1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

478703 inlägg · 4078 ämnen

MODO i Slutspel 2008 – Javisst, men När, var, hur?

1001373 · » Till forumet



Sv: MODO i Slutspel 2008 – Javisst, men När, var, hur?
Poffa: Var 2 tränare som stack ut lite extra. Harald då han valt en annan färg på kavajen än de andra och challe som körde lite sitta med armarna spända över magen samtidigt som han glömt stoppa in skjortan i byxorna.

Svårt att tro att HV lottade och blir mer och mer övertygad att modo faktiskt anpassade spelet för att få möjlighet att välja Timrå.
Kommentera

Sv: MODO i Slutspel 2008 – Javisst, men När, var, hur?
oscaaaar:

HV71  -  SAIK 4-1
                           
LHC    - DIF 4-2

MODO - TIK 2-4

FBK     - FHC 4-2
Kommentera

Sv: MODO i Slutspel 2008 – Javisst, men När, var, hur?
Martin S: Nä, den lotten kändes lite för rationell.

Sammanfattning.

HV gör en rationell lottning där naturligtvis det inte fanns några andra lotter i skålen än Skellefteå.

Linköping gör ett totalrationellt val.

Modo gör ett emotionellt val som går emot sunt förnuft.

Färjestad står där och har iget val, trots alla pengar på banken.
Kommentera

Sv: MODO i Slutspel 2008 – Javisst, men När, var, hur?
Där ser man.. iskallt att välja dem igen. Bara hoppas att challe tar kommandot och gör som han gjort denna säsong så kan vi nog gå vidare.
Kommentera

Sv: MODO i Slutspel 2008 – Javisst, men När, var, hur?
Mitt tips är att HV vinner med 4-2 i matcher, Djurgården med 4-2 i matcher, MODO med 4-1 i matcher och Frölunda med 4-3.
Kommentera

Sv: MODO i Slutspel 2008 – Javisst, men När, var, hur?
HV71 - SAIK

LHC - DIF

MODO - TIK

FBK - FHC
Kommentera

Sv: MODO i Slutspel 2008 – Javisst, men När, var, hur?
SLAGET OM VÄSTERNORRLAND, the second comming...
Kommentera

Sv: MODO i Slutspel 2008 – Javisst, men När, var, hur?
Salle: Feg Harald! Sparka Hedin!
Kommentera



Sv: MODO i Slutspel 2008 – Javisst, men När, var, hur?
Martin S: LHC - DIF... Inte oväntat
Kommentera

Sv: MODO i Slutspel 2008 – Javisst, men När, var, hur?
NuMo: Kenta "Vi lottade - Skellefteå". Pyttsan!!!
Kommentera

Sv: MODO i Slutspel 2008 – Javisst, men När, var, hur?
NuMo: Jag unnar verkligen kenta att få stå bakom ett lag där han får välja för engångs skull.
Kommentera

Sv: MODO i Slutspel 2008 – Javisst, men När, var, hur?
NuMo: Vilket bull att HV har lottat..Inte en chans
Kommentera

Sv: MODO i Slutspel 2008 – Javisst, men När, var, hur?
Wayne Gresky:

Jag fick just en vision av att Harald kommer att välja HV71, trots att valet inte finns. Han kommer frankt gå fram till Lill-Kenta spänna ögonen i honom och säga.

- Jag väljer dig! Vi vill möta HV71, om ni vågar anta utmaningen!
Kommentera

Sv: MODO i Slutspel 2008 – Javisst, men När, var, hur?
Tyckte det såg ut som en guldkavaj, jag.
Kommentera




Sv: MODO i Slutspel 2008 – Javisst, men När, var, hur?
oscaaaar: Vilken kanal?
Kommentera

Sv: MODO i Slutspel 2008 – Javisst, men När, var, hur?
hellge: hahaha, bara luckner som inte har svart kavaj :P
Kommentera

Sv: MODO i Slutspel 2008 – Javisst, men När, var, hur?
Wayne Gresky:

Till introt behövs ELD och laser, som Poffa sa. Laser är perfekt för att skapa visuell stämning. Det var mycket mäktigt och rätt enkelt som Kent använde sin laser.

Ledmotivet skulle kunna vara Rammsteins Benzin, kanske måste man censurera några ord i texten. Gamla Metallica-dängor har jag tröttnat på.

www.youtube.com/watch?v=3jwXQFFLSHo
Kommentera

Sv: MODO i Slutspel 2008 – Javisst, men När, var, hur?
Wayne Gresky: Och vilket underbart rörligt power play Washington har. Fantastistisk! En fröjd för ögat. Se och lär!
Kommentera

Sv: MODO i Slutspel 2008 – Javisst, men När, var, hur?
källan: Och i väntan på det så är det ju inte helt fel att kolla på den tidiga matchen mellan världens två bästa spelare. :)
Kommentera

Sv: MODO i Slutspel 2008 – Javisst, men När, var, hur?
Jag och Poffa har nu arbetat på en plan för hur slutspelslottningen skulle kunna bli mer intressant. (Lottning och lottning, förresten...är inte det fel ord?) Vi missade bägge fjolårets, men tydligen ska det ha varit lite fiaskoartat där tränarna på is skulle åka fram till den tränare vars lag de valde. För att verkligen utnyttja den där isgrejen har vi följande förslag:

- Snabbhet. Den tränare som är snabbast på rören får välja lag först. Det innebär förstås att det blir helt ointressant vilka som vinner serien, men det är smällar man får ta.

- Straffar. Den tränare som sätter flest straffar får en matchseger att använda i valfri omgång (kvart, semi eller final) under slutspelet. Kan vara lämpligt om laget inte kommer igång förrän det är för sent och råkar förlora fel match.

- Straffräddningar. Tränarna får turas om att vara målvakt. Den som släpper in flest puckar måste sedan ställa över sin bästa målvakt i en av kvartsfinalmatcherna.

- Byta utrustning på tid. Ungefär som i skidåkningen där man ska byta skidor när de byter åksätt, fast tränarna ska byta utrustning med...varandra. Den som är långsammast får bekymret att åka hem till sitt lag och berätta att de tyvärr måste spela en av kvartsfinalmatcherna helt utan skydd.

Det här går naturligtvis att vidareutveckla ännu mer också. Enligt rykten sker inte valen på is utan i studion den här gången, men till nästa år kanske?
Kommentera

Sv: MODO i Slutspel 2008 – Javisst, men När, var, hur?
Snart är det dags för valet.
Kommentera

Sv: MODO i Slutspel 2008 – Javisst, men När, var, hur?
På tal om slutspel så är det någon LHC-supporter som avslöjat MoDo i länken. Ganska roande läsning.
Kommentera


Sv: MODO i Slutspel 2008 – Javisst, men När, var, hur?
Nikki: ja man känner ju igen dessa lag,men skillnaden är att modo spelar golf då och timrå semifinal.
Kommentera

Sv: MODO i Slutspel 2008 – Javisst, men När, var, hur?
Nikki:
En får ta och gratulera till guldet igen då.
Kommentera

Sv: MODO i Slutspel 2008 – Javisst, men När, var, hur?
shinzawai: En annan sak jag kommit på, medan jag legat på soffan och sovit bort de sista resterna av gårdagskvällen, är det här med låtarna på line-up:en.

Vissa spelares låtar är tyvärr inte speciellt klappvänliga, vilket blir en stämningsdödare. En låt som har det problemet är Back in black, som spelas när Svarten presenteras.
Kommentera


Sv: MODO i Slutspel 2008 – Javisst, men När, var, hur?
Vi kommer välja Timrå, sen möta Linköping i semifinalen och HV71 i finalen. Känns lagen igen?
Kommentera

Sv: MODO i Slutspel 2008 – Javisst, men När, var, hur?
Wayne Gresky: Ja mer klassiska bilder och sekvenser.

Tyckte faktiskt SAIK filmen sög... På tok för seg och mörk. Iofs har ju inte SAIK haft så mycket i modern tid att visa men nåt borde dom ju kunnat skrapa fram än några namn och en gul hjälm.
Och det var Werner som gick ut i tröja #9.
Kommentera

Sv: MODO i Slutspel 2008 – Javisst, men När, var, hur?
Hawerchuk: Rätt dålig känsla i den, iaf för en utomstående. Mer klassiska matchbilder och mindre jubel tack.
Kommentera

Sv: MODO i Slutspel 2008 – Javisst, men När, var, hur?
Frisco:

På tal om J20, var det inte de som skulle få spela SM-slutspel för seniorer om vi får Timrå i kvarten?
Kommentera

Sv: MODO i Slutspel 2008 – Javisst, men När, var, hur?
Hawerchuk:

Trevlig liten film. Jag tror att det mäktigaste jag upplevt i stämningsväg någon gång är när DIF tog guld genom att vinna hemma mot MoDo med 4-1 år 2000. Det gick faktiskt nästan att njuta av det också, med tanke på att det inte kändes som att vi var ens nära att vinna den säsongen.
Kommentera

Sv: MODO i Slutspel 2008 – Javisst, men När, var, hur?
Wayne Gresky: Precis vad DIF har gjort.
Kommentera

Sv: MODO i Slutspel 2008 – Javisst, men När, var, hur?
zigge:

Tack, men jag har redan huvudvärk.
Kommentera

Sv: MODO i Slutspel 2008 – Javisst, men När, var, hur?
knaskamilla: Här får du njuta, av Trummans vänners IK! :-)
Kommentera

Sv: MODO i Slutspel 2008 – Javisst, men När, var, hur?
oscaaaar: "Slaggis-Werna" står ju mitt framför o stångas med backar, knappast obemärkt...Men han gör ju sitt jobb, på sitt vis.
Kommentera

Sv: MODO i Slutspel 2008 – Javisst, men När, var, hur?
shinzawai: warg brukar ju stå där borta men han står för långt upp! vi har ju wernblom där så ingen ids gå in där på bortre. alla puckar går på werner.
Kommentera

Sv: MODO i Slutspel 2008 – Javisst, men När, var, hur?
Wayne Gresky:

Menar du liknande hela vägen eller bara någon av halvorna? Jag skulle kunna tänka mig något liknande den andra halvan av det där introt, en massa snabba klipp på snygga mål/räddningar blandat med publikbilder från de där matcherna när stämningen verkligen har varit magisk. Typ.
Kommentera

Sv: MODO i Slutspel 2008 – Javisst, men När, var, hur?
zigge:

Ingen aning, kollade inte så noga.
Kommentera

Sv: MODO i Slutspel 2008 – Javisst, men När, var, hur?
knaskamilla: Njaa, gör inte han reklam för ett känt brännvinsmärke? Står det så på ryggen, förutom det där stenletarbolaget?
Kommentera

Sv: MODO i Slutspel 2008 – Javisst, men När, var, hur?
shinzawai: Personligen gillar jag introt till NHL99 skarpt. Skulle kunna tänka mig något liknande med klassiska modoklipp.

youtube.com/watch?v=YkdKksI_Fhk
Kommentera

Sv: MODO i Slutspel 2008 – Javisst, men När, var, hur?
shinzawai: Prexis! Det lustiga var ju att hade snackat om just detta i pausen, backskotten gick inte fram, de fick köra nåt annat, blev detta.
Men vi har ju ingen Kuusela....
Kommentera

Sv: MODO i Slutspel 2008 – Javisst, men När, var, hur?
zigge:

Det skulle ju också kunna vara den där finnen (?) som har nr 9 nu.
Kommentera

Sv: MODO i Slutspel 2008 – Javisst, men När, var, hur?
shinzawai: GO FOR IT!! När kör AIK den, precis innan spelarna kommer in? Dvs ska den ersätta huggkubben?
Haha, Häggroth var väl inte alltid ett föredöme, men han har ju repat upp sig nu. O är det #9 Wernblom man ser gå ut? Dvs en fjolårs-produkt?
I övrigt tuff.
Kommentera

1001373 · »