1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

481631 inlägg · 4079 ämnen

Modo - Tingsryd 2021-01-31

« · 2138251 · » Till forumet


Sv: Modo - Tingsryd 2021-01-31
J F K: Du får vara nöjd med värvningen av Gagnon om du vill. Personligen ser jag hellre att man plockar in svenska spelare i rätt ålder. De får gärna vara etabletade i Hockeyallsvenskan eller vara på gränsen till SHL.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 2021-01-31
Foppatofflan: förmodligen är det vad Glader & co också velat och fortfarande vill. Men det är nog inte så lättsålt att komma hit med det läget laget satt sig i nu...
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 2021-01-31
digitalbath: du menar som när Ryan Lash floppade i SSK. ja, då vet jag.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 2021-01-31
digitalbath: ett par, tre riktigt kompetenta förvärv kanske skulle kunna bidra med ny energi och leda till en vinststreak och på så sätt bidra till en positiv
självförtroendespiral. Att spelidén eller tränartrojkan inte är gudomlig kanske då blir mindre viktig. Förhoppningen är att några segrar kan leda till att vi kan surfa lite på ett ökat självförtroende. Tror vi är i behov av en quick fix och att en quick fix faktiskt inte nödvändigtvis endast skulle behöva resultera i kortvariga resultat denna säsong.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 2021-01-31
J F K: Det är väll en jäkla tur att man inte måste kvala mot SHL lagen i år , vilka nyförvärv som ramlar in till lagen nu ,
Kanske rätt tid att ta sig upp dit nu och missar vi nu då ber man till gud nästa säsong ..ett nytt lag blir det nog och då slåss vi om spelarna .
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 2021-01-31
J F K: Gagnon var ju en megaflopp i HV, så nog fanns det varningsklockor. Sedan är det nästan ett konststycke i sig att värva ihop ett gäng där Sylwander är näst bäst poängmakare i den interna poängligan. Hur hade det sett ut om inte Karlkvist brutit sitt finska kontrakt? Modo har alltså dyrast trupp men endast två spelare topp 50 i den Allsvenska poängligan. Nä, det är ett ruggigt fuskbygge där alla uppenbara risker realiserades.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 2021-01-31
digitalbath: Någonstans är det ändå så att ska man värva till allsvenskan så har spelarna minst en eller ofta flera orsaker till att inte spela högre upp. I Gagnons fall hade han verkligen inte alls varit skadebenägen. Snarare tvärtom så hade han knappt haft skador förutom benbrott vid skotttäckning.
Han var i äldsta laget, men enligt många scouter en riktigt bra värvning på allsvensk nivå.

Och jag kan hålla med om det där med nordamerikaner. Blir också lite orolig när man har för många i ett lag. Kan vara otroligt bra i medgång, men kan också bli en lite trist enklav om det går tungt.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 2021-01-31
J F K: Ursäkta sen respons, men jag står för hur jag kände då och nu gällande dessa värvningar. Det handlar i grund och botten om att jag tycker Modo behöver fler vinnarskallar. Johan Forsberg är ett fint exempel på vad som saknas i årets trupp. Jag litar helt enkelt inte på att gamla utländska legoknektar ska bidra med hjärta och energi. Därför blir jag också missnöjd när just dessa typer av spelare presenteras. Sedan är det väl rimligt att ifrågasätta värvningar av spelare med lång skadehistorik? De kommer med stor sannlikhet att gå sönder igen vilket jag tycker är tråkigt.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 2021-01-31
Majbrasan:

Framförallt måste vi börja sätta ihop en svit med segrar, det håller inte att vinna, förlora, vinna, förlora om man tänkt klättra, då står man still i tabellen.

Problemet är väl att vi inte lyckats sätta ihop en riktig svit, det är väl 3 raka vinster som är vår längsta svit. Annars är vi ett varannan match lag.

Hade verkligen förhoppningen att vi skulle börja bygga en bra trend efter lövenmatchen och följa upp med seger mot Tingsryd, sedan såg spelschemat efteråt helt överkomligt ut och vi hade alla möjligheter att skapa en positiv trend och bygga på med vinster och självförtroende.

Därför man är så sjukt besviken att det såg ut som igår, det var liksom inte taktiken eller strategin som var problemet, inställningen var helt jävla rutten på samtliga.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 2021-01-31
Rytter: Precis, det är överlevnad som gäller nu. Det spelar ingen roll om herr ordförande säger att ambitionen och målet fortfarande är topp 6 (3v sen). Läget är sådant att vi behöver kämpa för att hålla oss ifrån negativt kval, och det med näbbar och klor - och därmed basta. Det är verkligheten.

Det förändras INTE efter en bra insats mot ett topplag i HA. Vi behöver KONTINUERLIGT visa att vi kan göra bra matcher i följd oavsett motstånd. Det håller inte att sprattla till och göra enstaka goda insatser och ta 1-3p.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 2021-01-31
Rytter: Eftersom det inte händer ngt runt ledarstaben misstänker jag att det är ryggdunkarmentalitet i Modo. Svårt att entlediga en kompis. Men för fasiken man måste kunna vara så professionell att man skilja på sak och person, det får inte bli som i politikernas ruttna värld.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 2021-01-31
J F K:

Det signaler som kommer fram är väldigt oroande, från att ha trott att vi skulle kunna vända detta i November/December så är jag inte alls övertygad längre.

Vi liknar mer ett kvallag med allt som händer (och inte händer) runt laget. Det verkar inte vara direkt harmoniskt i truppen. Det gäller nu bara att överleva, jag skiter i topp10, det viktiga är att slippa möta Väsby eller KIK i ett kval nedåt, för det kommer bli riktigt jävla otäckt.

Det enda positiva är att det är 17 matcher kvar, det finns nog med tid att göra förändringar som kan få effekt, men man måste våga göra dessa och ta lite obekväma beslut på ledningssidan.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 2021-01-31
Heyerdal: Läste också Karlas intervju, tolkar det som frustation. Helt klart att det är inte friktionsfritt i laget, mkt man kan läsa mycket mellan raderna. Det är det jag menar, gör det klassiska lås in er, kasta bort nyckeln, bryt upp dörren då ni är överens. En grupp fungerar inte om inte alla drar åt samma håll. Finns det negativ energi i gruppen, ta bort det direkt. Förstår bara inte varför ledningen agerar, förvisso har man tagit in Piva men det har vi sett vad det gett. Har skrivit det förut, såret måste sys, räcker inte med plåster.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 2021-01-31
Heyerdal: Varför blir bytena så långa då? Kan det bero på idiotiskt spelsystem i egen zon där vi får väldigt långa anfall mot oss? Mjölksyra har man i regel kvar längre än ett byte i kroppen.

Sedan kan det också bero på att vi är så stillastående, så det blir väldigt mycket start och stopp i åkningen. Det är mycket lättare om man kan hålla farten uppe.

Dessutom blir man oerhört trött när man hela tiden måste tänka. Vet inte riktigt varför, men om det inte sker inövat blir går det åt mycket energi.

Det låter som mycket disharmoni i den truppen. Som Bad Brett skriver tyder snudd på det mesta på väldigt dåligt eller otydligt ledarskap.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 2021-01-31
Sven Tuta: tänkte lite på det Karla nämnde i intervjun speciellt att det blev så ojämnt med speltiden o flera fick mjölksyra mm, det förklarar inte att alla ser så viljelösa ut, ingen klarar av att slå en passning som hittar en medspelare, ja det som såg skapligt ut två dar tidigare, svårt tro att bytena förändras så mycket mot Taif? Karla o Sylvander borde dessutom kunna ?ryta till? i periodpauserna de ska också ta tag i inställningsfrågan eller är det som några antytt att hälften saknar riktig grundträning vilket påverkar övriga i gruppen negativt?
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 2021-01-31
Sven Tuta:

Jag är mest intresserad av att veta status på våra skadade spelare, vill veta hur länge Ohlsson, Viklund, Corrado, Svenningsson, Hägga kommer vara borta och när de beräknas vara i spel igen.

Ohlsson och Svenningsson behövs framåt så vi kan minska speltid på juniorerna.
Viklund och Corrado måste vi ha i defensiven, vi såg igår hur mycket Corrado saknas. Viklund behöver tid att komma igång men han borde stabilisera upp.
Hägga kan bidra med rutin i fjärde istället för en junior.

Ett riktigt stort problem detta år har varit alla skador vi åkt på, finns det någon match vi ställt upp med helt ordinarie lag? Känns som det alltid varit 2-3 spelare borta.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 2021-01-31
Sven Tuta: När jag läser sådant här:
– Nej, det är ingen som skiter i det och ledarna är på oss som fan. Men det ska inte se ut så här, men får man en dålig start och vissa får spela mer och vissa mindre så kuggar det inte i.

Då blir man ju riktigt rädd. Har man ledare som varit på en 30 omgångar och det inte når fram. Varför i hela friden tror man då att det kommer att nå fram om tio omgångar till? För mig låter det som ett av två saker.
1. Spelarna tror innerst inne inte på spelplanen.
2. Spelplanen är omöjlig att genomföra. Man vill, men den är helt enkelt för dålig.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 2021-01-31
Bad_Brett: En ny intressant vecka, fågel eller fisk.
Personligen hoppas jag på att laget/ ledare har låst in sig och kastat bort nyckeln, haft ett ordentligt samtal om framtiden. Visar på onsdag vad man vill och kan för oss samtidigt som Glader äntligen presenterar vår förste center. Då först är det fågel i min värld. Nu jävlar knyter vi näven och köttar på👊
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 2021-01-31
puffe: Nej, du har såklart rätt. Det är såklart en ren slump att ett lag som BIK Karlskoga ligger i toppen år efter år, medan MoDo gång på gång tycks gå över ån efter vatten och alltid misslyckas.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 2021-01-31
Bad_Brett: Fast du slår in många öppna dörrar när du har facit i hand, inte svårt att bli profet då. Att behålla Björklund med flera som stomme, bara värva en etablerad tränare....Undrar om livet är så enkelt innan man har facit?
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 2021-01-31
Rytter: ja jag tycker nog hela styrelsen ska stå till ansvar, lika som jag tyckte med Timrå. De är ju ändå de som står med ansvaret till slut.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 2021-01-31
Villervalla:

Vi har lite olika syn på ansvar och använder lite olika benämningar, men det är ok.

Säger såhär då, om det ska städas i modo så ska man börja med att sopa rent från glader och nedåt, håller du med eller tycker du även att widebro behöver bytas ut och gör ett dåligt jobb i sin roll?

Japp ett löfte är ett löfte, och du ska få avnjuta ölen i guldbaren och återuppleva minnen från 2007. ;-)
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 2021-01-31
Rytter: jag tycker nog att föreningen får ta sitt ansvar i det lika mycket som jag anser att Timrås styrelse/förening får stå för sitt. Vi pratar alltså om två lag som för inte så många år sedan var bland Sveriges bästa lag. Timrå hade usel ekonomi därför hamnade man där man är, Modo har alltid haft bra ekonomi men hamnade där ändå.

Egentligen är det jävligt tragiskt men har man inte bättre ledning så hamnar man faktiskt där så sluta försvara, de har tagit del beslut samma som ledningen i Timrå.

Jag hoppas att det inom en snar framtid blir bättre.

PS, du bjuder på en öl i baren när vi möts i SHL igen.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 2021-01-31
Villervalla:

Nu väljer du att inte förstå. Föreningen har som mål att hantera ekonomi dvs intäktssidan och kostnadssidan, marknadsföring, restaurang och arenan samt bedriva ishockey med lag i ha, sdhl och j20/j18.

Om ett ben fallerar dvs den sportsliga ledningen för a-laget är då hela föreningen rutten?

Jag tycker föreningen och dess ledning gör det som förväntas av dem, man kan vara kritisk mot rekryteringen av ville som de godkände och att att man inte varit hårdare mot den sportsliga ledningen för a-laget. Men det vi ser nu ska inte belasta widebro utan det börjar vid glader och nedåt dvs den sportsliga ledningen för herrarnas a-lag.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 2021-01-31
Rytter: Kom hem sent o såg klart matchen först nu. . Bedrövligt och så sorgligt att se, men är styrelsen hönan eller ägget? Ingen undgår ansvar inför denna kräftgång. ALLA har ett ansvar, styrelse,vd,sportchef,tränare,spelare.
Men ser dock Widebro som den ende oantastlige just nu,
man måste ju tro på något
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 2021-01-31
digitalbath: Jo, vi har alltid sådana som antingen kommer i efterhand och har facit eller de som alltid är extremt negativa och därför får ett antal rätt.

VIK har en bloggare som fått väldigt mycket positiv kritik om Gagnon. Det var från scouter.
Men, du tyckte väl att Susse var för gammal också och borde slutat långt tidigare, för man kan inte ha en gammal förstecenter? Då hade Susse också missat betydligt fler matcher pga skador.

Jag är djävligt bitter. Jag tycker att det sportsliga är katastrofalt missskött med tränare som inte är i närheten av ok. Jag tycker att flera spelare varit fel, men jag tycker ändå att Gagnon och Wiklund på papperet var riktigt bra värvningar.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 2021-01-31
J F K: när Saik gick upp, självspelande, när FBK vann så hade mormor kunnat vara tränare...
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 2021-01-31
Rytter: jag hade tackat nej till följande: Gagnon (för gammal), Hedberg (för opålitlig och ojämn), Dahlroth (varför?), Viklund (för skadedrabbad), Olhaver (han gav Norlinder en gjärnskakning ifjol), Lindgren (ska vi låna från NHL kan vi lika gärna ta nåt bättre).
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 2021-01-31
Villervalla: Perra har vunnit med lag som verkligen inte varit självspelande pianon. Tycker du ett Leksand som låg sist i serien var självspelande? Tror du att FBK sparkade tränaren och tog in Perra för att man var så självspelande?
Misslyckade Perra i TIK så var det för att man inte hade ett grundspel, för det kan han inte lösa. Det han fixar är lag utan självförtroende som behöver minskad press.

Det är snarare sessionen i TIK som står ut och inte de i Leksand, FBK osv.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 2021-01-31
Rytter: jag anser nog att det går hand i hand faktiskt, eller har Modo många strängar på sin lyra, skidåkning, friidrott fotboll osv? Nä inte allt för många så mellan de olika skotten är det ganska ihåligt.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 2021-01-31
Villervalla:

Tror du måste skilja på förening och sportsliga ledningen. Föreningen är inte de som byggt laget och chansat, det är den sportsliga ledningen. Glader sitter inte med i någon styrelse utan rapporterar till widebro.

Föreningen tycker jag har gjort det mesta rätt, den sportsliga ledningen har dock inte övertygat i år.

Vi pratar nog om samma problem men använder olika termer.

Det enda jag kan klaga på kring föreningen och styrelse är att man inte satt ner foten hårdare mot den sportsliga ledningen.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 2021-01-31
Nucky: Jag gissar att man hade som ett tänkbart scenario att säsongen skulle bli inställd, vilket iofs inte var fel. Men det är plågsamt uppenbart att man inte har lyckats anpassa sig. För detta kommer ju säkerligen hålla i sig även nästa säsong.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 2021-01-31
KB65: Känslan är också att man snålat åt helvete för mycket. Tror t.ex inte Gagnon, en 35-årig kanadick med skadeproblem halva fjolårssäsongen var speciellt dyr. Och han var alltså den där sista pusselbiten vi alla gick och väntade på, tillsammans med Heppo som var ett lån.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 2021-01-31
Rytter: Öh, Glader är väl en stor betydande del i föreningen.

Håller med om när Timrå åkte ur, inte senast utan gången före. Senast var de inte mogen att gå upp.

Gången före så märktes det ett par år före att det var på väg utför och musklerna att rätta till det fanns inte. Sedan gjorde Timrå samma misstag som Modo gjorde senare, anställde Perra som tränare, han har aldrig gjort något. Han har vunnit med självspelande pianon, inget annat.

Hoppas vi får mötas igen i högsta serien igen, det är stämning det.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 2021-01-31
Rytter: Håller med. Det är dock som sagt ett stort misslyckande att chansa så hårt på vissa nyckelpositioner. Sen var jag skeptisk till Gagnon från första början. Både Dalroth och Olhaver tyckte jag var ganska osexiga värvningar också, men kändes väl ändå okej.
Sen är jag fortsatt mer positiv inlagd till Mikkelson än många andra här. Jag tycker inte alls han är så dålig som det utmålas.
Han är ganska stabil på tråkigaste sett möjligt.I Corrados frånvaro och tidigare utan Tommy också, så blir det ganska ensamt att försöka styra upp tillsammans med Wallinder, Styf, Öhman och Dalroth.

Sen har det egentligen aldrig funnits någon trygg period under hela säsongen med tränarbyte, covidutbrott och flertalet nyckelspelare som är borta över större tid.
Både Wallinder och speciellt Styf skulle ju egentligen försöka att slå sig in i truppen den här säsongen, varvat med J20. Nu fick de ta stort ansvar på en gång, vilket är väldigt olyckligt.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 2021-01-31
Heyerdal: Korrekturläsningens magi. Se och lär MoDo!
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 2021-01-31
Villervalla:

Tror inte man behöver överdriva och anklaga hela föreningen. Med samma resonemang skulle ju något vara ruttet i Timrå för att ni åkte ur shl och tog väldigt lite poäng.

Se det för vad det är, det är en trupp där man tagit för mycket chansningar som slagit fel ut, ett lag som drabbats av skador och inte haft ordinarie trupp en gång under serien, spelare utan självförtroende och en ledare oförmögen att leda och gjuta mod i spelarna.

Det är så enkelt, tycker inte man ska anklaga föreningen som gjort allt rätt fram till ifjol. Det är samma personer bakom som var hyllade ifjol och vänt ekonomin.

Ska man skylla på något är det den sportsliga ledningen från glader och nedåt, de ska ha kritik med all rätt och inte föreningen som sådan.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 2021-01-31
Rytter: Samtidigt tror jag också att mycket sett annorlunda ut om tränarsidan varit ok. ja, vi hade inte utmanat Timrå, men det här är det sämsta jag sett.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 2021-01-31
jonsson: nu vill jag inte strö salt i såren, då blir man ju blockad här. Men något är fel i eran förening, mot Timrå och Löven är det fullt järn, mot andra lag är ni mediokra, förstår inte, kan inte ha att göra med Styf. Kan det vara så att klubbkänsla inte finns där? Tveksamt, det är ju deras inkomst. Något verkar i grunden fel och när/om man får ordning på det blir ni livsfarliga, jag tror inte jag vill se en bäst av 7 mot Modo i avgörande faktiskt för de resurserna har ni.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 2021-01-31
Frontschwein:

Tycker egentligen inte tanken är så dålig bakom bygget. Problemet är antalet chansningar som gjorts och där alla slagit negativt in. Samt att våra nyckelspelare varit skadade stora delar av säsongen. Om vi kollar vad som tagits in.

Gagnon - Rutinerad tvåvägscenter som producerat i nla, grym på tekningar. Lägger av pga skador, ingen dålig värvning egentligen.

Svenningsson - Snabb målskytt som producerat bra i ha och behövde nystart, vem hade tackat nej till honom inför säsong.

Aagaard - Får väl ses som en misslyckad chansning eftersom man trodde detta var en andracenter men mer av en ytter för en tredjekedja, han fyller en funktion i ett lag i ha men inte som center.

Ohlsson - snabbast i ha, vem hade tackat nej innan? Bidrar till laget och har inte varit dålig, dock sämre produktion eftersom laget spelat skit.

Heppo - Klass men en chansning som slog fel då han lämnade och gjorde endast 14 matcher. Någon som tycker detta var en dålig värvning?

Kaut - ännu en chansning som misslyckades då han drog.

Viklund - Vem hade tackat nej? Oturligt skadad och gjort 6 matcher.

Corrado - Ahl back med fina meriter, visat sig vara bästa back. Bra värvning

Lindgren - en chansning som slog fel när han lämnade. Poängstark. Vem hade tackat nej inför säsong?

Hedberg - vår hemvändare vi alla ville ha, potential att vara en toppforward, lägger ner karriären. Vem hade tackat nej?

Dahlroth - defensiv back från shl som var med och spelade upp Timrå och iko. Vem hade tackat nej?

Mikkelsson - förstår tanken men detta slog fel ut, hade kunnat avstå honom eller dahlroth. Inte varit den general och ledare man hoppats på.

Olhaver - en värvning som skulle ge oss tyngd men det han visade upp här var inte bra, en ren felrekrytering.

Om nu glader har byggt ett dåligt lag, vilka av värvningarna ovan hade ni tackat nej till inför säsong? Jag tycker värvningarna ändå hade en tanke bakom men antalet chansningar var för många och alla slog fel ut.

Ska jag peka på något specifikt är det främst lånen, där borde man kanske stärkt upp med spelare för hela säsongen istället. Samt att aagaard inte var den center man hoppats på.

Felet tycker jag inte var bygget inför säsong, felet är den passivitet som man visat när spelare lämnat eller varit skadade känns fortfarande som man inte ersatt spelare av Gagnon, heppo, Kaut och Hedbergs kaliber. Visst karla går in här, men det saknas ändå 3 klassforwards jämfört med hur vi tänkte bygga laget.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 2021-01-31
Heyerdal: så ingen klagar, kallade inte kalkade...
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 2021-01-31
Tarasov: Haha... Känns som igår. ;-)

Björklöven hade mycket spel på bortaplan, men en "starkt" insats av Peters räddade oss:

"Björklöven öppnade andra perioden med powerplay och stark offensiv med mycket spel på bortaplan men Anthony Peters gjorde en starkt målvaktsinsats hjälpt av ett bra försvarsspel och höll periodens nolla."

Alltså... Det kanske inte är jag som hänger med i kidsens språk, men jag behövde nog läsa följande mening fem gånger innan jag lyckades förstå den:

"MODO Hockey vände på steken med ett starkt anfall och skott på mål och efter en utvisning mot Björklövens Daniel Norbe fick MODO spela fem mot fyra där Patrik Karlkvist satte 2-3 25:52 med assist från Michael Boivin och Adam Rockwood vilket blev den nionde raka matchen med Poäng från Karlkvist."

Det är ingen en häxjakt mot Julia, utan en fråga vad i hela friden MoDo pysslar med. Jag håller med Monno om att det finns viktigare saker, men varför inte låta Poffa eller Edlund skriva referaten i sådana fall? Jag vet att jag låter elak, men det ändrar inte det faktum att detta är pinsamt dåligt.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 2021-01-31
För mig låter detta som att ” Hjälp mig jag vet inte vad jag ska göra”

Per Styf efter matchen

”– Vi vrider och vänder på det men likt förbannat är det under all jävla kritik, säger Pär Styf, huvudtränare MODO Hockey. det är bara att be om ursäkt, vi vet inte varför det blir såhär”
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 2021-01-31
Bad_Brett: ja inte lysande svenska bättre kan man förvänta sig många småfel o kantigt, kalkade dessutom vår zon för bortaplan ...
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 2021-01-31
Bad_Brett:
Texten är lite konstig, är själv ingen geni när det kommer till skriftspråk. På HS finns några riktigt bra skribenter, tycker mig iaf se en ambitionsnivå på texten hos Julia och hoppas att de kan bli bättre med tiden.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 2021-01-31
Bad_Brett:
Bondra/Bure på NHL.... misstänker att jag själv också börjar bli gammal.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 2021-01-31
Monno: Jag säger inte emot, det är säkert som du säger. Men gammal som jag är så tycker jag att dessa formuleringar är undermåliga:

"Björklöven kvitterar 1-1 när nyförvärvet Francis Perron skjuter 1-1"

www.modohockey.se/artikel/uv00akkis-4ij6i1/modo-segrade-pa-bortais-i-derbyt-mot-bjorkloven

Jag tycker att flytande svenska i tal och skrift borde vara en förutsättning. Jag efterfrågar inte någon språkprofessor, men detta är bedrövligt.

Fast det är klart, det är ju inte "see blades 3"- och "report sap marriages will be repaid"-klass...
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 2021-01-31
BobbyG: troligen det sämsta lag som någonsin byggts med den budget vi hade..
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 2021-01-31
Bad_Brett: Tror Widebro är mer rätt ute än dig faktiskt.
För jag tror du är lite för gammal helt enkelt. :-)

Dagens kommunikation och media handlar rätt lite om språkbruk.
Det gäller att hantera sociala medier och den biten med allt vad det innebär. Och där är det väl mest att läsa av vad som funkar för Modos krets.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 2021-01-31
Modano: Jäklar vilken sågning ..innavel ?
Kommentera

« · 2138251 · »