1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

478702 inlägg · 4078 ämnen

Modo - Södertälje 2020-02-05

« · 2031749 · » Till forumet


Sv: Modo - Södertälje 2020-02-05
Rytter: Ni kan slappna av vad gäller 2a plats. Vi har på tok för svårt program, så även om ni formdippar så kan ni inte tappa det.
Både Sportklubben och Mora börjar se ut som svåra outsiders i play-in-serien. Kan bli tuffa för oss att handskas med... och eventuellt för er också i förlängningen.
Kommentera

Sv: Modo - Södertälje 2020-02-05
Dexter : Ser att Wennerholm precis skrivit en prisande krönika om SSK; årets Leksand som mycket väl kan ta sig till SHL. Där rök deras chanser.
Kommentera

Sv: Modo - Södertälje 2020-02-05
modomille: Så sant så sant!
Kommentera

Sv: Modo - Södertälje 2020-02-05
Personligen hoppas jag på att Wennerholm skriver en domedagskrönika. Det brukar vända då.
Kommentera



Sv: Modo - Södertälje 2020-02-05
Nucky:
Jag försöker själv undvika att tänka på sånt, det går till 52 omg vi har ett bra utgångsläge.

Vi har allt vi kan önska oss i laget, så nu hoppas jag att man förvaltar detta.
Kommentera

Sv: Modo - Södertälje 2020-02-05
Heyerdal: Hade vi inte sett proppmätta ut kanske din argumentation fått fäste. Vi kan så sjukt mycket bättre än vi presterat på slutet och den gemensamma nämnaren ser ut att vara ödmjukhet och inställning.
Möjligen har man skruvat upp tröningsdosen och därmed skapat lite av problematiken, men det ser ut att vara problemet. Johnsson ser ut som en femtio år gammal gubbe...
Kommentera

Sv: Modo - Södertälje 2020-02-05
AddMan: svårt förstå lagets inställning, alla vi supportrar som hänger med vet att flera lag har blivit mycket bättre efter jul, de har förstärkt, fått ordning på spelet och självförtroende, tänker speciellt på Ssk och Mora som tagit massor med poäng efter jul, helt ok att förlora mot dem men inte på detta sätt, utan vilja, tvåa på puckarna dumma utvisningar , dumpade vi puck in i Ssks zon var vi två meter efter tre sskare mm mm
Kommentera

Sv: Modo - Södertälje 2020-02-05
Rytter: Håller med dig. Han är nog mer pedagogisk och trycker på det som inte fungerat under matchen. Men lite sur och besviken är han nog. Dags att vi rycker upp oss inför slutspurten och hittar formen igen.
Kommentera

Sv: Modo - Södertälje 2020-02-05
Rytter: Om vi inte fixar topp 2 på egen hand med
6(7)poängs försprång, så har vi inget i en allsvensk final att göra.
Men jag tror vi fixar det.
Kommentera

Sv: Modo - Södertälje 2020-02-05
Bragd-Birger: Det är inte omöjligt. Roligt att ni löss har hittat hit igen!
Kommentera

Sv: Modo - Södertälje 2020-02-05
Gavelo:

Fast det är svårt det där, kasta om för tidigt och det blir fel signal. Gå ner för tidigt på folk och det är en risk att det inte håller hela matchen.

Däremot tycker jag man ska väcka laget genom att sätta nya kedjor till nästa match, Karla och Iikka passade bra ihop tycker jag låt dom bygga på detta. Vi vet ju vilka kedjor som har funkat tidigare och kan alltid byta tillbaka till dessa under match eller senare.

Ser hellre att man skickar signalerna att nu är det allvar genom att starta med andra kedjor i nästa match, samt vara tydlig med att skickar man fel signaler eller har fel inställning åker man ner ett hack i kedjorna. Speciellt första har blivit för bekväma och tror att allt bara skulle rulla på och poängen ska rulla in, man har gått från att spela effektivt till att leta snygga mål och spel. Detta måste det markeras mot, först måste vi göra klart defensiven och det hårda jobbet, går vi upp i ledning kan man få prova det snygga. Det var ju så vi spelare under våra 12 raka, vi var effektiva och rakare och började först spela ut när vi hade 2-0 eller liknande att gå på.
Kommentera

Sv: Modo - Södertälje 2020-02-05
AddMan:

Jag tror inte Björn är personen som skäller ut spelare i ett omklädningsrum efter match, han är inte den typen av coach som jag ser det, ser han som mer konstruktiv än så.

Däremot är det troligt att han hållit ett tal/genomgång för gruppen vad han anser om insatsen och viljan att vinna och läget vi är i. Men tror inte han går in och skriker och skäller i 5 minuter och sedan går därifrån.
Kommentera

Sv: Modo - Södertälje 2020-02-05
Jag måste ju ge lite credd till Björn som faktiskt vaskar om i kedjorna och på så sätt ändrar matchbilden, inte ofta man sett detta så det känns bra att han iaf försöker, det sänder rätt signaler.

Idag kunde han inte gjort så mycket mer, möjligtvis kastat om i laget redan efter första men SSK var för kvällen helt överlägsna på alla positioner och vinner mer än rättvist!
Kommentera

Sv: Modo - Södertälje 2020-02-05
Ok här har ni matcherna som är kvar. Ska vi köra en gissning hur det slutar.

Självklart är nyckelmatchen Timrå hemma, tar vi 3p där har vi goda chanser att hålla undan. Både Timrå och BIK möter Löven, iof är löven klar kanske dom inte går 100%. Timrå har ett lurigt schema och möter dessutom konkurrenten BIK i nästa, sedan har dom svåra matcher i VIK, Mora, Löven. Vi har gjort bort våra matcher mot Mora och Löven iaf. Speciellt Mora är svåra då det är ett helt nytt lag som klättrat och är i en sjuk form, lite Leksands vibbar av dom faktiskt. Tar dom sig till slutspelsserien tror jag dom tar den.

En BIK vinst i nästa omgång är bra för oss för då kan vi gå ifrån till 9p igen vid vinst eller behålla 6p oavsett resultat. Nästkommande match blir riktigt intressant.

MoDo - 4 hemma, 5 borta
KHK (B)
Timrå (H)
VIK (H)
Almtuna (B)
KIK (H)
VIT (B)
AIK (B)
TAIF (H)
BIK (B)

Timrå - 5 hemma, 4 borta
BIK (H)
MoDo (B)
AIK(H)
VIK (B)
Västervik (H)
Almtuna (B)
Mora (H)
Löven (H)
KIK(B)

BIK - 4 hemma, 5 borta
AIK(H)
Timrå (B)
Västervik (B)
Löven(H)
Mora (B)
SSK (H)
VIK (B)
KHK(B)
MoDo (H)
Kommentera

Sv: Modo - Södertälje 2020-02-05
Gavelo: om Björn inte dyker upp för intervju efter match i cmore så får nog spelarna höra ett och annat. med all rätt
Kommentera


Sv: Modo - Södertälje 2020-02-05
puffe: Hartmann
Kommentera

Sv: Modo - Södertälje 2020-02-05
Gavelo: Kolla Modo Chanel direktsändning. Men i stort tror han det smugit sig in en mental avslappnad att man är färdig för finalen redan. Ledande spelare vill inte leda och vattenbärarna vill vara något annat. Oerhört besviken på tävlingsinsatsen.
Kommentera

Sv: Modo - Södertälje 2020-02-05
Rytter: Amen! Bara att ta nya tag :)
Kommentera

Sv: Modo - Södertälje 2020-02-05
Gavelo:

Men vänta nu, vi skulle vara som bäst efter jul.
Kommentera

Sv: Modo - Södertälje 2020-02-05
Gavelo: Dom måste ha stängt in sig efter matchen ingen intervju i C More.
Kommentera

Sv: Modo - Södertälje 2020-02-05
Gavelo:

Skulle oxå vilja höra nått.
Kommentera

Sv: Modo - Södertälje 2020-02-05
Gavelo: Vi har varit ganska dåliga senaste fem sex matcherna men idag var det abdolut botten!
Haft tur att fått med oss pinnar men det är ju också en styrka.
SSK klasser bättre i afton och vi är i en svacka
Kommentera

Sv: Modo - Södertälje 2020-02-05
Någon som hört något från Björn efter matchen?
Kommentera

Sv: Modo - Södertälje 2020-02-05
Gäsp: Målskillnaden betar vi ner den 12:e.
Kommentera

Sv: Modo - Södertälje 2020-02-05
Rytter: Handen på hjärtat så var det inte ett speciellt mycket bättre lag mot Löven, att vi vinner den matchen var lite av en stöld och i långa stunder var vi som idag helt utspelade.
Det har varit en liknande trend sen jul, vissa matcher har det varit bättre i perioder men överlag har det nog nästan bara blivit sämre.

Visst har vi manfall, men va fan nog ska väl Belov, Hedman, Hedberg, Enström mfl kunna styra upp en defensiv som iaf är måttlig och JJ, tambo, karla, forsberg, from, rosen mfl kunna skapa ordentligt tryck offensivt?!

Aja säsongen avgörs inte nu, det är väl det enda positiva i dagsläget!
Kommentera

Sv: Modo - Södertälje 2020-02-05
Gavelo: Ja andra platsen fladdrar sakta men säkert bort...
Kommentera

Sv: Modo - Södertälje 2020-02-05
Dagis:

Nu var det inte så jag menade, att jag säger att det är omöjligt, självklart kan lag gå om så länge det finns tillräckligt med poäng att spela om.

Syftade mer ifall känslan av att man ligger i ett vakum smugit sig in i truppen och individers huvuden, man tror inte riktigt på att man kan gå ikapp löven och tror inte riktigt att på så få matcher så ska lagen under ta in 10p som det var ett tag. Alltså att detta helt undermedvetet har smugit sig in och att man inte får fram 100% inställning och fokus.

Försöker bara resonera kring hur det kan se så slarvigt ut i en match som vi som supportrar ser gäller mycket. För bara två matcher sedan mötte vi löven och då var det ett annat lag, hade vi uppträtt så här hade det blivit tvåsiffrigt.
Kommentera

Sv: Modo - Södertälje 2020-02-05
AddMan: Jag gillar att kommentatorerna pratar om att Timrå har 6p upp. Nej ni har fel det är 7p tack vare vår målskillnad! Eeey noll koll ;)
Kommentera

Sv: Modo - Södertälje 2020-02-05
Dagis: Om en vecka kan den vara förlorad!

Vill inte verka negativ, men sett till det senaste 5 matcherna så är risken betydligt större att vi tappar och blir 4:a än att vi håller ut och blir 2:a.

Men som någon skrev, nu måste Modo ta en match i taget och Björn måste fan lyckas få laget att börja spela hockey från första nedsläpp!!
Kommentera

Sv: Modo - Södertälje 2020-02-05
Dundee: sjukt viktig match på onsdag men visst fan har vi bättre spets än Timrå ???
Kommentera

Sv: Modo - Södertälje 2020-02-05
Rytter: kan ingen ta andra platsen?
Kommentera

Sv: Modo - Södertälje 2020-02-05
Dundee:

Fast av det jag sett tycker jag nog att BIK är bättre än Timrå som lag, dock har Timrå sin förstakedja som tar mycket poäng för dom. Men sett till hela laget tycker jag faktiskt att BIK är snäppet bättre.
Kommentera

Sv: Modo - Södertälje 2020-02-05
Dundee:

2 p av Mr Kalix, klart godkänt
Kommentera

Sv: Modo - Södertälje 2020-02-05
Rytter: Det är nu dom ska överbevisa oss så blir spännande att se dom kommande matcherna nu om man lyckas skaka av sig dom 2 senaste matcherna. Nä nu är det press rejält på grabbarna både Timrå och Karlskoga jagar oss rejält. Men Timrå känns hetast dom har ett betydligt bättre lag med mer spets.
Kommentera

Sv: Modo - Södertälje 2020-02-05
Gavelo: ja Modos bättre spel i sista mer puck är nog snarare att Ssk ville bevaka sin ledning o inte Modos styrka, Modo måste helt klart få ordning på sitt försvarsspel framöver förhoppningsvis med de skadade backarna tillbaka
Kommentera

Sv: Modo - Södertälje 2020-02-05
modomille: Jo så är det men handen på hjärtat så känns det inte bra med sånna här loja arbetsinsatser.
Kommentera

Sv: Modo - Södertälje 2020-02-05
Gäsp:

Ja, dags att börja vinna.
Kommentera

Sv: Modo - Södertälje 2020-02-05
J F K:

En skitmatch! Man funderar om det går vinterkräksjuka i laget för det såg så orkeslöst ut i början, men sedan när man växlar upp visar man ju att så inte är fallet, det var fel inställning och fokus.

Kan man känt lite undermedvetet att man ligger i vakum, man kan inte gå ikapp löven och man kommer inte ha någon som kommer ikapp för andraplatsen, så man skapar inte 100% fokus.

Nu får vi se vad laget går för när dom får kniven mot strupen för att hålla undan. Tacksamt att vi har 6p ner, gäller att hålla undan nu för Timrå, BIK kommer nog inte släppa många poäng.

Det positiva är att vi borde få tillbaka några backar snart, tycker Öhman saknas rejält, han är kvick och kan öppna upp snabbt bakifrån. Norlinder lika så han kan både transportera och öppna upp mycket is med sin smarthet.

Sedan tycker jag att nyförvärven verkar lovande, lite träningar med laget så kommer Iikka komma mer och mer, han bränner väl 2.3 egna lägen samt spelar fram till 2-3 bra lägen.

Bartosak kommer bli bra, tycker han ser lugn och trygg ut och han spelar aggressivt mot skytt när han behöver. Gör försvaret bara sitt att ta undan returer och hålla undan pass så kommer han växa. Målen är inte så mycket att säga om, visst att en målvakt i zonen kan ta allt. 1-0 är ett skott som är på väg utanför och ser ut som han har koll på det, sedan styr det framför mål på en skridsko och han får försöka reagera och nästan att han får ihop benen. 2-0 är ett friläge. 3-0 kommer i 5 mot 3 när dom spelar bort vår box och får ett skott från nära håll. 4-0 så missar vi helt och han kan inte göra mycket, han måste fokusera på skytten som kliver in och när han kommer ut så är det helt rent vid stolpen och ssk:aren kan styra in i öppet mål.

Framåt sista halvan skapar vi bra lägen men pucken vill inte in. Belov trycker ett stenhårt skott i kryssribban, Iikka har 2-3 lägen men SSK:s målis gör några fina räddningar.

Bara glömma och gå vidare, 9 matcher kvar, fokus är på nästa match och inget annat.
Kommentera

Sv: Modo - Södertälje 2020-02-05
Clay.2: Oj, vem då?
Kommentera

Sv: Modo - Södertälje 2020-02-05
kulltorp: vad syftar du på pajas? Jag antar att du syftar på dina möten med han på fiskarfänget som du gillar att raljera om.
Kommentera

Sv: Modo - Södertälje 2020-02-05
Gäsp: Nästan samtliga topplag brukar ha svårt med dom sämre lagen. Och topplag brukar också förlora. Detta är nog nyheter för vissa här inne.
Kommentera

Sv: Modo - Södertälje 2020-02-05
jonsson: Löven är saksamma värre med lagen underifrån.
Kommentera

Sv: Modo - Södertälje 2020-02-05
puffe: Troligtvis en ny hjärnskakning i Timrå .
Kommentera

Sv: Modo - Södertälje 2020-02-05
Gäsp: Trots den starka försäsongsträningen???
Kommentera

Sv: Modo - Södertälje 2020-02-05
Dundee:

2 pinnar till löven
Kommentera

Sv: Modo - Södertälje 2020-02-05
Gäsp: Timrå och MoDo
Kommentera

Sv: Modo - Södertälje 2020-02-05
Monno: kangasniemi är den ende idag som förtjänar att spela i en förstafemma(trots sin ringrostighet, ett fynd!!) JJ är som en mjölk man köpte för några veckor sedan
Kommentera

« · 2031749 · »