1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 505314 inlägg · 4189 ämnen

MoDo Hockey - Apropå Ingenting

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
SPOODI:
Det är bara att skynda in på Expressens hemsida innan det blir en betalartikel. Tyvärr läser väl många enbart rubriken och tittar på bilderna och tror därför att Modo har något med det att göra.

Padrone78: vad har jag missat?

Som förväntat sköter MoDo och Videbro det finemang med tjocka män som tafsar på småtjejer. Inga tveksamheter trots att det är en logebesökare och om jag fattat det rätt, en känd musiker.

Han har helt enkelt en rätt skruvad kompass!

Kulltorp: Får ni bra utveckling pä Jokinen kan det bli som ifjol, även om jag verkligen inte håller med om att ni är så starka offensivt. Två bra kedjor, men tredje och fjärde blir svaga. Lägg därtill att backsidan ser ännu tunnare ut än ifjol.

Kulltorp: Med tanke på din profilbild är du inte ens färgad.

Tror ni gör succé eller kör i diket med nya ledningen, blir inget mittimellan

dempa: Håller med, men när man blickar tillbaka ett knappt år, ganska kul med slutspel i allsvenskan också. Förra årets höjdpunkt i Europeisk hockey.

En kombination vore bra

{5647}: Ändå stort av dig att sträcka dig så långt som att vi undviker bottenstrid. :-) Den såg man inte komma.

Tror dock att, näe, är ganska säker på att Timrå överraskar nästa säsong. Eller överraskar ? På papperet har vi en av de starkaste trupperna i SHL, framförallt framåt. Vi underpresterade i år.
Med Oliver Kapanen och ngn bra back in så tror jag inte vi blir sämre.
Men jag är lätt färgad i frågan ska sägas.

{5647}: ja det är otroligt va nerv det kan bli i en kvalserie, som kan kännas avgjord med 3 omgångar kvar men så åker favoriten på stryk mot ett lag som egentligen inte har så mkt att spela för (även om vimmerby i detta fallet faktiskt har det).. jag hade inte haft något emot att haft tillbaka kvalserien mellan HA/SHL.

{10595}: Jag tror Timrå klarar sig från bottenstriden om de får en bra start. Dock tror jag att det kan bli lite vad som helst under Jokinen. Han dyker upp och ska leda som i NHL i Sverige, där det egentligen aldrig fungerat med den typen av ledarskap. Dessutom stenhårt träningsklimat.
Går det tungt lär han snabbt tappa omklädningsrummet.

{10015}: Tror att Malmö, Timrå och Brynäs kommer få kämpa på i botten.

{10015}: Kul att allsvenska finalen startar i morgon, blir mumma att titta på, med flashbacks från ifjol, utan att behöva vara sjukt nervös

{10015}: Ja, jag tror att flera av Mora-spelarna kommer få det tufft i SHL. Det var som förra året att kollektivet fick många att överprestera, men när de hamnade i SHL var det svårt att riktigt färga.

{5647}: Ser att Malmö fortsätter att värva svagt, nu Berger.

{10595}: Hoppas Skellefteå vinner. Det som är synd nu är att mycket talar för att Rögle tar SM-guld.

dempa: Sambon undrade varför jag refreshade sidan med KIK de sista sju minuterna. först hade de ett fem mot tre som blev fem mot fyra. Sedan tog de ut målvakten, men Vimmerby höll undan och avgjorde i tom kasse.

Men Hudik som har allt i sina egna händer med KIK på hemmaplan och avsågade Piteå kvar lär väl sin vana trogna hitta något sätt att missa HA igen:/

{10595}: Frölunda-Folin, svensk mästare på interference. Svensk hockey i ett nötskal.

{10015}: Bra vinst av Frölunda, men jag ser aldrig att de vinner match 7 i Skellefteå.

{10595}: Det var fan vackert att se!

Skellefteå spelar kvadraten mot Frölunda, haha.

dempa: Allt under Sundsvall räknar jag inte som Norrland.

dempa: Oj, hade dömt ut Hudik inför avslutningen, ska det bli ett galet slut på även denna kvalserie? Har inte hämtat mej efter att Östersund gick upp

{5647}: Kolla här va glädjande: Kristianstad förlorade överraskande hemma mot Vimmerby, så nu har Hudiksvall allt i egna händer då de avslutar med 2 hemmamatcher och möter Kristianstad i övermorgon! Forza Norrlandshockeyn!

Confusius: Play dirty Blomqvist har alldeles för stort ego och alldeles för dåligt CV för att ha ett SHL-jobb.

{10595}: Han är en gris! Och antar att Åsa-Nisse vill "play dirty" nästa säsong, därav rekryteringen av Blomqvist?!

Att han dessutom tar med sig Ingberg-Nilsson, skickar ju dom signalerna. Lär säkert dyka upp fler tuppjuck i Åsa-Nisse under sommaren.

Koff: De kör väl en säkerhetskoll på mig nu och där kan jag ju falla bort. Löser det sig så blir det en tröja utan dessa jävla klistermärken, borde ha skrikit till Murtas75 på tåget om det där, men var bakis..

Costanza:
Hur går de med BAE ? ;)
Ser du till att ni köper upp alla reklamplatser på tröjan så vi får en stilren tröja? ;)

Koff: ÖIK, Hudik och Blötröven räcker gott och väl. Klubbar som aldrig kommer ta nästa steg

Koff: Ja, men var ett rykte då jag hörde det ;-)

Costanza:
Ah!
Ja ryktet är mer en sanning, han har köpt hus :)

Rundblad tro jag inte kommer skeppas, kostar nog en del samt så få man ge honom en chans nu när han provat på shl igen. Det finns hockey inom han.

Koff: Haha, nä bara hört ryktet att EJK köpt hus, inte att han skulle ryka. Tveksamma skvallret från hembyn är väl att storbacken och kaptenen från Skellefteå eller nånstans i Västerbotten hängt lite lös. Kanske bara är lite press killen att träna lite hårdare ;-)

Costanza:
Nu är jag hög på medicin,, men skulle EJK ryka pga husköp? 😅

{10015}: Hörde bara skvaller hemifrån att AP skulle ryka pga skada och att EJK köpt hus. Det är väl logiskt att MoDo måste stiga upp lite och uppgradera för att slippa vara nere och jävlas i botten. EJK till Löven att ersätta Freddan kan jag köpa för alla parter.

{5647}: Själv tittat lite på webbformulär där man då skulle kunna välja liga, lag och plats i en dropdown-lista som genererar en rapport, men du har ju skapat ett bra system som matchar mot en sluttabell, så inte säker att det skulle hjälpa då du redan hittat nåt eget som funkar.

Gusse: Det skulle kunna vara något. Hoppas Löven hör av sig..

Gusse:
Jag hoppas de löser sig för EJK.
De är ju de närmaste alternativet.

{10015}: Bo i Övik och spela för Björklöven?
Kan då pendla om familjen trivs i Övik

Koff: Vi är inte klubben med bäst framförhållning när det kommer till spelare som måste lämna, det är vi inte

Nucky:
Tänk om ÖSK kunde ha spelat i HA. Perfekt farmarklubb

Gavelo: Det går nog inte att stoppa in honom någonstans då han inte fått bevisa sig tillräckligt med speltid över 52 omgångar. Tänk om vi hade gett honom Walli eller Södergrans speltid. Då tror jag att han hade levererat mycket mer. Men man vill nog testa juniorerna gissar jag.

Koff: "Enligt vad Expressen erfar fanns ingen av spelarna med när laget återstartade i förra veckan."

Lite märkligt när man tydligt såg AP med på MoDochannel

{10015}: OP var med på återsamlingen också och han lär vara bra mycket billigare än både EJK och AP. Så där kan du nog var lugn.

Koff: Det är nog flera namn på ingång då det är silly-season. Skämt o sido, det var rätt väntat med iaf AP. Tycker dock det är märkligt att det står att han inte var med på återsamlingen. Tänk om de menar OP..

{10015}: ja de var riktigt surt. Tycker om EJKan då hans karaktär är bra. Undra vad han nu gör med huset :(

Gavelo:
Måste tyda på att något är på ingång kanske?

Gavelo: Synd med EJK som precis köpt hus i Domsjö och som verkligen är en riktigt bra karaktär i gruppen. Tror detta säger dels att vi ska in med ett namn till men också att man vill ge LP en rejäl chans.

{10585}: Erik var bra och är en perfekt lagkamrat ä.
Men problemet blir mer vart man skall stoppa in honom?

Gavelo: Var Jinesjö verkligen så dålig? AP har vi ju sett att det inte gick så bra på SHL nivå, men Jinesjö har väl knappt fått spela?

Gavelo: Det är bara o "ställa upp" laget inför nästa säsong så ser man att dem kommer på ut sidan.
NY - NY - Jeppe
Ranta - NY - Aagaard
Woods - Vigneault - Niederbach/Södergran
Sebbe - Theo J - OP/Södergran
LP / EJK / AP
Finns inte så mycket plats åt just EJK eller AP igentligen.

{10585}: Jo men vi gav inte han den bästa miljön heller för att utvecklas förra året. Kedjan han skulle lira med blev ju helt knas med. Avstängningar, skador m.m. Vi fick ju aldrig riktigt se Ranta - Ruohomaa - Niederbach köra på. Tror fan det hade kunnat funka rätt så bra om dem hade bara fått spela ihop sig.

Rht: EJK och AP ingår inte i modos planer för kommande säsong enligt Höken

{10595}: klaga har väl 0=med passion ! Klaga och gnälla är destruktivt. Ha synpunkter och åsikter (även olika) är både givande och hälsosamt

« · 2692434 · »