1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

478733 inlägg · 4078 ämnen

Kvartsfinal 4 120316 RÖTT mot blekt

1478976 · » Till forumet


Sv: Kvartsfinal 4 120316 RÖTT mot blekt
Frisco: Det va.... roligt.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 4 120316 RÖTT mot blekt

Lee Gorens brasilianska artistnamn blev: GORIMO

Gurra88's blev: GURRITO 

Kommentera

Sv: Kvartsfinal 4 120316 RÖTT mot blekt
Gurra88: Han är pantad. Du får helt enkelt gå ut och leta egna burkar.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 4 120316 RÖTT mot blekt

Finns alltid åsikter om den gode Jante A på Hockeysverige, men när det gäller att verkligen nåla upp våra styrkor och svagheter inför slutspelet har ingen annan "expert" varit i hans närhet av träffsäkerhet.
Jag tycker att det är oerhört glädjande att se oss verkligen försöka brotta ned SKAIK i den här serien. Det är fortfarande en jävla massa misstag, klant och konstigheter, men med ett briljant målvaktsspel, medstuds och en helt tydlig uttalad taktik att störa Schtaaan vid varje avblåsning, byte och tekning så har vi helt uppenbart fått dem ur spåret en aning. Satan vad det gnälls på plan, utanför plan och i de svartgula tidningarna. De är lirarna, vi är grisarna. Otroligt underhållande mitt i allt nervdaller.
Vi kanske torskar ändå, men vi försöker åtminstone vinna på det sätt som står i vår makt. Heja Modo!

Jante inför slutspelet:

Skellefteå-Modo
Modo är byggt lite som ett NHL-lag, med fem-sex riktigt flashiga offensiva spelare, en bunt gnuggare samt några riktigt fulspelande backar. En rätt kul mix och sett till ren hockeyunderhållning, kommer antagligen den här matchserien att bli den mest intressanta av kvartarna. Nyckeln för Modo ligger att få ordning på målvaktsspelet framförallt och minimera lallarmissarna i egen zon. Klarar man det, har man faktiskt skrällchans mot ett Skellefteå som kommer, i vanlig ordning, att bjuda på både det ena och det andra och har en del psykiskt veka spelare som Modos lite mer hårda killar, kan provocera och störa.

Tips: Modo 7

Kommentera

Sv: Kvartsfinal 4 120316 RÖTT mot blekt

J F K: Ja, jag hade ett litet inlägg om den flaggan efter senaste matchen..

Bara det faktumet att man en sånhär solig dag kan glädjas åt gårdagens kvartsfinal istället för att nervösa sig över kvalserien gör att man kan säga att 2012 leder över 2011 med 13-0, och inget av målen är tvivelaktiga från ett domarperspektiv.

Men jag kan inte förstå att folk fortfarande bemöter BIF-troll här inne. Om de vill sprida skit som ni ska besvara, gör det på deras gård. 

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Kvartsfinal 4 120316 RÖTT mot blekt

Salle: Hahaha? Är du helt jävla pantad??

läs om läs rätt

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Kvartsfinal 4 120316 RÖTT mot blekt
Gurra88: Skriver du det så är det säkert sant. Jättesant!
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 4 120316 RÖTT mot blekt
Salle: Gjorde jag absolut inte, du menade att andra lag inte har fans med självinsikt.. Men du däremot fattade inte att jag sen kontrade med att han är ensam i hela eran skara. Inte helt oväntat att du skulle missa det
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 4 120316 RÖTT mot blekt
Gurra88: Nu missförstod du, inte alls oväntat, mitt inlägg helt och fullt.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 4 120316 RÖTT mot blekt
Salle: Nu är han ju iofs helt ensam i en hel myrstack
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 4 120316 RÖTT mot blekt
Gurra88: Ja tänk om alla lag kunde ha såna fans.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 4 120316 RÖTT mot blekt
spud: Skönt med ett fans med självinsikt:)
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 4 120316 RÖTT mot blekt
spud: Den där "alla dricker grogg i Övik" drar dock alltid ett löjets skimmer över hela klacken. Jag har svårt att tänka mig någonting löjligare. Är det bara trettioåringar med moppe i klacken?
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 4 120316 RÖTT mot blekt

Jag är helt enkelt jävligt nöjd med segern igår. Det är liksom bara så svårt att förklara varför. Jag är ändå medveten om att säsongen mest troligt är slut inom en vecka då vi möter ett bättre lag. Men chansen finns förstås om laget fortsätter prestera på sin absoluta topp samtidigt som SkAik inte gör det. 

Stämningen igår var fantastisk! Och bortsett från den där incidenten med bengalen så var SkAIKs fans riktigt bra. Lumberjacks gjorde också riktigt bra ifrån sig. Framförallt gillar jag att båda lagens supportrar främst focuserade på att hejja på sitt lag och inte så mycket trams. 

Kommentera

Sv: Kvartsfinal 4 120316 RÖTT mot blekt
Bad_Brett: Haha! Absolut inte. Är fortfarande lika säker att det är Modo som ryker. Men jag går gärna naken runt jorden om det skulle innebära att vi får er i semin. En fribiljett till finalen för våran del..
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 4 120316 RÖTT mot blekt
MODOJohan: Speciellt som man kan se att Goren i den situationen spelar med hakremmen öppen, vilket väl borde gett en tvåa för illegal equipment... och en tvåa för diving...
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 4 120316 RÖTT mot blekt
bj21:Förhandlingarna avklarade och biljetter beställda. Det blir en fin helg det här!
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 4 120316 RÖTT mot blekt

Borgen:

Läser Folkbladet här uppe i Umeå (staden där det kryllar av SAIK:are). Skön kommentar på Fahlmans gråtartikel:

"Många skrattar åt Gorens filmning men va f***n skall han göra dessa skitdomare missar 20-25 solklara utvisningar på Alfredshemspelarna i varje match, han är enormt frustrerad.
 Gillar man konspirationer så vill man tro att Alfredshem har köpt domarna i 3 matcher." 

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Kvartsfinal 4 120316 RÖTT mot blekt

MODOJohan:

Boorkens kommentar i Expressen:

"Och till slut leder Ole Kristian Tollef-sen på poäng över Lee Go- ren i det psykologiska spelet. Det konstaterandet gjorde jag när Goren kastade sig bakåt i en filmning av värsta sort i andra perioden. När en stor stark spelare som ska vara tuff gör en sådan "pannkaka", då vet jag hur den egentliga karaktären ser ut under tröjan."

Kommentera

Sv: Kvartsfinal 4 120316 RÖTT mot blekt

"Först körde Goren omkull Tollefsen – och minuter senare slog Tollefsen omkull Goren med sådan kraft att kanadensarens hjälm flög av."

Haha, dagens roligaste!

Kommentera

Sv: Kvartsfinal 4 120316 RÖTT mot blekt

Bittesehr:Ja idag känns det bra!

Morning has broken, like the first morning
Blackbird has spoken, like the first bird
Praise for the singing, praise for the morning
Praise for the springing fresh from the word

Kommentera

Sv: Kvartsfinal 4 120316 RÖTT mot blekt

Vaknar upp helt salig! Blir en trevlig helg trots att man ska agera lekfarbror för 12 st 2-åringar på dotterns barnkalas idag. :)

Sen blir det kul att följa alla spännande matcher i eftermiddag. 

Kommentera

Sv: Kvartsfinal 4 120316 RÖTT mot blekt

Gurra88:

Vänta nu... Är det ditt löfte om att springa naken runt jorden som skrämmer dig?

Kommentera

Sv: Kvartsfinal 4 120316 RÖTT mot blekt
Icing-Ove: Haha.. Ja ironin lyser starkt igenom hela ditt inlägg. Roligt.. Hade du varit seriös hade jag blivit orolig för dig.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 4 120316 RÖTT mot blekt

Gurra88:

Ni kommer att stå där och gnälla. MoDo går inte att slå just nu. Sveriges viktigaste lag kommer att ta guld...

Kommentera

Sv: Kvartsfinal 4 120316 RÖTT mot blekt

Gurra88:

 

Undra om inte Sundlöv redan kontaktat Goren för att kolla läget till nästa säsong? "Rätt egenskaper som skulle passa bra hos oss i Brynäs".

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Kvartsfinal 4 120316 RÖTT mot blekt
Gurra88: Ja, det får det. Att kalla någon okunnig är inte att bryta mot reglerna. Att diskutera moderering är dock mot reglerna, sånt tas bort.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 4 120316 RÖTT mot blekt
Icing-Ove: Hahaha. tro inte för mycket på det bara, då kommer du bli väldigt besviken. Modo får väldigt gärna gå vidare för mig, det hade gett oss en enklare väg till finalen.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 4 120316 RÖTT mot blekt

Gurra88:

Du börjar bli nervös. MoDo går ju hela vägen. Sluta lipa över det nu.

Kommentera

Sv: Kvartsfinal 4 120316 RÖTT mot blekt
Gurra88: Alla ska föregå med gott exempel.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 4 120316 RÖTT mot blekt
Poffa: Får nått sånt komma från en moderator. Ska inte du föregå med gått exempel?
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 4 120316 RÖTT mot blekt

Monno:Det borde du vara! ;-)

Nej nu ska jag gå och lägga mig med ett leende på läpparna. Imorgon blir det att "förhandla" till sig en söndagsresa norrut! :-) God Natt alla.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Kvartsfinal 4 120316 RÖTT mot blekt
Bittesehr: Som jag sagt tidigare så tror jag att en sån här seger nästan betyder mer pengar i ökad publik nästa säsong än vad vi tjänar på en extra hemmamatch. Bättre sätt att få folk att vilja komma tillbaka än att vinna en sådan här match finns inte.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 4 120316 RÖTT mot blekt

Gurra88:

Man blir som man umgås, inte konstigt så mycket som du varit inne här och trollat senaste tiden.

Kommentera

Sv: Kvartsfinal 4 120316 RÖTT mot blekt
Poffa: Varför ska du alltid hinna före mig? I förrgår var det samma visa tro ja...:-P

Sjukt underhållande match iaf. Fruktansvärt avis på er som var på plats...
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 4 120316 RÖTT mot blekt
Gurra88: Och du bevisar gång på gång att du inte heller tillhör den skaran. Så vart vill du komma?
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 4 120316 RÖTT mot blekt
Gurra88: Inte du heller.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 4 120316 RÖTT mot blekt
yngwie: Ännu ett begåvat inlägg .. Finns en del kunniga här inne helt klart. Du är väl inte en av dom.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 4 120316 RÖTT mot blekt

Gurra88:

Seså, gå å fortsätt med ditt pyjamasparty nu.

Kommentera

Sv: Kvartsfinal 4 120316 RÖTT mot blekt

Salle: Jag stod och surrade med två äldre herrar i SAIK:s klack som var överförfriskade de lux. Vi surrade om att det var en solklar tripping som föregick målet samt att jag trodde att de ändå skulle vinna matchserien.

När jag skulle gå så lyckönskade jag dom och då fick jag en puss av karln. Fantastiskt!

F.ö. så var det lite 07-vibbar när man gick hem från Arenan. Varit en varm dag och det börjar lukta lite blöt asfalt ute --> norrländsk vår. Det är slutspel och vi vinner på övertid. Man kramas med främmande människor i klacken. High on life helt enkelt.

En till hemmamatch nu dessutom, fint med stålarz inför den kommande säsongen!

Kommentera

Sv: Kvartsfinal 4 120316 RÖTT mot blekt
Salle:Nähä, det var tre SAIKor faktiskt, men de träffade vi först efter powerbreaket i tredje.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 4 120316 RÖTT mot blekt
Vi är äntligen bättre än Björklöven. Nu kan jag gå och fika igen på kontoret. Med rak rygg och stolthet i blicken...

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Kvartsfinal 4 120316 RÖTT mot blekt
Paddan: Ni stod ju och drack öl en hel periodpaus med samma supporter, och två SAIKor, så kom inte och kom.


Kommentera

Sv: Kvartsfinal 4 120316 RÖTT mot blekt

bj21:

Ja, är de skitnödiga nu i Twin Peaks, så kan de ju inte skylla på dåligt kranvatten denna gång... 

Kommentera

Sv: Kvartsfinal 4 120316 RÖTT mot blekt

Säsongen 2011/2012 innehåller så många besvikelser och bedrövliga nederlag. Kärleken till laget och klubbfärgerna har många, många gånger inte fått något gensvar. Ikväll var kärleken förutsättningslöst besvarad! Vilken jävla “noll-, nollmatch” man fick uppleva. MoDo gav allt och inte ett öga var torrt! ;-) Hoppas de fortsätter att visa den inställning de visade ikväll, då kan vi gå långt. Tar säsongen slut på tisdag eller torsdag har MoDo åtminstone visat att de kan när de verkligen vill och orkar. Vi har 2-2 i matcher mot serietvåan. Smaka på den. Se upp Schtaan, på söndag smäller det igen!

Kommentera

Sv: Kvartsfinal 4 120316 RÖTT mot blekt

Lumber Jack: Det snackas mycket om momentum, psykologiska mål osv.

Match 4: Saiks tuffing filmar och slänger sig mot våran tuffing och ett par byten senare viker sig igen när Tolle är framme och söker upp Goren.

Wikegård borde skrika att det sänder fel signaler....

Kommentera


Sv: Kvartsfinal 4 120316 RÖTT mot blekt

Dream Team:absolut.. men detta var i ett ännu skarpare läge, där det blev direkt avgörande.

Tycker inte alls modofansen ska skämms. Ifrågasatte bara det du skrev i brynäsboken i första matchen. Finns inga anledningar att skämmas, man kan bara tacka och ta emot och hoppas att rätt lag drabbas:)

och nej jag tyckte inte det va en spännande match, såg i och för sig inte första och halva andra. Men det jag såg tyckte jag va riktigt sömnigt, dessutom utan mål. Möjligt att inledningen av matchen var nått utöver det vanliga

Kommentera

Sv: Kvartsfinal 4 120316 RÖTT mot blekt

Sawchuk: Alldeles riktigt. Ur regelboken:

"Om en spelare, enligt domarens uppfattning, sträcker sig efter pucken med klubban och därigenom kommer i kontakt med den och kort därefter trippar motståndaren med sin klubba, ska ingen utvisning utdömas då spelarens klubba träffade pucken först."

Kommentera

Sv: Kvartsfinal 4 120316 RÖTT mot blekt
Poffa: Hörde allt att du kramat en skelleftesupporter, din blödige jävel ;)
Kommentera

1478976 · »