SPOODI: Det är bara att skynda in på Expressens hemsida innan det blir en betalartikel. Tyvärr läser väl många enbart rubriken och tittar på bilderna och tror därför att Modo har något med det att göra.
Som förväntat sköter MoDo och Videbro det finemang med tjocka män som tafsar på småtjejer. Inga tveksamheter trots att det är en logebesökare och om jag fattat det rätt, en känd musiker.
Kulltorp: Får ni bra utveckling pä Jokinen kan det bli som ifjol, även om jag verkligen inte håller med om att ni är så starka offensivt. Två bra kedjor, men tredje och fjärde blir svaga. Lägg därtill att backsidan ser ännu tunnare ut än ifjol.
{5647}: Ändå stort av dig att sträcka dig så långt som att vi undviker bottenstrid. :-) Den såg man inte komma.
Tror dock att, näe, är ganska säker på att Timrå överraskar nästa säsong. Eller överraskar ? På papperet har vi en av de starkaste trupperna i SHL, framförallt framåt. Vi underpresterade i år. Med Oliver Kapanen och ngn bra back in så tror jag inte vi blir sämre. Men jag är lätt färgad i frågan ska sägas.
{5647}: ja det är otroligt va nerv det kan bli i en kvalserie, som kan kännas avgjord med 3 omgångar kvar men så åker favoriten på stryk mot ett lag som egentligen inte har så mkt att spela för (även om vimmerby i detta fallet faktiskt har det).. jag hade inte haft något emot att haft tillbaka kvalserien mellan HA/SHL.
{10595}: Jag tror Timrå klarar sig från bottenstriden om de får en bra start. Dock tror jag att det kan bli lite vad som helst under Jokinen. Han dyker upp och ska leda som i NHL i Sverige, där det egentligen aldrig fungerat med den typen av ledarskap. Dessutom stenhårt träningsklimat. Går det tungt lär han snabbt tappa omklädningsrummet.
{10015}: Ja, jag tror att flera av Mora-spelarna kommer få det tufft i SHL. Det var som förra året att kollektivet fick många att överprestera, men när de hamnade i SHL var det svårt att riktigt färga.
dempa: Sambon undrade varför jag refreshade sidan med KIK de sista sju minuterna. först hade de ett fem mot tre som blev fem mot fyra. Sedan tog de ut målvakten, men Vimmerby höll undan och avgjorde i tom kasse.
Men Hudik som har allt i sina egna händer med KIK på hemmaplan och avsågade Piteå kvar lär väl sin vana trogna hitta något sätt att missa HA igen:/
{5647}: Kolla här va glädjande: Kristianstad förlorade överraskande hemma mot Vimmerby, så nu har Hudiksvall allt i egna händer då de avslutar med 2 hemmamatcher och möter Kristianstad i övermorgon! Forza Norrlandshockeyn!
Koff: De kör väl en säkerhetskoll på mig nu och där kan jag ju falla bort. Löser det sig så blir det en tröja utan dessa jävla klistermärken, borde ha skrikit till Murtas75 på tåget om det där, men var bakis..
Koff: Haha, nä bara hört ryktet att EJK köpt hus, inte att han skulle ryka. Tveksamma skvallret från hembyn är väl att storbacken och kaptenen från Skellefteå eller nånstans i Västerbotten hängt lite lös. Kanske bara är lite press killen att träna lite hårdare ;-)
{10015}: Hörde bara skvaller hemifrån att AP skulle ryka pga skada och att EJK köpt hus. Det är väl logiskt att MoDo måste stiga upp lite och uppgradera för att slippa vara nere och jävlas i botten. EJK till Löven att ersätta Freddan kan jag köpa för alla parter.
{5647}: Själv tittat lite på webbformulär där man då skulle kunna välja liga, lag och plats i en dropdown-lista som genererar en rapport, men du har ju skapat ett bra system som matchar mot en sluttabell, så inte säker att det skulle hjälpa då du redan hittat nåt eget som funkar.
Gavelo: Det går nog inte att stoppa in honom någonstans då han inte fått bevisa sig tillräckligt med speltid över 52 omgångar. Tänk om vi hade gett honom Walli eller Södergrans speltid. Då tror jag att han hade levererat mycket mer. Men man vill nog testa juniorerna gissar jag.
Koff: Det är nog flera namn på ingång då det är silly-season. Skämt o sido, det var rätt väntat med iaf AP. Tycker dock det är märkligt att det står att han inte var med på återsamlingen. Tänk om de menar OP..
Gavelo: Synd med EJK som precis köpt hus i Domsjö och som verkligen är en riktigt bra karaktär i gruppen. Tror detta säger dels att vi ska in med ett namn till men också att man vill ge LP en rejäl chans.
Gavelo: Det är bara o "ställa upp" laget inför nästa säsong så ser man att dem kommer på ut sidan. NY - NY - Jeppe Ranta - NY - Aagaard Woods - Vigneault - Niederbach/Södergran Sebbe - Theo J - OP/Södergran LP / EJK / AP Finns inte så mycket plats åt just EJK eller AP igentligen.
{10585}: Jo men vi gav inte han den bästa miljön heller för att utvecklas förra året. Kedjan han skulle lira med blev ju helt knas med. Avstängningar, skador m.m. Vi fick ju aldrig riktigt se Ranta - Ruohomaa - Niederbach köra på. Tror fan det hade kunnat funka rätt så bra om dem hade bara fått spela ihop sig.
Det är bara att skynda in på Expressens hemsida innan det blir en betalartikel. Tyvärr läser väl många enbart rubriken och tittar på bilderna och tror därför att Modo har något med det att göra.