1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

482567 inlägg · 4079 ämnen

Building the future, Silly Season 08-09

« · 1120898 · » Till forumet


Sv: Building the future, Silly Season 08-09
NuMo:

Det skulle väl också kunna vara för att Hasse är tillbaka. Men, vi hoppas på något klösigare.

Jag skulle förutom en spelskicklig back vilja ha en ytterst elak en.
Kommentera

Sv: Building the future, Silly Season 08-09
Frisco: Äh, vad faan. Du hann före mig. Och på denna bild kan man se Jens Westin och någon okänd brud. Jens ville inte vara med på bild...
Kommentera

Sv: Building the future, Silly Season 08-09
NuMo: Har han inte varit det hela tiden?
Kommentera

Sv: Building the future, Silly Season 08-09
NuMo: www.bjorkloven.com

Forsberg och Westin klara

Björklöven har idag kommit överrens med Modo om ett låneavtal med Modo:s forward Tobias Forsberg och backen Jens Westin.

- Lånet är möjligt genom nya regler för säsongen där unga spelare kan lånas ut till Hockeyallsvenskan och vid behov kallas tillbaka, även efter den 31/1. Däremot kan dom inte återvända tillbaka till oss igen, säger Mikael Andersson.

- Det är en bra lösning, båda spelarna har spelat i elitserien under säsongen men har möjlighet till mer istid hos oss medan vi på ett bra sätt breddar truppen inför upploppet.

- Tobias har ju spelat med oss tidigare och har sin bror i laget och jag tror han kan bli en frisk fläkt med sin spelstil. Westin är en stabil back med fint spelsinne. Född 1989 och har redan hunnit med att spela två säsonger i elitserien, även om speltiden varit något begränsad.
Kommentera

Sv: Building the future, Silly Season 08-09
NuMo: Duktiga murvlar på officijälla ser tydliga tecken i skyn.

Jens Westin finns numera i Björkövens laguppställning. Klicka er fram.

stats.swehockey.se/0809/html/allsvenskan/page0036.html

Kommer det in en back?
Kommentera

Sv: Building the future, Silly Season 08-09
Fan! Jag har hört att Foppa komemr att skriva på. Det är säkert. Jag har säkra källor.

Sen finns det rykten om en bra back. Enligt vissa så skall det vara Kaberle. Mina källor här är mer vaga, men de säger att de har säkra källor, så det blir nog som jag säger.
Kommentera

Sv: Building the future, Silly Season 08-09
MorganaLefaey: Jag drygade mig faktiskt lite skall erkännas....
Kommentera

Sv: Building the future, Silly Season 08-09

mikenomad: Sitter och funderar om du bara vill dryga dig eller om du faktiskt har en fundering på om det finns någon som kan gå in och spela.

Vi har använt oss av ett antal juniorbackar den här säsongen förutom de som redan ingår i truppen. Men att tro att någon av dem skall förstärka laget är väl en utopi.

Men att säga att plantskolan är lika lyckosam nu som förut är väl att ljuga. Sen så är frågan om det beror på att inte lika många kommer utifrån längre. Det blir väl sämre standard på träningarna och laget är inte lika bra som helhet, men de flesta som klivit upp som duktiga ES-spelare är ändå spelare som med största sannolikhet skulle valt att gå hockeygym i övik ändå då de kommer från någorlunda nära orter.

Är väl Anders Eriksson som är första namn man kommer tänka på som inte kommer från någorlunda lokalt område. Samme kanske skulle valt ert hockeygym, men med en Ånge-bo vet man aldrig.

Kommentera

Sv: Building the future, Silly Season 08-09
MorganaLefaey: Jag kan som utomstående säga att man med lite förväntan undrar vilken från er outtömliga plantskola ni plockar fram nu för att förstärka laget.
Kommentera

Sv: Building the future, Silly Season 08-09
Man får säga vad man vill om Atvars slutspel när han var i Modo, men under serien var han suverän och han skulle förbättrat vårt defensiva spel avsevärt.

Är inte så många dagar kvar nu innan det är köpstopp och om Rosa och Atvars mfl kan dyka upp i olika klubbar så kan man väl fråga sig hur folk ser på Modo numera om vi inte kan skrapa fram någon alls.

Nu kanske Atvars inte var så glad att han inte fick fortsätta senast så det är kanske anledningen till varför modo inte hörda av sig/lyckades fånga honom. Men nog måste det finnas någon där ute som gör laget bättre?
Kommentera

Sv: Building the future, Silly Season 08-09
Gidde: Dyra nyförvärv kommer inte vara nåt problem i framtiden, jag har hittat två stycken som kan stå för fiolerna...

www.youtube.com/watch?v=MphdRo5_7Us&feature=related
Kommentera


Sv: Building the future, Silly Season 08-09
Kan man se det hockeykväll avsnittet där Wikegård klagar på Modoklacken någonstans?
Kommentera

Sv: Building the future, Silly Season 08-09
Wayne Gresky:

Foppa har ju suttit där i Crocslogen och följt Modo. Det är väl numera lite som talar för att han ska lira i Modo. Han skulle då få en oerhört stor press på sig. Han är väl knappast dummare än att han ser vart det barkar.

De som är religiöst lagda kan väl knäppa händerna och invänta försynens skickelse.

Vi andra, ja, vi får väl hoppas, eller nåt
Kommentera

Sv: Building the future, Silly Season 08-09
Gidde:

Det är ju fantastiskt att de inte kunde hitta någon vettigare än Jerry för den där posten.
Kommentera

Sv: Building the future, Silly Season 08-09
shinzawai:

Enligt vad jag hlrt av en polare på Andritz, så var Jerry helt OK som chef när allt gick bra.
Däremot var han inte kul att ha att göra med när det blåste motvind.

Felen fanns överallt utom just hos honom.
Kommentera

Sv: Building the future, Silly Season 08-09
hellge: Det verkar som om Foppa ska lämna besked om deltagande i SHG på fredag. Det innebär att han i så fall fattar någon form av beslut innan trasferfönstret stänger i elitserien. Å andra sidan finns det väl ingen större anledning att vara med i turneringen om han ska spela med MoDo, vilket då den öppenhållna antyder att han inte kommer att göra...
Kommentera

Sv: Building the future, Silly Season 08-09
shinzawai:

Haha, släng åt henne ett helrör tiokronor istället, för vi behöver göra något.

Jag vet inget om hans tid som chef åt FV och Andritz, däremot ser jag det sker just nu. Redan förra säsongen, kanske redan direkt efter guldet började misstagen.

Det allra bästa vore om styrelsen kunde se problemen och i lugn och ro leta ersättare, utan att skapa konflikt.

För att låna hans egna ord: "låt oss inte bli känslomässiga i detta", låt oss istället titta på fakta. Sveriges viktigaste lag håller på att förblöda och klubbens VD pratar om plåster.

Vi behöver hjältemod. Vi behöver en ambulans till intesiven, och det är NU. Vi klarar aldrig ett kval med detta spel.
Kommentera

Sv: Building the future, Silly Season 08-09
shinzawai: Ja jerry är jag vansinnigt less på. Det verkar jag inte heller ensam om. Kanske läge att på något sätt åskådligöra hur många supportrar det egentligen är som vill ha bort honom?
Kommentera

Sv: Building the future, Silly Season 08-09
hellge: Är det inte så att Jerry körde ner FV i skiten, bildligt och bokstavligt talat under hans tid som chef där? En av mina bästa polares morsa har haft Jerry som chef på Andritz (?) och stoppar man en femma i henne så har hon mycket åsikter om honom, ingen av dem positiva...
Kommentera

Sv: Building the future, Silly Season 08-09
Berka: Ryktet säger att modo inte har lust att betala lön om de hamnar i ingemans land, således är LIF i ett bättre läge då de vet att de kommer få en lång säsong.
Kommentera

Sv: Building the future, Silly Season 08-09
Berka: 200.000 euro för resten av säsongen.
1.8 miljoner skattefritt har det också skrivits om.
Kommentera

Sv: Building the future, Silly Season 08-09

Lumber Jack: Man kan ju fundera lite på varför en så pass bra back som Niemi hellre väljer en allsvensk klubb före en elitserieklubb!?

Var modo´s  bud så lågt att leksand vart mer intressant?

Det har ju tillkommit fler backar till Es-klubbar under säsongen, så backar har det funnits på marknaden! Kanske är det inte längre lika roligt att komma och spela för modo och dess anrika förening med mängder av fostrade nhl-proffs? Det har ju ändå snackats mycket runt föreningen de senaste åren, mätta,trötta gamla farbröder,enögd publik,omöjliga målvakter,dåliga värvningar osv. Vad vet jag, kanske är det bara ren oflyt eller så kanske det är så att ecke inte riktigt klarar av sitt jobb?!

Kommentera

Sv: Building the future, Silly Season 08-09
shinzawai:

Precis "icke-svar".

Misstagen är allt för många och eventuella åtgärder kan mycket väl vara för sent, eller vi kanske ska säga att eventuella åtgärder troligtvis är för sena.

Sedan den 11:e november har vi tagit 25 poäng av 75 möjliga. Vi har alltså tagit 1 poäng i snitt.

Vad är det då som talar för att vi ska ta 2 poäng i snitt på det återsående 11 matcherna? Jag menar att det är mycket lite som talar för det.

Ska vi vara ärliga och tittar på tabellen så är det enda strimma ljus och det enda realistiska livlinan att Rögle har samma poängsnitt, fast med bättre målskillnad.


Med andra ord, om man enbart går efter tabellens utveckling de senaste 25 matcherna. Då har vi mindre än 50 % chans att undvika kvalserien.

Vår VD och vår sportchef håller sedan ett år tillbaka på att äventyra MODO:s existens. Dessutom är det inte vad jag tycker, det är fakta.

På kort sikt måste alla nu offra kroppsdelar för att få ihop rätt antal poäng för att undvika kvalet.

På lång sikt finns det mycket att göra. Vi får tacka Ecke för Zuccarellos 20 matcher i början, sen får han fortsätta att sälja bord, tyvärr. Sedan behöver vi en ny VD. Jag tvivlar på att han "fotbollsledaren" är vår man. Låt han gå tillbaka till bollsparkande på Skyttis...
Kommentera

Sv: Building the future, Silly Season 08-09
Lumber Jack: "Inte i underläge", men ändå har vi inte lyckats värva en enda back under en hel säsong. Om det finns pengar, vi inte är i underläge enl egen utsago och vi faktist försökt och Ecke ändå misslyckas, är inte det det ultimata beviset på att Ecke inte fixar sitt jobb?

Äntligen lite svar på några av frågorna vi har, men ändå icke-svar liksom.
Kommentera

Sv: Building the future, Silly Season 08-09
Ecke talar, eller vad han gör:

Hur kommer ni att förändra truppen fram till deadline, 31 januari?

– Vi tittar och letar, och vi har försökt med flera spelare men inte lyckats. Men det är inte där vi ska lägga fokus, utan på den trupp vi har.

En meriterad back som Antti-Jussi Niemi var ledig, men han valde Leksand. Var han intressant för er?

– Vi var på honom, men han valde inte oss.

Har ni en för liten budget att handla för?

– Nej, det handlar inte om det. Det gäller att övertala spelare att välja Modo, och den här gången lyckades vi inte, säger Holmberg.

Målvaktssidan, hur gör ni där?

– Då det gäller Niklas Svedberg är han en namngiven junior och då säger reglerna att vi kan plocka hem honom även efter 31 januari.


Sedan tar Jerry vid, ekonomin är inget problem tydligen:

Har ni budgeterat med slutspel?

– Nej, vi budgeterar bara med grundserie, resten är bonus.

– Det är ett tufft läge just nu, men det gäller att hålla huvuvdet kallt och vi får inte bli känslomässiga, säger Jerry Häggström.
Kommentera

Sv: Building the future, Silly Season 08-09
MODOJohan: Aha ja jag ska kolla upp det ikväll så får vi se =)
Kommentera

Sv: Building the future, Silly Season 08-09
Berka: Görne Björne! Det hörde jag idag från en kompis som är kusin med en av hans nuvarande lagkamrater.
Kommentera

Sv: Building the future, Silly Season 08-09
MODOJohan: Jag ska ta å snacka med bror hans å höra efter om det stämmer de ryktet!
Kommentera

Sv: Building the future, Silly Season 08-09
Paddan: Ett kontrakt som går ut snart...
Kommentera

Sv: Building the future, Silly Season 08-09
MODOJohan: Då borde han väl vara upptagen med att spela i Allettan för KB65.
Kommentera

Sv: Building the future, Silly Season 08-09
Micke P lär enligt rykten lira i Modo from slutet av januari/början av februari... :)
Kommentera


Sv: Building the future, Silly Season 08-09
Petey21: Jaha, det var ju oerhört hemligt då, då det bara ligger på svtText...Nästan kände det på mig idag. Bara 13 dagar kvar nu.
Kommentera

Sv: Building the future, Silly Season 08-09
zigge: Vi får väl se hur det blir med den saken, men detta finns åtminstone att läsa på SVT text-tv idag.

Under stort hemlighetsmakeri har Peter
Forsberg gått på is i Örnsköldsvik för
att testa sin sargade fot.

Foppa är mån om att inte väcka
uppmärksamhet utan väljer att träna
när de flesta har gått och lagt sig.

-Det är ett gäng gamla polare som han
tränar med. De börjar träna vid 23.15,
23.30 och kör ett tag, men jag har
inte hört talas om något test av något
slag. Foppa håller sig mycket för sig
själv, uppger en källa för SVT Sport.

Foppa ska ha tränat i Kempehallen
under dessa former i 14 dagar.
Kommentera

Sv: Building the future, Silly Season 08-09
Kan Jonas så kan väl Foppa...? Inga nya rykten om Foppa, mer än att han sparkat av sig tofflorna?
Kommentera

Sv: Building the future, Silly Season 08-09
Nordaboy: Du menar han går bara till svenska klubbar som börjar på M?
Kommentera

Sv: Building the future, Silly Season 08-09
Paddan: Förstod väl det.
Timander. Han är ganska bra. :)
Kommentera

Sv: Building the future, Silly Season 08-09
Hahl Bundy: Jo, ungefär.
Kommentera

Sv: Building the future, Silly Season 08-09

Lumber Jack:haha jo jag vill minnas att jag svepte det mesta iaf. allt stog dock kvar när vi kom in igen fast med aningen mindre kolsyra =)

Nästa gång brandlarmet tjuter så lovar jag att jag sitter kvar!

sitter i restaurangen igen den 14 feb. ifall någon vill utlösa larmet ;)

Kommentera

Sv: Building the future, Silly Season 08-09
Paddan: "AWESOME!"?

"AVE Ceasar!" har jag hört talas om. Men det kanske är samma sak?
Kommentera

Sv: Building the future, Silly Season 08-09
Lumber Jack: Självklart tar man med sig spriten ut. Ja i kroppen då som du säger. Om man är i en butik och betalat för lite kläder så går man inte ut utan dem om det blir brandlarm.
Kommentera

Sv: Building the future, Silly Season 08-09
Berka: Juniorfasoner, svep som en karl.
Kommentera

Sv: Building the future, Silly Season 08-09

MODOJohan:Så var det kanske... Ja minns att jag vart jävligt besviken för att man tvingas lämna groggen å gå ut i kylan!

Kommentera

Sv: Building the future, Silly Season 08-09
Berka: dessutom var det samma datum, fast ett år senare. Eller om det var på dagen efter brandlarmsgrejen...
Kommentera

Sv: Building the future, Silly Season 08-09

MODOJohan:DEt verkar helt klart vara något krux när modo-fbk möts!

Förra säsongen satt vi på restaurangen i svedbank och såg matchen mot just fbk när plötsligt brandlarmet går??! Alla skulle utrymma arenan, å jag som precis beställt in en vodka/redbull!! Snacka om beslutsångest.

Kommentera

Sv: Building the future, Silly Season 08-09
Hahl Bundy: Ok, jag gör en snabbförklaring

Timander = AWESOME!
Kommentera

Sv: Building the future, Silly Season 08-09
Hahl Bundy:

Säger som Stenmark:

Int' lönt' å förklar' för dom som int' begrip'
Kommentera

Sv: Building the future, Silly Season 08-09
Paddan: Jag förstår inte. Kan du förklara?
Kommentera

Sv: Building the future, Silly Season 08-09
Paddan:

ASG!!!

Underbar historia med ett ännu skönare slut!!!
Kommentera

« · 1120898 · »