1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

480221 inlägg · 4078 ämnen

Mora - Modo x2 2021-03-02 03

« · 2159608 · » Till forumet


Sv: Mora - Modo x2 2021-03-02 03
Trustor: ja snacka om felbygge deluxe i år. Men om någon kunde gjuta mod i grabbarna så vi kundr knipa någon sista match och undvika kval. Förstår sunkens ord i att kriga för märket på bröstet. Men verkar ju inte riktigt gå in. Vi måste ju värvat alldeles för få vinnarskallar och alldeles för många som inte bryr sig. För någon match skall vi kunna ta. Kan ju fan inte vara mental härdsmälta på hela laget. Blir man så psykiskt svag när man kommer upp till övik? Tror inte riktigt på det. Överlever vi denna säsong så måste man nog stanna upp nästa säsong och inse allvaret i att vi är ett lag som måste byggas upp på riktigt. Man får bara släppa att shl är korrupt. Fokus bara på våran prestation och att vi får ihop en grupp som funkar med varandra med en bra tränare i hockeyallsvenskan. Fokus på att kunna stabilisera oss i hockeyallsvenskan och ta steg uppåt inom sinom tid. Men svårt att ha tålamod när vi konstant ligger i botten. Bygg en stabil grupp nästa år tack
Kommentera

Sv: Mora - Modo x2 2021-03-02 03
Olle: syna på hur du vill så är de, lider mer med modo än vad jag hoppas på lövens usla säsong, den kan lika gärna få ta slut i kvarten för min del, gillar fin ishockey och de har löven inte visat upp någon enda match i år.....
Kommentera

Sv: Mora - Modo x2 2021-03-02 03
Robin Ztorken L: Oj då, nu var vi där igen... de gäller att inte ge upp. Jag håller med om att detta år på många vis liknar de år Modo föll ur shl men med en viktig och stor skillnad. Nu är både föreningen och fans mer ödmjuka och inser att risken finns att trilla ner. Den insikten och ödmjukheten fanns verkligen inte mot Leksand och var sorglig att på nära håll bevittna....... Därför både tror och hoppas jag att Modo klarar upp detta denna gång, nu gäller de för f....n att knyta näven och köra på så att blodsmaken börjar kännas i munnen...........
Kommentera

Sv: Mora - Modo x2 2021-03-02 03
acerjocke: du håller på Modo i matcherna mot björklöven när ni slåss om topp 2 plats och riskerar att halka ner till en sjätteplats i tabellen? Jag synar den :)
Kommentera

Sv: Mora - Modo x2 2021-03-02 03
Robin Ztorken L: Håller med, jag har inte koll på statistiken men hur ser +/-, poängsnitt etc ut under Sunqens ledning jmf med de tidigare tränarna? Jag tyckte mig kunna ana någon form av temporär kvalitetshöjning direkt när Sunqen tog över, men de kan ju bero på den mentala "nystartseffekt" som ofta uppnås med en ny tränare. Tror väl att Styf hade samma effekt i början. Nu ser det pissgrått ut.

Sunqen är ingen tränare som jag skulle skriva något långt kontrakt med. Karlin, Freddan, Johan Hedberg, SSK-tränaren (?) de känns på en annan nivå och skulle vara intressant att se i exempelvis Modo framöver.
Kommentera

Sv: Mora - Modo x2 2021-03-02 03
Trustor: Det otäcka är att vi nu vänt på varenda sten det går att vända på och allt blir bara sämre o sämre.
Lag som KIK eller Väsby är liksom lite inställda på ett kval och mentalt förberedda på det sedan länge, kanske redan när säsongen startade.
Vi blickar säkert fortfarande upp mot tiondeplatsen och fattar fortfarande inte att kval kan bli en verklighet.
Finns inte på kartan att vi skulle slå något av lagen i kvalet, vårt mentala haveri kommer aldrig orka det, samt att vi nog inte ens då fattar att det är där vi spelar.
Dessutom känns vår tränarduo sådär måste jag säga, inga att luta sig emot när det blåser.

Vi är det lag som har överlägset mest att förlora på en degradering, jämfört med de båda lagen.
Som vårt spel sett ut under lång tid och det mentala haveriet kommer avgöra den kampen.
Ser exakt samma mönster i HV71, man försöker med allt och det går bara utför.
HV kan mycket väl ta vår plats i HA till nästa säsong.
Kommentera

Sv: Mora - Modo x2 2021-03-02 03
Att vara topplag en säsong och tappa alla spelare tar hårdare än man kan tro.

Kolla på AIK i fjol.
Kommentera

Sv: Mora - Modo x2 2021-03-02 03
Trustor: Hmm håller inte med dig, Sundqvist verkar vara den enda i hela klubben som inte gett upp. Han påpekar verkligen vad som gäller nu..... dvs att strida för klubbmärket på bröstet och lagets fans. Sedan avslutar han med en självklarhet som inte vart så självklar de senaste åren. D.V.S att jag citerar "Sedan får alla involverade i den här klubben göra en analys av allting, avslutar Sundquist."
Kommentera

Sv: Mora - Modo x2 2021-03-02 03
”De elementära grunderna finns inte där”

Alltså.... seriöst....

Om tränaren verkligen menar vad han säger då har de bara gett upp.

För att ta en jämförelse. Det går inte att lära sig sluta cykla om man lärt sig cykla.

Det är samma med hockeysportens ”elementära grunder”. Man kan inte säga att ett gäng proffs-lirare tappat sina ”elementära grunder”.

Han säger egentligen att de skiter i det.

Alternativt att hela högen är utbrända eller nåt, inte orkar med sina elementära grunder i sporten.

Jag tror att de gett upp, huvudtränaren vill bara göra klart dessa sista fem matcher och sen göra nåt annat. Klubben får rannsaka sig själv sen, eller vad han säger. Minns inte exakta ordalydelsen.
Kommentera

Sv: Mora - Modo x2 2021-03-02 03
Sven Tuta:

Alla har gett upp!

Så enkelt är det. De har gett upp och skiter i vilket numer. Spelar ingen roll längre att analysera.

När t o m nya huvudtränaren så osminkat på klubbens egen hemsida liksom bekräftar det så är det ruskigt illa!
www.modohockey.se/gamecenter/qY9-6zpXE6Bp3/articles/post

Han säger inte rakt ut ”de har gett upp”. Men man måste vara snäll för att tolka uttalandet på annat sätt.
Kommentera

Sv: Mora - Modo x2 2021-03-02 03
Costanza: haha ja tack för den bilden, på tegssidan mellan broarna syns den brygga där jag tillbringade stora delar av mina fina barndomsår, mycket bad fiske och vattenskidor :)
Kommentera

Sv: Mora - Modo x2 2021-03-02 03
acerjocke: Eftersom du är så schysst så får du här en present:
Hela Dyngdiket i 3D...
Kommentera

Sv: Mora - Modo x2 2021-03-02 03
Clay.2: Trots att mitt hjärta klappar för björklöven och att blodet i mina ådror förmodligen är grön/gult så kommer jag i helgen i mot både vett och sans hålla alla tummar för Modo i helgens två matcher...... Fridens liljor på er alla hockey vänner 🥰
Kommentera

Sv: Mora - Modo x2 2021-03-02 03
Clay.2: Fint och tänkvärt skrivet, att vara ödmjuk i framgång visar inget annat än på en stor människa och är väldigt klädsamt, all heder åt dig❤️
Kommentera

Sv: Mora - Modo x2 2021-03-02 03
puffe: Att mitt namn dökupp var litet förvånade ..han ville väll avreagera sig på någon och var nog lätt efter det som hände /hänt .
Det är tur att man limmat fast kepsen och topén , ibland kommer det en fläkt .
Den där frustration har man själv känt med sitt lag för ett tag sedan , men titta nu är vi där och där kommer ni ocksa att vara ...var så säker !
Det var bara ett litet gupp på vägen .
Kommentera

Sv: Mora - Modo x2 2021-03-02 03
Sven Tuta: Ja Piva... Vilken elit värvning, nästan direkt från Pantern i div 3 till Modo... Ibland går det fort i hockey......😭
Kommentera

Sv: Mora - Modo x2 2021-03-02 03
Gavelo: Hoppas att baksmällan sen igår har släppt. Lite tankar runt det här med tränarcirkusen i Modo, vad jag förstått så har Styf ett stort förtroende av laget. Ledningen kan väl bara inte ha tagit in Sunken utan att lyssna av lagets representanter, gör man så? Vad jag menar är varför skickade man inte iväg bollplanket Piva som uppenbarligen duger bäst som trunkbärare och lät Styf vara kvar som ass till Sunken? När man läser så verkar laget vara störd över just det att Styf fick gå. Det är så mycket psykologi i människobeslut, och det kan i det här fallet påverkat laget i negativ riktning. Jag var/ är en av alla som ville ha bort Styf, men tror att han hade fungerat som ass till en ny tränare. Sunken och Styf hade det funkat, vad är era tankar runt det? Det är inte försent isåfall att fixa till det om alla parter vill. Fan, det måste vändas på stenar och berg nu, ett negativt kval vette fan om det här laget reder ut, även om vi fått in spetsnas Ivan i laget. Själv ska jag ned till apoteket och shoppa, pillren är slut🥴 kan behövas inför helgens matcher
Kommentera

Sv: Mora - Modo x2 2021-03-02 03
acerjocke: Glader hade och har aldrig förtjänat mitt förtroende i den roll han rekryterades för att uträtta och som många många andra beslut faller detta ytterst tillbaka på ledningen, dvs styrelsen. Önskar en rejäl översyn och självrannsakan inför nästa år....... Och jag håller alla tummar jag förfogar över att detta år slutar så lyckligt som det bara går...... Kram på er alla❤️
Kommentera

Sv: Mora - Modo x2 2021-03-02 03
hk: kan de vara läge att se över styrelsen, finns där verkligen kompetens för att leda elit verksamhet? Mitt förtroende vacklar.......
Kommentera

Sv: Mora - Modo x2 2021-03-02 03
Rytter: Ledare känns som ett mindre problemet än truppen nu när vi har haft 5(6?) stycken som inte lyckats få laget att spela vettigt.
Kommentera

Sv: Mora - Modo x2 2021-03-02 03
Rytter: Du borde svara på varför du blandar in nån Clay. Har du inte ryggrad till det så är din tilttro minimal, trots att du kanske är med i etablissemanget
Kommentera

Sv: Mora - Modo x2 2021-03-02 03
Confusius:

Alltså det går inte att förstå vad du vill få fram.

"Och det är ju knappast Gladers fel att Widebro och styrelsen kontrakterade Nieminen."

Låter ändå som du vill skylla allt kring ville på styrelsen, sedan säger du att glader självklart var med i beslutet. Hur ska du ha det?

Enkel fråga, vem bär huvudansvaret för rekryteringen av ville och är ansvarig att hans namn ens fanns på bordet?

Ska man skydda glader och nyansera kritiken kring honom så ska man inte ta upp rekryteringen av ville eller truppbygget, då han är ytterst ansvarig för detta.
Kommentera

Sv: Mora - Modo x2 2021-03-02 03
Rytter:
"Jag är bara förvånad hur man kan tolka in att det är widebro som ska ha skit och försöker smeta detta på honom. Då har man faktiskt inte förstått hur det har gått till och vem som har det faktiska ansvaret."

Vad trevligt att man kan förvåna dig ;)

Jag har skrivit att ALLT inte är Gladers eller dom tre tränarnas fel
Kommentera

Sv: Mora - Modo x2 2021-03-02 03
Rytter: Suck!

Jag försökte nyansera bilden som gäller här på forumet, att exakt ALLT är Gladers, eller dom tre tränarnas fel!

Självklart är Glader i sin roll som sportchef med i dom sportsliga beslut som tas, allt annat vore en skandal.

DOCK så har ju Widebro och styrelsen tagit på sig ansvaret för rekryteringen av Nieminen, Och om dom nu tagit på sig rekryteringen, så kan den ju knappast ligga Glader till last?!

Vad jag tycker personligen om Glader som sportchef är en annan historia
Kommentera

Sv: Mora - Modo x2 2021-03-02 03
Rytter: Varför blandar du in Clay i våra diskussioner? Måste vara obehagligt att bli inblandad som tredje person när man inte är 'inblandad' Du har gjort det flera gånger, men inte svarat varför? Vore klädsamt, minst sagt, om du kunde förklara detta?
Kommentera

Sv: Mora - Modo x2 2021-03-02 03
Confusius:

Spelar ingen roll enligt puffe, det ligger helt hos mottagaren.

Men du verkade ta väldigt illa upp för att man frågade om du ens läst och förstått det som skrivits kring ansvaret vid rekryteringen av ville, både här och i tidningar/intervjuer. Då du började yra om härskartekniker, så jag antog att du var väldigt lättkränkt av dig.

Jag är bara förvånad hur man kan tolka in att det är widebro som ska ha skit och försöker smeta detta på honom. Då har man faktiskt inte förstått hur det har gått till och vem som har det faktiska ansvaret.
Kommentera

Sv: Mora - Modo x2 2021-03-02 03
Rytter: Skrev jag att du ÄR tvilling med JFK, eller FRÅGADE jag med glimten i ögat?

Och jag känner mig inte det minsta kränkt av dig!

Dock så utrycker du och JFK er väldigt hånfullt och nedlåtande mot folk som ifrågasätter er, det är jag uppenbarligen inte ensam om att tycka,
Kommentera

Sv: Mora - Modo x2 2021-03-02 03
Gavelo: In med Lövendödaren Styf i båset den här helgen. Då är kontraktet räddat 😄
Kommentera

Sv: Mora - Modo x2 2021-03-02 03
Rytter: Men, om du blir kränkt, bete dej som du vill bli bemött av andra då? Jag tror inte på Jesus, men nån jävla ordning måste det vara i ett parti?
Kommentera

Sv: Mora - Modo x2 2021-03-02 03
Confusius:

Blir du kränkt om jag skriver att du inte verkar ha koll på vad du själv skriver?

Jag tycker det låter som du försöker få ville rekryteringen helt på styrelsen, speciellt det sista med att det inte är gladers fel. Hur kan det inte vara hans fel när han rekomenderade honom som huvudtränare, han ville ha honom som ansvarig för lagbygge han satt ihop.

"Så trots att Widebro sagt i intervju att det var han och styrelsen som rekryterade både Glader och Nieminen, så säger du att så inte var fallet. För att du har full koll?"

"Och det är ju knappast Gladers fel att Widebro och styrelsen kontrakterade Nieminen."
Kommentera

Sv: Mora - Modo x2 2021-03-02 03
Rytter: varför blandar du in en tredje person igen? Du har gjort det förr. Så uselt att blanda in någon som inte har med saken att göra? Är du inte större än så?
Kommentera

Sv: Mora - Modo x2 2021-03-02 03
Rytter:
"Så nu svänger du, nyss var det widebro som skötte allt kring rekrytering av ville utan inblandning av glader."

När har jag sagt något som ens liknar det?

Jag har skrivit att Widebro sagt i en intervju att han och styrelsen tagit på sig rekryteringen av Ville!!! Om det är sant det han säger är en annan femma.

Och att det är Widebro och styrelsen som anställt Glader tar jag för givet, vem/vilka annars skulle det vara, Vaktmästarna, Kockarna??
Kommentera

Sv: Mora - Modo x2 2021-03-02 03
puffe:

Du har helt rätt, jag blev jävligt kränkt när han skrev att jag var tvilling med jfk och om härskartekniker.

För fan väx upp och sluta vara så jävla lättkränkta, världen måste vara otäck för er.
Kommentera

Sv: Mora - Modo x2 2021-03-02 03
Gavelo: En väldigt bra sak med Dej, Gavelo. trots din tvärsäkerhet, har du ödmjukhet o självdistans. Önskar fler var som Du
Kommentera

Sv: Mora - Modo x2 2021-03-02 03
puffe: Sen måste jag erkänna att jag trodde mer på Sunken, jag kände rätt tidigt att ”detta är nog en tränare som är bra för Modo” men jag har nog börjat omvända mina tankar.

Ska man se nyktert på det så kanske man inte heller skall lasta Sunken för mycket gällande spelet då det är svårt att komma in och ändra massa i slutet av serien, dock finner jag en del beslut från coachernas sida väldigt märkliga, men vi får hoppas att dom vet vad som gör sista 5 omgångarna:)
Kommentera

Sv: Mora - Modo x2 2021-03-02 03
puffe:

Sluta kränka mig clay!
Kommentera

Sv: Mora - Modo x2 2021-03-02 03
Gavelo: Helt rätt av dig, vi ska försöka undvika hänga ut juniorer. Det är ALDRIG deras fel att dom kastats in i hetluften.

Våra spelare är helt enkelt för dåliga, vi har varit lika jävla usla under 3 tränare nu! Håller även med dig i att vi spelar lite bättre nu under Sunken, trots att han har sämre poängsnitt.

På backsidan har vi fyra backar som inte har en aning om hur man uppträder defensivt (Enström, Ytterell, Öhman, Boivin) varav tre av dom ju är exakt samma spelartyp (Ytterell, Öhman, Boivin) ställer man ut fyra defensiva katastrofer med 2 två småpojkar så ber man ju om trubbel minst sagt! Det är en total gåta för mig hur man kan sätta ihop en sådan backuppsättning! Man har kanske råd med en defensiv katastrof i en backuppsättnig, men fan inte fyra!!!

Om man nu har någon tanke med nästa säsong, tar jag för givet att man spolar åtminstone Enström, Öhman, Boivin.
Kommentera

Sv: Mora - Modo x2 2021-03-02 03
Rytter: bara en sak till. Kränkthet ligger i betraktarens ögon, inte i den som kränker. Kom ihåg det käre Rytter
Kommentera

Sv: Mora - Modo x2 2021-03-02 03
Mjo men det är kopplat till beteendet också.
Kommentera

Sv: Mora - Modo x2 2021-03-02 03
Confusius:

Så nu svänger du, nyss var det widebro som skötte allt kring rekrytering av ville utan inblandning av glader.

Nu ska han ta skiten för en process glader har drivit och ägt eftersom han var med och tillsatte glader.

Hur ska du ha det?

Tolka inte det som sägs ordagrant. Widebro är smart han får frågan vem som tillsatte ville, han vet att formella ansvaret är på vd och styelse så han svarar ärligt att dom tillsätter tränare och sportchef, sedan är diskussionen död och man lägger inte mer press på glader i detta läge.

Läser du intervjun med Hedin klarnar bilden hur det går till.

Widebro fick ju inte frågan vem som skötte processen, vem som pratade med agenter och vem som rekomenderade tränare vid rekrytering. För det svaret hade varit något helt annat.
Kommentera

Sv: Mora - Modo x2 2021-03-02 03
Rytter: Ödmjukhet är en dygd!
Kommentera

Sv: Mora - Modo x2 2021-03-02 03
Rytter: Men du har väl varit nöjd med hans chansningar(liksom jag) Skrev inte du att Hepo o Jesper skulle stanna? När jag ifrågasatte målvaktssidan inför säsongen (undrade bl.a. varför Lundin inte fick stå nån träningsmatch )fick jag skrivet på näsan , av några, hur jävla bra Dackell varit på träning. Sen stod vi där med Peters o peters...

Glader kanske inte var den bäste av sportchefer, men tror han lärt sej en del på resans gång
Kommentera

Sv: Mora - Modo x2 2021-03-02 03
Confusius:

Är du så jävla lättkränkt att du kallar det härskarteknik när man ifrågasätter om du läst och och förstått vad som skrivits tidigare i frågan, både här och i tidningar. Samt de inblandades egna ord.

Läs du får alla pusselbitar från intervjun med widebro och Hedin, sedan är det bara att lägga pusslet och tolka detta och fundera vad som är rimligt. Är det rimligt att en vd tar fram kandidater på tränare och sköter hela processen själv eller går denna på rekomendation från den som ska bygga a-laget?

Jösses man slutar aldrig förvånas.
Kommentera

Sv: Mora - Modo x2 2021-03-02 03
Rytter: Jag vet mycket väl att det normalt sett är Sportchefen som rekryterar tränare/tränarna, , MEN nu har ju Widebro och styrelsen tagit på sig det!

Det var dom som anställde Glader, och alltså är ytterst ansvariga för det Glader gör!

Jag är varken ute efter att hänga varken Widebro eller Glader! Det jag dock är ute efter är att nyansera debatten.
Kommentera

Sv: Mora - Modo x2 2021-03-02 03
puffe:

Helt rätt glader borde säga upp sig själv så som han misslyckats med tränare, rekryteringar och chansat med truppen.
Kommentera

Sv: Mora - Modo x2 2021-03-02 03
Gavelo: Ja, jag pekar inte ut juniorer, mera att vi alltid ska ha nån syndabock, när laget havererar. du är ju smart så du förstår nog va jag menar. Jag tror aldrig att det är en spelares fel
Kommentera

Sv: Mora - Modo x2 2021-03-02 03
Confusius:

Läs själv vad Hedin säger så ser du vem som ansvarar för rekryteringen av ville, och vem som skött processen och rekomenderat honom som huvudtränare.

Om du inte förstår rekryteringsprocessen efter tidigare inlägg samt det nedan så är det inte lönt att förklara mer.

Glader har huvudansvaret för rekryteringen av ville, inte widebro som du tror.

Kan det störa gruppen att ni varit tydliga med att ni ska rekrytera tränare för nästa säsong?

– Det är en pågående process och Fredrik jobbar kontinuerligt mot marknaden och agenter. Vi måste vara förberedda på att allt kan hända och då kan det bli lätt att tappa fokus. Där jobbar Fredrik otroligt hårt.

Men är Fredrik Glader med i rekryteringen av tränare? Så uppfattade inte jag Johan Widebro, han har sagt att det är styrelsens uppgift att rekrytera tränare.

– Sporten jobbar med daglig basis med spelare och tränare och det skulle vara svårt om en vd och sportchef inte fick göra sitt arbete, det ingår i deras arbetsuppgifter.

– Men styrelsen säger ja eller nej när det handlar om de positioner Johan pratade om, och då pratade han om huvudtränare, sportchef och vd.

– Men sedan är det den sportsliga organisationen som sköter det dagliga arbetet och alla kontakter. Det hade varit konstigt annars om man inte får sköta sitt jobb, säger Pierre Hedin.
Kommentera

Sv: Mora - Modo x2 2021-03-02 03
Rytter: Då borde du sagt upp dej, du hade totalt fel omdöme om personen, den hade fel kompetens mm. Du borde slutat då!
Kommentera

Sv: Mora - Modo x2 2021-03-02 03
Domsjö: jag får riktigt dåliga vibbar sv Sunkens uttalanden. ”Jag gör mitt, men spelarna gör fel”. Liknande saker hördes från Styf. Även vissa spelare har antytt att andra spelare inte gör sitt. Visst fan ska man ställa höga krav på varandra inom gruppen, men om msn gör det utåt är det ett allvarligt tecken på en dysfunktionell grupp. Lägg därtill alla som försvunnit, senast Rockwood. Det här handlar i första hand inte om hur man formerar femmorna. Det handlar om att få ihop ett lag där alla drar åt samma håll. Där har Modo en enorm utmaning
Kommentera

Sv: Mora - Modo x2 2021-03-02 03
puffe: Jag tycker det blir fel att peka på juniorer även om det visar sig att Styf och Wallinder inte riktigt klarat av Allsvenskan i detta matchtempo, jag tycker det är mer legitimt att gnälla på seniora spelare som faktiskt är snäppet sämre.
Sen är det såklart inte hela sanningen för modos kräftgång men jag tycker faktiskt att mycket i spelet blivit bättre under Sunken men resultaten har uteblivit pga att vi gör för många enkla misstag som motståndarna gör mål på, det är basic saker som absolut inte ska ske på denna nivå men ändå så händer det hela tiden i match efter match, och en kille som är helt outstanding på att stå fel, åka fel, markera fel är Enström, faktum är att nästan allt han gör på isen blir fel och därför bör man sätta honom på sidan och egentligen spela valfri spelare, Lovric tex.

Men själva grundproblemet är att Modo från organisationshållet gjort det mesta fel sedan förra säsongen slutade och det är därför vi slåss för överlevnad just nu.
Kommentera

« · 2159608 · »