1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

474682 inlägg · 4078 ämnen

Modo - Tingsryd 8/12

1857178 · » Till forumet


Sv: Modo - Tingsryd 8/12
Tarasov: Nära skjuter ingen hare. Även 49,99% är att ligga på minus. ;-)
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 8/12
Confusius: Väldigt.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 8/12
Gavelo: Då har vi olika åsikter helt enkelt!
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 8/12
Monno:
Karlqvist är också på plus, inte så många men tillräckligt för att inte klassas som en slump. Molin har iaf jobbat upp sig ligger näta 50% nu, även Ekarv ligger kring 50
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 8/12
Gavelo:
Tkr sågningen av Jakobsson är väl hård, iofs har man ofta favoriter eller spelare man tkr presterar sämre i ett lag. Exv gillar jag Alba/Sellgren/Karlqvist vilket gör att jag är förlåtande gentemot deras misstag och gärna förstorar deras positiva insatser.

Sen förstår jag inte riktigt hyllningarna av Enström som jag tyckte gjort en ganska slät figur i fredags och verka ha lite svårt att hänga med bitvis. Såg inte hans storhet förra säsongen heller, bra plus/minus men det är inte stats att fästa nån större vikt vid särskilt inte som enskild faktor. Tyckte han var en i mängden sett till prestation.

Ser KJ som en komplementspelare i en kedja, speeden sticker ut, men uppfattar även att han har en god spelförståelse och hyftsat spel med händerna. Som helhet funkar hans lina bra även om de två övriga gjort poängen så känns det iaf som att även KJ bidrar. Jämf med Karlqvist - Hägg - Röy så är nuvarande enhet två snäpp bättre i off zon åtminstone. Det skulle kunna bero enbart på kemin mellan Karlq. Ekarv men tror själv inte det. Ang de defensiva brister så är det inget jag lagt märker till, men har heller inte specialstuderat honom på den punkten så det kan mkt väl vara så som du säger. Men där kan vi trösta oss med att laget som helhet verkar vara svårt att göra mål på.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 8/12
Confusius: Vad är det för fel på dig undrar jag?!, Jacobsson är definitivt ingen grovjobbare, han har en skill och det är sin skridskoåkning, utöver det är han feg, svag och oteknisk!
Jacobbbson är tsm med Wernblom dom 2 som har störst problem i egen zon och är sjukt svaga i defensiven.

Modo tog för övrigt SM guld för att man hade en otrolig bredd, när man kan spela spelare som zdenek blantny, Magnus gästrin och Robert döme i en 3/4e formation då har man en bredd som skulle kunna mäta sig med det sämre lagen i nhl.

Krydda det med spelare som Salomonsson, svartvadet, skröder, Sundström, kuusela, Morrisson där har man den spets som knappt skådats sendan Jönsson, Prestberg, Nordström härjade i Färjestad eller Otakar vejvoda, Martin prohaska och Pavel patera lirade i AIK
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 8/12
Ygge83: Herregud, vad är det för fel på folk härinne!? Jakobsson har väl aldrig varit en poängspelare, och kommer aldrig att bli. Han är en skridskostark arbetshäst som ska vara jobbig att möta, och just det gör han jävligt bra!

Ska det vara så förbannat svårt för MoDo-supportrar att uppskatta grovjobbarna?
Att vi vann guldet 2007 var för att vi hade seriens bästa grovjobbare och vattenbärare. Det lag som vinner SM-guld är oftast det lag som har dom bästa komplements-spelarna inte dom som har bäst stjärnor.

MoDo-supportrar har en märklig förmåga att bedöma spelares kvalitet efter hur många poäng dom gör.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 8/12
Eller: Får fasiken tårar i ögonen och klump i magen när någon nämner Filppula... Han var ju den där center vi sökt i flera år! Med jo trakt över nästa säsong!!! Sen åker vi ut mot dom där jäkla handsktillverkarna! Jävla Modo.

Tycker för övrigt det är lite orimligt att ha 2 Molin kedjor. Man har i regel bara en förstalina, hade vi haft två kedjor med top 10 spelare hade vi nog varit rätt överlägsna i HA.
Tycker inte alls Karlas kedja gör bort sig som 2a lina. Ekarv tycker jag fyller rollen helt ok. Det vi saknar är ju någon som kan teka dock. Bara VÖ som ligger på + tro ja? Går väl å diskutera hur viktiga teckningar är. Men knappast en nackdel å vinna dom.
Defensiva klippor tycker jag vi har också i Carnestad och Hedman. Enström var då ganska stabil ifjol också. Jobbiga är väl att Ericsson som man räknar med i många lägen kan få lite frispel och spela med noll marginaler och väl mkt fantasi ibland.

Men ja, får jag välja en enda spelare att värva skulle det nog bli en Filppula center. :-)

För övrigt, spelet igår är ju precis sånt spel det skulle bli mot ett SHL lag. Att man kan vinna såna matcher kan visa sig bra om det vill sig väl...
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 8/12
Confusius: åtminstone mer än såhär. Men om ligan och supporterna kunde pressa cmore. För de skulle då tappa mer än de ger med råge om hockyallsvenskare sluta betala. Ha är ju bra mycket roligare än vad de säger 😊
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 8/12
Ygge83: Iilari Filppula eller en liknande spelare vore en dröm att få in i laget. Iilari var en fantastisk passningsläggare och skulle höja standarden på vilken kedja som helst. Men jag skulle också vilja ha en stark defensiv back med snabba uppspel in i laget.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 8/12
Rytter:
Tkr också Jakobsson gjort det bra i sin roll.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 8/12
Gavelo:

Ursäkta men jag tycker det är väldigt mycket skitsnack i resonemanget kring Jakobsson vadå sönderläst och bättre ifjol?

Han har väl verkligen varit en hit, kommer in från nästan ingen speltid alls och skapar en riktigt vass kedja med Karlkvist och Ekarv. 7p på 12 matcher är för mig väldigt bra för en spelare som inte varit någon poängspelare på seniornivå, han gjorde t.ex 12p på hela förra säsongen. Dessutom så är han bättre i defensiven än tidigare.

Jag tror du har helt felaktiga förväntningar på Jakobsson, för mig har han verkligen bidragit till lagets goda form och skapat en till ledande kedja. Sedan har han dippat något de senaste matcherna, men tycker ändå att han varit bättre än förväntat.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 8/12
Gavelo: okej ja det är klart att det är tungt med honom frågan är om det inte kan finnas någon miljö där Jacobsson kan producera? Någon idé? Jag har inte sett några matcher bara läst tyvärr det är inte värt pengarna med c more. Vet ej vad man kan säga om Wallgren i den kedjan. Men det skulle ju vara grymt med en fungerande juniorkedja typ som timrå. Men undrar om inte det kan komma något nyförvärv om de märker att en kvalplats kan vara inom räckhåll. Spännande serie i år. Kan sluta hur som helst.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 8/12
Confusius:
Ja precis därför kommer jag säga upp mitt abb den 18 september med motiveringen att fördelningen av tv-pengarna inte är rimlig. Hoppas fler allsvenska supportrar hakar på. Är övertygad om att vi kan påverka på det sättet.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 8/12
Gavelo: Mer efterlängtat vore 2st defensivt starka backar, annars är vi chanslösa mot SHL-motstånd.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 8/12
wolper: Såg att någon snubbe lagt ut publiksiffror på Twitter.
Det var alltså publik som såg matcherna på plats förra säsongen, och då var siffrorna 67%-33% har jag för mig till fördel för SHL-lagen. SHL´s siffror var dock stadigt sjunkande medans Allsvenskans var stigande.

Så rent krasst skulle Allsvenska klubbarna få minst 1/3 av det dom där avtals-pengarna från Cmore om det fanns någon rättvisa.

Därför är ju all möjlig bojkott av Cmore VÄLDIGT berättigat!
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 8/12
Ygge83: Jacobsson tillför tyvärr ingenting (nästan) ifjol kunde han ju iaf smälla in någon puck då och då men nu känns han mest sönderläst och han går inte ens på mål längre utan vänder i sarghörnen osv, otroligt synd då jag hade hoppats mycket på honom och som dessutom är modoit i grunden.

Vem Modo ska plocka in låter jag scouterna avgöra, dock tror jag inte det blir några nyförvärv om vi inte får långtidskador på Molin/Marklund, men jag hoppas man förstärker.

Känns lite som att juniorkedjan gått lite i stå, kanske kan man flytta upp Wahlgren med karlkvist och Björklund eller likande?!
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 8/12
Gavelo: www.eliteprospects.com/player.php?player=45727
Detta kanske kan vara honom vi söker men vet ej varför han inte har kontrakt? Det känns ju som att Jakobsson inte är någon direkt hit heller frågan är va man kan göra med honom. Han är ju här för att producera. Intressanta tankar gällande kedjorna.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 8/12
Ygge83: Jag tror att om Modo ska ha en realistisk chans att kunna utmana litegrann i ett eventuellt kval så behöver laget förstärkas med en riktigt bra forward/center, då skulle jag vilja se Karlqvist tsm med Björklund och mr X, kanske sen Ekarv kan gå in med 2 juniorer typ Alba/OSL och få in lite ”vuxen” rutin i den kedjan och som också kan producera lite
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 8/12
Eller: finns det någon kedja som skulle kunna lyfta eller vem el vilka skulle behöva komma in för att ytterligare en kedja skulle bli lika producerande som Molinkedjan? Det känns ju verkligen som att vi skulle behöva ha någon ganska snart. VILL också hylla Wallin i målet. Han verkar ju asgrym nu när Hanses är borta😀
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 8/12
Gavelo: Skönt med mer rutin på backsidan. Det behövs.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 8/12
Nucky: Enström gör en mycket bra comeback, och fick väl rikligt med speltid i 3:e när det osade katt som mest. Där har vi en potentiell storback i allsvenskan.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 8/12
Gavelo: Ni som såg matchen, vad tycker ni om Enströms comeback?
Intressant att läsa intervjun med Victor Hedman där han ger cred till Modo’s omdiskuterade barmarksträning.
Han nämner också Molin, Marklund och Karlkvist som ledande spelare även i träningen vilket känns igen i matcherna.
Karlkvist är(som ni var inne på tidigare) en positiv överraskning i år. Talang har han ju, nu jobbar han även väldigt hårt och är en jobbig jävel att möta vilket är väldigt kul att se.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 8/12
Tarasov: Tog tidig timeout när spelarna började uppvisa gamla tendenser, man får pucken och försöker inte ens vända på kroppen för att försöka slå en passning utan man bara yxhugger bort pucken därifrån, ett beteende man tar till när man är frustrerad och stressad.
Modo gör en ganska svag bortamatch samtidigt som Tingsryd var riktigt påslagna, kändes stora och starka men man saknar en riktig spjutspets, Modo tillåter inte Tingsryd att komma in på kassen och i det stora hela kommer Modo undan med godkänt betyg!

3 poäng känns som en stöld även om stölden ändå inte är helt orättvis på något konstigt sätt.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 8/12
Tarasov: Det stämmer. Det i kombination med att Modo inte riktigt hängde med där i början av tredje.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 8/12
Tarasov:
Visst tog Särki timeouten pga att spelarna slog en icing i samband med ett långt byte?
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 8/12
Robin Ztorken L:
Minns att Wallin låg väldigt bra till i de fystester man gjorde man gjorde i somras. Låg i paritet med Jesper S.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 8/12
Scallion: Starkt att vinna en sån här match, där man knappt är ur egen zon i två perioder.
Stark defensivt arbete, och inte minst Väggen Wallin...
Kommentera


Sv: Modo - Tingsryd 8/12
Timrå åkte också ur mot Leksand i praktiken kan man säga, det var den matchen det hängde på typ, Modo likaså men en fet skillnad.

Timrå torskade 3-8 hemma, vi var nästan glada efter matchen att få det svart på vitt framför allas ansikten att vi inte bör lira i SHL på ett tag nu så vi får jobba oss tillbaka från grunden.

Modo var ju verkligen värda sin SHL-plats men slarvar bort den efter de 2 första mötena mot Leksand kan man säga, trodde kanske att det var över redan där. :D

Det va inte bäst av 3, utan bäst a 7, det verkade Modo glömma där.

Bara allt detta som hänt så tror jag ingen av oss tar oss tillbaka till finrummet inom 5-6 år iallafall.

Modo kan vara bra i några matcher här och där, Timrå kan slarva likaså så dem torskar men tänk er själv att det kommer bli svårare att gå upp nu än vad Leksand hade det mot Modo, där det i princip bara var 1 lag på banan men ändå torskar.

Att cirkulera runt runt i hörnen vinner man inget på. ;)
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 8/12
Precis hemkommen från matchen uppe i Tingsryd. Ingen toppenmatch från Modos håll skulle jag säga.De har svårt att komma in i anfallszon och etablera spel. Förlorar även mycket tekningar. Defensiven är dock bra, och det känns tryggt med Wallin i mål. Och framförallt, 3 poäng! Bifogar bild på segerfirandet!
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 8/12
En riktig grisig seger där vi tråkar ut motståndet stundtals. Typ som bottenlaget spelar mot timrå. Jag tror och observera nu att jag tror att timrå är sönderlästa, tråka ut och låt Dahlén fundera en extra gång varför han spelar inför 2500 i ett lag som inte går upp!
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 8/12
Eller: Ah som jag säger finns potential i Modo även fast de dippar som fan ibland. Ah om de kunde få utdelning oftare och fler femmor fick utdelning i fler matcher skulle Modo vara ett topplag! Tänk Karlqvists femma på tå varje match. Idag tycker jag att man såg kämpartag även om det va visst slarv. De ville vinna!
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 8/12
haha spännande att se att man typ spamma detta forum ikväll ^^
Lite speciellt att se att ett lag som vita hästen som ligger 12a har nr 3-5 i poängligan av fem samt tvåan i skytteligan men ligger 12a :D
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 8/12
wolper: Om man fick önska skulle vi ha en till kedja som kan prestera som Molinkedjan. Då hade vi kanske haft en chans att slåss om avancemang.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 8/12
Skapligt gött att Molin e skytteligaledare och tvåa i poängligan, en kväll att njuta:D
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 8/12
Man måste ju erkänna att Modos två första mål är sjukt snygga :D
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 8/12
Ben Perrault:
Är det uppsagt? Säg upp den 18 annars, bli skön effekt då!
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 8/12
Robin Ztorken L:
Ja idag var det kvalitétsspelarna på denna nivå som gav oss segern.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 8/12
wolper: delar cmorekontot med grannen. Har 1-års abonnemang, men sen blir det inget mer
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 8/12
Tarasov: Japp, låt oss hoppas.
Sådana segrar med så uruselt spel kan bara bli ett segerrecept.

Visar på styrka...
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 8/12
Tarasov: Mycket bra skrivet. Tycker det är nog fult av cmore att man inte kan säga upp cmoreplay med ett tryck längre. Tror de är rädd att förlora inkomsterna. Ah rätt det där med ett datum. Ah jag är på! Bara man kan få ihop fler! Det är ju faktiskt för Modos skull. Laget i vårat hjärta. Därav måste man kunna offra något! Jag är på! Skulle vara kul om fler var på!
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 8/12
wolper:
Det finns en grej vi fans skulle kunna göra, det är att samla oss och säga upp våra abonnemang. Alla allsvenska fans, det skulle nog få cmore att sätta press på SHL. Indirekt behöver de ju våra pengar för att kunna leverera till SHL. Det är inte otänkbart att en hel del SHL fans hakar på i sympati. Man skall alltid sikta på hjärtat hos fienden, det var så Luke Skywalker sänkte dödsstjärnan i Star Wars! Hjärtat i det här fallet är deras inkomster. Helst skall allt ske synkroniserat, på ett bestämt datum. Typ en måndag varför inte 18 december. Sen sprider man på alla forum och twitter alla har vi kontaktytor och det skulle spridas snabbt..... visst tråkigt att man inte kan se hky men man måste offra något för att vinna något. Så vad sägs den 18 december?
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 8/12
Monno:
Hade de inte haft ett långt byte innan, tror det var nån icing.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 8/12
Monno: Håller med om att karlqvist börjat vakna mer. Hittat en femma som passar honom mer. Älskar hans skottäck i tredje när Tingsryd pressa oss som fan. tycker han jobbar hem bra med. Spelar mer över hela banan i år. Men det är vad jag tycker det :D Vissa saker han gör med puck å klubba är ju bara mumma å se :D Han å Molin är så skön å se med puck :D
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 8/12
Confusius: ah sant. De skulle aldrig våga göra en sådant test. Och spendera pengarna efter det. Kanske borde ta vara på att de har två starka hockeyligor i Sverige istället. Men är väl deras sätt att få HA billigare men det de glömmer är att de får folk som blir less på dem. (de som kolla på ha). De kunde ju åtminstone anstränga sig med sändningarna. Inte många matcher de gör så. Borde finns något bra sätt att sätta ner foten. Alla skulle behöva säga upp cmore samtidigt men lär väl aldrig hända.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 8/12
Tarasov: Kan vara så faktiskt! För upplevt att hans spelat väldigt bra på sistone. Kanske den jämnaste nivån han haft i Modo. Poängen och ju funnits där också så sura över ett mål känns ju väldigt konstigt.

Men det var som sagt en överanalys. ;-)
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 8/12
wolper: Helt sjukt egentligen att Cmores rättighets-pengar till 98% går till SHL-lagen och inte baseras på antal tittare! Därför begripligt att Cmore varken vågar eller vill redovisa tittarsiffror!
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 8/12
Monno:
En lättnadens suck kanske...
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 8/12
Tarasov: Ska jag överanalysera en situation lite?
Kolla Karlqvist kroppsspråk när Molin sätter 1-3? Lite konstig reaktion när en medspelare sätter matchvinnaren? Lite hänghuvud tycker jag?
Ville han få läget själv?
Kommentera

1857178 · »