MoDo HK - AIK, 2010-11-18
www.genealogi.se/angermanland/ortsnamn.html
Sagan om ringenkänsla på det.
www.youtube.com/watch?v=39eoqDdD_hY
Fax låter som en häst.
Redigerad kommentar
JAG VET INTE, MEN JAG VET ATT TIMRÅ INTE HAR NÅGOT SM-GULD.
Va fan gör man med den informationen....
Det är mer spännande med sjöar som är bifurkationer.
Det finns en berömd fjällsjö i Sverige som jag själv fiskat i som är en bifurkation. Fast jag kommer banne mig inte på vilken det är. Gunnar Westrin (fiskeförfattare) nämner det i någon av hans böcker.
Bifurkation?
Man skulle kunna gissa att det är ett av de ovanligare orden på HS..
JAg var i Backe i norra Ångermanland och hälsade på min kusin. Vi tog en promenad och han berättade om, ja just det. Bifurkation,
"Det är bifurkationen som bildas genom att Vängelälven förbinder faxälven och Fjällsjöälven. Bifurkationer förekommer på några få ställen i världen."
Mano: Vet inte om det säger så mycket, men idag gjorde nog Josefsson sin bästa match i MoDo-tröjan. Däremot så uppträdde Timander och Tollefsen idag som två halvt vettskrämda juniorer som får spela på stor is för första gången.
Sedan har jag svårt att bedöma om Victor Fasth är bra, eller om det var MoDospelarna som gjorde honom bra. Han fick ju oftast mota puckar i oskymda lägen och utan allt för stora sidoförflyttningar. Men båda målvakterna i dagens match tycker jag spelar med ett ganska behärskat lugn, detta trots att Dahlberg ideligen hade felpassande medspelare att tampas med
Redigerad kommentar
Likadant är det för Ritchie som gör ett sjujävla jobb men greken och dansken agerar Bellman mest hela tiden.
Även Hedman är en prestandamotor i en kasst chassi. Hans arbete, moral och kämpaglöd är det som räddar den kedjan från att få underkänt betyg.
Nä dags för CB & AJ att våga röra om i grytan lite. Byt plats på några i de förstanämnda kedjorna och lyft upp Hedman och Hägga några pinnhål vetja.
Kalle Kock och Snygg-Hasse är inte felfria idag men det är bra mycket bättre än vad vi sett i det bakre leden emellanåt.
OKT såg nästan lite rädd ut emellanåt. Är det Post-Älgtrauma???
Kul för Josefsson att göra två fina poäng våra backar behöver självförtroende.
Cook kändes mycket offensivare än vanligt.Har han fått order om det tro?
"– Domaren tycker nog att målvakten inte får någon chans att rädda"
Säger lika mycket om Kuben som om Boorken.
Jag håller med Challe som sa på presskonferensen att man borde bjuda på lite bättre spel och fler mål men samtidigt så skall det väl sägas också att man har två eller tre ramträffar och dessutom bjuder Fasth på en riktig idioträddning.
Jag är nöjd med två poäng ändå med tanke på att det är första matchen efter uppehållet för MODO medans AIK redan hade en match i benen.
Jag ber dig att titta matchen om du får en chans, 8x2 för Timrå och 1 för Lule fast man var det spelförande laget i 5-5.
Lules 1-1 förgick av en bensopartripping på Sebbe med två mot noll som föjld.
3-3 målet var minst 1,5 offside.
Då kanske ni har nån förståelse att vissa lackar ur och mailar.
* Motståndarna är mycket snabbare än oss.
* Vi fastnar i sarghörnen.
* Skrøder tar för lång tid på sig att avsluta och blir av med puck samt slänger iväg blindpuckar bakom ryggen som motståndarna kontrar på.
Dock dumpade vi inte lika mkt puck som vanligt, vi var bättre än medel på att saxa oss in i zon, det var först där problemen började (AIK spelade bra försvarsspel).
Ska ni inte byta ut Freddan? Jag kan tipsa om en jättebra ledig kille. Med Modo som moderklubb också (Hasse A-definitionen)
Har du sett att det är några malätna här ungefär som om de vore jehovas?
Aik var bra, dom spelade tätt och tillät inte modo skapa speciellt mycket.
En okay match men inte mer!