1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

481419 inlägg · 4078 ämnen

Modo - Tingsryd 22/9

« · 1762583 · » Till forumet


Sv: Modo - Tingsryd 22/9
Signature: Problemet är väl att vi haft några fjäderbrott. Men lagat dom med slangklammer från Biltema istället för att göra en riktig lagning och byta ut fjädern.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 22/9
Mydar: Bara inte fjädern går sönder;)
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 22/9
kulltorp: Tänkte du på mitt senaste svar så var jag sarkastisk, men det lär inte gått hem i alla brevlådor. Spöa pantern i kväll!
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 22/9
Nieminen: Jag kan säga att jag trodde till ungefär 50minuter in i matchen den 1 april att vi skulle lyckas hålla oss kvar i SHL. För vi var helt överlägsna.
Inför 3dje var man nervös, men när Modo kom ut och fortsatte styra spelet kändes det lugnt på något vis.
Men Modo visade ju att man återigen är världsmästare på att förlora matcher. =)

Det Leksand lyckades med var ju helt sjukt. Det var ju inte så att Modo hade all puck men skapade lika många/lite målchanser. Utan man var helt överlägsna men lyckads ändå förlora.
Vi var centimetrar ifrån att få in ett fjärde mål, något som nog gjort att vi klarat oss. Nu fick istället LIF in 2 snabba och förlängningen förstod man ju skulle gå åt skogen.

Jag vet ju inte om jag tycker att vi som ändå vill tro på Modo har någon direkt lättare tillvaro än de som sågar. Det kastas ju skit åt bägge håll vill jag tycka.
Och lite så ska det väl vara. Att vi tycker olika måste man få göra. Man åste även få tycka att den andra parten har fel.
Det som har hänt är väl att det gått till personliga påhopp ibland tyvärr.
Och sen har vi haft problem med vissa troll. Än om sen Ivan den förskräcklige fick börja styra så tycker jag det förbättrat sig.
Jag har själv lite svårt för folk som uppenbart går in för att provocera. Och ibland som någon skrev vore det bättre att räkna till 10. =)
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 22/9
Dexter : I ett forum måste man kunna respektera att olika personligheter samsas under samma tak. Lite som Big Brother fast ...inte riktigt. Alla under detta tak tar medgång och motgång på olika sätt. jag själv harkräkt ur mig så det räcker på Timrås forum men jag kan också njuta i medgång. Jag tror det är farligt när forumets medlemmar fokuserar mer på att tycka vad andra ska tycka.
Är inte ett forum till för att bla tycka på??
Så tycker jag.
/Tyck för mig
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 22/9
jämtland: De farligaste supportrarna är de som bemöter varje kritik med att laget behöver ett halvår på sig för att komma igång, och att det inte är denna säsong man ska vara bra, utan om några år. Det dödar liksom varje argument. Jaha, okej, Modo fortsätter vara usla - men vi får inte kritisera, för det här ska ta några år. Modo börjar svagt, som man gjorde förra säsongen, men de kommer att spela ihop sig till slut. Det löser sig.

De har hävdat samma sak i alla år. Och de har alltid haft fel.

Inte sagt att det inte kan bli annorlunda.

Modo om något lag behöver en stark start för att slippa de här negativa tongångarna som lär påverka spelare och ledare. Och även så att man kan locka lite publik. Jag hoppas verkligen att man kan börja visa upp ett spel som duger i de kommande matcherna..
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 22/9
J F K: Kunde inte låta bli att ta straffsparken när du lagt upp så snyggt. Jag försökte bara vara lite rolig, det var därför blinkgubben var där. Ska vi se med lite allvar på texten så tänkte jag mest på tiden inför och under kvalet i våras när en handfull skribenter satte oddset för att vi skulle vara kvar i SHL till 1,00. Några försvann från forumet då, andra kom tillbaka efter ett tag och en del fick upp ögonen för hur sjuk klubben egentligen varit en längre tid. Jag ber så mycket om ursäkt och låter dig fortsätta kalla andra för saker medans du själv inte ens kan ta ett skämt. Trevlig helg, det ska iallafall jag ha!
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 22/9
J F K: Att hela tiden anklaga folk för att vara negativa så fort de pekar på brister är inte heller särdeles konstruktivt.
Själv har man fått höra att man gnäller och är negativ då man kommit med synpunkter om vissa spelare. Att man tycker olika beträffande spelares vara eller icke vara har ju ingenting att göra med huruvida man är positiv eller negativ.
Att saker och ting så småningom kan bli bättre är ju lika självklart som att hävda efter regn kommer solsken. Problemet med det är att det kan komma att regna väldigt lång tid ;-)
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 22/9
Nieminen: Vem tror att det ordnar sig? Några som inte är kopiöst negativt lagda har en förhoppning om att det kommer att bli bättre, men det är väl absolut ingen som inte är lite oroliga nu? Peka ut någon som tycker att vi helhetsmässigt gjorde en bra match igår. Jag läste inte en enda som gjorde det. Vi var några som tyckte att anfallsspelet var bättre, men inte fasen var det någon enda som tyckte att försvarsspelet lovade ett dugg...

Det är dock en stor skillnad på att vara orolig och har en förhoppning, än att förutsätta att vi blir sist och hela tiden gnälla och spy galla över allt?
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 22/9
J F K: Något sämre än det överlägset mest korkade är väl att hela tiden tro att det ordnar sig, att alla andra är sämre osv... Själv har jag börjat räkna till tio innan jag skriver så därför är det sällan jag postar något ;) Trevlig helg på er alla!
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 22/9
Robin Ztorken L: Jo,men då tänker jag på att Timrå, Leksand, aik och många andra lag gjort samma resa. SSK flera resor värre än det och detsamma kan sägas om löven. Vi är inte unika på något sätt.

Unikt hade varit som Leksands supportrar. Ok, de kan också gnälla, men de sluter upp. De accepterar att motgångar kommer och försöker göra något bra av det. Att bara gnälla fullständigt utan konstruktiv kritik är i mina ögon det överlägset mest korkade.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 22/9
J F K: Finns ju kanske en anledning till varför vi har de bittraste och gnälligaste supportrarna i Sverige.
Har du någon gång tänkt på varför det blivit så?
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 22/9
J F K: Medelmåttan Björklund ligger delad etta i skytteligan. Synd att vi inte har fler medelmåttor kan jag tycka...
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 22/9
Robin Ztorken L: Jag tycker att vi har ett rätt bra lag och jag är övertygad om att spelarmaterialet borde räcka till en plats på den övre halvan. Men, återkom om tio omgångar till för då tror jag att det går att säga mycket mer. Kanske får jag revidera min förhoppning, men det är alldeles för tidigt för att uttala sig egentligen.

Sedan har vi uppenbarligen hockeysveriges bittraste, gnälligaste och sämsta supportrar, men det är en annan sak.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 22/9
Carl Lejonkräk: med Perra vid rodret tror jag också att Modo hade varit kvar i SHL. Jag tror inte Huras hade klarat det, försvarsspelet under hans ledning var ju ännu sämre än dagens försvarsspel.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 22/9
J F K: Uppenbarligen har övriga tränare sämre koll än Atomragnar.
Finns väl inte så mycket, egentligen, som talar för Modo som topplag i allsvenskan.
Nämn något, varför Modo skulle vara bättre än något annat lag i serien.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 22/9
Smurfen: Enligt Jon på ÖA så var det en planerad ledighet för AJ & FO , var av Svarten och Omark på isen.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 22/9
Carl Lejonkräk: Då tror vi olika. Det blev remarkabelt bättre under AJ än under Huras. Perra har väl aldrig lyckats i lag där han själv måste sätta ett spel eller där han varit mer än ett år. Hans grej verkar vara att sprida glädje och lätta på trycket. Dvs, endast den mentala biten då det speltekniska inte är hans grej.
(Kanske AJs diametrala motsats).

Fast, det där kvalet kan man inte riktigt använda som riktmärke heller. Det finns väl inte en enda vettig expert som inte ansåg att Modo var mycket bättre och att det är helt sinnessjukt att Leksand lyckades vinna. Skulle vi spela om matchserien med samma förutsättningar tror jag Modo skulle vinna minst 98 av 100 försök över sju matcher.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 22/9
Eller: Jag är övertygad om att Modo inte spelat i Allsvenskan om Perra blitt kvar.
Jag tror till och med att Modo klarat kvaler med Huras vid rodret..
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 22/9
Inte för att det behöver betyda något , men tydligen så var det Svarten och Omark som höll i träningen nu på förmiddagen.

Någon som har koll på det hela ??
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 22/9
J F K: Självklart, mind games modo har ju den pressen på sig,

Sen får vi ju inte glömma att hand nämnde med _nya spelare_ på isen
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 22/9
Carl Lejonkräk: där tog man ju in Perra som tränare. Tyckte han hade bra koll på försvarsspelet. Skulle vara intressant att se hur det har sett ut i dagens Modo om de hade förlängt kontraktet med honom.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 22/9
Carl Lejonkräk: Så kommer säkert se ut, Modo ligger nog sist vid Jul, men som han Putin sa "ju mer man trycker ihop en fjäder, ju hårdare slår den tillbaka" kan ju hoppas att det blir samma för Modo med då..
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 22/9
J F K:
Tror att en del av av det är "mind games" från deras sida. Hade själv gjort likadant inför ett möte med Modo...
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 22/9
atomragnar: Det som är lite märkligt är att många andra tränare, senast tingsryds, tror att modo ska bli ett topplag. Sannolikt har de betydligt sämre koll på hockey än dig.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 22/9
Hopplöst, jag var oroad innan säsongen - kändes som en drös spelare måste överträffa sig själva.

Björklund, Rundqvist till exempel medelmåtta allvenska spelare i många år - varit helt okej i karlskoga som varit ett ok topplag/mittenlag några säsonger. Framförallt Björklund ska nu iställt ta en roll som en mer ledande spelar i ett lag som aspirerar på SHL, nä usch.

Farley som en av stjärnorna var extremt gamble.

Bland våra bättre spelare är Pär Edblom även han en helt ok/lite vassare allsvenskspelare blandar och ger.

Truppen känns bara inte bra nog - osäker på om vi kommer att klara av att utmana, väldigt tveksam nu och har inte direkt mycket hopp eller tålamod för det.

Pengar finns inte heller.

Svartvadet brinner ju för Modo och det han gör. Men det ursäktar inte att han är helt misslyckas eller saknar kunskapen som krävs för nuvarande roll. Det är främst den positionen vi behöver en ändring på för att det ska kunna vända. Gärna med en extern utanför hela modo familjen med rejält erfarenhet och kunskap.

Vad ska jag grunda mitt Tålamod på? Tålmod till vad? Vad indikerar på att de kommer ske en hel omvandling på så många spelare? Det brister på så många fler nivåer än bara spelssystem och spela ihop sig om lag. Nä extremt missnöjd och det är kämpigt att hålla intresse vid liv efter denna långa misskötsel - ändringarna loopar bara i samma bana ibland nya namn på titlar osv...
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 22/9
Tarasov: Förstår, men man samlas ju långt innan och kör fys så att gå på is tidigare borde ju vara fullt möjligt om man har ett i stort sett helt nytt lag.
Passningsspelet kan ju hänga ihop med de faktum att man inte är samspelta?!
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 22/9
Gavelo:
Är inte helt hundra men tror att spelarna(märkligt nog) har lagstadgad semester som alla andra, så man inte samlas tidigare än man gör. Spela ihop är väl en sak, men passningsspelet känna rätt slarvigt många ggr, till synes enkla passning missas i jämn ström.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 22/9
Carl Lejonkräk: Jag tror inte vi kommer att se så många lag vända från sistaplatsen. Därför tror jag inte att vi ska försöka kopiera Leksand.

Jag skulle vilja att man börjar med det enkla. Se till att hålla positionerna i försvarszon, inte att som vi försökt överbelasta som dårar och gå bom. Sedan får vi inte heller tappa så mycket folk i anfallszonen. Det var för många "odd man rushes" igår. Det håller inte att motståndarna får ideliga två mot en eller tre mot två, för då kommer det till slut bli mål.

En önskedröm vore snabbare förstapass så vi slipper ta hem och möta samlat försvar hela tiden, men då måste vi ha backar som kan slå de passen också:(
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 22/9
J F K: Att det är nattsvart beror nog mest på frustration och därav något onyanserade inlägg, relativt väntat faktiskt.
En tanke jag haft är varför man väldigt ofta sätter sig i situationen där man "måste låta dom spela ihop sig" 10-15 omgångar in i varje säsong, det är ju väntat att det tar längre tid för en ny grupp att fungera när man saknat kontinuitet på tränar och spelarsidan senaste 10åren men likförbannat går på is samma tid vid samma tid varje år!
Borde man inte kunna tex kunna gå på is 1-2 veckor tidigare och lägga lite försäsongsmatcher mot tex ÖSK eller liknande i början för att få ihop gruppen bättre?!
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 22/9
J F K: Leksand låg ju sist efter 24 omgångar förra säsongen så hoppet lever ju fortfarande men det gäller nog att ligga i mitten vid jul för att realistiskt vara med i racet. Det gäller ju att bli vårens raket...
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 22/9
Carl Lejonkräk: Ja, Byron har mycket att bevisa. Han borde absolut kunna dominera på den här nivån. Han hade fyra poäng efter fem matcher i SHL ifjol, men hittills har inte mycket hänt. Det ser ut som om han inte riktigt har den speed han haft, vilket gör att han får mindre tid med pucken.

Skulle vi mot förmodan vinna borta mot AIK så har vi faktiskt fler poäng än dem efter fem matcher. Det verkar nattsvart om man läser forumet, men det är faktiskt väldigt tidigt än så länge och oerhört mycket kan förändras/förbättras.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 22/9
Carl Lejonkräk: Visst känns det fräscht med den här nystarten. Att ramla ner och börja om med grannens grabb var nog det bästa som kunde hända..... :P

Problemet är bara att även grannens grabb kommer att spela i andra klubbar f.r.o.m nästa år.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 22/9
Mydar: Hoppas att Byron kan steppa upp och bli den stjärna han borde vara i dena serie, jag är lite besviken där faktiskt.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 22/9
WarEvryPractice:Ja, att behandla pucken och polera den så den ser nylackerad ut är nog rätta receptet. .. Och "åka mer skrisko" - fram o tillbaka, runt runt
Skämt åsido, jag skulle ochså vilja se att man testar kasta om i formationerna, håller ochså på Björklund o Karlkvist tillsammans med Molin.
Edblom tror jag är underskattad med, jag tror på hans erfarenhet från allsvenskan sen tidigare, testa honom med firma Björklund/Karlkvist.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 22/9
Alla vet att det tar tid att spela ihop ett lag som är så här nytt, vilket betyder att Modo kommer att förlora flera matcher i början. De som klagar högst nu har förmodligen haft en för optimistisk syn på lagets förmodade prestation i början av serien. Rent realistiskt så kan vi nog inte vänta oss någon vidare klättring i tabellen förrän om några veckor eller så. Men det är klart att man vill se indikationer på att saker börjar fungera. Jag begriper t.ex. inte varför man fortsätter att köra så benhårt på att dumpa in pucken hela tiden, den som dumpar jagar oftast inte efter heller. Det går liksom inte ihop med bilden av att vilja vara det spelförande laget, då det oftast bara leder till att man ger bort pucken och motståndarna kan vända spelet.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 22/9
Tarasov: Tror inte att Modo kommer att vända det här förrän AJ rättar till försvarsspelet. De jagar i egen zon ungefär som då Huras var tränare. Ofta blir motståndarna helt fria framför mål när man går bort sig genom att sätta press på den som har pucken. Tycker man alltid ska ha en gubbe framför eget mål och det bör vara en back.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 22/9
Tarasov: Att bara byta ut Andreas Johansson skulle vara en typisk Modo lösning.
Att sopa rent i ledningen däremot skulle vara något icke-modoitiskt. Svartvadet skulle säkert följa med ner i division ett, han brinner för det här han.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 22/9
WarEvryPractice:
Detta är nog den största indikatorn hittills på att det trots allt kan vända ;):):)
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 22/9
Tarasov: Ja TAIF hade två stolpskott också. Men plus till Bjurö att han tog straffen!
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 22/9
WarEvryPractice: Jag hoppas vi någon gång lär oss att spela efter materialet.Tråkig hockey och vunna matcher tror jag ger mer publik/stöd än försök till SAIK hockey och denna återkommande känsla av förnedring....
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 22/9
Tarasov: Bjurö gjorde ingen riktigt bra match. Svårt att klaga på honom då han räddade allt han skulle, men der såg inte säkert ut.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 22/9
WarEvryPractice:
Hur var Bjurö idag?
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 22/9
Carl Lejonkräk: Ja, alltså vad ska vi göra?

Trycka stenhårt på kassen skriver Lejonkräk. Visst det är ju inte att förakta i många lägen, men det känns lite slumpmässigt att bygga hela spelet på.

Ja uppspelen är för långsamma. Har inte tänkt på att vi alltid går upp i mitten, men ska kolla det vid tillfälle. Men kontringarna har man ju märkt...

Vi har ju mycket puck, jag tycker visst vi kan vara rädda om pucken och vänta på läget. Men puckbehandlingen är inte tillräckligt bra. Andreas borde träna dem på det. Behandla pucken i trånga lägen och passa till en lagkamrat med fart. Nu kanske ni tycker att förslaget är naivt och barnsligt, men det är ändå vad jag skulle göra, alltså träna spelarna på puckbehandling, skydda puck och passningar i trånga lägen.

Man kan ju också köra köttmur och försöka kontra. Iallafall mot AIK tycker jag vi ska göra det. Det är ju också lite slumpartat men det är betydligt enklare att genomföra.

Matchningen av laget då, kan vi göra något där?

Molin såg bra ut idag.

Prova att matcha Leman och Jakobsson mer.

Låt Lukas Wernblom spela hemmamatcherna

Jag skulle nog kört så här:

Molin Rundqvist Karlqvist
Jakobsson Richie Wernblom
Farley Edblom Björklund
Wahlgren Heier Ståhl-Lyrenäs
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 22/9
J F K: det är bra att du tänker på mig så ofta, hedrar dig.. :)
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 22/9
Monno: haha hade varit en syn att se Vigge Hedman mot lag som Tingsryd, Vita Hästen och Pantern..
Om man ger upp en SÅDAN NHL-karriär för att spela med sitt kära Modo i allsvenskan handlar det inte längre om klubbhjärta, utan ren och skär dårskap ;)
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 22/9
Krap Nek: Sedinarna hade ju gärna fått komma hem och hjälpa till.
Att begära att Hedman ska komma hem är väl kanske att begära lite mycket.
Men jag skulle nöja mig rätt bra med Tobbe Enström också. ;-)
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 22/9
jämtland: Haha är du tillbaka nu? Du tycker verkligen innerligt illa om mig. Jag fattar fasiken inte vad jag gjort som sårat dig så?

Skrev väl mer att Ztorken skriver risiga än dom andra trollen. Vilket gör att man nog inte kan säga att det är samma person.
Sen menar jag inte att man måste skriva perfekt på ett forum. Långt ifrån. Men helt ärligt så skriver man på ett forum får man fan åtminstone försöka.
Och då kan man välja att grina över att folk tycker man skriver dåligt eller t.ex. som modomille försöka förbättra sig och göra så gott man kan.

Men det ska tilläggas att Ztorken skriver bra mkt bättre nu. Än om det fortfarande är samma trollade så förstår man ju iaf vad han försöker trolla fram nu. :-)
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 22/9
J F K:

Nej dessa fyra första matcher får ses som en läropeng nu har som 1v på sig att sätta sig ner och analysera och nöta detaljer inför matchen mot AIK.

Folk klagar på publiksiffran 3200, personligen tycker jag det är ok med tanke på att det är dagen innan lön, en veckomatch mot ett osexigt Tingsryd.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 22/9
Monno: Men du är ju en fin människa. "Skriver risigt", om så är fallet är det väldigt enkelt att lyfta på hatten med vetskapen att man själv besitter prickfri svenska.
Kommentera

« · 1762583 · »