1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

478915 inlägg · 4078 ämnen

Frölunda - MODO Hockey 2010-01-23

1231372 · » Till forumet


Sv: Frölunda - MODO Hockey 2010-01-23
Hahl Bundy: Vad har Hinote gjort för att förtjäna detta agg?
Kommentera

Sv: Frölunda - MODO Hockey 2010-01-23
NuMo: Annars vore det roligt att få se om tänderna blir utslagna på raggarn Hinote!
Hoppet är det sista som överger en.

Redigerad kommentar


Fast han har väl inga kvar! :/

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Frölunda - MODO Hockey 2010-01-23
spud: Skönt. Nu när han friats från hotet är det hotfritt.
Kommentera


Sv: Frölunda - MODO Hockey 2010-01-23
Frisco: Nämnden ska nu kasta ett öga på det hela.
Kommentera


Sv: Frölunda - MODO Hockey 2010-01-23
Lumber Jack: Har ni sett denna svavelosande, gestikulerande fransos-wannebe, frejdigt förklara att Frölunda minsann ENBART har goa ur-Göteborgare! Han e la för go!!
Att han inte ville/kunde bo kvar i Timrå o bli bespottad kan man ju förstå.
Kommentera

Sv: Frölunda - MODO Hockey 2010-01-23
Bissett19: Den stora frågan är vems klubba han crosscheckade Malmström med? Han har ju aldrig använt Kohos klubbor, och definitivt inte under lockoutsäsongen. Men det kanske var någon annan? :)
Kommentera

Sv: Frölunda - MODO Hockey 2010-01-23
Viskarn: Det är i princip samma innehåll som i inför morgondagens match.
Kommentera

Sv: Frölunda - MODO Hockey 2010-01-23
spud: Vet inte om den här har varit uppe tidigare idag här på HS.

Hasse-intervju med Aravirta.
Kommentera


Sv: Frölunda - MODO Hockey 2010-01-23
Lumber Jack: HAHAHA ett mycket troligt senarium
Kommentera

Sv: Frölunda - MODO Hockey 2010-01-23
scim: Det beror på hur fort du dricker XO:n... :-)
Kommentera

Sv: Frölunda - MODO Hockey 2010-01-23
spud: Jag tror inte min kropp förändras nämnvärt på några timmar.
Kommentera

Sv: Frölunda - MODO Hockey 2010-01-23
Bissett19: ohoK menar du väl   :-)



Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Frölunda - MODO Hockey 2010-01-23
Bissett19: Haha, jo du. Pebben behöver ingen tatuering för att minnas den 23:e januari 2010.
Kommentera

Sv: Frölunda - MODO Hockey 2010-01-23
Lumber Jack:

Foppas tilltag då?Den crosscheckingen var ju nästan i paritet han gjorde mot Henrik Malmström 2004.Malmström har ju fortfarande Kohomärket kvar i nacken..
Kommentera

Sv: Frölunda - MODO Hockey 2010-01-23
knaskamilla: Jo, det vill jag lova. Jag bodde/jobbade ju i stan under en period av mitt liv, ca. 2,5 år, och det blev riktig vinter iaf en av vintrarna. Men trots att jag som ur-norrlänning "vant" mig vid temperaturer på under 15- 25 minus under vinterhalvåret så kunde det räcka med knappa 10 under nollstrecket för att det skulle var förfrysningsläge. Ja, det kunde ju kännas som det iaf. Så nej, vande mig vid den luften det gjorde jag aldrig.
Kommentera

Sv: Frölunda - MODO Hockey 2010-01-23
Lumber Jack:

Ksn bli första gången en linjedomare får ett disciplinärt straff för fighting.
Kommentera

Sv: Frölunda - MODO Hockey 2010-01-23

Om jag förstod SVT-sporten rätt ska difciplinkommittén titta på gårdagens råkurr. Gissningsvis får Hinote avstägning säsongen ut, Madsen tvingas till landsflykt, Kudroc gratis korv och Dahlén en landslagströja upphissad i Sveriges samtliga hockeyarenor.

Kommentera

Sv: Frölunda - MODO Hockey 2010-01-23
knaskamilla: Hypokondrivarning på att inbillningsfrysa.
Kommentera

Sv: Frölunda - MODO Hockey 2010-01-23
scim:

Det är definitivt skillnad på kylan i Gbg och den i Övik också. Jag var i Gbg i typ oktober och höll på att frysa ihjäl, i samma jacka som jag har hela vintrarna här. Trodde jag skulle bli tvungen att köpa ny jacka, men jag har klarat mig bra med den här hemma...
Kommentera

Sv: Frölunda - MODO Hockey 2010-01-23
scim: Äsch, det som är annorlunda är din kropp. När jag gjorde lumpen i Boden vande jag mig vid den temeperaturen, för att sen frysa när jag kom hem.
Kommentera

Sv: Frölunda - MODO Hockey 2010-01-23
Lumber Jack:

Japp, heja!

Det är ju det jag säger, både Götar och Svear är rätt mesiga.

Det ska vara friska starka angermän
Kommentera

Sv: Frölunda - MODO Hockey 2010-01-23
Lumber Jack: Nog för att fenomenet är överdrivet, men det är definitivt skillnad på -20 i Boden och -20 i Kramfors. Det har jag kartlagt genom empiriska studier som bandyspelare.
Kommentera

Sv: Frölunda - MODO Hockey 2010-01-23

hellge: Som om man ens ha trott något annat. Gnäll, gnäll och åter västkustsgnäll.

http://www.aftonbladet.se/vader/article6480628.ab

Kommentera

Sv: Frölunda - MODO Hockey 2010-01-23
spud: Rev upp sår skriver du. Ja det har vi ju sett på din gamla länkbild. Feg-Pettersson river och sliter.
Kommentera

Sv: Frölunda - MODO Hockey 2010-01-23
spAps: Japp, han kämpade på, men fick inte så mycket uträttat. Han Fredrik Pettersson däremot, hans skridskoåkning rev upp ett par sår i sina attacker.
Kommentera

Sv: Frölunda - MODO Hockey 2010-01-23
spAps: JOELBITAR, yepp han va på isen å fulade sig.
Kommentera

Sv: Frölunda - MODO Hockey 2010-01-23
Han den där Henkes talanglöse bror, vad fan han nu heter. Spelade han igår eller?
Kommentera

Sv: Frölunda - MODO Hockey 2010-01-23
hellge: Malek är rutinerad och gör inte sådana misstag som Svedberg gjorde mot TIK, han är ingen fantom men han är habil och trygg vilket är vad vi behöver. Att köpa in en spelare till nu när vi har vad som verkar som en sammansvetsad grupp som kämpar för varandra tycker jag är för riskabelt. Jag tycker vi ska chansa på Malek säsongen ut, hellre än att skicka nån miljon till ännu en målvakt.
Kommentera

Sv: Frölunda - MODO Hockey 2010-01-23
shinzawai:

Det tycker jag också, men frågan är hur han är när han verkligen sätts på prov.

Sen skulle det vara roligt att veta hur många fler poäng vi skulle ha om vi haft en riktigt bra keeper. 10? 15? 20?

Tar man bara de senaste matcherna mor Brynäs, Rögle och Timrå två gånger skulle vi säkert haft 10 pinnar extra.

Nu är detta bara ett tankeexpriment, men ändå.

Fast jag håller som sagt med, Malek så trygg ut.
Kommentera

Sv: Frölunda - MODO Hockey 2010-01-23
oscaaaar: Det är märkligt att Horavara suttit i PK´n och sagt att han inte är någon som ger upp utan det är ledningen som får flytta på honom. När han i själva verket gett upp redan.
Kommentera

Sv: Frölunda - MODO Hockey 2010-01-23
hellge: Kom och tänka på det nu , Horava sa att han ville avgå vid jul men fick inte för freddan , kanske var därför han spelade Sondell och Molinder nästan hela tiden och vägra försöka göra om någonting, han kanske ville få sparken/avgå.
Kommentera

Sv: Frölunda - MODO Hockey 2010-01-23
hellge: Jag tyckte att Malek var trygg och bra igår.
Kommentera

Sv: Frölunda - MODO Hockey 2010-01-23
Ulf dahlen: Det är helt oacceptabelt att åka in från bänken som han i Modo. Det var därför Kudroc reagerade som han gjorde.

Va fan din jävla pajas, kudroc åkte ju in på isen från båset före hinote.
Kommentera

Sv: Frölunda - MODO Hockey 2010-01-23
Wayne Gresky:

Nej, foten är nog hyfs hel nu, fast ryktesspridare här i trakten pratar om att det förutom revben occkså ska vara ljumskar. Fan vet.
Kommentera

Sv: Frölunda - MODO Hockey 2010-01-23
hellge: Det Malek gjorde bra var att han såg lugn och stabil ut. Sen så hade Frölunda i stort sett inga fri-, 2-1-, 3-2-lägen. Något vi tidigare bjudit på 10 stycken i varje match.

Vid en omskådning av matchen känns fortfarande tacklingen i ryggen på Hinote en halvmeter från sargen som en solklar 5+match.

De som har försökt få det till att Foppas fot varit den egentliga anledningen till hans frånvaro fick inte direkt vatten på sin kvarn efter gårdagens insats. Peter såg stabil ut i åkningen.
Kommentera

Sv: Frölunda - MODO Hockey 2010-01-23
zigge:

Jag tycker heller inte att Malek prövades av VF särsklit mycket. Detta betyder egentligen att vi lirar bra försvarsspel. Det tycker jag att vi har gjort i tre matcher nu. Bäst var vi mot Lule, men även mot Timrå. Tikarna hade för övrigt massor av flax.

Fortrsätter vi med det här försvarsspelet kommer vi ta fler poäng än Frölunda. De har som vanligt dåliga backar.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Frölunda - MODO Hockey 2010-01-23
Wayne Gresky:

Horava verkar vara en storsint och hyvens snubbe som valde att inte vädra sitt missnöje med omtanke för klubbens utsatta position, sånt gillas.

Däremot kan man nog konstatera att det är han som har envisas med att matcha Sondell och Molinder så hårt. Nu när Horava är borta är både Sondell och Molinder i frysboxen. Det var nog trots allt rätt bra att han byttes ut eller avgick. Min upplevelse är att han saknar en del fingerspitzengefühl i coachningen och var allt för envis.

Coachningen såg bättre ut igår, men inte perfekt. PP med 19, 21 och 24 blir inte riktigt bra. Jag undrar om inte Skröder skulle göra sig bra där i stället för Susse eller Macke, eller kanske Hinote. Han såg ut att trivas där en centimeter framför motståndarkeepern.

I övrigt har jag fått tillbaka hoppet, om nu Foppa fortsätter att vara hel…
Kommentera

Sv: Frölunda - MODO Hockey 2010-01-23
spud: Lyssnade inte så mycket på Boorken faktiskt utan jag observerade själv att Honken var kass liksom hela Frölunda. Jag vill dock inte förringa Modos insats, de gjorde en fantastiskt fin match.

Att Dahlen för Frölundas bästa borde bytas ut har jag tjatat om i minst ett år nu faktiskt. Spiken i Modos ingemanlandskista kan vara Dahlens avsked likaväl som ännu en Foppaskada, Just nu tippar jag Modos slutspelschanser till 20%

Elitseriens mest överskattade målvakt är helt klart Honken och den mest underskattade kan faktiskt vara Malek.

Kanske ni Modoiter får hålla på Timrå nu när de och Frölunda möts för vinner Timrå så kan ju matchen på lördag bli en fantastiskt spännande match.
Modo har verkligen kryddat den här säsongens elitserie måste jag säga, både på isen och genom alla kvällstidningsskriverier. Kram till er alla modofans!
Kommentera

Sv: Frölunda - MODO Hockey 2010-01-23
zigge: nu skrev jag ett långt inlägg,men de kom bort på nått jävla sätt,
Men jag håller med dig.
Kommentera

Sv: Frölunda - MODO Hockey 2010-01-23
zigge:
44  Daniel Sondell l LD  
00:00
Kommentera

Sv: Frölunda - MODO Hockey 2010-01-23
Berka: Reprisen går ju nu på C+1 , det är ju oftast oerhört mycket farligare målchanser MoDo får, Madsen o Hägga är ju faktiskt förbaskat bra! Hägga ytterst nära flera ggr, o Madsen bra även i bp.
Malek stabil, men jag tycker inte han prövas av vf, tex inga frilägen så man kan se hur han agerar då (tack för det, MoDo-backar!)
Fick Sondell nån enda minut speltid?
Kommentera

Sv: Frölunda - MODO Hockey 2010-01-23
Wayne Gresky:

Minns när Werna hamnade i någon sorts dispyt med Renberg en gång i tiden, tror det var i en slutspelsmatch. På armlängds avstånd stod han med två fingrar och siktade mot Renbergs ögon. Kunde ju ha blivit...inte så trevligt.
Kommentera

Sv: Frölunda - MODO Hockey 2010-01-23
Frisco: På tal om copy paste, det var några timmar sen jyckarna kom hit och skrev.. Jag får väl vara stand in då.

Det kanske inte är så hemskt roligt att vara MoDoit just nu.
Men ha i åtanke att det kunde vara värre.

Man kunde vara Timråit...
Kommentera

Sv: Frölunda - MODO Hockey 2010-01-23
arnio: spänningen lever kring slutspelet, känns ganska öppet än, fast det blir svårt att nå slutspel för oss.

Lite mer spännande blir de ju oxå då vi ska möta frölunda igen på lördag.
Kommentera

Sv: Frölunda - MODO Hockey 2010-01-23
spud: Äh, låt honom hålla på med ctrl c ctrl v.
Kommentera

Sv: Frölunda - MODO Hockey 2010-01-23
spud: arnio kanske är Boork?
Tvärtom kanske blir bättre...

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Frölunda - MODO Hockey 2010-01-23
arnio: Det där var ju vad Boork sa igår under matchen, har du något eget som du också vill bidra med?
Kommentera

1231372 · »