1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

480315 inlägg · 4078 ämnen

Modo - Kik 2019-11-15

« · 2005893 · » Till forumet


Sv: Modo - Kik 2019-11-15
J F K:
Men du kan inte komma och säga att Wernblom och Wahlgren inte fick chansen, men inget hände och i såna lägen kan det bästa för spelaren själv vara att få testa något nytt än bara köra på och hoppas det släpper.
Kommentera

Sv: Modo - Kik 2019-11-15
J F K:
Fast det kan kanske bero på talangbasen, hela centersidan blev NHL-spelare. Två av centrarna spelade OS 2010. Så Bäckman förvaltade laget bra inget snack om det men materialet är något av det västa vi haft.

Sen kan man ge spelare chansen men det är ingen garanti för att de stannar och det är lätt hänt att spelare försvinner.

Att vi fick problem senare beror på flera faktorer men att vi inte lyckades behålla Söderberg/wernblom/Hållberg kan väl kanske inte tillskrivas Böckman.

Sen med tanke på hur dagens hockey fungerar så kan ju Albin Eriksson bli nyttig för oss under flera år in han trivs här och får möjlighet till en större roll än i Saik.
Kommentera

Sv: Modo - Kik 2019-11-15
Amitiel: Sen kan man ju inte bara klumpa ihop juniorer i en grupp och säga att de bör få chansen. De måste ju ha de kvaliteter som behövs för att lira seniorhockey.
Kommentera

Sv: Modo - Kik 2019-11-15
Låter logiskt vi bryr oss inte om juniorerna och ger dom inte chansen, det måste vara därför vi har Norlinder, Berglund och Pettersson i laget.

Förstår inte vad som är problem med att låna ut en spelare så att den spelaren kan få den speltid han behöver för att växa om vi inte kan ge han den tiden själv.
Kommentera

Sv: Modo - Kik 2019-11-15
KB65: Berglund kom upp innan Hellkvist. Hedberg är värvad utifrån som nästan färdig. Wernblom, Åström, Karlkvist, Wahlgren med flera har skickats iväg på lån till andra klubbar.

Vi hade inte ens behövt plocka upp någon når Rosdahl gick sönder, utan bara satsa ordentligt på Linus. I ett lag med tolv raka, så kan vi alltså inte ens försöka spela med honom, utan plockar direkt in någon junior från Skellefteå.

Jag tycker att det påminner extremt mycket om Pelle Bäckman som någon skrev. Då försvarades han på samma sätt. Så många juniorer hade fått chansen (Ja, under Boork ja, bara tvillingarna under Bäckman). Vi tappade massor av bra juniorer och status på juniorsidan/hockeygym.
Men laget 99 var fantastiskt....

Kortsiktigt....
Kommentera

Sv: Modo - Kik 2019-11-15
mrpm:
Det finns även en aspekt av att Karlström/Åhström fått kontrakt man har gett dem en möjlighet att satsa ännu ett år på hockey och fått betalning för det. Åhström tror jag är väldigt tacksam.
Kommentera

Sv: Modo - Kik 2019-11-15
J F K: Vet inte var du har fått för dig att Modo behandlar sina juniorer dåligt? Det flyter på bra, och senast förra säsongen plockade vi upp två st. Året innan det likadant. Svårt att göra så varje säsong, då det skiljer på kvalité från år till år. Tvillingarna Wahlgren är närmast in på forwardssidan, men har fortfarande en del att jobba på innan det känns aktuellt. Steget från J20 till HA är stort för de flesta, med få undantag. Norlinder var redo, minns du inte hur mycket istid han fick av Björn då han plockade upp honom förra säsongen?

Jag hade som förälder / agent istället kollat i leden och sett alla spelare som t.ex fått göra landslagsdebut juniorlagen sen de börjat utvecklas här. Kollat på Norlinder som är en av HAs bästa backar redan som junis. Wallinder har utvecklats från en relativt okänd back till en av de hetaste svenska backarna inför draften nästa år.
Kommentera

Sv: Modo - Kik 2019-11-15
KB65: spot on 👏
Kommentera

Sv: Modo - Kik 2019-11-15
KB65: exakt så👍
Kommentera

Sv: Modo - Kik 2019-11-15
J F K: Jag tror det är många föräldrar, agenter och unga spelare som kollar med förundran och stolthet över hur vi har lyckats lyfta upp Hedberg, Norlinder och Berglund till absoluta klass-backar på 1-2 säsonger.

Att utlåningen av Åhström blev klar precis innan Rosdahl skadade sig tycker jag var lite olyckligt, gillar den pojken. Det hade säkert sett annorlunda ut med annan timing. Samtidigt har jag svårt att se någon bättre lösning än att få spela i en förstakedja med Tony Mårtensson just nu. Han kommer vara en färdig spelare till nästa säsong.

Det cirkulerar väl 4-5 juniorer på våra träningar just nu som det hålls extra koll på, så jag är inte särskilt orolig över att SKÅNINGEN har kommit hit för att fördärva vår junior-verksamhet. Sen att vi inte plockar upp halva j-20 laget under en uttalad satsning mot SHL, nä det har jag inga problem med.
Kommentera

Sv: Modo - Kik 2019-11-15
J F K: Instämmer helt och hållet. Håller From klart över Rosdahl och skulle gärna se att han och Pettersson fick mer ostid nu.

Som någon varit inne på tidigare känns det som att det är lätt att hamna i Björns frysbox utan någon tydlig anledning.
Kommentera

Sv: Modo - Kik 2019-11-15
mrpm: Vi behöver inte tycka lika. Jag kan tycka att Rosdahl klart tveksamt är topp sex. Nu får From och Linus som vanligt stå lite på sidan och under träningarna får de alternera för att vi ska låta en spelare vi lånar ska få speltid.
Hade vi inte legat i toppen, utan varit i poängbehov hade jag kunnat köpa det. Nu känns det bara som ett långt fett FUCK YOU-finger till våra juniorer och From föe den delen.

Är det någon som på allvar tror att inte föräldrar, agenter och unga spelare observerar har Modo behandlar sina juniorer tror ni? Är det någon som inte kan tänka sig att det här kan vara dåligt för juniprverksamheten för ett bra tag framöver?
Varför gå till Modo där man ändå inte får chansen att blomma ut, utan de lånar gladeligen ut spelare och de man inte lånat ut cementerar man på bänken...
Kommentera

Sv: Modo - Kik 2019-11-15
mrpm: Han producerade dubbelt så mycket som Rosdahl i SHL, på lika många matcher. Rätt ord här tycker jag är att man lånar in en SHL-spelare, som haft svårt att få det att lossna denna säsong. Lånar vi in Rasmus Dahlin, är det också fel för att det är en junior och vi har egna backar i J20? Ska vi vara slagkraftiga och fortsätta hänga med i toppen tycker jag man ska agera vid skador, speciellt på viktiga topp 6 spelare.
Kommentera

Sv: Modo - Kik 2019-11-15
Ishockey: Vi har ingen i J20 som är på Albin Erikssons nivå, eller i närheten just nu. Han spelade i SHL redan förra säsongen, och är högaktuell för JVM. Skillnad på juniorer och juniorer..
Kommentera

Sv: Modo - Kik 2019-11-15
Ishockey: håller med om det du säger, låt fler juniorer prova på, då menar jag verkligen få chansen och inte ett eller två byten, Hellkvist nämnde inför Kristianstadmatchen att det hade varit slött på träningen dagen innan därför avbröt han den tidigare, flera såg slitna ut så jag anade att det skulle komma en reaktion mot Kri, varför inte låta ett par stå över och köra in juniorer, visst de spelar också men ofta är det fre-sön som gäller och matchfritt under veckan, men antar Hellkvist vill ändra så lite som möjligt, som det är nu med matchande o resor varannan dag så blir det slitage i truppen
Kommentera

Sv: Modo - Kik 2019-11-15
hockey_21:Jag är inte negativ , det jag ifrågasätter är varför man lånar in en annan junior då man själv har juniorer som knackar på. Och det måste ju vara ett perfekt läge att matcha in en junis då lager går som tåget och man har råd med lite misstag.
Kommentera

Sv: Modo - Kik 2019-11-15
Ishockey: Dessutom, varför ska vi MoDoiter alltid vara så jävla negativa, laget går som tåget med 12 raka trepoängare och spelar en snabb och väldigt rolig hockey.
Kommentera

Sv: Modo - Kik 2019-11-15
Ishockey: Sverige i regel är rätt dålig på att utbilda forwards om du kollar i nhl, majoriteten av de bästa svenskarna är backar som t.ex Victor Hedman, Erik Karlsson, Oliver Ekman Larsson och Matias Ekholm
Kommentera

Sv: Modo - Kik 2019-11-15
Foppatofflan: ja det är inge fel i det , men varför lånar man in en junior från ett annat lag då man själv har juniorer som står på tillväxt ? Albin Eriksson har man inte nån långvarig nytta av men det har man säkerligen haft i Åhström , Karlström eller någon annan junis. Nä Modo måste få fram flera Ulf Ödmark typer som spelar för klubben i många år och för en relativt billig peng. Nä! Det verkar vara grönare åter igen på andra sidan.
Kommentera

Sv: Modo - Kik 2019-11-15
Ishockey: det är väl perfekt att Åhström, Karlström får speltid i lag där de kan få mer framträdande roller? Det är väl ett bra sätt att ta hand om sina ”egna”?
Kommentera

Sv: Modo - Kik 2019-11-15
locken:Modo måste ju vara sämst på att utbilda forwards , verka ju som att ingen duger från det egna ledet. Tragiskt! Grannens grabb/återväxten är en floskel av största mått , nä Modo är tillbaka på spåret där allt är grönare på andra sidan.
Kommentera

Sv: Modo - Kik 2019-11-15
KB65: förbannat skönt att höra!!😀😀😀😀
Kommentera

Sv: Modo - Kik 2019-11-15
Tarasov: Generellt så är det väl Fredrik Olofsson och Jonathan Johnsson som vi är är mest beroende av. Jellvert i all ära, men det är på centersidan vi är lite tunna om vi ska ha två riktigt bra och producerande kedjor.
Kommentera

Sv: Modo - Kik 2019-11-15
KB65:
Skönt den siste jag vill avvara på fw sidan.
Kommentera

Sv: Modo - Kik 2019-11-15
KB65:

Japp, så är det, skönt
Kommentera

Sv: Modo - Kik 2019-11-15
KB65: Jellvert, LP och Björka. De andra kedjorna är som tidigare.
Kommentera

Sv: Modo - Kik 2019-11-15
Nucky: Goda nyheter, Olofsson verkar träna för fullt idag! Ser inte ut att ha några problem. Bildar kedja med Albin Eriksson och Hagelin.
Kommentera

Sv: Modo - Kik 2019-11-15
J F K:

Hästenvinst på straffar
Kommentera

Sv: Modo - Kik 2019-11-15
Nucky: Klassmål av Cruseman för hästen nyss och givetvis på pass av Bartalis. Fish däremot verkar ja ådragit sig en skada så han kanske inte kan spela mot oss på onsdag.
Nej, inget av lagen imponerar direkt ä. Gå bör förlänga sviten på onsdag om inget konstigt händer.
Kommentera

Sv: Modo - Kik 2019-11-15
J F K: Fick för mig att Albin är center, men så var inte fallet nej.
Vad har man att välja på?
Lät på Björn som att man inte ville splittra föstakedjan, är isåfall Jellvert-Häggström-Sylwander man har att välja på.
Har Forsberg spelat center förut?
Kan inte hitta något om det.
Kommentera

Sv: Modo - Kik 2019-11-15
Nucky: Nja, de måste till en center. Misstänker ett Johan Forsberg flyttas upp.
Kommentera

Sv: Modo - Kik 2019-11-15
Heyerdal: Skadorna på Olofsson och Rosdahl kommer jävligt olägligt, 12 matcher på de kommande 30 dagarna räknat fr.o.m Onsdag.

Hoppas LP får chansen i 2:a nu tillsammans med Albin E och From.
Kommentera

Sv: Modo - Kik 2019-11-15
hockey_21: Ser att de skrapat ihop 14 poäng på 19 matcher.
Har hängskallar som Henrion och Porsberger i laget, så egentligen inte förvånad.
Kommentera

Sv: Modo - Kik 2019-11-15
hockey_21: får hoppas de inte vänder förlustraden mot Modo på fredag då
Kommentera

Sv: Modo - Kik 2019-11-15
hockey_21:

Kanske är rätt man för det, kan ju inte bli sämre.
Kommentera

Sv: Modo - Kik 2019-11-15
Heyerdal: Bobo Simensen tar över som huvudtränare för aik
Kommentera

Sv: Modo - Kik 2019-11-15
Nucky: fick med sig många utvisningar, 5-3 o 5-4 som avgjorde mycket, löven starka i pp , ser att Ssk gör en stark värvning, Justin Pogge
Kommentera

Sv: Modo - Kik 2019-11-15
Nucky: Kanske försökte få tillbaka den men kände att det inte gick
Kommentera

Sv: Modo - Kik 2019-11-15
jonsson: Rosdahl borta 4 veckor, mer än så har man inte gått ut med.
Tänkte på Olofsson, ser ut som axeln går ur led, men märkligt ändå att han satt kvar i båset en stund efter skadan ifall den hoppat ur led. Det känner man ju på direkten
Kommentera

Sv: Modo - Kik 2019-11-15
Heyerdal:

Är det bekräftat vad Rosdahl har för skada? har inte läst eller hört mycket.
Status på Olofsson?
Kommentera

Sv: Modo - Kik 2019-11-15
Heyerdal: Ser att löven vunnit på Modo-maneér de 2 senaste, har de steppat upp eller är det bara klent motstånd?
Kommentera

Sv: Modo - Kik 2019-11-15
Rytter: tycker de ska lägga in en klausul för skador då de lånar ut spelare, nu har jag ingen koll på vad som gäller men borde vara laget som lånar ut som kan skriva in det i avtalet, långtidskador då 4-5 v el mer, apropå låneregeln Shl-Allsvenskan så,verkar vissa lag kringgå den genom en ren övergång, gäller då lagen som fyllt kvoten, som sen skrivs tillbaka efter säsongen
Kommentera

Sv: Modo - Kik 2019-11-15
NuMo:
Jag tänker att ju bättre kvalite det är på topp-5 desto bätte för de lag som får kvala.

Sen tycker jag allsvenskan blivit en bättre liga de två senaste åren, kanske kan de bero på lånereglerna eller så har klubbarna lite bättre ekonomi.
Kommentera

Sv: Modo - Kik 2019-11-15
locken: Åström menar jag i första hand, men det kunde ju ha gällt även Wernblom. Från att haft det bra med unga lovande centrar på pappret får vi väl nu köra med något krystat om inte vi ska värva igen.
Kommentera

Sv: Modo - Kik 2019-11-15
Rytter: Synd att vi inte kan plocka hem honom!
Hade ju lätt kunnat få en plats i andra kedjan nu efter skadorna... Nya Albin visade inte mycket men det kanske kommer.
Kommentera

Sv: Modo - Kik 2019-11-15
NuMo:

Undra om Wernblom är nöjd med sitt byte. Var i tredjekedjan förra matchen. 7p på 19 matcher, och då hade han en match där han gjorde många av dessa. Han eller Västervik är nog inte nöjda.

Istiden ser inte ut att ha ökat enormt heller.

Nej åhström ser just nu ut att gå om honom med tanke på hans utveckling i Almtuna.
Kommentera

Sv: Modo - Kik 2019-11-15
Ben Perrault: Det här är vårt öde.

De sämre lagen i högsta har hög kvalitet. Det är faktum

Nu kör vi och så tar vi det som det kommer. Vi är inte ens där än.
Kommentera

Sv: Modo - Kik 2019-11-15
Gäsp: Lagen i botten av SHL har inte ett spel för att pressa fast oss. Det som avgör ett kval är 30% psykologi, 20%form målvakt, 10% form övriga laget, 10% domare, 10% tur, 10% publikstöd, 10% är bra spelare på papperet.

Stämmer alltid!
Kommentera

Sv: Modo - Kik 2019-11-15
Ben Perrault: så länge inte lagen pressar oss hårt i egen zone är allt lugnt!
Kommentera

Sv: Modo - Kik 2019-11-15
Hakning-Henrik: frågan är hur vi står oss mot de sämre lagen i SHL. Är enögd men skulle vi möta Oskarshamn idag så är jag övertygad om att vi skulle ha en väldigt bra chans
Kommentera

« · 2005893 · »