1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 531695 inlägg · 4125 ämnen

Building the future, Silly Season 08-09

Sv: Building the future, Silly Season 08-09
Fick precis höra ett rykte om att Modo erbjudit en viss spelare i ett visst stockholmslag som bara är bra i en zon och som spelar back fast man ibland inte kan tro det ett kontrakt... ta det för vad ni vill. Själv tror jag väl inte speciellt mycket på det. Eller, jag vill inte tro på det. Rätt mycket pengar också.

Nikki:

Lintner spelar väl i KHL nu?

Gidde:

Ja, det är inte han. Men det är nästan så man föredrar honom.

Det som får mig att tveka på uppgifterna är att han i nuläget har kontrakt. Låter inte som ett läge där Modo kan dundra in och erbjuda någon ett kontrakt.

Nikki: Andreas Holmkvist/Dick Tärnström?

Nikki: Holmqvists kontrakt med DIF gäller bara till den 29 november.

Hawerchuk:

Jag vet detta, men nog borde man inte få erbjuda någon kontrakt innan det går ut ändå? Äh, jag vet inte. Jag vill nog mest att ryktet inte ska stämma.

Nikki: det var tydligen sanning i det där ryktet.

bisterfinnen: Här kan du skratta ännu mer. Han, för att prata ungdomars språk, äger Dion Phaneuf.

Nikki: Andreas Holmqvists är en spelare som hör hemma i stockholm, han borde inte lämna den staden, för sin karriärsskull, något som han själv tycks ha insikt om också. Både för hans och vår skull.

spud: Tro om de kan tillkomma någon ny/nya spelare till lördagsmatchen? Vi är ett stort gäng grabbar som ska upp på matchen men varenda match jag varit upp på har vi förlorat ,så nu vill jag fan åka hem på lördag å vara glad!!!

Det var ju lite tråkigt att ryktet verkade stämma. Men han är väl det bästa på marknaden.

spud: De andra två som nämns i artikeln

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=11532 Eric Werner

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=12636 Matt Kinch

verkar ju inte direkt vara några enorma poängsprutor. Inte i några högre serier i alla fall. Är det här det bästa man kan få tag på för tillfället är frågan om man inte skall vänta och hoppas på något bättre. Är dessutom en icke EU plats som står på spel.

Sen kan jag inte låta bli att tro på att vi kommer att behöva minst en forward för att ha chans på något långtgående spel i slutspelet. Ja kanske till och med två stycken då werner också lagt av.

MorganaLefaey: Då kanske vi får en ny werner :P

NordaBoy: Har man råd att förlänga kontraktet eller Säljer man Holmqvist till modo?

www.svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=19851&a=1318480&lid=puff_1318350&lpos=rubrik

Berka: Om det var någon sanning i att modo jagade dessa transatlanter så blir jag förvånad att ett lag som brynäs kan gå in och göra en sådan här värvning. http://www.eliteprospects.com/player.php?player=8805

På papperet klart mycket mer intressant spelare än de backar som spelat mestadels i DEL, ECHL och andra ställen som modo tittade på. Finns det sådana forwards så borde det finnas bättre backar också.

Jag har väl inte sett killen spela, så han kanske är värdelös på grillorna eller hemsk i egen zon osv. Men även modo behöver någon som kan gå rakt på mål och som är en pina. Hade faktiskt inte klagat om han varit ersättare till werner. Men nu får man väl mer hoppas på att det är floppen nr 1.

MorganaLefaey: Kan brynäs och många andra lag värva på förhand bra spelare så måste väl vi oxå kunna värva sådana?! Känns mest som ecke vill spara pengar och tar in spelare som aldrig lyckats i större sammanhang och därför är väldigt billiga! Ja ja vi får hoppas att modo hittar sina rollspelare som man söker och det ganska snart för det känns som om de kan behövas

Sen så har jag hört från säkert håll att Harri var på flygplatsen och tog emot inte bara en utan faktiskt flera finsktalande herrar idag. Sen om det är vänner/familj eller agenter/spelare har varken jag eller den som var på plats någon hum om.

Vi tar väl rätt tråd också.

Jag har, som ni många vet, inte varit lika orolig som många andra har varit och trott att det kommer att vända. Nu börjar till och med jag bli orolig. Zajkowski inger ju lika stort förtroende som den sittande amerikanska presidenten.

Nikki:

Fantastiskt. Nu kommer Zacke att gå in och visa sig vara värsta zupermålvakten och så blir alla nöjda och glada. Trist att det skulle sluta såhär med Krizan, men inte så himla förvånande med tanke på vad han sagt och hur han betett sig tidigare.

knaskamilla:
Det finns väl egentligen två bra saker, en är att Zajkowski får chansen att visa att han inte är helt värdelös nu när han inte har nån konkurrens, och två... ja nu glömde jag vad det var.

Nikki:

Jag tror att två var att Krizan nu kan sluta gnälla, i alla fall i Övik.

knaskamilla: Jag tror att han såg en fallande stjärna. Kanske var han själv? :)

Nikki: För jävla tråkigt, en Krizan som trivs är bäst i ligan.

spud:

Bara att hoppas att inget annat ES-lag norpar honom och får honom att trivas bra...

knaskamilla:

Ryssland ??

knaskamilla:

Två var att nu kanske försvarsspelet kan skärpa till sig då de inte litar lika mycket på Zajkowski. Så var det.

För övrigt har 1300 redan röstat på AB fråga om det var rätt att kicka krizan, på en kvart...

spud: Vi är alltså officiellt målvaktslös. INTE BRA!

allehanda.se/sport/1.393928

Nikki:

Just det. Det har vi ju faktiskt sett förr.

spud: TRIST! TRISTARE! TRISTAST!! Va ere som händer, först Werna, nu Krizan...Är det Harris fel alltihopa? De icke allt för bra finnarna är ännu kvar...

zigge:

Svårt att tro att Krizan har alltför mycket med Harri att göra, han var ju missnöjd redan förra säsongen.

zigge: Werner hade behövt en tidsmaskin och Krizan en slovakkompis.

spud: Är Lener slovak? Då kanske LHC är en ny klubb för honom.

spud: Kanske du har rätt. LHC har ju valt att avvakta med Norrena.

spud: Vi får väl ta Norrena, då.

Poffa:

Perrault, har han lagt av helt eller?

knaskamilla:

Fan det här var positivt. Kan andra klubbar med framgång köra artonåriga målvakter så skall väl vi kunna köra Zacke och Svedberg. Det är nog på tiden för dem båda tror jag, i skuggan av Krizan som de varit hittills.

Det som däremot är lite märkligt, tycker jag, är att Modo får kritik för att man har för dåliga målvaktstränare.

NuMo: Tycker det börjar låta mer och mer krizlag. Nog för att man inte kan ha kvar en spelare som klagar på allt och alla samt snackar massa i pressen om hur han vill lämna laget, men jag har otroligt svårt att tro att Zacke skall rädda oss hur formsvackan.

Hela säsongen har varit galen och jag vill nog bara att den ska ta slut så fort som möjligt så länge man slipper kvalspel.

NuMo: Altså är detta Salos fel...

J:a Salo!!!

Förövrigt kunde det ha blivit mycket värre. (Om det nu inte blir det ändå.) Tänk om Harri hade värvat någon finne. Riksman t.ex.

MorganaLefaey: Med ett ökat ansvar så tror jag att Zacke växer. Man om jag förstått det rätt så är det ju Svedberg som är framtiden. Lika bra att de får köra igång på en gång då, i stället för att låta honom glida ur händerna.

Nu blir det upp till försvaret att backa upp våra målvakter.

NuMo: Försvaret? Det har ju varit lite si och så med det på sistone. Jag skulle nog tycka det var bra om Ecke (el Tomten) gav oss alla ett alternativ till Svedberg och (båsöppnaren) Zakke.

Det är inte alls säkert att Zacke växer, ibland är det lätt att komma in utan press i enstaka matcher. Jag känner inte Zacke, så jag kan inte hans prestationskurva.

De unga målvakterna verkar vara mycket väl utbildade. Kanske är det så att utvecklingen gått framåt. Andra lag har ju lyckats mycket väl med att satsa på unga målvakter, tex VF, Bif, Dif, SSK, kanske några lag till...

Salle: Eller sju Timanderkloner skulle nog räcka ganska långt.

Men då vill det till att Zakke inte går ner på knä varje gång det kommer en motståndare mot honom för då skymmer han ju bara marginellt mer än mållinjen i höjd.

Paddan:

Dessutom är det dumt att backa in i mål istället för att gå ut mot skytten.
Man täcker ännu mindre på knä, stående på mållinjen...

Gidde: Hm, då kanske jag också fick ett svar varför man såg så ovanligt mycket MoDospelare ute och fikade idag. Jag förmodar att de har haft någon form av möte med spelarna innan de gick ut med nyheten om Krizan.

Paddan: Tycker de istället för fika borde ha gått till arenana och tränat 1-4 spelupplägget. Det snackades enormt om 1-3-1 en gång i tiden. Men nu ska vi visa att man kan spela med 4 spelare i egen zon hela tiden och flippa ut pucken via sargen till en vilt jagandes forward.  

MoDoEcke:

Zacke skulle nu få stöd. Enligt de källor jag har och enligt de ögon jag har så blir Krizan sur som ett barn samt hånar Zacke när han får stå. Vem fan kan få självförtroende i ett sådant klimat. Sen kan det mycket väl vara så att Zacke ändå inte räcker till.

Min iakttagelse säger att Zacke alltid gör mycket bättre matcher på bortaplan.

Det här beslutet har jag väntat på i ett år. Ett mycket bra beslut av MODO. Krizan har betett sig mycket illa en längre tid, synd att inte beslutet kom i Mars. Vad jag vet var det rätt nära att han fick sparken redan i slutet av förra. Det finns en massa saker om slovaken som inte har kommit ut ännu. MODO hade inget val.

hellge: Samtidigt så funderar jag på om det kanske vore läge att låta Svedberg stå matchen mot Luleå, han bör ju trots allt vara mindre sönderläst än vad Zacke är.

Förresten, kan du inte köra lite forumuppfostran på åffisijälla och säga åt de att man inte behöver klippa in hela det tidigare rekordlånga inlägget i sitt svar när man bara ska skriva: "Bra skrivet!" som kommentar.

« · 1089227 · »