MODO Hockey - Schtaan 2009-12-01, kl 19:00
Viskarn: Regel 512 i regelboken.
512 – KVITTADE STRAFF – Coincidental penalties
När ett lika antal identiska straff (Mindre, Större eller Match) är utdömda på båda lagen i samma spelstopp, skall dessa straff klassas som:
KVITTADE STRAFF
När sådana straff utdömts skall omedelbart ersättare sättas in på banan för dessa straff och straffen skall inte räknas som uppskjutna straff.
I de fall spelarna skall vara kvar i matchen skall de inta sina platser på utvisnings-bänkarna och får inte lämna dessa förrän i första spelstoppet efter att deras respektive strafftid utgått.
Det finns BARA ETT UNDANTAG TILL DENNA REGEL:
När båda lagen spelar med FULLT MANSKAP på isen, får INGA ERSÄTTARE sättas in om endast ETT Mindre straff utdömts på EN spelare i VARJE lag i SAMMA SPELSTOPP.
Efter första perran trodde jag på 3 säkra pinnar , men efter matchen får man vara någorlunda nöjd ändå.
2 slarv i modoförsvaret och 2 mål för saik, sen med både massa flyt och skicklighet lyckades vi kvittera och avgöra.
Nu är vi inte sist i tabellen längre
Domarna hade kanske bråttom hem och ville ha ett snabbt avgörande ;)
HV 71 - Södertälje SK 1
Färjestads BK - Timrå IK 1
Luleå HF - Linköpings HC *
Rögle BK - Frölunda HC 2
Djurgårdens IF - MODO Hockey 2
Brynäs IF - Skellefteå AIK 2
så är vi på slutspelsplats
Nej, bättre upp - jag åt julbord på restaurang Översten - 26:e våningen. Nu har jag bara Torson kvar att testa.
Restaurang Översten
Nästan stöld att ta 2 points , när AIK var 2 sek fr 3p - måste vart surt värre att torska så!
Nya tag mot DIF!! Ja just, Svedberg va RIKTIGT bra, satan vad ont det måste gjort få skottet på "fel sida" av stöt-handsken!! Han hade nog fortf rejält ont vid 1-2.
modo.hockeyligan.se/main.aspx?contentid=14232378369
Nån som vet vad det är för blond tjej i bakgrunden under MM-intervjun? Tur att danskens svenska är så bra annars hade den intervjun varit obegriplig. :-)
Är tjejen Terese Bylund?
Med reservation för att de kan vara hennes lillsyrra som ser likadan ut.
Dock verkar inte Youtube tycka om klippet av någon anledning, jobbar dock på att få till detta även om det kanske inte är någon jätteintressant presskonferens.
En som aldrig riktigt gjort sitt jobb i MODO är Fredrik Warg, han är med i en rätt lång intervju med folkbladet.
Anders Söderberg kommer med uppföljaren till "Ännu är han den första NHL-spelaren som har återvänt till MoDo":
"De är minst lika bra som då de var som bäst"
www.modohockey.se/nyheter.cfm?nyhet=4671&rows=5
MODO Hockey - Nyheter
Borde man inte hitta någon annan än Svartvadet vid powerplay tillsammans med Foppa och Macke? Han drar ned tempot. Svartvadet har sina kvalitéer, men dessa finns inte i PP.
Jag tycker det ser ut som att vi är i behov av en rightare med näsa för målet i vår tredjeformation.
Kanske Numo kan ställa upp?
Där slog du huvudet på spiken. Satt och slet mig i håret flera gånger igår över just detta. Svarvadets bristande spelsinne blir väldigt mycket tydligare när han spelar med Forsberg och Näslund. Gång på gång, även i 5-mot-5, kom 21 och 19 som kometer, för att sedan droppa pucken till Svartvadet... som tar en vända i mittzon... letar passning... gääsp... hittar ingen... tar en vända till... ad infinitum.
Mitt förslag är nog att sätta Green som center i den kedjan.
Håller med. Green tänker hockey på samma sätt, kan skjuta och har lirat med Näslund och Bertuzzi när Morrison varit skadad i Canucks...
Madsen verkar ha ett stort Modohjärta, lite konstigt kanske, men stort hjärta har han. Han sliter kopiöst.
Förläng va?
Jag vill ha en rajtare, Foppa trivs bättre med rajtare än sin flickvän, typ.
En rajtare med näsa för målet.
Fast vi har väl bara super-Hägga from Corner one, Enström och Hinote va? Ingen rigtigt bra, alltså.
Redigerad kommentar
Men nu när det ju huvudsakligen Näslund som skall ha näsa för målet. Därimot i Power Play vore det mysigt med någon på vänsterkanten.
När det gäller MoDo-VooDoo så kvittas inte utvisningar i vissa lägen och viktiga mål kan klackas in eller ske när det är två sekunder kvar....
Redigerad kommentar