1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

481633 inlägg · 4079 ämnen

MoDo Hockey - Linköping HC 2012-11-01

« · 1532006 Till forumet


Sv: MoDo Hockey - Linköping HC 2012-11-01

J F K:

Tråkigt om Hägg inte får spela, jag tycker ändå att han visade fina tendenser. Med rätt förtroende tror jag att det skulle kunna bli riktigt bra.

Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Linköping HC 2012-11-01
Dirigo: Som jag skrev så stämde inte laguppställningen förra matchen och jag tror inte den stämmer nu heller. Jag tror att man fortsätter som mot FBK, men med skillnaden att Hägg inte är med till Stehliks fördel.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Linköping HC 2012-11-01

Rytter: Steen med Kempe och Hari i andra. Mullret - Ritto - Nagy i tredje

 

Arlbrandt verkar ska lira.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Linköping HC 2012-11-01
Rytter: Hägg är inte med på swehockeys laguppställning tyvärr. Stehlik är tillbaka. Dock verkar Hari få nytt förtroende, men jag har ingen aning om hur man ska tolka laguppställningen på den siten. Förra matchen stämde den inte alls, mer än då vilka spelare som är anmälda till matchen.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Linköping HC 2012-11-01

Berka:

Du gillar dåliga exempel idag =) Först Hellström och nu Skröder

Kan garantera att ifall vi hade haft en tillräckligt bra junior som likt skröder kunnat göra 11p på 18 matcher så hade du sett honom i truppen just nu.

Visst vi har duktiga juniorer men dom måste kunna prestera i ES och inte bara i juniorlaget för att ta en plats. Ska en junior ha en plats i de två första kedjorna så ska de också producera, inte bara spela där för att de är unga.

Problemet nu är att vi har bra och skicliga juniorer men inte tillräckligt bra för att ta en plats i de två ledande kedjorna, att då börja spela dessa i t.ex en fjärdekedja där de inte passar in och kommer få spela med defensiva spelare kommer varken att göra laget eller junioren något gott.

Självklart vill jag se juniorer i vårt lag men de ska nå dit pga vad de presterar samt att de fyller en roll i laget och inte pga åldern. Hoppas på att Hari och Hägg får fortsatt förtroende idag.

Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Linköping HC 2012-11-01

Gidde: Det var kanske ett dåligt exempel, modo satsade lite på den killen men han blev aldrig något mer än juniorstjärna, kanske man använde han fel, vad vet jag. Det jag menar var att man måste våga spela dom i rätt miljö, våga ge dom chansen att misslyckas utan att direkt bli petad osv.

Som skröder har spelat denna säsong så är jag övertygad om att det funnits juniorer som kunde gjort samma dagsverke och bättre. Nu menar jag inte att man ska peta skröder i 10 matcher för tex posslers räkning, men när vissa A-lagspelare har en dålig period så tycker jag absolut inte det är fel att bänka denne för att testa någon annan , då kanske en junior för nån match, några byten etc.

Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Linköping HC 2012-11-01

Berka:

Men du kan väl inte påstå att Modo inte satsade på Mattias Hellström?

Han spelade totalt 123 matcher i A-laget som forward, utan att lyckas göra ett enda mål. Det tycker jag faktiskt är anmärkningsvärt!

Så nog tycker jag att han fick chansen, men det kanske inte riktigt var så du menade?

Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Linköping HC 2012-11-01

Berka: Det viktigaste med strukturen är att spelarna då får det mycket lättare att komma med i A-laget. Ska A-lagstränaren instruera dem kommer det att dröja mycket längre för spelaren att anpassa sig.

Det är mycket därför man vill ha ungefär samma spelsystem i juniorlaget som i A-laget. Jag misstänker att man i Brynäs och SAIK drillar spelarna med tanke på att de så enkelt som möjligt ska kunna kliva rakt in i representationslaget utan en taktikgenomgång på en vecka:)

Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Linköping HC 2012-11-01

J F K: Ja jag kan ju inte säga så mycket om det då jag tyvärr inte ser några j20 matcher, jag utgår bara av det jag sett spelarna individuellt, hört och läst osv. 

Vi får hoppas att coacherna får ordning på strukturen å grundspelet då så de unga utvecklas å de bättre.

Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Linköping HC 2012-11-01

Berka: Nog tycker jag att det ser ut som om J-20 har ett väldigt ostrukturerat anfallsspel. Det är väldigt mycket tuta och köra och väldigt få kombinationer.

Sedan ska man komma ihåg att Modo har den yngsta truppen och spelar med det yngsta laget, vilket gör att det ofta inte blir lika strukturerat då spelarna inte hunnit ta åt sig lika mycket av spelsystem och liknande.

Men, nog tycker jag att det finns viss fog för oro när det gäller det taktiska.

Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Linköping HC 2012-11-01

Salle: Man kan ju heller inte bedömma dom efter 1 match tycker jag, sen är J20 liksom j20 där går det mesta ut på dribblingar å sånt!

nyström visade ifjol att han har skills för att lira i es som ordinarie på sikt, sen måste man naturligtvis ta ett steg till. Ibland undrar man ju om vissa i A laget faktiskt borde platsa bättre i j20 tex.

Sen tycker jag modo måste våga satsa lite mer på dessa unga för annars kommer dom stanna i utvecklingen alla mattias hellström eller byta klubb.

Nu ska jag absolut inte påstå att modo inte satsar något alls då man har byström,hägg och hari i truppen, men det skulle va riktigt skoj att se bengtsson och possler lite i denna miljö oxå, men det kommer nog vid ev. skador osv.

För övrigt tror jag vi vinner ikväll, jag kan bara inte tro att vi ska ha sådan oflax igen, ska vi säga första målet vinner.

Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Linköping HC 2012-11-01
Dirigo: Hel(l)ber kan väl ta och värva en LO-målis på ett korttidskontrakt med hänvisning till gentlemannaöverenskommelsen. Nä visst ja, han kommer inte åt sådana kontrakt inifrån det hörn han målat in sig i...
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Linköping HC 2012-11-01

Salle: Hos de kulturlösa är det frågetecken för Arlbrandt samt att förstakeeper Engstrand inte är med pga ledbandsskada.

Detta innebär att man högst sannolikt ställer Andreas Andersson i kassen som har långt ifrån någon imponerande svs% hittills i serien.

Utöver detta har LHC, i vad som bör kunna tillkännages som synnerligen dålig tajming, blivit av med sin julgris med mindre än två månader kvar till julgranspyntningen. Skönt att slippa honom.

Senast torskade man med 0-5 hemma mot HV71.

Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Linköping HC 2012-11-01
Berka: Nyström mfl är så inåt h-e långt borta från att lira i ES med tanke på hur dom spelade ikväll. 0-6 efter två perioder emot Timrå och det var rättvist.

Nyström skulle jag bänkat omedelbums en bit i i 2:a då MoDo kommer 3mot1 och Nyström som för in pucken på högerkanten INTE passar till nån utan bromsar in vid stolpen och försöker virka in den.

Nä det är faktiskt lite illa ställt med J20. Talanger och skills finns det gott om. Men det saknas spelfördelare och som "lag" är dom rätt kassa när man möter bättre motstånd.
Det är mest bara soloåkningar och dribbel känns det som. Roligt att se när det går bra men...

Att det dessutom finns brister på ledarsidan är tydligt när men ser en match som denna.

Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Linköping HC 2012-11-01

Salle: Nu bara måste janos Hari få en plats, en bra plats i truppen efter förra matchen. Tycker han spelade riktigt bra och var nära att assistera till 2 mål, han spelade med ett självförtroende som jag inte sett han göra tidigare. sen fick han ju chansen på ett mer rättvist sätt än att spela i 4:e kedjan med 2 brunkare.

Övrigt tycker jag byström är given i A-laget samt att hägg är bättre än jag hade hoppats på, detta skapar ju konkurans i laget och tvingar ALLA att vara på topp annars finns det andra som tar din plats.

Nu väntar vi bara på possler, bengtssons, nyström, hedberg och sen tar vi hem sockan och ludde och vinner guld ;)

Kommentera

MoDo Hockey - Linköping HC 2012-11-01

Det är tätt på given i Fjällräven Center denna vecka.

Igår föll MODO Hockey med 0-2 mot Färjestad men redan imorgon får man chans till revansch när Linköping kommer på besök.

– Två matcher återstår innan landslagsbreaket – två matcher som vi ska göra någonting bra av, säger headcoach Ulf Samuelsson.

MODO Hockey noterade igår sin femte förlust på de senaste sex omgångarna när man förlorade med 0-2 hemma mot Färjestad.

– Arbetsinsatsen kan man inte klaga på. Vi gör också många andra saker bra men självklart är det inte bra att inte göra mål, säger headcoach Ulf Samuelsson och fortsätter:

– Måste i sammanhanget också berömma Färjestad som spelade taktiskt bra och gjorde det svårt för oss.

Redan i morgon är det dags för ny match i Fjällräven Center – den här gången mot Linköping.

– Vi har en bra minnesbild från när vi mötte dem i Linköping. Det var en riktigt bra – och underhållande match mellan två bra lag, säger Ulf Samuelsson om matchen som MODO Hockey vann med 5-3 efter en formidabel slutperiod.

– Vi vet att Linköping är ett bra lag. Men vi ska inte fokusera alltför mycket på dem. Det viktiga att lägga fokus på nu är vårt eget spel – vår egen prestation. Grabbarna vill så oerhört mycket och det innebär att vi ofta överarbetar situationerna. Det gäller att göra det enkla – det är oftast också det bästa, säger Samuelsson.

Matchtruppen?

– I den ingår samtliga som var ombytta mot Färjestad – samt även Kyle Cumiskey och Björn Svensson.


 
MODO HOCKEYS MATCHTRUPP
Målvakter:
29) Bernhard Starkbaum
69) Oscar Alsenfelt
 
Backar:
  3) Joonas Lehtivuori
  6) Ludvig Byström
  7) Robert Hägg
15) Kyle Cumiskey
38) Nichlas Torp
49) Richie Regehr
51) Jonas Ahnelöv A
75) Richard Stehlik
 
Forwards:
10) Per-Åge Skröder
12) Dave Spina
17) Morten Madsen A
18) Mattias Ritola
20) Alexander Steen
22) Ladislav Nagy
23) Björn Svensson
24) Niklas Sundström C
25) Marcel Müller
27) Peter Öberg
28) Kristian Forsberg
62) Janos Hari
70) Mario Kempe
 
Ej med:
Jens Westin (utl)
Samuel Påhlsson (skadad)

Kommentera

« · 1532006