Bästa inläggen
1 · Nästa
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Kulltorp: Helt sjukt att dessa ens kommer på tals här inne , å sen att dom i samma mening nämns tillsammans med vår sportchef är vidrigt kan då jag tycka !!
+ 19
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
När man läser MoDo-trådarna får man en känsla av att det är viktigare för vissa trådskribenter att få och ha rätt än vad det är att det går bra för MoDo.
+ 17
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Hägglundsmaffian: Skulle nog säga att det är ni som grinar här i boken som e de riktiga MoDodödarna. Som ni sitter och grinar och klagar dag ut och dag in. Ta dig en bärs och gå ut i solen. Jag lovar att ni kommer må så mycket bättre då till hösten än att sitta här och gråta hela sommaren.
+ 17
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Apropå ingenting så gifte sig August Berg med sin sambo Nathalie idag. Grattis till dem!
+ 17
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Bad_Brett: nu ska du få lite konstruktiv kritik eftersom du själv tagit upp temat konstruktiv kritik : det är helt extremt tröttsamt med vilken ihärdighet du sågar hinken. Det förpestar forumet. Jag skulle verkligen uppskatta om du minimum höll dig till att såga honom när det iaf är någorlunda relevant för situationen. Typ hinken landar ett nyförvärv och det ska utvärderas inför säsong - här finns iaf en ingång till att det kan vara relevant att påminna alla om hur tokkass du tycker hinken är.
+ 17
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Bad_Brett: Eftersom det mesta här inne nu handlar om just dig så kanske vi skall ha en tråd som heter "Bad Brett" ? Vad tror ni om det ?
Eller kanske rakt en egen sida ?
Eller kanske rakt en egen sida ?
+ 16
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Bad_Brett:
Jag vet inte vad du menar med "folk" men själv bryr jag mig inte om om du har rätt eller fel. Men jag ser ju det här som ett diskussionsforum där jag kan stöta och blöta funderingar. Fördjupa mig i saker som har med Modo att göra. Har inget som helst behov av att få bekräftelse av andra om mina tankegångars utveckling i takt med att jag fördjupar mig i andras ibland spännande vinklingar. Det är en högst privat företeelse i hur jag gillar att ha en social närvaro och samvaro med likasinnade.
Att sätta sig själv på en piedestal av självförhärligande är ett så märkligt fenomen. Det finns ju en hel värld därute där man vanligtvis når bekräftelse för sin egen person så det räcker. Ja, det är ju jag, kan ju inte svara för dina behov. Räcker det inte ute i den verkliga världen så får man kanske kompensera sig här och går det inte automatiskt så är det kanske idé att själv sätta sig däruppe på piedestalen och hamra in hos de andra om hur utmärkt och fantastisk man är. Går inte det så går det ju alltid att ta till offerkoftan.
Vi har olika utgångslägen. Jag har inget behov att se HS som en plats för tävling om vem som har rätt eller fel. Jag njuter lika mycket av att få bekräftelse från dina idéer och tankar som hos vem som helst. Men på något sätt så värderar jag ju de jag märker är ödmjuka i sin diskussionsteknik.
Men det är ju lätt för mig att säga. Jag känner ju ingen mer ödmjuk person än mig själv. Jag tror faktiskt att jag är världens mest ödmjuka person. Alla säger det.
Jag vet inte vad du menar med "folk" men själv bryr jag mig inte om om du har rätt eller fel. Men jag ser ju det här som ett diskussionsforum där jag kan stöta och blöta funderingar. Fördjupa mig i saker som har med Modo att göra. Har inget som helst behov av att få bekräftelse av andra om mina tankegångars utveckling i takt med att jag fördjupar mig i andras ibland spännande vinklingar. Det är en högst privat företeelse i hur jag gillar att ha en social närvaro och samvaro med likasinnade.
Att sätta sig själv på en piedestal av självförhärligande är ett så märkligt fenomen. Det finns ju en hel värld därute där man vanligtvis når bekräftelse för sin egen person så det räcker. Ja, det är ju jag, kan ju inte svara för dina behov. Räcker det inte ute i den verkliga världen så får man kanske kompensera sig här och går det inte automatiskt så är det kanske idé att själv sätta sig däruppe på piedestalen och hamra in hos de andra om hur utmärkt och fantastisk man är. Går inte det så går det ju alltid att ta till offerkoftan.
Vi har olika utgångslägen. Jag har inget behov att se HS som en plats för tävling om vem som har rätt eller fel. Jag njuter lika mycket av att få bekräftelse från dina idéer och tankar som hos vem som helst. Men på något sätt så värderar jag ju de jag märker är ödmjuka i sin diskussionsteknik.
Men det är ju lätt för mig att säga. Jag känner ju ingen mer ödmjuk person än mig själv. Jag tror faktiskt att jag är världens mest ödmjuka person. Alla säger det.
+ 15
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Thors 22: Ja det brukar ofta vara två sidor som träter och vägrar ge sig på forum såhär. Dock måste jag säga att det som pågår här saknar motstycke i vad jag har läst tidigare på något forum (läser inte Flaschback dock). Om man är intresserad av att läsa om Modo och Silly så är det helt onödigt att gå in på detta forum. Den informationen saknas nästan helt här. Märklig transformation från att vara ett av de mest läsvärda och initierade forumen till att nu bli en påse skit. Jag som Lövare är inte superintresserad men det ändå trist att se hur det har blivit. För er som är MoDo-anhängare så måste det kännas som att någon närstående sagt hejdå för det liknar ingenting längre. Vi bevittnar ett tungviktsmöte i prestige och få saker är tråkigare än det. Som George och Jerry säger så bör samtalsämnen dö ut av sitt eget momentum. Det lär tyvärr dröja i detta fall.
Allt gott!
Allt gott!
+ 15
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Helt sjukt att det här forumet har gått ner sig så pass att andra supportrar kan komma in och pissa på vår klubb och våra spelare. Inte bara oemotsagda, utan de känner sig välkomna.
+ 13
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Willow: alltså man ska inte tro att modo har samma medel som HV eller brynäs, med det du skriver här ser man ju det onekligen från ett ljusare (jag vill säga ett nyktert) håll..
om vi med vårat lilla övikslag, anrikt, historiskt, visst då är vi på en stor hylla.
Men drar man modo parallet med Dif som är i mina ögon en gigantisk klubb, vad har dem(?) 13 guld typ, ligger i storstaden massa sponsorer osv. Det tog dem 4 år att gå upp.
Det är ingen jävla tango att gå upp till shl den saken är säker och den som tycker vi ska göra en leksand och "investera" i ett HA lag med mångmiljoner i skuld är fan kort sagt dum i huvet.
Det är bara att gnugga på och visa att man stöttar i vått och tort. annars kan man sitta hemma å hålla käften om 10 år när vi spelar shl final
om vi med vårat lilla övikslag, anrikt, historiskt, visst då är vi på en stor hylla.
Men drar man modo parallet med Dif som är i mina ögon en gigantisk klubb, vad har dem(?) 13 guld typ, ligger i storstaden massa sponsorer osv. Det tog dem 4 år att gå upp.
Det är ingen jävla tango att gå upp till shl den saken är säker och den som tycker vi ska göra en leksand och "investera" i ett HA lag med mångmiljoner i skuld är fan kort sagt dum i huvet.
Det är bara att gnugga på och visa att man stöttar i vått och tort. annars kan man sitta hemma å hålla käften om 10 år när vi spelar shl final
+ 13
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Bad_Brett: Du argumenterade ju själv under säsongen för att MoDo hade en av HAs bästa forwardsuppsättningar någonsin, där du jämförde olika uppställningar till höger och vänster, och menade att MK inte fick ut i närheten av max av materialet och därför behövde få sparken.
Då blir det väl lite motsägelsefullt att samtidigt hävda att sportchefen inte gjort ett bra jobb, om utgångspunkten då var att materialet i sig var så starkt...?
Då blir det väl lite motsägelsefullt att samtidigt hävda att sportchefen inte gjort ett bra jobb, om utgångspunkten då var att materialet i sig var så starkt...?
+ 12
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Bad_Brett: Känner du inte att ditt skyhöga IQ hade gjort bättre nytta än att spenderas 24/7 i ett forum där folk har slutat ta in det du skriver?
+ 12
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Bad_Brett: Det är fortfarande bisarrt att sätta in er sportchefs namn i samma diskussion som världsledare och diktatorer. Det hade varit mer relevant att jämföra honom med andra sportchefer och där är han knappast så katastrofalt dålig som du vill få det till.
+ 12
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Bad_Brett: Tror du på allvar att dessa förtroendemätningar Putin har beställt är sanningsenliga?
+ 12
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Hägglundsmaffian: under hans tre år i HA har vi blivit etta, tvåa och fyra. Aldrig missat semifinal.
Räkna gärna upp sportchefer som gjort det bättre.
Det var ett dåligt komponerat lag ifjol på alla sätt, men trots det betydligt bättre än de sämsta lagen Kenttä, Georgsson, Yngvesson och nästan alla andra lyckats med.
Ja, det måste bli klart bättre, men det är sjukt dubbla måttstockar och ett jäkla gnäll.
Räkna gärna upp sportchefer som gjort det bättre.
Det var ett dåligt komponerat lag ifjol på alla sätt, men trots det betydligt bättre än de sämsta lagen Kenttä, Georgsson, Yngvesson och nästan alla andra lyckats med.
Ja, det måste bli klart bättre, men det är sjukt dubbla måttstockar och ett jäkla gnäll.
+ 12
Sv: Silly Season
Costanza:
Många här inne tyckte under säsongen att vissa spelare var riktiga hängskallar och energitjyvar?
Har varit runt på alla lagss forum som finns här inne.på hockeysnack och tittat runt lite och kollt upo temperaturen på deras fans.
Och inte ett enda annat fiorum.är det så mycket gnäll på som här inne..
Det sågas ständigt på klubben och Hinken och verksamheten i helhet.
Tur att man bara är inne gär ibland för att kolla om något har hänt.
Annars så är allt sig likt,här
Det upprepas ständigt samma meningar om Hinken m.m.
Nä.. dax att logga ut och ta en drink till vid poolen!
Ha de gött alla glada Modoiter!😎🍸
Många här inne tyckte under säsongen att vissa spelare var riktiga hängskallar och energitjyvar?
Har varit runt på alla lagss forum som finns här inne.på hockeysnack och tittat runt lite och kollt upo temperaturen på deras fans.
Och inte ett enda annat fiorum.är det så mycket gnäll på som här inne..
Det sågas ständigt på klubben och Hinken och verksamheten i helhet.
Tur att man bara är inne gär ibland för att kolla om något har hänt.
Annars så är allt sig likt,här
Det upprepas ständigt samma meningar om Hinken m.m.
Nä.. dax att logga ut och ta en drink till vid poolen!
Ha de gött alla glada Modoiter!😎🍸
+ 12
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
pdy:
Snart stundar årsmötet, där kommer det att genomföra en kupp, smart planerat av en del rabiata skribenter här i gästboken.
Hinken skall bort!
Det har t.o.m. genomförts någon typ av val där den nye sportchefen skall inställas. Såklart en känd skribent här i gästboken. Man skulle kunna kalla honom "Ledaren för packet". Det har under en lång tid skapats en falang av Hinkenhatare. För att nå dit så har man suddat ut alla regelmässiga funktioner som gäller i en demokratisk förening. Enligt mig så är det en respektlös smutskastning på hela föreningens väsen. Själva märker de intet. De är förblindade i att fånga "en skyldig" i föreningen. Det verkar inte finnas någon egen självinsikt angående det. De skapar ett eget narrativ med s.k. fakta. Och de som inte är med, är i deras tycke fanatiska dårar som förhärligar rådande faktum kring de sportsliga framgångarna.
Svarar men emot deras enfaldiga argument så är man galen person som inte håller med. Såklart går det att jämföra med Trumps polarisering av sitt eget land. Såklart så verkar samma taktik gälla i det här fallet. Och ni som läst vet ju varför det ser ut så.
Nu skall man genomföra in kupp och jag ser faktiskt fram emot det. Det blir liksom
- Öhhh? Moped."
Och jag vill bifoga en rolig klassisk humorlänk för att beskriva hur det kommer att se ut.
Såklart kommer det inte hända, fokuset är ju att ALLA, Jag menar ALLA förstår hur dålig Hinken varit. Ja, förutom där det verkligen gäller. Det är ALLA här, man pratar om. Inte där det verkligen gäller.
Men som sagt det skulle vara kul att höra argumenten.
Öhh! Sopinken öhh! Super och Öhh! Åker på semester för att supa i Colorado. Han har bara en massa kompisar bland er. Så vi öhh! Säger att han måste bort!
Snart stundar årsmötet, där kommer det att genomföra en kupp, smart planerat av en del rabiata skribenter här i gästboken.
Hinken skall bort!
Det har t.o.m. genomförts någon typ av val där den nye sportchefen skall inställas. Såklart en känd skribent här i gästboken. Man skulle kunna kalla honom "Ledaren för packet". Det har under en lång tid skapats en falang av Hinkenhatare. För att nå dit så har man suddat ut alla regelmässiga funktioner som gäller i en demokratisk förening. Enligt mig så är det en respektlös smutskastning på hela föreningens väsen. Själva märker de intet. De är förblindade i att fånga "en skyldig" i föreningen. Det verkar inte finnas någon egen självinsikt angående det. De skapar ett eget narrativ med s.k. fakta. Och de som inte är med, är i deras tycke fanatiska dårar som förhärligar rådande faktum kring de sportsliga framgångarna.
Svarar men emot deras enfaldiga argument så är man galen person som inte håller med. Såklart går det att jämföra med Trumps polarisering av sitt eget land. Såklart så verkar samma taktik gälla i det här fallet. Och ni som läst vet ju varför det ser ut så.
Nu skall man genomföra in kupp och jag ser faktiskt fram emot det. Det blir liksom
- Öhhh? Moped."
Och jag vill bifoga en rolig klassisk humorlänk för att beskriva hur det kommer att se ut.
Såklart kommer det inte hända, fokuset är ju att ALLA, Jag menar ALLA förstår hur dålig Hinken varit. Ja, förutom där det verkligen gäller. Det är ALLA här, man pratar om. Inte där det verkligen gäller.
Men som sagt det skulle vara kul att höra argumenten.
Öhh! Sopinken öhh! Super och Öhh! Åker på semester för att supa i Colorado. Han har bara en massa kompisar bland er. Så vi öhh! Säger att han måste bort!
Länkar:
- YouTube
- YouTube
+ 11
Sv: Silly Season
Modo-Målet:
Det förstog väl alla här inne att ingen skulle våga öppna kakhålet offentligt och kritisera och kräva Hinkens avgång.
Nä då sitter man som små skolpojkar och nickar och säger ja bara på alla frågor..
Eller så vågar man inte dit i huvudtaget utan trivs bäst som ett gömt troll bakom en data och spy galla...
Så största orsaken är fömodligen att man bara är ett Noccotroll och iinte någon medlem som MoDoit.
Patetiskt!
Det förstog väl alla här inne att ingen skulle våga öppna kakhålet offentligt och kritisera och kräva Hinkens avgång.
Nä då sitter man som små skolpojkar och nickar och säger ja bara på alla frågor..
Eller så vågar man inte dit i huvudtaget utan trivs bäst som ett gömt troll bakom en data och spy galla...
Så största orsaken är fömodligen att man bara är ett Noccotroll och iinte någon medlem som MoDoit.
Patetiskt!
+ 11
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Kan detta vara bland det snyggaste som rullar på våra vägar ??
+ 11
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Frontschwein: Alltså du måste vara otroligt svår kollega att ha på ett bygge, en typisk person som bygger alla problem på känslor och därför blir resistent mot lösningar eller alternativ, en kollega som sitter i fikabaracken och bara vill ge upp till morgonkaffet.
Detta är det svagaste laget modo haft sen man spelade med skinnkeps på gamla kempehallen. Hinken kommer inte hitta nåt mer vettigt kan tävla mot topplagen.
Du framstår ju som engagerad men helt oseriös när du ”vet” att vi inte kommer få in några fler bra spelare, det är ju bara klassiskt fikarumsgnäll .
Ska du kritisera laget/lagbygget så får du iaf. vänta tills laget är presenterat i sin helhet för det är ju bara löjligt att kritisera spelare som inte är värvade än.
Jag tycker för övrigt att laget ser mer balanserat ut än förra säsongen och även om Modo hade med stjärnstatus då så ser laget redan bättre ut hittills, det tror jag väldigt många håller med om.
Landar Hinken 3-4 starka namn nu och med Elton i en ledande roll så är det svårt att inte vara positiv,
Detta är det svagaste laget modo haft sen man spelade med skinnkeps på gamla kempehallen. Hinken kommer inte hitta nåt mer vettigt kan tävla mot topplagen.
Du framstår ju som engagerad men helt oseriös när du ”vet” att vi inte kommer få in några fler bra spelare, det är ju bara klassiskt fikarumsgnäll .
Ska du kritisera laget/lagbygget så får du iaf. vänta tills laget är presenterat i sin helhet för det är ju bara löjligt att kritisera spelare som inte är värvade än.
Jag tycker för övrigt att laget ser mer balanserat ut än förra säsongen och även om Modo hade med stjärnstatus då så ser laget redan bättre ut hittills, det tror jag väldigt många håller med om.
Landar Hinken 3-4 starka namn nu och med Elton i en ledande roll så är det svårt att inte vara positiv,
+ 11
Sv: Silly Season
+ 11
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Bad_Brett: Förlåt. Jag skrev det för att Challe bekräftade det nyss I en intervju samt även att Hinken har sista ordet.
Förlåt om jag trodde att folk skulle förstå det.
Du har liksom gått ifrån kritisk till manisk.
Förlåt om jag trodde att folk skulle förstå det.
Du har liksom gått ifrån kritisk till manisk.
+ 11
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
k1m: Krävs en stor jävla skärpning nu på detta forum! Inklusive från mig själv. För mycket negativ skit helt enkelt. Redan klarlagt att laget inte ser så kanon ut nu.
+ 10
Sv: Silly Season
+ 10
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Bad_Brett: Nähä, som sagt vann Florida två raka Stanley Cup med ett lag fullt av tvåvägsspelare.
+ 10
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Smurfen: Det här forumet känns numer kidnappat av personer som påminner om rättshaverister och fastnat i en mobbning av vår sportchef. Tyvärr framstår det som en slags hockeyns svar på Flashback. Trist. Går in allt mer sällan. Känns som att det är läge för moderatorerna att styra upp innan det bara är haverister kvar...
Trivselregler
För att mötesplatsen ska hålla hög kvalitet och ha en god stämning så har vi ett antal lättsamma regler som alla skribenter är bundna att följa. Den allmänna regeln är att sunt förnuft skall råda. Vi försöker dock hålla så högt i tak som möjligt. HS vision är att vara den bästa hockey-mötesplatsen i Sverige.
Du ska INTE
Angripa personer (det är deras åsikter eller resonemang du ska ifrågasätta).
Sprida elakartade rykten om spelare, ledare och skribenter. .
Trivselregler
För att mötesplatsen ska hålla hög kvalitet och ha en god stämning så har vi ett antal lättsamma regler som alla skribenter är bundna att följa. Den allmänna regeln är att sunt förnuft skall råda. Vi försöker dock hålla så högt i tak som möjligt. HS vision är att vara den bästa hockey-mötesplatsen i Sverige.
Du ska INTE
Angripa personer (det är deras åsikter eller resonemang du ska ifrågasätta).
Sprida elakartade rykten om spelare, ledare och skribenter. .
+ 10
Sv: BBs statistikhörna
Costanza: Jag har hållit er på halster, men nu är det dags att äntligen presentera vem som faktiskt är Hinkens SÄMSTA VÄRVNING sedan SHL-avancemanget. Och som de flesta redan har listat ut, är det ingen mindre än...
LOGAN HUTSKO!
Kan vi få en applåd för Hinken som lyckades vinna dragkampen om denna offensivt skickliga raket med sin skinande vita klubba!
Många undrade nog vad Hinken såg i en spelare som ansågs vara för dålig för seriens kalkonlag. Som så många gånger förut, tänkte Bad Brett "Han måste ha sett någonting som vi andra inte har sett, det finns ingen annan förklaring. Så värvningen måste vara genialisk!".
Nog hade Hinken sett någonting vi andra inte hade sett. Värvningen var emellertid långt ifrån genialisk; Den "offensivt skicklige" Hutsko hann aldrig hamna i poängprotokollet innan det var dags att lämna. Det blev sex matcher i den finska ligan, innan Hutsko valde att lägga skridskorna på hyllan 25 år gammal.
Hutsko är lite av en ikon för hur det brukar bli när Hinken "väntar ut marknaden". De tre senaste åren har dessa spelare varit Hutsko, Benson och Anderson, av vilka samtliga har hamnat på bänken.
Så återigen: Ett STORT GRATTIS till Hinken!
LOGAN HUTSKO!
Kan vi få en applåd för Hinken som lyckades vinna dragkampen om denna offensivt skickliga raket med sin skinande vita klubba!
Många undrade nog vad Hinken såg i en spelare som ansågs vara för dålig för seriens kalkonlag. Som så många gånger förut, tänkte Bad Brett "Han måste ha sett någonting som vi andra inte har sett, det finns ingen annan förklaring. Så värvningen måste vara genialisk!".
Nog hade Hinken sett någonting vi andra inte hade sett. Värvningen var emellertid långt ifrån genialisk; Den "offensivt skicklige" Hutsko hann aldrig hamna i poängprotokollet innan det var dags att lämna. Det blev sex matcher i den finska ligan, innan Hutsko valde att lägga skridskorna på hyllan 25 år gammal.
Hutsko är lite av en ikon för hur det brukar bli när Hinken "väntar ut marknaden". De tre senaste åren har dessa spelare varit Hutsko, Benson och Anderson, av vilka samtliga har hamnat på bänken.
Så återigen: Ett STORT GRATTIS till Hinken!
+ 10
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Smurfen: Det var en fin summering av snacket. Kände likadant och själv får jag, precis som vanligt en positiv bild av att Hinken inte är oduglig, däremot en bekräftelse hur komplicerat det är att värva och att klubben/Hinken är kräsen om vilka han värvar.
Läser man här så får ju Hinken ohämmad negativ kritik oavsett vad han gör eller har gjort. Såklart för att vi egentligen mer eller mindre har ganska usel insikt på allt som man måste ta hänsyn till för att det skall bli bra.
Här får Hinken negativ kritik (använder bara "kritik" f.o.m.nu) för de värv han gjort (som vi har facit på)
Han får kritik för de värv som han gör. (för de görs inte i rätt ordning enligt vissa)
Han får kritik för värv som andra klubbar gör. (För det skulle tydligen ha varit våra spelare)
Han får kritik för att han åker på scoutingresor.
Han får kritik för att han INTE kollar på spelare.
Han får kritik för att MoDo som klubb valt honom.
Han får kritik för diverse påhittade saker som har med allt ovan att göra. Som t.ex. Han åker och super när han gör sitt uppdrag att åka iväg och kolla in spelare. Ytterligare så sätter bara fantasin gränser för vad man hittar på för att gå till personangrepp. Följa med drevet så man får kräkas ut sin frustration. I stället för att ge egna tankar i form av socialt accepterade ord och meningar. .
Många här har ingen som helst egenkritik på om man vill skapa egna inlägg i debatten som på något sätt fördjupar sig i faktiska saker. Realiteter. De har ingen strävan efter att själv nå någon egen tanke på sin egen kvalitet på sina debattinlägg. Nivån är så låg att man skäms.
Läser man här så får ju Hinken ohämmad negativ kritik oavsett vad han gör eller har gjort. Såklart för att vi egentligen mer eller mindre har ganska usel insikt på allt som man måste ta hänsyn till för att det skall bli bra.
Här får Hinken negativ kritik (använder bara "kritik" f.o.m.nu) för de värv han gjort (som vi har facit på)
Han får kritik för de värv som han gör. (för de görs inte i rätt ordning enligt vissa)
Han får kritik för värv som andra klubbar gör. (För det skulle tydligen ha varit våra spelare)
Han får kritik för att han åker på scoutingresor.
Han får kritik för att han INTE kollar på spelare.
Han får kritik för att MoDo som klubb valt honom.
Han får kritik för diverse påhittade saker som har med allt ovan att göra. Som t.ex. Han åker och super när han gör sitt uppdrag att åka iväg och kolla in spelare. Ytterligare så sätter bara fantasin gränser för vad man hittar på för att gå till personangrepp. Följa med drevet så man får kräkas ut sin frustration. I stället för att ge egna tankar i form av socialt accepterade ord och meningar. .
Många här har ingen som helst egenkritik på om man vill skapa egna inlägg i debatten som på något sätt fördjupar sig i faktiska saker. Realiteter. De har ingen strävan efter att själv nå någon egen tanke på sin egen kvalitet på sina debattinlägg. Nivån är så låg att man skäms.
+ 10
Sv: BBs statistikhörna
Frontschwein: tror jag ska börja kalla dig ”Moms” Eftersom du alltid kryddar med typ 25% åt det håll som passar dig för att det ska låta värre än det är.
Det är minst tre forwards för topp-6 som ska in, beroende på vad som händer med Larsson osv. det var 4 men så fick vi in EJK. Men moms’a lite du, Moms.
Det är minst tre forwards för topp-6 som ska in, beroende på vad som händer med Larsson osv. det var 4 men så fick vi in EJK. Men moms’a lite du, Moms.
+ 10
Sv: Silly Season
Vikingmodo : Du förstår inte hur backsidan är rejält uppgraderad om du ställer ställer dom mot varandra? Vi har en av seriens bästa backuppsättningar. Inte den bredaste, men en av dom bästa om vi inte får massa skador.
Vi börjar med topp 4 utan att veta exakt hur dom kommer sättas ihop:
Berg - Yoon
Rosén - Wahlberg
Mot:
Rundblad - Berglund
Bengtsson - Persson
Där är vi mil före och tycker du att den topp 4an är "average" i HA så kommer du aldrig bli nöjd och ingen borde nånsin försöka förklara det för dig igen efter detta. På detta har du alltså Berglund som förra året skulle vara en topp 4 back samt en väldigt lovande junior i Hallin. Men fortsätt på ditt spår om att allt är skit och försök intala alla andra om att backsidan inte är uppgraderad mot förra året.
Det spelar dock ingen roll om vi värvar hem Hedman och Ullmark, samt kryddar med Crosby efter jul, du är kroniskt negativ och kommer aldrig bli nöjd.
Vi börjar med topp 4 utan att veta exakt hur dom kommer sättas ihop:
Berg - Yoon
Rosén - Wahlberg
Mot:
Rundblad - Berglund
Bengtsson - Persson
Där är vi mil före och tycker du att den topp 4an är "average" i HA så kommer du aldrig bli nöjd och ingen borde nånsin försöka förklara det för dig igen efter detta. På detta har du alltså Berglund som förra året skulle vara en topp 4 back samt en väldigt lovande junior i Hallin. Men fortsätt på ditt spår om att allt är skit och försök intala alla andra om att backsidan inte är uppgraderad mot förra året.
Det spelar dock ingen roll om vi värvar hem Hedman och Ullmark, samt kryddar med Crosby efter jul, du är kroniskt negativ och kommer aldrig bli nöjd.
+ 10
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Men släng ut dom här tomtarna. Hur länge ska svensk ishockey gulla med Leksand?
+ 9
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
pdy:
Hmm. Ja, jo.
Men vad skall man fördriva tiden med?
Jag gillade Gradin skarpt innan de tre senaste. Samtidigt trodde jag en hel del på laget inför fjolåret.
Jag tycker, på riktigt, att ingen lyft huvudfrågan; varför tävlar Modo så dåligt? Och var ligger ansvaret för otroligt dålig attityd och inställning? De frågorna är intressanta tycker jag. Det tycker inte ÖA. Kanske någon här vet?
Jag är nog inte lika irriterad på Gradin som BB, men jag saknar resonemanget kring det jag skrev i stycket ovan.
Jag förstår att det finns människor som inte gillar forumet, men den insnöade enkelspårige knäcker alltid de objektiva och rimliga i sådana här forum. Det står alla fritt att placera övriga forumskribenter var de vill.
Hör av er när Modo börjar tävla och Gradin syns på gymmet. (Jag tror att attityd och inställning kan börja uppifrån i en organisation.)
Hmm. Ja, jo.
Men vad skall man fördriva tiden med?
Jag gillade Gradin skarpt innan de tre senaste. Samtidigt trodde jag en hel del på laget inför fjolåret.
Jag tycker, på riktigt, att ingen lyft huvudfrågan; varför tävlar Modo så dåligt? Och var ligger ansvaret för otroligt dålig attityd och inställning? De frågorna är intressanta tycker jag. Det tycker inte ÖA. Kanske någon här vet?
Jag är nog inte lika irriterad på Gradin som BB, men jag saknar resonemanget kring det jag skrev i stycket ovan.
Jag förstår att det finns människor som inte gillar forumet, men den insnöade enkelspårige knäcker alltid de objektiva och rimliga i sådana här forum. Det står alla fritt att placera övriga forumskribenter var de vill.
Hör av er när Modo börjar tävla och Gradin syns på gymmet. (Jag tror att attityd och inställning kan börja uppifrån i en organisation.)
+ 9
Sv: Silly Season
Bad_Brett: Samtidigt kunde du ju rada upp hela Leksands backuppsättning och jämföra den med vår, så helt omöjlig att bedöma verkar den ju inte vara...?
+ 9
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Bad_Brett: Trump är en narcissist och allt han tar i skapar kaos och blir sämre än det varit. Det fungerar dåligt att bedriva politik som en bilhandlare. Putin är en diktator - de som säger emot honom får en enkelbiljett till himmelriket.
Milt sagt två osköna personligheter som man vill ha så lite som möjligt att göra med.
Milt sagt två osköna personligheter som man vill ha så lite som möjligt att göra med.
+ 9
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Trilske: Fast poängen är att brända lägen inte bara är "otur". OP och Bella var de två spelare som sköt mest i täck och det är inte en slump. Båda såg ofta trötta ut, antingen på grund av dålig träning eller för att de disponerade energin på fel sätt, men det spelar egentligen ingen roll. När du har mjölksyra i händer och fötter så blir avsluten i regel tafatta.
Det faktum att det vara bestämt på förhand att Bjerselius skulle spela med OP och Sebbe är ingenting jag går i gång på. På den fronten är jag väldigt positiv till Karlberg, som är tydlig med att formeringen av truppen är ett oskrivet blad.
Minns ni för övrigt vem som spelade center mellan OP och Sebbe i fjärdekedjan året vi gick upp? Det var EJK. Det säger ändå en del att årets hetaste nyförvärv på forwardssidan var vår fjärdecenter året vi gick upp. Då hade vi fyra bättre centrar i Dickinson, Niederbach, Vela och Adam Pettersson. Låt det sjunka in. Året vi gick upp - som alla konstant hänvisar till - Så hade vi FYRA bättre centrar än den som är bäst på pappret idag.
Och på något jäkla vänster är somliga här nöjda. Menar att det faktum att vi ersätter Kelleher, Fitzgerald, Topping, Andersson och Gästrin med Cadeorth och EJK på något sätt skulle vara ett tecken på att "Hinken har gjort sin läxa" och bygger ett mer hårt jobbande lag. Folk är så naiva att jag baxnar.
Som Frontis är inne på, är det helt uppenbart att Hinken har gått bet på ett antal namn som han hade räknat in. Annars skulle han inte ha svamlat om att vara "klar inom några veckor" i april eller när det var han fällde det uttalandet.
Idag är det förstås bortglömt. Från att det var jätteviktigt att ha truppen samlad tidigt, är vi nu tillbaka på "Vi kan vänta hur länge som helst, det viktiga är att det blir rätt karaktär som vi får in! Glöm inte att Riley Woods anslöt den 10:e augusti!"
Stödet från Grundberg verkar inte direkt ha hjälpt.
Det faktum att det vara bestämt på förhand att Bjerselius skulle spela med OP och Sebbe är ingenting jag går i gång på. På den fronten är jag väldigt positiv till Karlberg, som är tydlig med att formeringen av truppen är ett oskrivet blad.
Minns ni för övrigt vem som spelade center mellan OP och Sebbe i fjärdekedjan året vi gick upp? Det var EJK. Det säger ändå en del att årets hetaste nyförvärv på forwardssidan var vår fjärdecenter året vi gick upp. Då hade vi fyra bättre centrar i Dickinson, Niederbach, Vela och Adam Pettersson. Låt det sjunka in. Året vi gick upp - som alla konstant hänvisar till - Så hade vi FYRA bättre centrar än den som är bäst på pappret idag.
Och på något jäkla vänster är somliga här nöjda. Menar att det faktum att vi ersätter Kelleher, Fitzgerald, Topping, Andersson och Gästrin med Cadeorth och EJK på något sätt skulle vara ett tecken på att "Hinken har gjort sin läxa" och bygger ett mer hårt jobbande lag. Folk är så naiva att jag baxnar.
Som Frontis är inne på, är det helt uppenbart att Hinken har gått bet på ett antal namn som han hade räknat in. Annars skulle han inte ha svamlat om att vara "klar inom några veckor" i april eller när det var han fällde det uttalandet.
Idag är det förstås bortglömt. Från att det var jätteviktigt att ha truppen samlad tidigt, är vi nu tillbaka på "Vi kan vänta hur länge som helst, det viktiga är att det blir rätt karaktär som vi får in! Glöm inte att Riley Woods anslöt den 10:e augusti!"
Stödet från Grundberg verkar inte direkt ha hjälpt.
+ 9
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Bad_Brett: Du har fel om Hinken. Beviset är att han är kvar. Den som vill att fansen skall styra en klubb i stället för de som klubben väljer är helt vilse i pannkakan.
Att en ledare är stor för att han kan vilseleda sitt folk är en märkligt antagande.
En far är ledare för sina barm. Om han missleder dem att springa rakt ut trafiken hursomhelst gör honom inte till en stor ledare. Du är verkligen skev. Du lever ju ett land som tillåter intelligens.
Att en ledare är stor för att han kan vilseleda sitt folk är en märkligt antagande.
En far är ledare för sina barm. Om han missleder dem att springa rakt ut trafiken hursomhelst gör honom inte till en stor ledare. Du är verkligen skev. Du lever ju ett land som tillåter intelligens.
+ 9
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
NuMo: Nu menar jag emellertid att jag presenterade ett sakligt argument för varför det blir problematiskt att vissa spelare är givna, oavsett prestation, enbart för att de tillhör gruppen "kulturbärare". Faktum är att även jag och Willow, som är oense om typ 99% av allting annat, är överens om att detta är ett problem (eller åtminstone var förra säsongen).
Jag menar, detta är ju bara fakta. Bjerselius var urusel under större delen av grundserien, men var en av MoDos bästa spelare i slutspelet. Sebbe gjorde en av sina bästa säsonger någonsin. OP var dessvärre riktigt svag hela tiden. Nog måste vi kunna diskutera detta utan en massa trams? Argumentera för att det var ett olycksfall i arbetet och att han kommer rycka upp sig till hösten. Eller presentera statistik över att att han täcker många skott eller vad fan det nu kan vara. Men hela den här "tränarna lät honom spela, så uppenbarligen duger han för de som har detta som jobb"-retoriken är inte värdig. Du kan bättre.
Argumentera istället för varför du hellre ger istid till OP än Carl Mattsson, Falkenhäll, Malcom Gästrin eller vem det nu kan vara. Är det för att han har ett byte var tredje match där han får in två tuffa tacklingar och sedan har mjölksyra resten av kvällen? Jag menar helt ärligt inte detta som någonting hånfullt, utan det är min bestämda uppfattning. Han har gått från att vara en powerforward som kunde trycka in mål i avgörande lägen, till någon som går all-in i en minut och sedan flåsar som om han fått ett astmaanfall. Det är helt ofattbart att spelare som Mattsson hamnade på läktaren samtidigt som OP fick fortsatt förtroende, det tror jag att de flesta håller med om...
Jag menar, detta är ju bara fakta. Bjerselius var urusel under större delen av grundserien, men var en av MoDos bästa spelare i slutspelet. Sebbe gjorde en av sina bästa säsonger någonsin. OP var dessvärre riktigt svag hela tiden. Nog måste vi kunna diskutera detta utan en massa trams? Argumentera för att det var ett olycksfall i arbetet och att han kommer rycka upp sig till hösten. Eller presentera statistik över att att han täcker många skott eller vad fan det nu kan vara. Men hela den här "tränarna lät honom spela, så uppenbarligen duger han för de som har detta som jobb"-retoriken är inte värdig. Du kan bättre.
Argumentera istället för varför du hellre ger istid till OP än Carl Mattsson, Falkenhäll, Malcom Gästrin eller vem det nu kan vara. Är det för att han har ett byte var tredje match där han får in två tuffa tacklingar och sedan har mjölksyra resten av kvällen? Jag menar helt ärligt inte detta som någonting hånfullt, utan det är min bestämda uppfattning. Han har gått från att vara en powerforward som kunde trycka in mål i avgörande lägen, till någon som går all-in i en minut och sedan flåsar som om han fått ett astmaanfall. Det är helt ofattbart att spelare som Mattsson hamnade på läktaren samtidigt som OP fick fortsatt förtroende, det tror jag att de flesta håller med om...
+ 9
Sv: Silly Season
Hägglundsmaffian:
Widebro lämnar ett klockrent svar på underskottet;
Sug i er av det svaret alla bittra dystergökar här inne..
Och ni som klagat och skrikit efter dyra värvningar.
Lätt att glra när man inte behöva vara med och ta smällen!
Med facit i hand, vad hade Modo kunnat göra annorlunda?
Modo Hockey tål en förlust, det påverkar inte vår långsiktiga stabilitet. Jag tror att medlemmarna ville att vi skulle satsa på att gå upp så fort som möjligt, det går inte att kasta sten på det som varit.
Widebro lämnar ett klockrent svar på underskottet;
Sug i er av det svaret alla bittra dystergökar här inne..
Och ni som klagat och skrikit efter dyra värvningar.
Lätt att glra när man inte behöva vara med och ta smällen!
Med facit i hand, vad hade Modo kunnat göra annorlunda?
Modo Hockey tål en förlust, det påverkar inte vår långsiktiga stabilitet. Jag tror att medlemmarna ville att vi skulle satsa på att gå upp så fort som möjligt, det går inte att kasta sten på det som varit.
+ 9
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Haakana32: Jag tycker Hinken är en dålig sportchef i allt från scouting, till att bygga lag, till att utrycka sig i media… MEN vi skulle direkt skjuta säsongen i sank igen om vi sparkar honom nu!
Precis alla spelare pratade om förra säsongen som turbulent, VD’n fick sparken, Norsken blev anklagad för sexuellt ofredande, Huvudtränaren fick sparken och spelare hängde på krogen och pratade skit om klubben ist för att hänga på gymet, fan motståndarlagen önskar ku inget hellre än att vi ska ska förstöra ytterligare en säsong genom att inte ordning i organisation, skulle vi sparka Hinken nu så kommer oredan fortsätta samtidigt som det kostar oss enorma pengar
, pengar som vi naturligtvis hellre borde lägga på att värva bättre spelare.
Precis alla spelare pratade om förra säsongen som turbulent, VD’n fick sparken, Norsken blev anklagad för sexuellt ofredande, Huvudtränaren fick sparken och spelare hängde på krogen och pratade skit om klubben ist för att hänga på gymet, fan motståndarlagen önskar ku inget hellre än att vi ska ska förstöra ytterligare en säsong genom att inte ordning i organisation, skulle vi sparka Hinken nu så kommer oredan fortsätta samtidigt som det kostar oss enorma pengar
, pengar som vi naturligtvis hellre borde lägga på att värva bättre spelare.
+ 9
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Bad_Brett: Grejen är att alla har fattat sedan länge.
Det du gör nu är att älta.
Det du gör nu är att älta.
+ 9
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Kan det vara så att Hinken redan sajnat sina tre toppgubbar men att han medvetet ej vill ut och presentera dessa med tanke på att SHL kan "sno" dessa fram till ett visst datum? Får den känslan i intervjuerna att han verkar rätt sansad och lugn som att allt egentligen redan är klart?
Nån som delar min syn?
Nån som delar min syn?
+ 9
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Willow: recency bias i sin renaste form.
När vi gick upp var han bäst i världen.
När vi klarade första året så var han bra.
När vi åkte ur var han sämst.
När vi misslyckades med att gå upp vill folk ha honom avrätttad.
Sist vi var i HA så var Kenttä enbart ett resultat av ligans bästa budget och hans satsning på nordamerikanerna var ett skämt.
Nu när han gick upp är han mallen.
När vi gick upp var han bäst i världen.
När vi klarade första året så var han bra.
När vi åkte ur var han sämst.
När vi misslyckades med att gå upp vill folk ha honom avrätttad.
Sist vi var i HA så var Kenttä enbart ett resultat av ligans bästa budget och hans satsning på nordamerikanerna var ett skämt.
Nu när han gick upp är han mallen.
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Bad_Brett: Ingen säger ju emot dig😂
Du är fyllekajan till polare som kl. 02:30 på krogen fortfarande vrålskrkiker i örat på folk hur dum din chef är som inte ser dina styrkor, och bara byter öra när person efter person ledsnar och drar sig undan till mer givande sällskap
Du är fyllekajan till polare som kl. 02:30 på krogen fortfarande vrålskrkiker i örat på folk hur dum din chef är som inte ser dina styrkor, och bara byter öra när person efter person ledsnar och drar sig undan till mer givande sällskap
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Vikingmodo : För det första, det är aldrig ”rätt tid” att sparka någon för det vittnar om att man rekryterat fel och får ta ett steg tillbaka i utvecklingen, MEN om man kommit så långt att detta är enda utvägen för att kunna gå framåt som man måste göra i alla bolag hela tiden så finns det bättre och sämre tidpunkter.
Men om jag listar mina tankar:
1.Modo skulle ryckt Hinken direkt efter slutsignalen i våras förutsatt att man haft en ny kandidat redo, detta hade sportsligt varit ett skapligt alternativ men förödande ekonomiskt men ett snabbt beslut för nystart.
2. låta Hinken jobba med sina nya styrelsemedlemmar och rådgivare över denna säsong, utvärdera, går allt åt skogen igen så kanske Hinken avgår självmant om påtryckningarna blir för hårda, alternativt blir att sparka honom om man inte ser någon förbättring i grunden.
Detta är ett utdraget sportsligt alternativ som ger oss mindre tid men med något bättre ekonomiskt.
3. Låta Hinken köra 26/27, bygga ett lag som gör tydliga framsteg och där man ser tydlig potential som favorit säsongen 27/28, med en stabil stomme och stark grund för avancemang det året.
Efter säsongen avgår Hinken då han nog inte vill stånga sig igen en svår säsong i SHL på sitt sista kontraktsår utan avgår självmant då ”uppdraget är slutfört” från hans sida.
Detta är det troligaste scenariot, bra för oss vid avancemang då vi har en grundstomme som kan spela i SHL, ekonomiskt perfekt och tidsmässigt inom ramen.
Som sagt, jag har liten tilltro till Hinken men som en demokratisk organisation och medlem så får jag helt enkelt acceptera det styrelsebeslut som tagits.
Men om jag listar mina tankar:
1.Modo skulle ryckt Hinken direkt efter slutsignalen i våras förutsatt att man haft en ny kandidat redo, detta hade sportsligt varit ett skapligt alternativ men förödande ekonomiskt men ett snabbt beslut för nystart.
2. låta Hinken jobba med sina nya styrelsemedlemmar och rådgivare över denna säsong, utvärdera, går allt åt skogen igen så kanske Hinken avgår självmant om påtryckningarna blir för hårda, alternativt blir att sparka honom om man inte ser någon förbättring i grunden.
Detta är ett utdraget sportsligt alternativ som ger oss mindre tid men med något bättre ekonomiskt.
3. Låta Hinken köra 26/27, bygga ett lag som gör tydliga framsteg och där man ser tydlig potential som favorit säsongen 27/28, med en stabil stomme och stark grund för avancemang det året.
Efter säsongen avgår Hinken då han nog inte vill stånga sig igen en svår säsong i SHL på sitt sista kontraktsår utan avgår självmant då ”uppdraget är slutfört” från hans sida.
Detta är det troligaste scenariot, bra för oss vid avancemang då vi har en grundstomme som kan spela i SHL, ekonomiskt perfekt och tidsmässigt inom ramen.
Som sagt, jag har liten tilltro till Hinken men som en demokratisk organisation och medlem så får jag helt enkelt acceptera det styrelsebeslut som tagits.
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Willow: Bagdad Bob levererar igen..
Det är ju inte Timrå som harvar i allsvenskan, din favoritserie iofs, så jag förstår att du är nöjd med Hinkens jobb.
Och ja, bra fråga från forumet, hur ser du på domarna kommande säsong?!
Det är ju inte Timrå som harvar i allsvenskan, din favoritserie iofs, så jag förstår att du är nöjd med Hinkens jobb.
Och ja, bra fråga från forumet, hur ser du på domarna kommande säsong?!
+ 8
Sv: Silly Season
Videbro förklarar resultatet i en intervju. Förlängningen med Hinken känns bara ännu märkligare nu. Vi gjorde alltså en sån satsning att Hinken fick bygga ett lag vi egentligen inte hade råd med för att vi skulle gå upp.
Hinken misslyckades å det grövsta och styrelsen tänkte att det här går ju jätte bra, Hinken måste vi säkra upp med i 3 år till!
Hinken misslyckades å det grövsta och styrelsen tänkte att det här går ju jätte bra, Hinken måste vi säkra upp med i 3 år till!
+ 8
Sv: Silly Season
Framnäs: ja jag tycker att det är dåligt skött med MC.
Hinken skickar dubbla signaler när han säger att dom jätte gärna vill ha Måns men samtidigt får han inget erbjudande.
Tycka vad man vill om Måns insatser och fortsättning i klubben men det framstår som ytterst amatörmässigt skött. Allra helst när man yttrar sig offentligt om det.
Hinken skickar dubbla signaler när han säger att dom jätte gärna vill ha Måns men samtidigt får han inget erbjudande.
Tycka vad man vill om Måns insatser och fortsättning i klubben men det framstår som ytterst amatörmässigt skött. Allra helst när man yttrar sig offentligt om det.
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Bad_Brett: Problemet ligger i när det blir så mycket så att andra användare upplever alarm fatigue, eller att signal-to-noise ratio:n blir för låg, så att övriga användare på forumet till slut slutar läsa dina annars väldigt bra inlägg. Det räcker att se "Bad_Brett" för att veta att det är ett Hinken-inlägg man läst förut, och så scrollar man förbi. Då spelar det ingen roll hur mycket fakta, bevis eller andra välgrundade argument inlägget har, för användarens intresse har redan tappats.
Det vore tråkigt om vi hamnade där.
Det vore tråkigt om vi hamnade där.
+ 8



Där dog min respekt för dig fullständigt. Världens farligaste nu levande människor!!!!
Avskum är vad de är! Mördare! Korrupta svin utan moral och mänsklig förmåga!!
Jag blir upprörd när det finns personer som kan hylla Trump och Putin! Lågintelligensens baksida.