen aning om hur det är att bo i Timrå, det är förmodligen ingen hit. Men det är verkligen inte övik heller. Gå runt på stan en halvtimma och allt du ser är tonåringar i mjukisbyxor som skolkar från skolan och pensionärer. En fräsch liten stad? Dom allra flesta åker naturligtvis raka vägen genom övik, på väg till Umeå eller Sundsvall.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Olle: Jo för Sundsvalls centrum hör man ju mkt om hur det frodas kring.

Menar du för övrigt att det är för få arbetslösa/skiftarbetare i Övik då det är pensionärer och ungdomar på stan på dagarna bara? För i regel jobbar ju folk på dagarna annars...
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Monno: nog måste du hålla med om att det finns mer att göra i Sundsvall än i övik?
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Olle: Övik äger
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Olle: Det är en större stad så det säger väl sig självt?

Sen är det väl inget fel på Sundsvall. Om det inte vore för folket som bor där. ;-)
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Monno:
Börjar likna den patetiska "leken".
- Min pappa är starkare än din.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Olle: när man själv har varit i Sundsvall har det inte funnits ett skit och göra. Finns väl exakt samma butiker och kedjor i Svall som Övik.
Heldött i centrum på vsrdagar där med.

Men visst. Övik har inte samma samlingsplats för narkomaner och nersupna 18 åringar, Navet.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Rogersson: Själv är jag uppvuxen i Härnösand, varit extremt mycket i övik eftersom tidigare sambo kommer därifrån samt att jag haft en del kompisar som bott där + att man håller på Modo vilket i sin tur även det gjort att man hängt rätt mycket i stan, är sedan 2014 bosatt i Sundsvall.
Att argumentera för vilken stad som är bäst är ganska individuellt eftersom alla har olika intressen och värderar saker helt olika.
Härnösand är en vacker och lugn småstad nära till vatten, innan det massiv flyktingmottagandet så var det vildaste som kunde hända en lördagkväll att raggarna slogs utanför gamla busstationen och IP’s, idag törs många inte gå utanför dörren.
Övik är en typisk småstad, alla känner alla på något sätt och sammanhållningen blir stor, trots den lilla befolkningen så byggs det ändå mycket och staden utvecklas, folket är trevliga och fisketlivet och båtlivet runt bönhsmn och ulvön är fantastiskt.

Sundsvall är störst befolkningsmässigt och således finns det kanske mest saker att göra, men som sagt det beror lite på vad man är intresserad av, själv sysslar jag med bodybuilding vilket gör att jag trivs bra i Sundsvall som är stora i Sverige inom fitnessvärlden. Navet är ett mörket och man mår lite dåligt varje gång gumman skall åka hem senare på kvällen från navet, restaurangkvaliten i Sundsvall håller enormt hög klass och utelivet är bra, dock kan man knappt åka bil längre i stan och parkeringar är dyra och få vilket gör att många väljer handel i Birsta.
Kort och gott så har alla städer sina fördelar och är man bara lite öppen så tror jag att man kan gilla dom flesta städer på ett eller annat sätt :)
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Gavelo: Öviks styrka är väl framförallt att det är så vackert med höga kusten. Skärgården med några av Sveriges i mina ögon vackraste öar är helt fantastisk. Jag vet inte hur man kunde bli Sveriges friluftskommun två gånger på relativt kort tid, men just naturen är väl det som särskiljer Övik från de flesta andra småstäderna.

Personligen har jag kopiöst svårt för Sundsvall i och med att alla affärer flyttat ut. Som besökare ledsnade jag väldigt snabbt på stadskärnan i och med att shoppingen är så begränsad. Det är en annan diskussion, men fy fasen vad jag hatar vad shoppingmaills gör för en stadskärna.

Vilken stad man föredrar är givetvis upp till var och en. Både Sundsvall och Övik är väl rätt tunga på industri, medan Umeå däremot är mycket mer tjänstestad osv...

För övrigt. Fasen vad häftigt om Övik får igenom den där fabriken som man gjort en lyckad förstudie på:webben7.se/artikel/133367/gigantisk-domsjo-satsning-kan-ge-5000-nya-jobb
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Gavelo: Kunde inte hålla mig att lägga mig i diskussionen:)

En bra och objektiv sammanfattning, smaken är ju som baken, tycker de flesta städerna och landskapen i sverige överhuvudtaget har något unikt. Men som uppvuxen o utflyttad fd öviksbo anser jag personligen väl att detta med höga kusten ibland känns liiite väl överskattat.

Jag menar, visst det är fint och så men det är inte så man svimmar, det går ju att beta av attraktionerna relativt fort sedan får man leta sig mer o mer utanför kommunen om man vill uppleva/se något nytt. Mitt personliga intryck är dock att ibland kan lokalbefolkningen i ö-vik kännas lite hemmablinda, rent av stationära om man jämför med andra orter. Jämför man med Umeå tex så känns det som man är mer nyfiken på att ut o resa, kultur etc. O jämför man med härnösand så känns det även där som man sprungit om ö-vik vad gäller aktiviteter för barnfamiljer, festivaler osv. Dock hoppas jag man tar förnuftet till sig o satsar på den där forntidsbyn som byggdes utanför ö-vik, finns ju enorm potential att göra en riktig turistmagnet.

För övrigt kan jag tipsa om Hemsö fästning för den som inte varit där :)
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: Höga kusten är fantastiskt vackert men nu ligger ju inte höga kusten i övik, om än i närheten.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Olle: vet inte riktigt var den geografiska gränsen går men tycker att det känns som att ö-vik ingår där - det är ju ganska platt norrut för att sedan bli mer kuperat. Utkanten av högakusten kanske? Sen är ju det första man slås av då man besöker ö-vik tycker jag är profilen på skidbacken, hoppbacken, rondellen och Domsjö fabriken. Ingen av dem tycker jag är speciellt vacker så ja, man får nog leta sig utanför stan för att uppleva smultronställena.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Mydar: världsarvet höga kusten slutar söder om övik, det går nästan att argumentera för att Härnösand ligger lika nära HK som övik gör.

Lite det du utmålar som utmärkande landmärken för övik (fabriken och en gammal hoppbacke) var det som också fick mig att reagera på när öviksbor sågar närbesläktade småorter. Allting är relativt liksom :)
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Olle: det är väl främst kring skuleberget som räknas in i världsarvet, men Övik är i högsta grad i området höga kusten. Sveriges högsta ö ligger exempelvis i Övik. Det som utmärker höga kusten är ju de höga bergen i kontrast med havet, samt landhöjningen. Båda inbegriper Örnsköldsvik.

Men alla får göra sitt val.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: Det är naturligtvis ett varumärke man vill förknippas med, det är en annan sak. Men det finns nog få som är födda i Nordingrå, Mjällom eller Docksta (dvs. Höga kusten) som skulle hålla med dig (det gör inte kartan heller för övrigt). För dom är övik stället man åker till för att storhandla. Ungefär vad Umeå är för hela öviks kommun.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Olle: släkten kommer från området du nämner och jag spenderade alla mina somrar där. Jag och min son är döpt i Nora kyrka.
Jag känner inte igen resonemanget.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: jag är också döpt i Nora kyrka och spenderade väl mina första 20 levnadsår i höga kusten. Jag känner definitivt igen resonemanget, det finns inget ”övik” med höga kusten. Men det tycker jag verkligen inte att en öviksbo ska misströsta över, kustområdet utanför övik är jättevackert.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Olle: Jag bor inte i Örnsköldsvik längre.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Mydar: Jag är uppvuxen på Hemsön ;)
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Gavelo: Jag har aldrig bott i Ö-vik men vi hade stuga i Norrmesunda. Jag tyckte det var paradiset på jorden, när jag var liten.
Men lite hockeysnack vore väl intressantare än att diskutera en omöjlig fråga om vilken stad som är bäst, Ö-vik eller Sundsvall.En sak är då solklar, viken stad som har bästa hockeylaget. För Sundsvall har ju inget a-lag, och Timrå är inte en stad.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Gavelo: Grymt! Underbar natur o vilket äventyr besöka fästningen.., helt otroligt!
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Mydar: Kontentan av denna öerhört meningsfulla diskussion är - smaken är som baken olika.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Använd denna tråd till "övrigt".
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov: Lite skillnad på hur lagen uppfattas runt om i landet. Publikfest när Modo spelade på Hovet med största publiken så långt. AIKs sämsta publiksiffra ikväll när serieledande Timrå var på besök. Ok att en match mitt i veckan inte är den mest publikdragande, men det ska väl inte behöva vara AIKs sämsta för säsongen?
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: Tror det dels kan kallas Foppa effekten. Många Stockholmare som är Modoiter. Samt många inflyttade såklart (Men knappast unikt för Modo)
De som är 25-45 idag har ju vuxit upp med Foppa som den stora idolen. Klart det smittar av när han är sån urmodoit.

Sen är det inte hela ökningen såklart, men som någon så. Folk drar folk.

Sen räknas vi väl som storlag ännu och lite mer spännande på så vis. Ge oss några år i HA är vi inte lika spännande längre. ;-)
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Monno: Hela den armada av NHL-spelare som kommer från Modo gör ju sitt. Att många även valde att komma hem och spela för sin klubb tror jag också har betydelse.
Tror definitivt man kan behålla attraktionskraften även om man spelar i HA, se bara på Leksand.
Men det krävs framgång även fast man inte går upp i SHL på direkten.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Detta är egentligen helt ovidkommande men jag kan inte hålla mig ifrån att kommentera ett av 2017 mest korkade inlägg från en "viss" person som man bara inte kan ta på allvar!!
Hur kan man ens jämföra Jimmie E med Peter Forsberg, personligen tror jag att till och med Jimmie själv rodnar och skäms över det..
Jag föringar inte Jimmies insats i Div1 laget Lejon efter ha vart borta från spel ett bra tag men att ha mage att jämföra den combacken med Foppas är bara för mycket...
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: Jag är lika förvånad som du!!
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Jaca: Reagerade på samma sätt som du. Hen lever i en egen drömvärld, vilket flera inlägg på forumet har bevittnat oss om.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Jaca:
Det finns en möjlighet att det är skämtsamt menat.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov: Nån som vet hur länge Björklund blir borta?
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Nucky:
4 veckor från skadetillfället nämndes det.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov:
Ja han har en konstig humor...
Men han kanske skulle kontakta mig i ett Pm då och förklara att hans skämt är just det...
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Jaca: Det kanske är humor, men det faller liksom platt när han i vanliga fall bara framstår som en pompös och dryg person med väldigt skev självbild. Ödmjuk framtoning fungerar liksom bara om man har ödmjukhet, annars blir det bara löjligt.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K:
Ja och egentligen ska man inte lägga energi på detta trams han skriver, men det får liksom finnas en gräns!
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Fri Entré
Måndag den 18 dec När Modo hockey möter Västervik!.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
ante08:
Förhoppningsvis en som väljer att fortsätta sin karriär i Modo.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov: Husum levererar!! :)

Man får ju en liten tår i ögonvrån.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov: vem och vad handlar det om?
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Eller:
Albin Svedin, lirare från Husum. Spelar redan i J18
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov: Ja, han var riktigt duktig när vi fick se han i tv-pucken :)
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Eller: Halvtimme till nedsläpp och inte ett liv härinne.. är alla på matchen tro? :)
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
bisterfinnen: In med Svedin och Linus Pettersson i A-Laget direkt bara.
Modo Hockey behöver mera Sulfat! Kört för länge på Sulfitbarn nu.

Sulfit funkade -73 men nu är det 2000talet. Då är det kartonger som gäller!
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Nå, Modo till SHL eller att Patrik Sundström (whoo?!) skrev på för Modo?

www.youtube.com/watch?v=6RAVCkMVRWo
Samme <3
Kommentera

« · 1850110 · »