1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

478702 inlägg · 4078 ämnen

Björklöven - Modo

« · 1908512 · » Till forumet


Sv: Björklöven - Modo
IF Björklöven - MODO Hockey 1-3
Kommentera

Sv: Björklöven - Modo
modomille:

Ja men det som är surt är att Löven ens är kvar i matchen, vi borde dödat den mycket tidigare.
Kommentera

Sv: Björklöven - Modo
Rytter: Fredric Andersson har verkligen växt ut till en riktigt bra spelare i allsvenskan, vem hade kunnat tro att det fanns så mycket poängproduktion i honom när han harvade i Modo för några år sedan.
Kommentera

Sv: Björklöven - Modo
Gavelo:

Va fan har vi fyra i stolpen nu. Sjukt!
Kommentera

Sv: Björklöven - Modo
Rytter: Ja men vi ska vara nöjda med matchen. Lite otur med så många stolpskott annars hade vi haft ett antal mål till.
Kommentera

Sv: Björklöven - Modo
modomille:

Absolut nöjda, men tappar vi poäng är det surt att vi inte sätter de klara chanserna.
Kommentera

Sv: Björklöven - Modo
modomille: Ganska rättvis seger känns det som utan att ha sett matchen!?
Kommentera

Sv: Björklöven - Modo
Lite bättre passningsspel off och en hanses som håller så kan detta bli bra om det fortsätter såhär och de håller spelplan😊
Kommentera

Sv: Björklöven - Modo
Gavelo: Wernblom bäst på isen
Kommentera

Sv: Björklöven - Modo
Gavelo: Absolut. Väldigt stabilt, men Björklöven kändes lite sämre än väntat.

Som sagt, en stabil seger till er.
Kommentera

Sv: Björklöven - Modo
Gavelo: Lerstenen sa åt mig att inte elda björklöv på balkongen. Foppa hörde sen av sig och sa att allt är tillåtet bara vi vinner. Nu blir det segeröl på stan ;-)
Kommentera

Sv: Björklöven - Modo
Gavelo:

Ja sjukt rättvist. Skulle vilja se en sammanställning på klara målchanser, måste vara typ 2-8 till oss där. Löven sköt mycket men det var från dåliga vinklar och mot oskymd Hanses. Vi skapar en hel del frilägen och kontringar och bra lägen. Sjukt nöjd med första matchen för säsongen, nu ska vi bara visa att vi klarar detta oavsett motstånd.

En stor skillnad är att vi inte faller ihop efter 1-3, bytena efter kliver vi upp och skapar tryck istället för att bli små och få tryck mot oss. Detta tyder på rätt mentalitet och karaktär.

Jävlar så skönt att det är igång.
Kommentera

Sv: Björklöven - Modo
Känns rätt okej nu!
Kommentera

Sv: Björklöven - Modo
Gavelo: Ja, Björklöven växer sig in i matchen men vi spelar med ett lugn och växlar upp tempot när det behövdes.
Kommentera

Sv: Björklöven - Modo
modomille: Grattis!
Klart rättvis seger.
Kommentera

Sv: Björklöven - Modo
Alltid skönt att vara på bortamatch och se när Modo vinner. Bra instas och Hedberg ser bra ut.
Kommentera

Sv: Björklöven - Modo
biljett beställd till matchen på söndag :D nu jäklar MoDo!
Kommentera

Sv: Björklöven - Modo
Stitch:

Enström spelar alltså 30:30 i denna match. Kanske lite för mycket för min smak då han inte haft en riktigt försäsong. Gör det riktigt bra spelar lugnt och skapar tid och utrymme åt sina lagkamrater, Några fina spel i PP men inga poäng.

Sedan har vi Hedberg, han var sjukt bra idag. Vi har ju inte fått sett så mycket av honom under försäsongen, men fan vad kylig han är med pucken och när han transporterar upp den, gör en grymt bra match och kan faktiskt ha varit bästa back idag.

Nu kommer man sova gott inatt och börja räkna ned inför nästa match.
Kommentera

Sv: Björklöven - Modo
Rytter: Tänk vad en bra tränare kan göra..
Tror inte vi fick en kontring mot oss under hela matchen, och när uppspelen funkar som de ska(centralt i banan) med 1-2 pass till forward i full fart åker vi till oss kontring på kontring. Oscar P måste åkt sig fri 2-3 ggr bara han..

Toby kommer bli en GIGANT där bak, så lugn och säker med pucken, tar sig tid att hitta sina medspelare och sätter varje passning på bladet. Bör blivit ca 30 min för honom idag va?

Wernblom, vilka handleder killen har! Nu förstår man hans frustration över att harva som bulldozer i 4:e.. Där spår jag årets genombrott.

Sjukt kul att se TEMPOT Modo spelar idag. Var längesen det var så kul att se Modo spela.

Enda negativa är alla galna chanser man bränner, borde blivit 3-4 mål till utan att överdriva
Kommentera

Sv: Björklöven - Modo
Nucky: Bara hoppas att Hellkvist också botat Modosjukan att efter man gjort en toppmatch så har man gjort en plattmatch. Men så otroligt skönt att äntligen vinna ett derby igen.
Kommentera

Sv: Björklöven - Modo
Rytter: håller med lite väl mycket med tanke på att vi har fler backar som kan avlasta där hemma, o j20 van de med Popovic avgjorde i förlängning 3-2 mot Brynäs ;)
Kommentera


Sv: Björklöven - Modo
Nucky: Vart nästan tårögd när Enström åkte till klacken efter intervjun och kysste klubbmärket på tröjan inför en galen bortastå :)
Kommentera

Sv: Björklöven - Modo
Costanza: Härligare än på många år att vara MoDoWooDoRöv i Ume må jag tro!!

Lev å må broder 😁
Kommentera

Sv: Björklöven - Modo
Costanza: Å du eldar vafan du vill, så de så!! 😊
Kommentera

Sv: Björklöven - Modo
ghostie: fyfan jag vann i risk också, vilken kväll!!
Kommentera

Sv: Björklöven - Modo
Rytter: Grattis till en lyckad debut!
Kommentera

Sv: Björklöven - Modo
bisterfinnen:

Nu när man vaknat upp dagen efter med ett lende på läpparna och fått lite distans så inser man att det finns delar att förbättra. Igår gick man på rus av att få vinna en premiär, men det var inte fläckfritt. Men vidhåller att spelet är sjukt roligt att titta på och denna underhållning var det länge sedan modo bjöd på.

Vi gör en riktigt bra bortamatch och kämpainsatsen är det inget fel på. Men vi måste bli bättre på att teka, kändes som löven alltid fick börja med puck. Ska vi vara ett topplag och kontrollera matcherna behöver vi vinna mer tekningar. Kommer också bli lättare att försvara sig då när motståndarna trycker på.
Kommentera

Sv: Björklöven - Modo
Rytter: Ett par saker som slog mig.

Wernbloms utveckling av fysiken, han ser dubbelt så stor ut mot förra året.

Hur bra Tom Hedberg var, bäste back igår!

Hur lurigt man löste svåra situationer i egen zon genom att spela pucken in framför eget mål. Var det avsiktlig undrar man, såg lite farligt ut men löste problemen.

Oskar Pettersson, ur vilken hatt drog man honom, kul att se.

Enström 30 minuter på isen :-)
Kommentera

Sv: Björklöven - Modo
Robin Ztorken L: Det här med att spela in pucken framför eget mål gjorde man konsekvent under sca cupen så detta är 100% ett nytt spelsätt Björn har infört
Kommentera

Sv: Björklöven - Modo
Gavelo: Ja, det såg ju lite annorlunda ut men var väldigt effektivt, här får man nog se upp så inte motståndarna läser sönder det systemet.
Jag litar till 100 på att Björn vet vad han gör dock...
Kommentera

Sv: Björklöven - Modo
Robin Ztorken L:
Ja rimligen, han vill ha spelskickliga backar som kan flytta pucken snabbt det är en förutsättning för att fixa den typen av spel. Sen slog det att det är kanske inte så farligt att misslyckas med den typen av spel då man har minst 3 spelare mellan pucken och målet om det misslyckas ibland.

Men det skall onekligen bli intressesant att se hur andra lag gör för att stoppa det
Kommentera

Sv: Björklöven - Modo
Robin Ztorken L:
Hellqvist om Hedberg ”hal som en ål och snabb som en vessla”, Wernblom lira som en sedinare igår.

Ja man undrar om Oskar P kommer fortsätta röra sig framåt hela säsongen, då kan det bli ett mkt fint ”nyförvärv”.

Noterbart är att Tobias Eric. var petad igår, KJ/VÖ spelade knappt.
Kommentera

Sv: Björklöven - Modo
Tarasov: Ja, Wernblom var en "Sedin" igår.
Tycker mig se en enorm utveckling på honom , ser vuxen ut nu.
Kommentera

Sv: Björklöven - Modo
Robin Ztorken L: Det sjuka är ändå att det var mot spöket Björklöven som dessutom ser rätt bra ut. Det var liksom inte hemma mot ett dåligt Tingsryd, typ, utan mot en toppkonkurrent vi var helt överlägsna i första perioden.

Jag formligen älskar hur Hellkvist styrt upp spelet. Varje gång vi vinner pucken finns det alternativ känns det som och dessutom alternativ med bra fart på skridskorna. Hela laget ser snabbare ut helt enkelt.
Kommentera

Sv: Björklöven - Modo
J F K: Ska man säga nånting om försäsongsupplägget så har han väl anammat det vi tjatat om i åratal. Fimpa Magnus idé om att träna uthållighet och fokusera på explosivitetsträning istället. Hockeyspelare ska vara mer 200 meterslöpare än maratonlöpare. Skönt att nån äntligen lyssnar på oss läktarcoacher 😂👍🏼🙏🏼💕
Kommentera

Sv: Björklöven - Modo
J F K: Om man ska hitta någon skepsis så känns det som att söndagens hemma match blir mer viktig, ett bortaderby i all ära men modos problem har ofta varit hemma matcherna, väldigt sällan har Modo gjort dåliga bortamatcher mot bra motstånd, men man har underpresterat hemma.

Försäsongen , man Spelar jämt med Skellefteå borta för att sen göra en blek hemma match mot löven, för att några dagar senare göra 2 riktigt bra matcher mot mora och Timrå borta och sen vända hem och göra en blek match mot Örnsköldsvik.

Modo måste bli härskare i fjällräven igen
Kommentera

Sv: Björklöven - Modo
Tarasov: V.Ö kom in i tredje igår och gjorde det riktigt bra. Tycker han blivit riktigt snabb på rören, vilket är roligt att se.

Förväntar mig dock mer av förstalinan som jag tycker var den svagaste igår.
Johnsson är väldigt osynlig och jag tror han förlorade mest varenda tekning igår. Hade dock ett skott i ribba/stolpe på slutet.
Jellvert såg jävligt pigg ut mellan Karlström och Oscar P. Den kedjan var ruggigt rapp!
Häggströms lina var också bra, tung att möta.
Kommentera

Sv: Björklöven - Modo
Nucky: En klenod från en svunnen tid!
Kommentera

Sv: Björklöven - Modo
Rytter: håller med om teken, vi fick inte igång pp då vi förlorade teken och fick jaga i lövens zon o sen hämta puck o börja om, visserligen ett snyggt mål i pp men ändå
Kommentera

Sv: Björklöven - Modo
bisterfinnen: Som vi spelade igår hade nog inte ens INNO Hockey haft en chans. Pissade ner på Umeborna imorse. Blev sol då jag gick in på stan. Startar varje konversation idag med MoDo Hej! Mörka blickar....
Kommentera

Sv: Björklöven - Modo
J F K: Jag gillar inspelen mot eget mål i trängda lägen.
Det gör vi bra!
Kommentera

Sv: Björklöven - Modo
Robin Ztorken L: Tills motståndarna lärt sig.
Då är det idiotiskt.
Kommentera

Sv: Björklöven - Modo
bisterfinnen: Då passar man längs kanten. :-)
Kommentera

Sv: Björklöven - Modo
Monno: Snälla, ge mig presskonferensen med Roger Rönnberg
Kommentera

Sv: Björklöven - Modo
bisterfinnen: känns som dåtida Modo.
Alltså förlorande part
Kommentera

Sv: Björklöven - Modo
bisterfinnen: såg just repris på sista fem, härligt slut ;) Rönnberg var sansad i intervjuen
Kommentera

Sv: Björklöven - Modo
MorganaLefaey: tik gjorde en bra match o lite enkla mål de två första Brattström släppte in i övrigt var han bra
Kommentera

Sv: Björklöven - Modo
Heyerdal: Timrå räckte nästan till mot Skellefteå och Skellefteå räckte nästan till mot Modo.
Kommentera

Sv: Björklöven - Modo
Gavelo: Och Modo räckte nästan till mot Timrå x2. Snurrigt värre 😉
Kommentera

« · 1908512 · »