1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

480969 inlägg · 4078 ämnen

Frölunda - MODO Hockey 2010-01-23

« · 1231039 · » Till forumet


Sv: Frölunda - MODO Hockey 2010-01-23
Berka:

Honken spelade som man är van att se modos målvakter göra, osäkert och ihopkrupet.

Stensäker vinst för Modo och Frölunda kanske borde fundera på ett tränarbyte också för Dahlen får verkligen inte ut mycket ur sin (elitseriens dyrast?) trupp.

Kanske det kan bli lite spänning runt slutspelssträcket trots allt och vi ska nog inte helt räkna ut Timrå heller...

Kudroc borde stängas av 25 matcher för filmning och hot..
Kommentera

Sv: Frölunda - MODO Hockey 2010-01-23
Bissett19: Pajasvarning
Kommentera

Sv: Frölunda - MODO Hockey 2010-01-23
spud:

Kudroc söker jobb i Disciplinnämnden.
Kommentera

Sv: Frölunda - MODO Hockey 2010-01-23
Björn W: På text-tv kan man läsa att foppa tog en smart utv. i slutet och att frölunda dominerade matchen.!?

Då undrar jag vilken match den skribenten såg, för utv. i slutat måste vara en av de löjligaste sk. crosscheckingar jag sett, helt ofarlig och pebben var inte på G att anfalla, snarare byta så jag vet inte varför den utv. skulle vara smart?

Sen dominerade frölunda inte ett dugg, tycker snarare att dom var uddlösa, skapade inte mycket alls under 60 min. och hade inte modo varit så ineffektiva hade modo vunnit med ca: 2-7

Kan bara konstatera att modo med foppa är ett vinnande lag, malek är åter bra i kassen, aravirta coachar laget vilket vi inte är direkt bortskämda med,suhonen är ett PP-vapen, och jag tycker segern var fullständigt rättvis, då modo är de överlägset mest kreativa laget och jobbar lite hårdare för varandra än i frölunda.

Sen vill jag plussa för hinote, oj oj vilken kille, offensiva tacklingar i världsklass, jobbar stenhårt varje byte, den killen måste ge laget enormt med energi.
Kommentera

Sv: Frölunda - MODO Hockey 2010-01-23
spud: Antingen är det en MoDoits fingrar eller en linjemans fingrar, vare sig linjemannen eller MoDoiten har dock en förmåga att göra något överlagt i den situationen. Jag ser bara en röra av händer och armar som kunde ha hamnat i valfri ögonhåla på någon av spelarna.

Och, tja - hade Kudroc suttit kvar på bänken...
Kommentera

Sv: Frölunda - MODO Hockey 2010-01-23
spud: Säkert linjedomarn. Säger som Boorken "Vad ska han nu dit o göra?" Domarn asså.
I övrigt tycker jag Glennhallen hade dålig fantasi vad gäller att störa bortalaget, har de slut på fantasi? Fyra av raketer vid avgörande moment, låta klockan stå / gå efter avblåsn eller andra fyndigheter de visat upp genom åren.

Vad har hänt m Hedin i SSK? Sin bästa säsong hittills på mycket länge. Ska han värvas tillbaka nu igen? Så vi får nån älskling att sparka på?
Kommentera

Sv: Frölunda - MODO Hockey 2010-01-23
spud: Att ge sig på ögonen är det smartaste man kan göra om man blir attackerad, oavsett om det handlar om en galning eller ett farligt djur. Om det ska ses som ett ok knep vid ett hockeyslagsmål är mer tveksamt...
Kommentera

Sv: Frölunda - MODO Hockey 2010-01-23
Lumber Jack: Nån petade ju i ögonhålorna på Kudroc, vilket jag tror skett och tyvärr att det var en MODOits fingrar. Det är något av det fegaste jag vet. Jag förstår verkligen Kudroc upprördhet då det är en taskspark^2.
Kommentera

Sv: Frölunda - MODO Hockey 2010-01-23

Salle:

Ändå hade dom ändrat texten vid det tillfället. När jag gick in direkt efter matchen på Text-TV så stod det att Foppa "tog en smart men ful utvisning när han i egen försvarszon fult crosscheckade Pebben, men på det sättet räddade Modo från ett baklängesmål"

Ännu mer fel kan man säga ;-)

Kommentera


Sv: Frölunda - MODO Hockey 2010-01-23

Satt och läste GP i morse till hotellfrukosten. Där i fanns en krönika om matchen i allmänhet och Frölundas utsatta läge i synnerhet. Har kollat på GP:s hemsida men den verkar inte finnas utlagd i nuläget.

Det konstaterades att Modo vann rättvist, att Foppa lyfter Modo som lag, även om han är poänglös och att Frölunda är på väg mot ingenmansland. Krönikören, som jag tappat namnet på, trodde i alla fall att Modo kommer ligga före Frölunda när vi spelat 55 omgångar.

Sedan skrevs det en del om slagsmålet. Han citerade Dahléns kommentar om att Hinote var före Kudroc ut och påpekade att det istället var Madsen som var först ut och att Hinote bara åkte dit eftersom Kudroc åkte dit före.

----------

Uppenbarligen missade jag en riktigt bra match. Trist att Karlskoga är en sån jävla håla. En krog har inte betalt TV-avgiften och därmed fått Canal Digital avstängt, de andra har inte sportsändningar. Hotellet har Basutbudet från Boxer, men den bilden bara hackar för det är så dålig mottagning. Och trådlöst internet är en modern fluga som man inte riktigt fått att fungera här än.

Kommentera

Sv: Frölunda - MODO Hockey 2010-01-23
Olle: Den här gången blev det ingenting av det, Kudroc tyckte det var bättre att göra sig själv till allmänt åtlöje istället.
Kommentera

Sv: Frölunda - MODO Hockey 2010-01-23
Lumber Jack: Är inte Hinote van att kastas runt som en vante av storvuxna karlar med slaviskt ursprung?

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Frölunda - MODO Hockey 2010-01-23
NuMo: ja dom där domarna har ju länge varit tummar i ögonen på oss åskådare så det var väl inte direkt oväntat att nån skulle göra illa sig. Kanske det sker nånting nu. :-)
Kommentera

Sv: Frölunda - MODO Hockey 2010-01-23
Frisco: Jag tror att det är nr. 46, dvs domaren, som tröck upp ett finger i ögat på Kudruc, som i sin tur nyss jagat Madsen.
Kommentera

Sv: Frölunda - MODO Hockey 2010-01-23
Noterade att SVT Text har en udda syn på ishockey...
Först rubriken på sidan 300
"Foppas matchstraff räddade Modo....305"

Sedan...
  Peter Forsberg tog en matchavgörande  
utvisning i mötet med Frölunda. 3-2
till Modo sedan Forsberg i slutet
hårt och smart crosscheckat Per-Johan
Axelsson som var på väg mot anfall.

osså avslutas det med...
"Frölunda dominerade matchen"



Kommentera

Sv: Frölunda - MODO Hockey 2010-01-23
NuMo: Så han borde alltså åka ut för exterference menar du.
Kommentera

Sv: Frölunda - MODO Hockey 2010-01-23
Salle:

Den där galningen Peter Forsberg som far runt och tacklar omkull folk, trots att han redan har pucken. Är det verkligen tillåtet? Man får ju bara tackla puckförande spelare.
Kommentera

Sv: Frölunda - MODO Hockey 2010-01-23
Salle: Vi såg i TV att Svarten ä där och knuffas först med en Frölundait och sen kommer väl han fegisen med halvt nummer in i sitiuationen och ska boxas.
Kommentera

Sv: Frölunda - MODO Hockey 2010-01-23
Wayne Gresky: Ja Sköder var det som klev ut. Och det är Susse och Henkes tvillingbror som står på blå.
Sen var Madsen och Timmy med och brottades Underst i högen låg Svarten. Han såg man inte på TV förrän dom gjorde plats för läkaren typ. ;-)
Kommentera

Sv: Frölunda - MODO Hockey 2010-01-23
Wayne Gresky: Tur i oturen var väl att Foppa inte kunde kliva ut från utvisningsbåset i detta läge utan hade fått gå och duscha i förtid.
DÅ hade inte Hinote tvekat lika länge heller... ;-)
Kommentera

Sv: Frölunda - MODO Hockey 2010-01-23
Salle: Det är väl Skröder som sitter i utvisningsbåset? Han är rätt snabb in och fyller på i bråket, så fyra är nog inte helt korrekt.
Kommentera

Sv: Frölunda - MODO Hockey 2010-01-23
AM: Fin beskrivning till videon.

"När matchen slutade blev det slagsmål. en kille från frölunda blev nedslagen och typ svimmade av för någon sekund ( såg någonstans att det stog att han blev petad i ögonen, vet ej om det är sant), men han reste sig sedan. matchen slutade 3-2. modo vann. han som blev nedslagen var Kristian kudroc, Mattias timander slog ner honom."
Kommentera

Sv: Frölunda - MODO Hockey 2010-01-23
Paddan: Västnytt skall visst börja producera en ny barnserie. Fyra MoDoiter är fler än Sju Glennar.
Kommentera

Sv: Frölunda - MODO Hockey 2010-01-23
Nikki Nine: Wow, Kristian Kudroc har en stor framtid som historieförvanskare, märker jag.
Kommentera

Sv: Frölunda - MODO Hockey 2010-01-23

Salle:

www.youtube.com/watch?v=u4BdJBefI6I

Här ser man att Hinote är sist in i situationen, medans Madsen tar ett extravarv innan han betämmer sig för att delta..

Kommentera

Sv: Frölunda - MODO Hockey 2010-01-23
AM: En annan sak som vi noterade var att läkaren som till slut kom fram till Kudroc var Modo-läkaren Kim Thorsen och nån från VF kom aldrig dit. Fast dom visste kanske att Kudroc simulantade sig och brydde sig inte.
Samtidigt åkte Henkes tvillingbror omkring och imiterade den kyckling han är. För nåt annat sätt att tolka hans armrörelser kunde inte jag eller nån annan i Scandinavium begripa.
Kommentera

Sv: Frölunda - MODO Hockey 2010-01-23

Salle: Ja, va fan, Kudroc liggger ju underst i högen när Hinote kommer in i fighten..

Kommentera

Sv: Frölunda - MODO Hockey 2010-01-23
Lumber Jack: Förstår inte hur Hinote kan få nån skuld för att ha petat Kudroc i ögat.

C+ visade ju hela sekvensen i slowmotion när Madsen, Kudroc och en linjeman brottas och tillslut hamnar liggandes på isen. Väl där så börjar Kudroc "sprattla" av smärta och allt lugnar ner sig... Men Hinote kom ju knappt fram till Kudroc då linjemannen var i vägen och i så fall långt innan dom 3 ovannämnda började falla ner på isen. Inte ens läkaren som var med i sällskapet kunde se nåt ojust som skulle orsakat sån smärta.

Om nån fick in ett finger i ögat på Kudroc så tror jag att det är linjemannen som är "boven" i dramat.
Kommentera

Sv: Frölunda - MODO Hockey 2010-01-23
spud: Undrar om Dahlén missar skottet efter avblåsning?
Kommentera

Sv: Frölunda - MODO Hockey 2010-01-23

spud: Sista stycke på Sportsday är intressant:

"Inga avstängningar

Nå, alla inblandade slapp undan avstängning, något som i slagsmålsrädda Sverige egentligen är obegripligt eftersom det är när spelare hoppar in från båset som riktigt obehagliga scener kan inträffa."

Mycket trevligt om det är så.

Kommentera

Sv: Frölunda - MODO Hockey 2010-01-23
spud: L-PEB skulle han fått om han lämnat utvisningsbåset.
Kommentera

Sv: Frölunda - MODO Hockey 2010-01-23
Dahlén den stackaren är en stressad man, och när man är i stress är man ingen vidare pålitlig som vittne.

"- Allt startar med att 58:an (Dan Hinote) hoppar in från båset. Det får man inte göra. Det är därför (Kristian) Kudroc hoppar in på isen, för att skydda sina lagkamrater, säger Frölundatränaren Ulf Dahlén och måttar med fingrarna: "

Hur kan Hinote hoppa ut och komma fram till Madsen och Kudroc om nu Kudroc hoppade in efter Hinote?
Kommentera

Sv: Frölunda - MODO Hockey 2010-01-23

Nikki Nine: Hinote är skön i sin replik:

"Hinote bara log när han fick höra slovakens "löfte".
- Spelar man min typ av hockey så får man höra ett och annat. Rädd? Haha, nej, verkligen inte. Slår han ut tänderna på mig och han får fem minuters utvisning så gör vi mål, jättebra."

http://www.sportsday.se/nyheter/hockey/jatteslagsmalet-foljdes-upp-med-hot-kudroc-ogonskadad-undersoks

Kommentera

Sv: Frölunda - MODO Hockey 2010-01-23
Lumber Jack: "Hinote bara log när han fick höra slovakens "löfte".
- Spelar man min typ av hockey så får man höra ett och annat. Rädd? Haha, nej, verkligen inte. Slår han ut tänderna på mig och han får fem minuters utvisning så gör vi mål, jättebra."

Även...

"Nå, alla inblandade slapp undan avstängning, något som i slagsmålsrädda Sverige egentligen är obegripligt eftersom det är när spelare hoppar in från båset som riktigt obehagliga scener kan inträffa."
Kommentera

Sv: Frölunda - MODO Hockey 2010-01-23
Nikki Nine: Kanske dags för Kurdocs fru att sy in honom för olaga hot.
Kommentera

Sv: Frölunda - MODO Hockey 2010-01-23
Viskarn: När det gäller Madsen så vill jag veta om han satt av peters utvisning. Därifrån brukar man ju bli utsläppt efter slutsignalen
Kommentera

Sv: Frölunda - MODO Hockey 2010-01-23
Nikki Nine: Luktar avstängning. Man kan inte få hota spelare på detta vis :)
Kommentera

Sv: Frölunda - MODO Hockey 2010-01-23
spud: Absolut, men rätt ska väl vara rätt, right? Timmy som var inblandad i gruffet klarade sig utan straff, liksom fyra av glennarna.

Madsen, Kudroc och Hinote ligger ju pyrt till när det gäller avstängningar. Det är bara att hoppas att disciplinnämnden kan ha någorlunda överseende med att slutsignalen hade gått, och att spelarna således beträder isen.
Kommentera

Sv: Frölunda - MODO Hockey 2010-01-23
"Kristian Kudroc var desto mer upprörd. Han utlovade vedergällning.

- Nästan gång ska jag ta klubban och slå ut tänderna på honom, ska Kudroc ha sagt enligt sportsday.se."

Hahaha. Mes.
Kommentera

Sv: Frölunda - MODO Hockey 2010-01-23
Ja helvette vilken bra målvakt Malek är. Nu är målvaktsfrågan löst.
Kommentera

Sv: Frölunda - MODO Hockey 2010-01-23
spud: När Eagles körde bikerfest.
Kommentera

Sv: Frölunda - MODO Hockey 2010-01-23
spud: Äh, som föredetting är det varken förra matchen eller nästa match som gäller. När det är match, så är det bara nästa byte som är av betydelse.
Kommentera

Sv: Frölunda - MODO Hockey 2010-01-23
Salle: En sak som grämer mig är att, om Malek stått i torsdags. Hade vi varit en poäng från slutspel och TIK på samma poäng som SSK.
Kommentera

Sv: Frölunda - MODO Hockey 2010-01-23
supertrött: Jo men Joels brorsa är ju stjärna...

Sen är det väl frågan om Anderssons 10 är för att han sköt ett skott emot Malek långt efter signal och dessutom stående superavsiktlig offside.
Kommentera

Sv: Frölunda - MODO Hockey 2010-01-23
Viskarn: Hur många 2or som delades ut efter slutsignalen är väl av ytterst akademisk betydelse. Det som är viktigt är väl hurvida det blir avstängningar eller inte.
Kommentera

Sv: Frölunda - MODO Hockey 2010-01-23
Viskarn: En Modoit spöade 2 Glenn ?
Kommentera

Sv: Frölunda - MODO Hockey 2010-01-23
Salle: Men hur kan MoDo få tre 2:or för Roughing, medan bara Frölunda får en!? Som sagt, Frölunda var 6 mot 4 vid slutsignalen.
Kommentera

Sv: Frölunda - MODO Hockey 2010-01-23
Lumber Jack: Vilken krog i järpen är det du syftar på?

Var det Madsen som satt av foppas utv? Det kanske kan förklara varför han var så snabbt på plats och varför jag inte uppfattade att han åkte ut från båset.
Kommentera

Sv: Frölunda - MODO Hockey 2010-01-23
Salle: Känns lite sådär att Joel kommer undan med det enda riktigt fula i hela situationen.
Kommentera

« · 1231039 · »