1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

483639 inlägg · 4079 ämnen

Modo-Björklöven 17/11

« · 1851603 · » Till forumet


Sv: Modo-Björklöven 17/11
S-vikaren:

Alltså det är en underbar match med högt tempo och två bra lag och riktiga känslor på isen, jämt och tight.

Är så tråkigt för publiken och alla som tittar att det ska diskuteras om denna sjuka bedömning istället för energin och känslorna på isen, snacka om att man dödar sporten och underhållningen. Sedan undrar ligan varför lagen tappar åskådare, om vi har professionella spelare så måste man kräva mer av domarna. Varför snackar han inte med linjemännen någon måste ju ha sett detta, är väl bara att snacka ihop sig och ta bort det.

Undra vad Dahlen som är på gränsen till NHL tycker om att bli dömd av ett gäng amatörer som knappt platsar i korpen.
Kommentera

Sv: Modo-Björklöven 17/11
Rytter: den här händelse ligger bara på andraplatsen i häpnadsväckande domaragerande, på första plats ligger fortfarande Nords utvisning på Torp som står flera meter från motståndaren utan att göra något regelbrott.
Kommentera

Sv: Modo-Björklöven 17/11
Woody: Vet inte hur eran match sett ut men i denna har ju domaren egenhändigt gett Löven en så billig straff att det enligt regelboken står att situationen inte skall vara straff och ett mål som till 100 % föregås av en misshandelsituation!

Modo har verklugen inte flyt med domslut nu, för flyt eller oflyt är vad det handlar om eftersom nivån är snudd på obefintlig från match till match
Kommentera

Sv: Modo-Björklöven 17/11
hk:
Domaren borde inte behöva hjälp med att hitta utvisningen som ledde till 2-3.
Om inte domaren är blind
Kommentera

Sv: Modo-Björklöven 17/11
Confusius: förbannade jävla hockeyallsvenska, skithockey och skitdomare, blir så satans upprörd över den hockey som få spelas, uuusschhh
Kommentera

Sv: Modo-Björklöven 17/11
Ben Perrault: Känns verkligen som att löven kommer vinna detta, men jag hoppas så in i helvete att jag har fel.

Tror på 2-5 men hoppas på 4-3 efter full tid
Kommentera

Sv: Modo-Björklöven 17/11
Ben Perrault: domarna är verkligen inte bra i den här serien, men vad vet jag?
Kommentera

Sv: Modo-Björklöven 17/11
Eller:

Ja sedan har vi den på Carnestad i förra omgången, det är fan inte en slump att två så grova missar görs på kort tid. Det är inte bara misstag det är bristande kvalitet på de randiga. Synd att man inte ser varje match som sänds, är övertygad att det ser likadant ut på alla arenor i varje omgång.

Det HA borde kräva är att delar av pengarna från nya tv-avtalet går till att bekosta fyrdomarsystem i HA och ta detta från SHL-lagens pott.
Kommentera

Sv: Modo-Björklöven 17/11
Vart tog pengarna vägen från Björklövens supportrar? Kanske blev det en krona eller två över efter dom två spelarna värvades.. Detta är extremt frustrerande.
Kommentera

Sv: Modo-Björklöven 17/11
Rytter:
Ja denna interference var inte så mkt att snacka om. Straffen finns väl argument både för/emot så den kan jag leva med. Däremot förstår jag inte varför Molin sluta spela vid interferencen blåser inte domarn så skall man fortsätta. Han får sätta en till framåt helt enkelt.
Kommentera

Sv: Modo-Björklöven 17/11
Tarasov:

Straffen har jag inga problem med, ett hårt hugg över skridskorna. Klart det påverkar avslutet indirekt även om han får iväg ett skott. En 50/50 situation om det ska vara utvisning eller straff, så det säger jag inget om.

Sedan tänker jag inte anklaga molin i detta, skulden till målet är helt och hållet den randiga, han får ju fri gata mot mål och kan spela till ren spelare.
Kommentera

Sv: Modo-Björklöven 17/11
Rytter:
Grunden kommer från domarens misstag men Molin får inte sluta spela enligt mig iaf. OSL har samlat ihop till ett mål nu, häng den Oskar!
Kommentera

Sv: Modo-Björklöven 17/11
Tarasov:

Molins miss är så obetydlig i jämförelse så den är inte ens värd att ta med i beräkningarna. Eriksson hade oavsett plockat bort en back och gav fick fri väg, oavsett om Molin varit mer aktiv så är det inte säkert att det hjälpt ett dugg.
Kommentera

Sv: Modo-Björklöven 17/11
Rytter: Sjukt frustrerande att förlora pga domaren
Kommentera

Sv: Modo-Björklöven 17/11
Gavelo:

Fantastiskt bra match av två lag som krigar tyckte vi spelade riktigt bra idag. Fortsätter vi spela så här ska vi inte vara oroliga.

Miss i 4 mot 4 som leder till straff och 1-1, sedan får löven en kort period med tryck och vi spelar fast oss rejält och kladdar i egen zon och åker på 1-2. Sedan krigar vi oss ikapp till 2-2.

Kul att 2-3 blev avgörande, tack för den domaren!
Kommentera

Sv: Modo-Björklöven 17/11
Det är tight i toppen nu, IKO och Leksand har fått upp vittringen på Timrå som börjat att blöda.

Vi ligger och krigar kring nedre delen av topp-8. Får vi bara till en svit så ska vi kunna klättra lite. Härlig serie att följa som är sjukt jämn, alla slår alla.

Slå inte av sändningen, dom ska försöka få dit domaren att kommentera situationen, blir spännande att höra försvarstalet. Hoppas Mike grillar, hur känns det att avgöra matchen är en relevant fråga!
Kommentera

Sv: Modo-Björklöven 17/11
Rytter:
Molin kan försöka spela mot lövenlirarn har ganska god chans att hinna dit, men väljer att stanna upp och peka mot domarn. Molin kan inte påverka vad domarn gör, och har faktiskt en möjlighet att gå mot lövenspelarn, men tack vare att väljer att gestikulera mot domarn så kommer han på efterkälken.

I övrigt så har vi inte riktigt räckt till i matcherna mot topplagen i år, undantaget Oskarshamn då. Det måste det bli ändring på om man skall kunna utmana om den där topp-5 platsen. Man kan väl glädjas åt fullsatt en kväll som denna iaf.
Kommentera

Sv: Modo-Björklöven 17/11
Tarasov: aaaaaaaaaaaaa fyra domare snälla
Kommentera

Sv: Modo-Björklöven 17/11
Tarasov:
Nästan fullsatt såg jag å andra sidan 7000 vilket är bra.
Kommentera

Sv: Modo-Björklöven 17/11
hk: Å den feta smålänningen till domaren står å påstår att han inte ser situationen, sen menar han på att han ändå inte kan döma bort målet för en mindre förseelse... MEN ÄR HAN INTE RIKTIGT SANN?!
Det är ju enbart pga av situationen som det kan bli mål så man kan inte säg att situationen är liten?!

Nä fy fan, inför 4 Domarsystem och börja utbilda herrarna så hockeymatcherna kan sluta mer rättvist
Kommentera

Sv: Modo-Björklöven 17/11
Fy fan skaffa fyra domare nu! Om Eriksson skriker på honom kan han ju inte vända bort blicken från spelet för att han inte vill ha konfrontation, Hedman är ju definitivt i spelet, om Eriksson skriker på honom så ta en 2:a på honom för osportsligt uppträdande då.

Starkt ändå att säga att det är utvisning, men det ändrar inte det faktum att det avgjorde matchen.

Ungefär som när Nord förklarade att han var den som sov sämst efter att missat utvisningen på Torp och gett en match till Leksand i kvalet. Kan lova dig Nord att jag sov betydligt sämre fler nätter än den natten.
Kommentera

Sv: Modo-Björklöven 17/11
Jag godtar inte förklaringen från domaren. Varför ska han följa en ensam puckhållare? Där kommer inget regelvidrigt att ske.
Kommentera

Sv: Modo-Björklöven 17/11
S-vikaren:
Assisterade kan ju även de ha sett nåt tkr man.
Kommentera

Sv: Modo-Björklöven 17/11
Rytter: Vi blöder som fan nu. Här kommer vår svacka. Fy faan. Slarv, dåligt tempo och ineffektivt.
Kommentera

Sv: Modo-Björklöven 17/11
kulltorp:
Tack för info bror.
Kommentera

Sv: Modo-Björklöven 17/11
Rytter: Instämmer till fullo, har han ingen split vision? Tyvärr så tappar man tilltron till domare av hans kaliber.
Kommentera

Sv: Modo-Björklöven 17/11
kulltorp: Väldigt imponerad av Timrå. Men jag tippade er som Top 3 innan säsong, så jag är inte förvånad.
Kommentera

Sv: Modo-Björklöven 17/11
Tarasov: Tycker att det här matchen ganska tydligt visar att en stark defensiv räcker längre än en vass offensiv, för Lövens offensiv har varit allt annat än imponerande i dom matcher jag sett, deras defensiv håller dock väldigt hög klass.

Vår defensiv har varit näst intill obefintlig sedan guldet 2007. Och jag vet att jag tjatar och tjatar och tjatar att vi måste ta hit backar oh centrar som klarar defensiven! Det ser lite bättre ut i år än tidigare men långt ifrån tillfredsställande. Vi har fortfarande för många backar som är svaga defensivt och vi går in i säsongen med två ytterforwards som våra topp-2 centrar, och det är illa.

Ska detta nu 10-åriga elände vi alla fått genomlida någon gång ta slut så måste vi satsa rätt på målvakts- back- och centersidan, istället för att gambla på dom viktigaste positionerna och istället gå all-in på ytterforwards, det har ju visat sig vara ett katastrof-recept.

Dom här senaste 10 säsongerna har snart raderat mitt hockeyintresse totalt, Karl-Oskar jag tyar inte längre :(
Kommentera

Sv: Modo-Björklöven 17/11
Tarasov:
Håller med om att fyra domare behövs, oavsett vad!
Men det var inte bara detta som var lite märkligt dömt!
- Hur kunde Fredrik Andersson vara den enda som åker ut på armbågstackling??
Han blev omfamnad bakifrån och får hjälmen avsliten, visst efter signalen men han var inte ensam om att stångas!!
Domar Karlsson tog ut 2man vid flertal tillfällen, varför inte vid detta tillfälle?
- Sen friade han för en solklar tripping på Marcus Jonsson!

Men hur som helst, in med fyra domare i HA omg!!!

Helt underbar match från båda hållen och vilken stämning...
Inte bra för blodtrycket... ;D
Kommentera

Sv: Modo-Björklöven 17/11
Tarasov: haha exakt :)
Känns verkligen som relevant information.

Något positivt iaf: Jävlar vad Ekarv är bra. Där har vi gjort ett klipp. Visar upp väldigt fint spelsinne, fina centerkvaliteter.

Vilken fantastisk match i övrigt, brann i varenda närkamp och bra tryck på läktarna. Fattas bara de där satans poängen,.
Kommentera

Sv: Modo-Björklöven 17/11
Tarasov: 7000 är fullsatt numera sedan Charlotte byggde kuvösen på ståplats.
Kommentera

Sv: Modo-Björklöven 17/11
kulltorp: Ni har ju dock ett gäng poäng att gå på, ingen katastrof om ni torskar 3-4 matcher
Kommentera

Sv: Modo-Björklöven 17/11
Jaca:

Enkelt svar, för att han släppte det mesta av gruffet men att dra en ambåge i ansiktet på en spelare som kommer från sidan och bakifrån i gruff tyckte han var för mycket.

Ifall inte Andersson hade åkt ut där hade han lika gärna kunnat tagit ut ert psykfall till finne som slog på målisen efter avblåsning i denna situation och startade detta gruff.

Tror inte det är läge för löven fans att klaga på domaren och känna sig orättvist behandlad efter denna match.
Kommentera

Sv: Modo-Björklöven 17/11
Jaca: Han skulle åkt för slashing på målvakten egentligen. Tror att domaren tyckte han gjorde två fel mot Modobackens enda fel.
Men vem faan kan läsa en domares hjärna efter denna match
Kommentera

Sv: Modo-Björklöven 17/11
Rytter:
Jag säger det bara för att det behövs fyrdomarsystem i HA...
Men både Du och jag är rätt färgade och ska inte ta detta längre...
Kommentera

Sv: Modo-Björklöven 17/11
Jaca: Kan väl inte kännas som en rättvis seger när domaren påverkar
Kommentera

Sv: Modo-Björklöven 17/11
hanzon:
Så sant, men det är tyvärr så att domare påverkar allt för ofta..

En liten sak som jag fick berättat för mig av en fd. domare som jag inte ska namnge är att enligt många domare att:
"En bra hockeymatch är när det är jämt i utvisningsminuter totalt sett och det oavsett om ett av lagen spelar fult"
Kommentera

Sv: Modo-Björklöven 17/11
Confusius: 7049 för å va exakt. Man har gjort om så man inte räknar extra logeplatser, media etc. Nu för tiden. Med Challes kuvös tror jag det var typ 7350? Men nu är det 7049 som är officiella fullbokat siffran.

Missade matchen av bra anledningar och verkar som man missat en bra match men också sluppit en potential hjärnblödning...
Kommentera

Sv: Modo-Björklöven 17/11
Jaca: Det lät ju inte så smart, inget lag ska få dra fördel av att spela fult. Hoppas vi slipper de eller den domare som dömer så.
Kommentera

Sv: Modo-Björklöven 17/11
hanzon: Jag var och såg matchen, och är otroligt besviken. I det stora hela så gör Modo en okej match som avgörs av domaren. Helt otroligt att det inte finns bättre domare. Väldigt ojämn och konstig bedömning. I slutet på första blir Molin hakad , det tar flera sekunder innan domaren höjer handen, samtidigt blir Eriksson ordentligt crosscheckad och sen slår en löven spelare av klubban uppe mellan handskarna på våran back. Tre helt solklara utvisningar men det blev bara en tvåa. När det gäller Modo så har vi väldigt svårt att komma till bra skottlägen. Sen så kändes Tobias Eriksson väldigt osäker med dåliga pass och puck mottagningar. Isak Wallin gjorde inga förödande tabbar men kändes osäker med många tappade puckar och darriga ingripanden. Sen så blir man besviken på att det verkar vara mer Löven supportrar än Modo supportrar. Det är väl ca 2000 Lövare, och det känns som att det är ca 1000 Modoiter och 4000 zombies.
Kommentera

Sv: Modo-Björklöven 17/11
Jaca: Fredrik Anderssons armbåge var ingen utvisning och straffen var absolut ingen straff. Det var minst 20 andra mer solklara som han släppte. Som århundradets solklarast interferens innan det blir 3-2 till löven. Modo förlorade mer på hans bedömning.
Jag tycker att även linjemännen ska kunna ta solklara grejer som huvuddomaren inte ser.
Kommentera

Sv: Modo-Björklöven 17/11
Från Hörnefors: Bara massa tjafs, som vanligt,efter en förlust.
Vi gör en riktigt bra match men räcker inte till.
Vi kan slå massa banangäng, men när det börjar gälla något så är vi det där trötta bottengänget som vanligt.
Som vanligt närmar vi oss bottenskiktet istället för att resa uppåt i tabellen

Vi är och förblir loosers när det hettar till...
Kommentera

Sv: Modo-Björklöven 17/11
Jag vill inte läsa inlägg från troll. Hur blockerar jag dom?
Kommentera

Sv: Modo-Björklöven 17/11
Nucky:
Öht underhållande att kolla in den kedjan. Även ungdomskedjan skapa lite igår.
Kommentera

Sv: Modo-Björklöven 17/11
Från Hörnefors:
Nog var Anderssons utvisning korrekt men som Du skriver så var det andra händelser som borde renderat 2 minuter.
Självklart ska linjemännen hjälpa huvudzebran men det som är lite knepigt är att OM linjemannen påpekar som i detta fall en interference har föregått målet så kan inte domaren ta bort målet när det gäller ett mindre straff som nu detta ger!!
Så står det i reglementet i alla fall och så sa domaren i intervjun efter matchen!
Det enda som kan hjälpa är att vi får 4 domarsystem även i HA...

Många i andra (SHL) böcker påstår att det går långsammare i HA!
Men gör det verkligen det??
Kanske mer ostrukturerat och fram och tillbaka, men långsammare vet då inte jag om jag håller med om...

Hur som helst så är det nog inga lag som kan toppa den stämningen som MoDo och Löven har på sina matcher mot varandra, man vet knappt vem som har hemmamatch i tv'n vart fall..
Kommentera

Sv: Modo-Björklöven 17/11
Från Hörnefors:
Inte så konstigt, ni mötte ju Sveriges bästa fans.... ;-D

(Som tack för din kommentar tidigare att vi skulle vända förlusttrenden innan vi möttes i Ö-vik) hihi...
Kommentera

Sv: Modo-Björklöven 17/11
Jaca: Jag brukar väl inte sitta å hänga ut domarna men jag stör mig så otroligt mycket på att så svaga beslut eller ickebeslut får så öderstigna konsekvenser.
Ett fullsatt derby där hemmalaget är det bättre laget förtjänar inte att blir bortdömda som man blir, det är inte okej mot alla som tagit sig till Arenan för att se en fest.
Ta först straffen, ingen dag i veckan i någon liga någonsin är det straff när en spelare får avsluta, utvisning absolut men liknande situationer framför kassen händer minst 15ggr under varje match utan att det blir straff, det är ungefär som att för att få kvalificera sig som en potentiell straffsituation så måste 2spelare jaga puck från minst blålinje ostört?!, nä straffen är feldömd!
Nu tycker man kanske att om man gett bortalaget en gratischans in i matchen så borde man kanske nöja sig där, men nä!, situationen före 2-3 målet så befinner sig puckföraren 2,5 meter från interfeerencesituationen och karln påstår att han inte ser situationen tillräckligt bra?!, ja som du skriver så kan man inte döma bort målet för en mindre förseelse men Grövre än så kan det knappt bli, misstänkt misshandelssituation där en spelare helt utanför spelet pga tappad utrustning kör armbågarna i nacken bakifrån på en motståndare och det är enbart pga av den förseelsen som Löven kan göra mål, annars hade det såklart inte blivit mål eller ens en målchans, reglerna måste såklart ändras så att man kan ta bort mål efter att ha granskat en situation i efterhand, rätt ska vara rätt, annars kan du ju i princip åka fram till målvakten och putta undan han så han ramlar och sen slå in pucken i öppen kasse innan domaren hinner blåsa, mindre förseelse och domaren hinner inte blåsa så då står sig målet... Nä såklart, det blir ju löjligt!

Matchen i övrigt var bra, tycker Modo är det bättre laget genom matchen men löven får väldigt psykologiska och billiga mål vilket trycker ner Modo vid några tillfällen, dock lyckas de röda resa sig ändå och komma upp i banan och göra match av det igen och kvitteringen var inte långt borta, matchens stjärna var lövens keeper med en fantastiskt fin hjälm.

Synd som fan att ett så hett derby kommer att summeras som ett domarfiasko när allt annat var toppklass
Kommentera

Sv: Modo-Björklöven 17/11
Jaca: Imponerande hur Löven har en så rutinerad klack. Allt som oftast är det ju den yngre skaran som brukar vara i klacken. Men Devils har ju på något sätt lyckats behålla personer längre upp i åldern.
Det ger en betydligt bättre struktur i det hela och en stabilare klack.
Kommentera

Sv: Modo-Björklöven 17/11
Robin Ztorken L: Håller med helt. När de väl gäller är modo alltid vekare och ja ssk, bofors etc blir de huvudkonkurrenter vi får slåss med. Det finns tydliga bevis att vi inte klarar av dessa matcher mot större lag.

Sen domaren kan va kass men modo förlorar för fan inte varje match på grund av det. Går båda vägarna även om det är svårt att inse. Det är andra faktor som gör d ej pallar pressen och inte är tillräckligt bra. Försvaret behövs stärkas upp rejält om vi ska klara topp 8. Spara pengar till nästa år?

Jävla bittert vi är här i år igen.
Kommentera

Sv: Modo-Björklöven 17/11
atomragnar: Ja, år efter år är vi eller blir bottenlag, oavsett vilken serie vi spelar i.
Går det aldrig att bryta den trenden?
Kommentera

« · 1851603 · »