1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

474670 inlägg · 4078 ämnen

Modo - Timrå 2021-01-03

« · 2121683 · » Till forumet


Sv: Modo - Timrå 2021-01-03
J F K: Ahh är det du som har TD-kontot i vår bok alltså? Det är räddningsprocenten Hälge!
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-01-03
puffe: Karlin har väl kontrakt ? Helst ingen Leksandssoppa !
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-01-03
puffe: Eller bägge?
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-01-03
J F K:
Jonas Rönnkvist kanske kan tänka sig en utryckning på 4 månader.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-01-03
puffe:
Jaha trodde att både twitter och HS konstaterar att Horsky är klar, men visst Freddan kan få bli assisterande....
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-01-03
Rytter: Ni gör 2 bra jäkla insatser, inte alls imponerad av mitt lag.Sen Heponiemi bör ni ju få tillbaka snart här, oerhört talangfull men säga vad man vill, du klarar dig inte i NHL på 60 pannor, blir en grym återkomst för er.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-01-03
Modoit i Umeå: Eller Karlin?
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-01-03
hanzon: Jag tror och hoppas att vi tar in en tränare redan nu. Fredrik är en bra lagbyggare helt klart, men ingen riktig matchcoach. Sedan tycker jag att han har ett ganska tråkigt spelsystem, men jag tar numera mycket hellre det än vårt haveri.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-01-03
J F K: bra kommenterat... Har också undrat över den skumma taktiken i egen zon som ser ut att vara box play trots att fullt lag.

Men du glömde nr 4
Idiotiska utvisningar, än en gång tar vissa spelare dåliga utvisningar. Det är särskilt två stycken spelare som alltid lyckas hitta utvisningar i fel läge...Alla vet vilka de är, men det verkar inte bli bättre.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-01-03
puffe: Jag hade mer än gärna haft kvar Björn, det har jag sagt sedan dag 1 eftersom han är den första tränaren i mannaminne som faktiskt hade en kravbild och styrde stenhårt efter en riktigt smart spelidé.
Övrigt är det inte mitt jobb att namndroppa potentiella tränare, jag konstaterar bara att vi behöver en huvudcoach eftersom dem vi har inte klarar av sitt jobb.

Sen bryr jag mig ganska lite om enstaka matcher faktiskt, jag är en sådan som vill se betydelsefulla resultat, att hemmaslå Timrå i en seriematch där Timrå har dubbelt så många poäng som Modo är såklart bra men relativt betydelselös, det som är av betydelse är att Modo blir ett lag som vinner titlar, allt annat är i stort sett helt meningslöst i min värld.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-01-03
puffe: Eftersom det är kolugnt och händer ingenting på tränarsidan, så måste ju det betyda att Freddan är klar till nästa säsong.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-01-03
J F K: Tror ni inte att tanken är att Fredrik Andersson blir näste tränare i Modo?
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-01-03
Axle San: tror säkert Brynäs har chans att signa Karlin i allsvenskan nästa säsong.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-01-03
J F K: Inläggen mognar med kvällen minsann
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-01-03
J F K: Det gäller att scouta tränare väl precis som spelare. Kan det finnas någon intressant tränare i HA att sikta in sig på till nästa säsong?
Karlin? Går det att komma runt honom?
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-01-03
Gavelo: du vill ha Björn igen? Eller vem ska in nu? Vilka blir inte utspelade av Timrå? Vi har ett B-lag på isen som tar 3 poäng på 2 matcher. Var krävs för att göra supportrar nöjda?
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-01-03
Hank: Jo, men nu står vi med en tramsa med syfilis, typ.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-01-03
J F K: Tror inte ni ska vara för desperata. Känns som ni haft nog med 5 i 2 ragg gällande tränare sista tiden.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-01-03
Axle San: Jonas Rönnqvist eller Bulan tack, men ingen går givetvis att få.
Just nu är jag desperat och tar nästan vad som helst för att ta oss ur den här skiten.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-01-03
Gavelo: Björn Hellkvist är fan ett geni, det är en sån tränare ni behöver eller en Bulan.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-01-03
puffe: Eftesom våra (per’s) idéer är usla så är ju svaret rätt enkelt.
Modo har idag ingen huvudtränare och det syns i spelet när vi är fullständigt utspelade i ett derby, och i många andra matcher med dessutom.

Modo behöver en tränare som är duktig taktiskt, har spelidéer som funkar för ett liknande material och som kan stanna i många många år, det är de Modo behöver.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-01-03
Rytter: Skönt att dessa 2 dagar är slut , så allt blir normalt igen .
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-01-03
J F K: ser liite ironi där, men håller med om att vi gör det bra efter förutsättningarna
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-01-03
Sputnik: En sak som jag reflekterade över i power -break i 3 perioden ..skratt i Timrås bås !!
Så styr man och fokuserar man i båset när det är 8 min kvar .
Vi vann ändå men onödigt var det om man vill vinna till 100% .
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-01-03
puffe: Jag tycker att vi gör det jättebra efter förutsättningarna idag. Fantastiskt bra jobbat hela matchen.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-01-03
J F K: Vi saknar kompetens på backsidan och på centersidan i nuläget. Därför så bra att vi står upp ändå
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-01-03
Rytter: Bara det att nolla Dahlen. Nu kokar han nog över, gör inget
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-01-03
J F K:

Inställningen och kämpainsatsen är det inget fel på det ska spelarna och tränarna ha cred för. Dock är det som du säger ingen trygghet i spelsystemet och här behöver vi en coach som kan styra upp detta.

Med samma arbetsinsats och ett tryggare spelsystem och taktik i egenzon hade vi nog kunnat matcha Timrå bättre idag.

Ändå imponerande att vi är med till slutet.

Sedan lyckades vi nolla Dahlén poängmässigt i två matcher, alltid nått som vi kan ta med oss.

3p av 6p när vi möter Timrå utan 6 ordinarie samt att vi har dålig form. Tar detta alla dagar i veckan, nu måste grabbarna visa att man kan tagga till mot sämre lag också.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-01-03
puffe: Jag tycker att tänket är rätt med mycket press och forecheck. Så långt är jag med. Spelet under Hellkvist ifjol var förutom spelet i egen zon riktigt bra, även om vi räddade väldigt mycket poäng genom en magisk förstakedja.

Det jag tycker är en katastrof är.
1. Vi tappar ofta tre man i anfallszon pga huvudlös forecheck. Det är sällan vi styr av dem, utan vi åker rakt mot motståndarnas spelare så de enkelt kan spela valfri spelare. Därmed blir också våra backar fega och kan inte stå kvar på blå. De backar hem.

2. I mittzon så har vi misslyckats helt att styra motståndarnas uppspel, så de kommer med fart, samtidigt som våra två backar är stillastående på egen blå. Utan hjälp av tredjeman (ofta center) så törs de inte stå upp, utan måste backa in i egen zon och helt bjuda in motståndarna att ta in pucken med kontroll.

3. I egen zon finns någon idiotisk tanke på att vi inte ska markera motståndarnas backar. Båda våra ytterforwards åker ned till eget mål. Det är ofta alla fem spelarna hamnar bakom förlängda mållinjen eller väldigt nära den, så deras backar får massor av bra skottlägen och motståndarna kan vid press enkelt spela en fri back för att behålla pucken. Dessutom blir vi väldigt övertaliga, vilket gör att det blir en osäkerhet om vem som ska markera motståndarnas forwards. Är det backen eller ytterforwarden? Många gånger tror spelarna att den andre ska göra det.

Vinner vi pucken så är vi fem spelare på liten yta. Vi har inget hot framåt, utan motståndarnas backar kan stå kvar på blå för att behålla pressen. Vi kan inte slå en lång passning heller, i och med att det inte finns någon sådan att spela. Därmed måste vi kortpassningsspela i egen zon för att överhuvudtaget ta oss ur. Det är svårt nog som det är, men har vi haft press på oss blir det ännu svårare att hitta någon bra passning med mjölksyra i benen.

Jag tycker att det helt enkelt är horribelt. Det bör dock inte vara svårt att justera mycket av det. De flesta spelare har hela sin karriär lärt sig spela på ett annat sätt, för vi är nog helt unika med sättet vi spelar i egen zon. Det mest frapperande är att Styf och Omark verkar helt oförmögna att se at det inte fungerar heller. Man kunde ju tro att haverierna mot AIK, Västervik och Tingsryd borde få dem att förstå att det inte går att spela så på den här nivån, men trots det ser vi flera gånger ytterforwards helt ensamma framför eget mål där man inte gör någon nytta, samtidigt som motståndarnas backar är fullständigt omarkerade och kan smyga ned.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-01-03
Grabbar, lugna er lite nu. tänk att ni vann 1 av 2 matcher emot timrå.. 24 timmars mellanrum, ni har få spelare, ni har verkligen ett tunt lag nu pga alla era skador.

så tror jag dessa matcher kommer hjälpa er i längden.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-01-03
Robin Ztorken L: Kanske du har rätt, men själv tror jag vi kommit in i andra andningen. Nu lyfter vi. Finns bra intentioner
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-01-03
Robin Ztorken L: Det är ju det som är intressant, hur man reagerar på de två kommande matcherna
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-01-03
puffe: Förmodligen rasar vi som ett korthus mot Väsby och Västervik.
Det är min känsla nu när vi gjort två kämparmatcher
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-01-03
Robin Ztorken L: Håller också med, men vi var inte så långt från kvittering. Tycker Peters har koll på det mesta i spel 5 mot 5 även om Timrå har pucken hela tiden.

Vi har krigat 2 matcher i rad, hoppas det fortsätter så
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-01-03
Gavelo: Så vi ska ha nya ideér och nytt tänk inom en månad?

För vi ska ju inte ta in en korttidstränare, utan en ny ideolog, hoppas jag. Men det snyter man inte ur näsan nu, vi behöver en aktiv coach som får oss att vinna matcher
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-01-03
puffe: Dessutom 6 man borta, och på det kanske 2-3 vassa nyförvärv.
Nästan två femmor ska tillkomma om man exkluderar Styrman.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-01-03
puffe: Håller med men det såg ut som vi spelade boxplay i 55 minuter.
3-1 förlust känns smickrande
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-01-03
puffe:
Ja under läget vi är får vi vara väldigt nöjda med 3 poäng, sen kan man kanske fundera mkt över varför vi är där vi är men det är en annan fråga.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-01-03
Från Hörnefors: Jag tycker MoDo gjorde sitt bästa idag, med tanke på förutsättningarna. Vet inte vilka krav andra har, men att ett 'B-lag' hotar Timrå i 2 matcher och vinner en, är väl godkänt
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-01-03
J F K: Själv tycker jag många spelare presterar på bättre nivå nu än på Villes tid. I hemma-matchen mot Timrå hade vi ett antal giftiga kontringar/(för första gången denna säsong). Men framtiden får visa vem som har rätt
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-01-03
puffe: Att vara dålig och göra allt vad man kan är inte tillräckligt i proffsidrott. Är man inre bra och gör allt vad man kan så har man inte där att göra. Men det är inte Styfs fel att han är där han är.
MoDo spelade verkligen inte bra idag, men man kämpade och man hade en väldigt bra målvakt.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-01-03
puffe: Menade inför dessa matcher med alla era skador och hur det sett ut innan för er alltså. 19 insläppta mål på 3 matcher inför era möten mot Timrå plus era skador på det.
Klart ni skall kunna ta en topp 6 placering med fullt manskap och eran budget. Annars har Glader misskött sitt jobb kan jag tycka..
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-01-03
puffe: Han tog på sig ansvaret helt klart och har väl gjort det han kunnat, men det är tydligt att han inte besitter den kompetensen att leda ett lag, därav tabelläget!

Vi ska såklart inte kasta Per under bussen och det är inte det jag eller många andra försöker göra heller utan vi pekar bara på dom uppenbara brister i spelet som i grund och botten är en del av Per’s spelidé.
Per ska absolut vara kvar men inte som huvudansvarig, där behöver vi en tränare som har idéer och en bättre plan helg enkelt, inget svårare än så!
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-01-03
Gusse: Hedberg har ett väldigt begränsat spelsinne och egoistisk i sitt sätt att spela.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-01-03
puffe: Jag tycker det. Han är den enskilt största anledningen till att vi ligger där vi ligger.

Försvarsspelet var bättre under Ville, men visst har offensiven blivit lite bättre.
I princip inte en enda spelare presenterar på förväntad nivå, för att spelsystemet helt enkelt inte fungerar. Vi blir oerhört stillastående och måste ödsla oerhört mycket kraft i egen zon. Vi har i princip noll kontringsspel, trots flera oerhört snabba spelare som Ohlsson, Svenningsson, Hedberg med flera.

Ohlsson åkte väl till sig massor av frilägen ifjol och har nästan inte ett enda på över 20 matcher. Är inte det ohyggligt märkligt även i din värld?
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-01-03
Sputnik: 'utan några som helst förväntningar...' Vi ligger där vi ligger, finns förväntan på att vi ska avancera nån plats åtminstone
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-01-03
Gavelo: Styf ställde solidariskt upp när vår nye tränare inte höll måttet. Jag tror inte han är mannen som vill glänsa o vara huvudtränare. Men han har gjort det ganska bra, med tanke på förutsättningarna. Är det hans fel att vi ligger tolva?
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-01-03
puffe: Er målvakt skulle många lag vilja ha ..er målvakt är jäkligt bra kan man säga
.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-01-03
Vi prata en del om nästa tränare, men finns det nått konkret på att det letas en tränare?
Glader kanske känner sig trygg med Styf, även om jag har svårt att tro att det är så.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 2021-01-03
puffe: Nämen såklart har Per lyckats elda på laget som gör 2 bra matcher mot Timrå helt klart, sen vad resultatet säger mot mitt tipps säger lika lite om Per styfs förtjänst som min tippning.

Jag tror som sagt att Per är duktig på att mana på grabbarna och det var nog därför han var så framgångsrik i J20 där man inte behöver så mycket taktik utan väldigt mycket mer pepp, men i det taktiska är det värre
Kommentera

« · 2121683 · »