1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

478757 inlägg · 4078 ämnen

Modo - Västervik 2020-10-30

« · 2094915 · » Till forumet


Sv: Modo - Västervik 2020-10-30
Hassan: I ärlighetens namn. Jag älskar rivaliteten mellan norrlandslagen och är jäkligt bitter över att MoDo, Timrå och Björklöven aldrig fick chansen att göra upp i våras. Oavsett vem som hade gått vinnande ur striden, hade det blivit ett slutspel man hade kommit ihåg.

Men jag har i ärlighetens namn svårt att förstå skadeglädjen denna säsong. Jag menar, det måste ju vara roligare att spöa oss när vi ändå kan bjuda på hyfsat motstånd, då J F K skyller förlusten på domaren etc. än då vi är ett strykgäng som även Sundsvall hade krossat och där fansen sedan länge har gett upp och slutat bry sig?

Jag kan med handen på hjärtat säga att jag är glad att Björklöven och Timrå ligger i topp, det känns bra mycket bättre än om låt oss säga Kristianstad och Västervik hade legat där.
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 2020-10-30
Rytter: Åja, nog har ni skämt ut er även i högstaligan! Minns med glädje när ni precis som nu tokvärvar finnar som dräller på blå. Nu dräller dom både på blå och i båset.
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 2020-10-30
Gäsp: Vi gör det bara eftersom du petar med dig själv....
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 2020-10-30
wolper: De e ju lite lustigt att ni tycker om våran JONTE han som åsamkar er så mkt huvudbry nu när ni har så trevliga problem i erat eget lag!!😈👿
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 2020-10-30
mikenomad:

Ja det gör vi verkligen. Men vi har iaf den goda smaken att göra det i andraligan. Inte som våra Västernorrlands rivaler som nyligen skämde ut sig på högsta nivå.
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 2020-10-30
Tom Topp: Helt rätt, laget styrs helt snett just nu. Rätt tråkigt då vi sällan sett så bra och meriterade spelare i klubben tidigare.
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 2020-10-30
Costanza: Ni har bra killar som har lyckats i andra lag, det är det som är så oroande. Det känns som att det är problem högre upp i klubben!
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 2020-10-30
J F K: Jag är så trött på all skit Hedin har fått. Det har blivit en vedertagen sanning att han "inte hade någon koll", "handlade i blindo", "lät sig övertalas av agenter" etc., men det är så jävla orättvist att jag inte vet var jag ska börja.

Kolla MoDos finallag 2002 till exempel. Kolla vilka spelare man hade tappat åren innan. Sedinarna, Salomonsson, Påhlsson, Alavaara med flera. Kolla hur truppen såg ut då. Peter Hirsch i mål. Wahlberg, Högarth och Staal som toppkedja. Och den enligt somliga, totalt inkompetenta Tim Brithén i båset.

Det är som att allting Hedin någonsin har gjort för MoDo är tur. Som att värvningen av Krizan bara var bonnröta.

Jag skiter i om Hedin så satt med tombolan eller värvade efter bingobrickan. Han gjorde likväl ett jäkligt bra jobb med de medel han hade att röra sig med. Och kom då ihåg på att den tiden fanns det inte tusentals YouTube-klipp, Elite Prospects och andra hjälpmedel. Och han hade begränsat med scouter till sin hjälp.

Man kan vrida och vända på det hur man vill. Men ingen kan komma till en annan slutsats än att Bengt Hedin, sett till resultaten, har varit den absolut överlägset mest framgångsrike sportchefen vi har haft i modern tid (framförallt om man tar hänsyn till de medel han hade att röra sig med).
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 2020-10-30
mikenomad: Nä man har inte mage att driva med Modosupportrarna längre. Tråkigt faktiskt... jag tycker synd om dom... då är det riktigt illa.
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 2020-10-30
mikenomad: Ja. Costanza-klass. Jag hoppas att vi bara vilar..
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 2020-10-30
Modoit i Umeå: Sant. MoDo-truppen tycker jag är riktigt jävla bra. MoDo ska inte vara därnere. Det vet nog alla i klubben. Heppo och Kaut ska tokdominera hos oss. Gagnon är klass. Karla är en gåta hos Vasa. Borde kunna tugga in nån poäng här och där.
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 2020-10-30
Gäsp: Hur kan ni vara så in i helvete dåliga? Ni skämmer ju för fan ut västernorrlandshockeyn
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 2020-10-30
Skrynklug_puck: visa ord från en modoit.
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 2020-10-30
wolper: Ja bäva månde om lill prinsen åker på en tackling till eller krockar med en motspelare i mittzon igen . 😲
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 2020-10-30
wolper: enkelt, modo bör se sig själva i spegeln och finna glädjen till att spela hockey. just nu ser jag ett gäng som verkligen inte vill spela för klubben..

samt det jag har sett tidigare matcher så bör man inte hålla på mixtra med kedjorna som modo har gjort dom senaste matcherna

om modo kommer prova detta och bara nöta dessa kedjor så kommer nog en del saker lösa sig!
Kedjor
Olosson - gagnon - jeremias
kaut - jelvert - heppo
olhaver - aagard - svenning
hägga - max - sylwander
Backar
Corrado - Mikkelson
Viklund - Lindgren när viklund kommer tillbaka etc
Walinder - Enström

och som det ser ut när enström och viklund är skadade ta in 2 backar, skeppa iväg eran nr 2 samt Dahlroth så kommer ni ha ett fungerande lag.
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 2020-10-30
Gäsp: Jag vet att det här forumet tenderar att se allt svart eller vitt, men det känns tyvärr som att många lever i förnekelse och använder sig av hjärngympa för att försöka intala sig själva att saker å ting att läget egentligen är så allvarligt.

"Många nya spelare, det tar tid", "Ge dem 15 matcher så vänder det!", "Vårt försvar är utmärkt", "Det är bara 5 poäng upp till 10:e-platsen och det är det enda som räknas" etc.

Jag menar att läget är _ännu_ allvarligare än vad tabellen visar:

- Spelarna ser inte ut att försöka ens, de verkar inte ens frustrerade, det ser bara ut som att de inte bryr sig och inte har ett dugg kul ihop
- Vi har gjort minst mål av alla lag i serien
- 13 av 18 mål har kommit mot Kristianstad (12:a) och Vita Hästen (10:a)
- Vi har fortfarande inte mött giganterna Björklöven eller Timrå
- Gång på gång hyllade Jellvert, som alla har tjatat på borde få en mer offensiv roll, står på 0 poäng efter 7 matcher
- Udda saker händer, som att huvudtränaren inte verkar involverad i time-outen överhuvudtaget, och att spelarna inte verkar lyssna

Jag föraktar Björn, men jag tänker på en grej han pratade om mycket, nämligen spelarnas självbild när han kom till klubben. Att man måste sluta tycka synd om sig själv och de det som ett ärofyllt uppdrag att försöka ta upp MoDo i SHL igen, och att man gör det genom att se sig själv som en vinnare etc.
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 2020-10-30
Modoit i Umeå: Det är svårt att bedöma materialet vi har med den här inledningen. Hur ska spelarna bidra offensivt när vi knappt befinner oss i offensiv zon och spelvändningarna är obefintliga?
Felet kan inte pekas ut på en ensam spelare när uppspelsfasen är lika bristande i hela laget.

När väl den biten faller på plats så kommer vi få ut ordentligt mycket mer av spelarna, men när och hur det sker vet jag inte.
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 2020-10-30
Gäsp: Haha det känns fint att timråiterna gillar mina inlägg. 🥱🥱
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 2020-10-30
Laken: vackert att ni ger modo mer uppmärksamhet än timrå^^ haha. Snart hittar dahlen tbx sin snuttefilt igen så att han vågar spela igen. Då behöver ni inte modo som snuttefilt utan kan dela snuttefilt ned dahlen😀 det ordnar sig skall ni se! Den kommer säkert återfinnas😊 medans kan ju lodin dela med sig av lite uppiggande😀

För det seriösa. Vad skall modo göra?
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 2020-10-30
Rytter: Jag tycker att det är fruktansvärt tungt att vara Modoit just nu och det värsta är ju att jag ser ingen ljusning heller. Just nu känns Modo som en gammaldags brunn man hade ute på gården. Man vevar ned en 10-Liters hink och fyller den med vatten. Sedan vevar man upp den och när den är nästan uppe, så släpper man veven och hinken rusar med hiskelig fart ned i brunnen, så känns Modo just nu. Eller som en gräsklippare som inte vill starta, man sprutar in startgas från alla djävla håll, men den startar ändå inte. Tränare bort ? Spelare bort ? Vem har det rätta svaret ? Jag har funderat mycket på gåtan Heponiemi (46poäng i Kärpät och spelade i 1:a femman Finlands J20 guldlag 2019) Vet inte om jag har rätt, men känns som att han inte trivs i Övik. Byt honom med Karlkvist från Vasa, det tror jag Vasa gör direkt. Så många nyförvärv med bra meriter, men som tillför noll just nu. Gagnon,Hedberg,Olhaver och Aagard, bör kanske gå. Tränarbyte ? Då bör nog alla tre bytas ut. För över 20år sedan sa en gammal chef till mig: - Det finns alltid ett ljus i tunneln, jag hoppas det, men just nu ser jag inget !
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 2020-10-30
Bad_Brett: Hedins stomme? Hemvändarna var det, men sedan lyckades Ecke riktigt jäkla bra med en del spelare. Skröder, Morrison, Zucca var ju lysande.

Men, sedan så är en del av årets värvningar Hellkvists favoritspelare. Han lär ha varit anledningen till att man valde Svenningsson och säkert flera andra till sitt system.
Men, jag väntar fem-tio omgångar till. Kvällens match var verkligen inte bra, men Västervik är samtidigt ett riktigt bra lag som förtjänade minst en poäng mot Löven.
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 2020-10-30
Sundlöv är nog ett större tapp än man trodde från början tyvärr. Nu tänker jag inte döma ut Glader än men jag gillar inte alls att han värvar massa fräsiga utländska nyförvärv. Precis som någon skrev tidigare ikväll, har vi inte lärt oss den läxan en gång redan.
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 2020-10-30
Rytter: Frågan är om Glader blir en ny Ecke Holmberg. Ecke värvade Skröder, Sundström, Zuccarello, Kuusela, Morrison, Döme med flera. Han var helgonförklarad efter detta...

...Ända tills alla insåg att det var Hedins stomme, hemvändarnas hjärta och Lücknets nyförvärv som skapade framgången.

Det är nu det är upp till bevis gör Glader. Såhär långt är Peters ett fynd, men i övrigt? Corrado har varit bra, men borde hålla Dahlén-klass, sett till meriter.
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 2020-10-30
Hassan: Heponomi, det låter som en sjukdom
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 2020-10-30
Laken:

Han hittade tambellini så varför inte?
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 2020-10-30
Rytter: Tror du blir besviken om du ser Hedberg som spets. Jag gillar honom skarpt, men tror inte man ska förvänta sig offensiva stordåd från honom. Hans styrka sitter i skridskoåkningen och forecheck. Nu kan jag ha fel då han tagit klivet ner till allsvenskan, men han har ju aldrig tidigare varit någon stor poängmakare.
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 2020-10-30
Costanza: 🤣🤣🤣🤣👍
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 2020-10-30
Hedberg är bara å räkna bort, han är för skadebenägen. Varför ska det vara annorlunda denna säsong.

Övrigt blir jag mer orolig av matchanalysen än själva matchen. Känns som om jag sett en annan match än lagledare och övriga förståsigpåare. Bättre uppspelsfas?
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 2020-10-30
Rytter: Ska Kung-Glader hitta den förstecentern?
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 2020-10-30
Tarasov:

Kan tycka att t.ex heppo, svenningsson, Hedberg ska vara spets på denna nivå och inte utfyllnadsspelare, även aagaard håller men kanske inte i rollen som center. Gagnon har producerat bra i nla och ska hålla hög klass, men behöver en playmaker i kedjan då han själv när en tvåvägsforward. Borde kunna vara andracenter utan problem.

Kan köpa att man lyfter in en center i laget, men köper inte att de vi tagit in inte håller måttet, där tror jag snarare att spelsystem/självförtroende är ett större problem.

Men en ny center så vi kan ställa upp med.

X
Gagnon
Jellvert
Max

Vore inte helt fel, detta borde räcka för att få fart på offensiven, tyckte aagaard visade upp ett bra spel som ytter och kan ta den rollen i en tredjekedja t.ex.
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 2020-10-30
Knafus: Ja så är det och det säger jag inte emot.
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 2020-10-30
hk: Det visste vi ju alla redan, eller hur?
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 2020-10-30
Tarasov: Amen
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 2020-10-30
Costanza: Å nej. Ni får allt förtjäna det först. Tror ni får det tufft i DM-finalen mot KB65 alt. Sollefteå i dagsläget.
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 2020-10-30
Confusius: Förutom att han skrev ett 3 års kontrakt och 4 månader senare började flörta med Leksand i riksmedia?
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 2020-10-30
Hassan: Kom hit nu för en klyktattar-kram!
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 2020-10-30
Confusius:

Du får nog respektera att de som sitter på information inte kan ge mer detaljer eller skriva utförligt. Dels för att inte röja sig själv eller röja sina källor.

Så här man ingen info får man lita på det andra säger eller så väljer man bara att ta det som ett rykte då det inte är bekräftat.
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 2020-10-30
Rytter:
Analysen att laget räcker till är bekväm för den som satt ihop laget, Sundlöv gjorde själv den analysen. Jag börjar luta åt att laget är för svagt.

Jag skall inte tjata om vilka jag är tveksam till det vet ni redan. Utöver det har man bommat på centersidan, tyvärr.
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 2020-10-30
Gavelo: Håller med Gavelo här! Hur vore det om ni upplysta kunde informera oss mindre upplysta om hur Hellkvist betett sig och gjort sig omöjlig utöver det vi kunnat läsa oss till?
Då vet vi ju vad vi har oss att förhålla oss till, och vi skulle slippa en massa tjafs härinne
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 2020-10-30
J F K: Ni behöver nog inte vara oroliga över att inte få behålla Heponiemi resten av säsongen... alltid något
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 2020-10-30
Johan J: Johan, du är en klok man. MoDo suger som aldrig förr och ska vara därnere så länge som det behövs.
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 2020-10-30
Rytter: jag säger bara.. ge inte upp!!


Kom ihåg att det är långt kvar av serien. Många poäng kvar att kriga om.

Man har sett flera lag tidigare säsonger som legat sist mitt i säsongen, för att sedan klättra sig hela vägen till slutspel.
Där man ställts mot sin rival med krav på att vinna med minst 4 mål, och tillslut vinner med 6-0.
När man sedan har slagit sig vidare och gjort sig förtjänta av ett direktkval mot bottenlaget i SHL så tar man sin chans och ser till att kniper platsen i Sveriges högsta liga, och på köpet sementerar förlorarlaget i bottenskrapet!

Det går! Vi har sett det förr och det kan hända igen. 🙂 ( kanske inte för det sementerade bottenlaget)

Tack för ordet.
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 2020-10-30
Trodde på Modo inför kvällens match men laget tycks inte vara bättre än vad tabellen visar. Bofors på bortaplan känns hopplöst med nuvarande form. Därefter väntar två hemmamatcher, först mot ett Södertälje med lång frånvarolista och därefter nykomlingen Väsby. Efter de två matcherna är Modo ovanför det nedersta strecket.
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 2020-10-30
Rytter: Hur har du då tänkt att dessa spetsspelare ska kunna producera utan vettiga centrar??? Våra centrar har ju varit så svaga att dom fått flytta ut på kanterna, och yttrar fått flytta in som centrar, och det är jävligt illa!
Heppo är definitivt ingen center!

Så JO, materialet är för dåligt, både materialet och ledarstaben är för dålig.

Jag har extremt svårt att se att vi skulle bli ett topplag med det här materialet bara vi bytte tränare. Men det är jag det
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 2020-10-30
J F K:

Som personalchef så tycker jag man borde inse att en person som inte är motiverad och gjort sig omöjlig är omöjlig att behålla.

Inte bara underminerar man som chef sin egen position, man skickar signalen att mot mig och mot företaget kan du göra som du vill bara du är kompetent.

Detta kommer sprida sig vidare och risken är att man har får en hel avdelning som slutar att fungera.

Det är precis som cancer, man måste behandla den direkt innan det gått för långt, annars måste man skära bort den så det inte sprider sig till andra delar.
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 2020-10-30
J F K: Såklart finns det gränser men ingenstans i media får vi reda på vad för gränser som i så fall har överskridits, när man hör på Björn och Glader så verkar allt vara frid och fröjd medans man talar stort om varandra och att det aldrig funnits några ”hard feelings”
Men som jag sade så vet jag uppenbarligen inte lika mycket som dig och nån/några till!?!

Vore kul om någon kunde avslöja lite mer ingående vad BH gjorde för att bli så fasligt impopulär!?
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 2020-10-30
wolper: två steg bakåt idag iallafall
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 2020-10-30
Rytter: Jo, så är det. Heponiemi, Svenningsson, Gagnon och flera andra har producerat klart bättre på en högre nivå. Ändå ser de dåliga ut. Det är inte så att alla blivit så kopiöst mycket sämre, men alla kan såklart se att de för närvarande inte presterar ens i närheten av den nivå de ska kunna.
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 2020-10-30
Monno: Covid riskerar att väldigt många elitklubbar konkar, OM inte svensk hockey tar beslutet att kraftigt sänka spelarlönerna i både SHL och Allsvenskan. Dom flesta elitklubbarna har meddelat att dom kommer överleva max 2-4 månader utan publik som läget är nu. Och vi kan ju glömma att publik kommer att släppas in den här säsongen. Och NEJ Södertälje har inte bättre förutsättningar än oss!?
Kommentera

Sv: Modo - Västervik 2020-10-30
Gavelo: Om din controller medvetet gjort sig ovän med i princip alla företagets partners, gjort klart för dig att han skulle missköta sitt jobb på andra sätt och skämt ut sig oerhört på firmafesten. Då hade du bara sagt att "du jobbar kvar, för du har kontrakt"?

Det finns liksom gränser där man inser att det inte fungerar.
Kommentera

« · 2094915 · »