1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

480027 inlägg · 4078 ämnen

Modo - Troja 7/10

« · 1840466 · » Till forumet


Sv: Modo - Troja 7/10
J F K: Nej båda gör inte fel, Sellgren gör! Om Häggström (som inte skall ha en markering i det läget öht) helt plötsligt inser att killen som skall ha markeringen framför mål är någon annanstans så tvingad ju Häggström försöka täcka upp för (i detta fallet Sellgren) men han hinner helt enkelt inte upp och låsa spelaren som får en klubba på pucken, det är och kommer aldrig kunna anses som Häggströms miss. Den enda att beskylla målet för är Sellgren!

Det övriga stämmer säkert med leksandsmatchen, men faktum är att Häggström gör ett fantastiskt jobb i boxen så nog får man anse att han överlag gjort sitt jobb
Kommentera

Sv: Modo - Troja 7/10
Gavelo: Det är mycket möjligt att båda gjorde fel. När jag såg det på tv tänkte jag att Häggström MÅSTE plocka upp killen framför mål. Det syntes ett bra tag innan att han inte var med. Du har säkert rätt i att Sellgren var ute och cyklade, men det rättfärdigar knappast att Häggström återigen missar att på riktigt markera sin kille.

Jag tror också att det var mot Leksand som den kille Häggström hade bakom eget mål, var den som fick slå in returen då Häggström släppte honom. Dessutom har jag sett fler tillfällen där Häggström hamnat i slotet, men inte tagit upp markeringen på den motståndare som varit närmast.

Ungefär som att centern inte markerar, utan bara backarna är ansvariga.
Kommentera

Sv: Modo - Troja 7/10
J F K: Sluta spela dum, om en medspelare agerar fel och en annan spelare får försöka hinna rätta till det men inte hinner så är det väl ändå den förstnämndas fel, hägga gjorde vad han kundens den situationen.
Men sen hur han varit överlag kan du nog ha rätt i, jag pratar endast om den ovan nämna situationen
Kommentera

Sv: Modo - Troja 7/10
Gavelo: Då har man lärt sig något nytt. Markerar man en spelare så är det helt ok att denne får skjuta.
Hade det alltså varit bättre om Sellgren stått bredvid spelaren och låtit honom skjuta in pucken? Eller är det andra krav om han skulle markerat?

Mitt problem är alltså att det inte är första gången som Häggström hamnat i den situationen, utan den spelare han står bredvid får slå in returer. Det är inte det minsta konstigt i min värld att just han hittills varit inblandad i så många mål bakåt, men det är min värld det.
Kommentera

Sv: Modo - Troja 7/10
atomragnar: SSK hemma va?
Spännande :)
Kommentera

Sv: Modo - Troja 7/10
J F K: Ser man till händelseförloppet så hinner inte Häggström fram till skytten så att tycka att han ska markera blir rätt svårt när han ges en markerande situation han inte hinner fram till pga att Sellgren är å pysslar med annat.
Detta är helt Sellgren fel, det är hans gubbe och hans första stolpe
Kommentera

Sv: Modo - Troja 7/10
Gavelo: Vad tror ni, kan detta vara året då Modo inte är laget som bryter motståndarnas negativa trender? Ser man historiskt känns onsdagens drabbning läskig.
Kommentera

Sv: Modo - Troja 7/10
Gavelo: I min värld får inte en markerad spelare slå in den pucken. Det är ju Häggström som alibi-markerar den killen som slår in pucken. Det är i min värld själva poängen med att markera en spelare, dvs att hindra den spelaren ifrån att agera med pucken.

Sedan kan mycket väl Sellgren hamnat fel, men han kan ju för fasen inte också behöva markera samma spelare som Hägga?
Kommentera

Sv: Modo - Troja 7/10
J F K: Det är definitivt inte Häggström fel på Trojas 2-2 mål, det är Sellgren som är helt ute och cyklar och inte har någon markering öht, detta resulterar i att Häggström bler helt ensam framför egen kasse och får en otacksam uppgift att markera en spelare felvänd
Häggström gör helt rätt i att endast fokusera på målskytten.
Svarta ringa är backarna och blå är pucken.
Kommentera

Sv: Modo - Troja 7/10
Domsjö:
Har skrivit att man har haft "medstuds" men menar då inte att man vinner pga tur:) Ofta förtjänar man sin tur särskilt om det sker över en längre period, ja såvida man ite heter FBK eller SAIK, då har man bara tur som råkat snubblat sig till final 6 år i rad ;)
Kommentera

Sv: Modo - Troja 7/10
Domsjö: Nog åkte man skridskor ifjol också, men vid fel tillfällen och på fel sätt. Man satte ofta press på motståndarna, men inte hela femman samtidigt. DVs, en eller två kunde tokpressa, medan resterande var felplacerade och/eller passiva. Nu kör man mindre press på motståndarna, men alla känns någorlunda bekväma i systemet så vi tappar inte folk över hela banan.

Häggström har många gånger hamnat i markeringsläge framför eget mål, men där är han inte bekväm. Det är som att när han varit center har han bara assisterat backarna ute i hörnen/en bit ut i slotet. Han missar nu väldigt ofta sin gubbe mitt framför målvakten, då han helt enkelt inte verkar vara medveten om att det är hans uppgift. Förra matchen var det hans gubbe som snudd på oattackerad fick smälla in 2-2 medan Hägga tittade på. Jag tror att det är någonting som är rätt lätt att rätta till och är inte alltför orolig faktiskt.
Kommentera

Sv: Modo - Troja 7/10
Tarasov: Den absolut största skillnaden i år är ju att alla har hygglig skridskoåkning och dessutom åker från plank till plank. Absolut går man bort sig emellanåt samt strular till det men det gör alla lag.
Tittar man på matchen igår slarvade troja en del också men då vill vissa hävda att Modo har tur som bjuds på mål(menar inte att du skrivit det).

Jag tycker det är fantastiskt roligt att modo har spelare som kan hugga på motståndarnas bjudningar, speciellt när spelet inte klaffar. Känns skönt att ha känslan av lugn när man ser modo spela även om spelet ser lite sämre ut för dagen.

Skriver det igen, Modo har nåt på gång :-)
Kommentera

Sv: Modo - Troja 7/10
Tarasov:
De har varit inne på 5 av 9 bakåt de 3 senaste matcherna om jag räknat rätt, behöver ändå en djupare analys innan man drar några förhastade slutsatser. Exv hur mkt istid har de, vem spelar se mot jag menar man kan hävda att en kedja spelar spelar bra bakåt med det mötet Alba-Öhmans-OSL hela tiden, jämf med att möta JE-Molin-Marken.
Kommentera

Sv: Modo - Troja 7/10
Från Hörnefors:
Saker man kan kosta på sig när laget ändå vinner;) tkr han bidrar med tyngd, förhoppningsvis kan det andra lossna. Visst för kedjan ta mkt defensiva zonstartet eller är det bara en känsla jag har? De var inne på rätt många bakåt både mot Löven/Leksand har jag för mig.
Kommentera

Sv: Modo - Troja 7/10
Från Hörnefors:

Kan ju även vara sviter av att han inte fått någon riktig försäsong. I början gick han troligen på rus och man märkte inte så mycket men nu börjar avsaknaden av riktig försäsong märkas som trötthet.

Skulle tro att han kommer igång på riktigt efter fler matcher och efter ett uppehåll där han får återhämtning.
Kommentera

Sv: Modo - Troja 7/10
Tarasov: Det jag har sett dom två senaste matcherna är att jag tycker att Hägga ser tröt ut, tappar markeringar, kommer fel i situationerna och flera riktigt dåliga pass. Jag hoppas att det är en tillfällig form svacka.
Kommentera

Sv: Modo - Troja 7/10
J F K:
Igår såg man vikten av spelare som Marklund/Röymark spelare som har en viss jämnhet i sin prestation, ger stadga. Fö tycker jag Modo Channel har utvecklats till något riktigt bra. Igår var en Daniel Wågström gäst och gav en balanserad bild av matchen/spelet laget.
Kommentera

Sv: Modo - Troja 7/10
greykarn: Jag håller med. Det viktigaste från igår är att vi vann. Man spelade med huvudet under armen, men hittade ändå ett sätt att vinna. Det stärker gruppen. Just vetskapen att man alltid kan vinna matcher, även när det går emot, när man har en dålig dag, när man har mycket skador osv.

Ifjol kunde man alltid hitta en ursäkt till varför man förlorade. Nu känns det som om man inte väljer det alternativet, utan man ger liksom inte upp.

Jag läser en bok där det stod någonting om att "vi hade en ambition att lyckas med 80% av alla fall. Det gav oss en ursäkt att i minst 20% av fallen inte göra vårt bästa mentalt". Nu känns det som om Modo inte mentalt har spärren, som gör att man tillåter sig att vika ned sig.
Kommentera

Sv: Modo - Troja 7/10
greykarn: Modo, Timrå och Björklöven i topp efter 5 & 6 matcher in i serien, vem hade kunna tro något sådant innan seriestarten.

Den ”norrländska” hockeyn lever och frodas trots tunga ekonomiska tider
Kommentera

Sv: Modo - Troja 7/10
J F K: Det handlar ju trots allt om att vinna. Ingen bryr sig att vi hade 50 skott mot Leksand i kvalet eller hela förra säsongen när vi förde matcher mot i princip alla lag i början av säsongen men förlorade med 1-2. Vi leder serien.
Kommentera

Sv: Modo - Troja 7/10
Zource: Douche-ne
Kommentera

Sv: Modo - Troja 7/10
Syrran verkade vara mer intresserad av Tuomas Tarkki än en Div 1 målvakt dock ;)
Kommentera

Sv: Modo - Troja 7/10
Tarasov: Påminner lite om när jag var med min syster och kollade på Örebro-Modo. Det var det året Modo kvalade sig för att hålla sig kvar och vann mot Södertälje i sista matchen. Fick följa med syrran eftersom hon dejtade Kumlas målvakt just då :) Hon hade bara sett Division 1 hockey innan, och vid ett tillfälle sa hon "Oj, vad snabbt det går när Modo spelar"
Kommentera

Sv: Modo - Troja 7/10
S-vikaren:
Fått min fru att börja kolla lite hockey, när vi börja titta på NHL-matchen. ”Oh vad fort det kan gå i hockey” :):)
Kommentera

Sv: Modo - Troja 7/10
Tog på mig en svart skjorta eftersom Foppa har en sådan ikväll. #nörd
Kommentera

Sv: Modo - Troja 7/10
Usch va kass Emil Molin är. *host*. Skön vinst
Kommentera

Sv: Modo - Troja 7/10
Tarasov: kan inte komma ihåg att vi vunnit någon match då vi varit så usla om inte typ ullmark varit makalös. Skönt att ta poäng när man gör en riktig skitmatch.
Kommentera

Sv: Modo - Troja 7/10
Tarasov: Aldrig ens nervöst på slutet :)

Emil Molin leder poängligan nu också.
Kommentera

Sv: Modo - Troja 7/10
J F K:
Kassaskåpssäker seger:)
Kommentera

Sv: Modo - Troja 7/10
YEEES! Tack vare målet i tomkasse så leder vi serien ;)
Kommentera

Sv: Modo - Troja 7/10
Tarasov: nja. Inte mycket till riktigt bra chanser även om kommentatorn överdriver.
Kommentera

Sv: Modo - Troja 7/10
Zource:
Ja trojanerna har vittring
Kommentera

Sv: Modo - Troja 7/10
J F K: Luktar 4-4 Troja. Ser förjävligt ut i egen zon gång på gång.
Kommentera

Sv: Modo - Troja 7/10
Gavelo: Modo gör en mindre bra match. Det händer ibland. Skönt som fasen att man ändå har en stor chans att vinna.

Man får inte panik. Man har tålamod och vet att man är svåra att vinna mot. Som många är inne på. Känslan är så sjukt annorlunda mot de senaste åren.
Kommentera

Sv: Modo - Troja 7/10
Gavelo: Om Modo håller detta och tar tre poäng, så är det 3 vinster på 3 hemmamatcher. Det kanske kan få folket att börja gå på matcherna mer. Viktigt att Fjällräven blir en riktig hemmaborg där man är svårslagna! Då är det okej att förlora lite bortamatcher.
Kommentera

Sv: Modo - Troja 7/10
Gavelo:
Jag försöker jämföra med motsvarade lag förra säsongen, mot västerås förra året var det ca 3400 om vi nådde 3600 nu tycker jag det är bra. Man tjänar i snitt 200-250kr per åskådare i arenan så 200 extra en match blir ändå en slant om man jobba så hela säs. Troja är dessutom inte de hetaste laget när det gäller dra publik.
Kommentera

Sv: Modo - Troja 7/10
Tarasov: ja, 3500/3600 typ, är väl inte vad man hoppats på, lördag och allt!
Kommentera

Sv: Modo - Troja 7/10
Tarasov: Får ju vara glad att Troja inte gjorde 2-3 då Hanses gjorde den där jätteräddningen. Skulle vilja se den reprisen i andra vinklar.
Kommentera

Sv: Modo - Troja 7/10
Robin Ztorken L: Trots att modo enligt en del varit kassa så leder man med 4-2. Modo är bra mkt stabilare i år jämfört med andra år. Hade vi spelat liknande ifjol hade vi legat under med detsamma. Visst kan man tycka emellanåt att det ser lite rassligt ut men det är en helt annan känsla som infinner sig när man ser modo i år.
Kommentera

Sv: Modo - Troja 7/10
Rytter:
Vi har lite klarare lägen men Troja är inte ofarliga, lite hafsigt med denna säsongs mått mätt, men vill inte klaga när vi är i ledning:)
Kommentera

Sv: Modo - Troja 7/10
Ljudet är helt åt helvete, speciellt vid måljubel. Men Modo får gärna göra fler mål ändå!
Kommentera

Sv: Modo - Troja 7/10
Zource: Vi har utnyttjat 2 troja misstag nu med snyggt att ta till vara på, effektivt.
Kommentera

Sv: Modo - Troja 7/10
J F K: Vilket sjukt slarv i egen zon. Ofta av Oskarsson. Annars tycker jag Modo skapat tillräckligt med chanser för att leda större i andra!
Där satt den :D
Kommentera

Sv: Modo - Troja 7/10
J F K:

Kul att OSL fick sätta en, han behöver få lite utdelning. Hur ser andra perren ut? Missat stora delar.
Kommentera

Sv: Modo - Troja 7/10
J F K: Måste vara någon arenamic
Kommentera

Sv: Modo - Troja 7/10
J F K:
Det är nåt med micen iaf. Var publiksiffran 3600 typ?
Kommentera

Sv: Modo - Troja 7/10
Gavelo: kommentatorn skär sig inte. Har de fel på micen?
Kommentera

Sv: Modo - Troja 7/10
Zource: Samma här, usel tv-sändning ?!
Kommentera

Sv: Modo - Troja 7/10
Gavelo: Hände mig med! Och även nu sprakar det
Kommentera

Sv: Modo - Troja 7/10
Gavelo: det har skurit sig rätt många gånger ikväll. Inte dina högtalare. Bra att de granskar, Men det var rätt tydligt att Hanses räddade.
Kommentera

« · 1840466 · »