1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

480214 inlägg · 4078 ämnen

Omgång 7: Timrå - Modo 20091008

1185119 · » Till forumet


Sv: Omgång 7: Timrå - Modo 20091008
Paddan: Jag såg Horava vinka honom till sig under timeouten på TV iaf... Om det var "OK du kan komma" eller "Kom hit din jävla sopa!" vet jag dock inte.
Kommentera

Sv: Omgång 7: Timrå - Modo 20091008
Berka: Nu spelar ju iofs. båda i 4:e, men jag tycker definitivt han kan användas lite oftare, och med lite vassare kjedjekamrater kommer han göra en hel del poäng helt klart =)
Kommentera

Sv: Omgång 7: Timrå - Modo 20091008
Paddan: Nu när det värsta ruset lagt sig från gårdagens vinst, så har jag studerat Hägga VS tuokko.
Då det har diskuterats hurvida vem som är bäst osv, så tänkte jag ge min syn på saken efter att i lugn och ro sett matchen i repris.
I mina ögon är häggström överlägsen tuokko i allt, häggström är snabbare, han är faktiskt väldigt skridskoskicklig, han har näsa för målskytte och står/hamnar ofta på rätt plats vid kassen för styrningar osv. Hans kanske främsta sida är hur han klarar checka fast motståndarna på ett fenomenalt sett och när de smäller så smäller de så hasse skulle bli avis.

Tuokko gör de han kan absolut och han ger 100% i alla lägen, men i jämförelse med häggström är han inte lika snabb på rörena, heller har han inte samma puckteknik, tackla kan han, men tyvärr hamnar han oftast 2 meter efter motståndarna å sargen får sig en smäll ist.

Häggström kan man använda i PP, tuokko är oduglig i den spelformen
Häggas lön är nog 4 ggr lägre än tuokko´s

För mig är de självklart vilken av dessa spelare som är bäst, och jag hoppas verkligen hägga fär chansen i 3 linan ist, för tuokko framöver.
Kommentera

Sv: Omgång 7: Timrå - Modo 20091008
Bissett19: Söndagslöp, hmm, menar du att Timråmaffian köpt Expressen?
Kommentera

Sv: Omgång 7: Timrå - Modo 20091008
Paddan:

Söndagslöpet kom ut lite tidigt bara;)
Kommentera

Sv: Omgång 7: Timrå - Modo 20091008
Gusse: Nu vann väl MoDo matchen eftersom man gjorde 5-4 i sd. Men målvaktskris är ju inte förvånande att kvällspressen skriver med tanke på målvaktsbytena som skett. Dock måste jag säga att Svedberg skötte sig bra då han kom in igår. Nu sattes han ju (tyvärr) inte på några större prov.
Kommentera

Sv: Omgång 7: Timrå - Modo 20091008
Gusse: Jepp, och det fanns en artikel på större delen av ett uppslag om vilken kris det var i MoDo efter att Malek blev utbytt vid 2-0 för Timrå.

Men blev han utbytt, eller bytte han ut sig själv? Jag såg inte matchen igår, men på bilderna från C+ ser det ut som att han själv ger upp på en gång.
Kommentera

Sv: Omgång 7: Timrå - Modo 20091008
Paddan: Expressens löpsedel inne på coop stog det
Målvaktskris i Modo efter en ny förlust ..
Kommentera

Sv: Omgång 7: Timrå - Modo 20091008
Och artikeln som talar om "Efter ännu en förlust: Målvaktskris i MoDo" eller något liknande, verkar heller inte finnas utlagd på nätet.
Kommentera

Sv: Omgång 7: Timrå - Modo 20091008
MorganaLefaey: Så undrar jag om den som skrivit lokala löpsedeln för Expressen sett matchresultatet i gårdagens match.
Kommentera

Sv: Omgång 7: Timrå - Modo 20091008
MorganaLefaey: Jag tror att peter blir klar innan måndag.
Kommentera

Sv: Omgång 7: Timrå - Modo 20091008
Berka: Jag vågar inte ens fundera på hur det står till med Susse, men tydligen så tränar han med laget nu och är med på de flesta övningarna. Vad det betyder när det gäller comebackandet vet jag inte.

Även fast man vunnit två på raken och comebacken av de skadade snart är ett faktum så hoppas jag man värvar två forwards till och tycker det vore roligare om man skapade en vadslagning på när första nyförvärvet är klart.
Kommentera

Sv: Omgång 7: Timrå - Modo 20091008
Poffa: Ska vi ha en vadslagning här på HS om susse spelar till veckan!
Jag sätter mina slantar på ett han inte spelar!
Kommentera

Sv: Omgång 7: Timrå - Modo 20091008

shinzawai: Vem bryr sig om majoriteten? Vad har det med saken att göra?

Det jag skrev var att jag inte ville ha in Steen och Svartvadet, två spelare som sänker tempot, och med tanke på vilken otrolig bredd vi har på truppen så tycker jag att Tuokko kan få fortsätta med Green och Salle, nu när de verkar vara på G.

Får vi hit en spelare som är bättre lämpad för platsen bredvid Salle och Green ska han naturligtvis in där. Susse skulle naturligtvis in där, liksom Skröder och Aasen, men de bildar ju en egen kedja som vi inte bör spräcka.

Kommentera

Sv: Omgång 7: Timrå - Modo 20091008
Blev Westin bänkad efter första bytet för den obefintliga markeringen vid Timrås 1-0 eller hände det något annat?
Kommentera

Sv: Omgång 7: Timrå - Modo 20091008
shinzawai: Tuokko lirade nästan 15 minuter igår och var -2. Att han ska börja producera ser jag som en omöjlighet med tanke på att han oftare har klubban hängandes efter en motståndare än på isen. Teknik och bollsinne får Jocke Björklund att påminna om Maradona i jämförelse.
Kommentera

Sv: Omgång 7: Timrå - Modo 20091008
shinzawai: 2 mål bakåt ska det vara.
Kommentera

Sv: Omgång 7: Timrå - Modo 20091008
Poffa: Tillägg: Statistik på Tuokko:

På 7 spelade har han skrapat ihop 0 poäng, lyckats vara inne på mål bakåt och noll framåt trots minimal speltid, 6 utvisningsminuter (alla för onödiga hakningar i offensiv zon?) och skjutit två skott.
Kommentera

Sv: Omgång 7: Timrå - Modo 20091008
shinzawai: Att tuokko inte bidragit hittils är ju uppenbart, det är ju bara att titta på hans poäng hittils. Men frågan är ju vad han kan i framtiden, och där tror jag att han har en god möjlighet att börja producera, att vara på rätt plats lite oftare få lite bättre självförtroende.
Ifjol var han ju bara skadad, den insatsen bedömer jag inte honom efter.
Kommentera

Sv: Omgång 7: Timrå - Modo 20091008
Poffa: Tror du verkligen att du är i majoritet när det gäller dina åsikter om Tuokko? Han var dålig och ojämn ifjol, i år är han bara ett skämt som bara får spela på gamla meriter / lönenivå / pannkakstunn trupp.

Jag ser gärna en omröstning här på HS om Tuokko tillför något eller inte.
Kommentera

Sv: Omgång 7: Timrå - Modo 20091008
Poffa: Att Tuokko får så mycket speltid är det tydligaste exemplet på vilken tunn trupp vi har. Killen har inte många rätt och att spela honom i PP är ju att rent kontraproduduktivt.

Hasse är slut, vi får hoppas att Salle har någon formtopp kvar i karriären för som det ser ut nu så är han långt ifrån sitt bästa.

Peter Forsberg drar på sig så mycket uppmärksamhet att hans medspelare får lite extra tid på sig, den extra tiden finns inte längre för Häggström. Jag tycker att det då och då är väldigt tydligt att han är van att ha mer tid på sig från tiden i div 1, detta är helt naturligt, men jag hoppas att han snart hittar in i elitserietempot även tankemässigt och inte bara i skridskoåkningen.
Kommentera

Sv: Omgång 7: Timrå - Modo 20091008
shinzawai: Jag tror bestämt att du själv borde ta och kolla upp det där med Lasik.
Kommentera

Sv: Omgång 7: Timrå - Modo 20091008
Poffa: Tuokko bidrar med absolut ingenting förutom onödiga utvisningar och hål i luften. Visst, han åker skridskor men han är aldrig i närheten av att lyckas checka motståndarna, han är på sin höjd en irriterande fluga. Hur många gånger åkte vi på kontringar pga missade pass eller att han tom missade pucken när han skulle passa igår? Han verkar spela med 7 brutna fingrar, han har inget spelsinne och de enda gånger han sätter en tackling är det på en ovetande spelare.

Erbjud Tuokko och Molinder i ett paket och skeppa till valfri mottagare säger jag.
Kommentera

Sv: Omgång 7: Timrå - Modo 20091008
Poffa: Håller med, en kedja med fart och tyngd. Kan bli intressant, fast det hade varit roligt att se vad Zucca hade kunnat göra i med Salle och Green. Men då han redan har lekkamrater bör kedjan vara intakt.
Kommentera

Sv: Omgång 7: Timrå - Modo 20091008

shinzawai: Tack, jag ser så bra ändå.

Jag vill inte ha in Svarten eller Steen, två spelare som drar ner tempot, i en kedja som är på väg att få upp farten. Tuokko bidrar med mer framåt än vad Svarten och Steen gör.

Kommentera

Sv: Omgång 7: Timrå - Modo 20091008
Poffa: "Jag hoppas Tuokko får mer tid tillsammans med Salle och Green när Susse och Steen är tillbaka."

Lasik, GENAST!
Kommentera

Sv: Omgång 7: Timrå - Modo 20091008

Nu ska vi se, har samlat mina tankar kring kvällens hockey och har lite åsikter om det vi sett.

För det första, Svedberg borde nu vara förstemålvakt tills vidare. Han är stabil och gör en bra match, dessutom är han den kille vi ska bygga vårt framtida lag på. Att få ställa en "egen produkt" (Jaja, jag vet) i mål är inget MODO är vana vid, på senare tid. Freddan är väl den senaste om man bortser från Zacke, och han bortser man gärna ifrån.

Bland backarna är Timmy och Sondell på väg att bli ett suveränt backpar. De spelar stabilt i egen zon och både Sondell och Timmy bidrar framåt. Pikkarainen gör en del misstag, men han kan verkligen bidra framåt samtidigt som jag tycker han blir bättre och bättre på att minimera misstagen i egen zon.

Mojzis förväntar jag mig mer ifrån. Mot DIF fick han mycket istid och då var han verkligen bra. Frågan är också om han skulle må bra av en annan backpartner än Hasse. Hasse är nämligen bedrövlig. Totalt under isen är karln, vilket är oerhört tråkigt att se. Hållberg är förmodligen tillbaka på lördag och jag hoppas då han får platsen bredvid Mojzis.

Det andra backparet ska då bestå av Pikka och Westin, då jag ser Westin som en bättre back än Bonsaksen. Om Hasse tar en bänkning på rätt sätt så får han kliva in här sedan, tillsammans med Pikka.

Framåt så hoppas jag Susse är tillbaka snart. Skröder och Aasen var helt okej idag, igen. Men vi skulle behöva en förstakedja som levererar mer än vart tredje byte.

Salle, Green och Tuokko börjar hitta varandra som en kedja. Framåt gör de bra ifrån sig och de känns hyffsat säkra bakåt. Jag hoppas Tuokko får mer tid tillsammans med Salle och Green när Susse och Steen är tillbaka.

Svarten ska då spela i tredje med Hägga och Steen. Hägga åker mycket skridskor och han sliter i varje byte. Kommer Foppa ska han såklart in här istället för Steen, det är väl självklart för alla.

Jag hoppas Mattsson får stanna nu och spela i en fjärdekedja med Enström och K Forsberg. Molinder borde vara den som får stiga åt sidan, han kommer ju ingenstans och han har fått otaligt med chanser. Låt han gå till Sundsvall med samma option som Mattsson, hem om det blir skador.

Sedan kan jag inte låta bli att hoppas på en skarp målskytt och Foppa. Det vore mumma och skulle ge oss både spets och bredd.

Kommentera

Sv: Omgång 7: Timrå - Modo 20091008
Kvällens kommentar på PPV: "...Niklas Anger, den notoriske målskytten... som... ännu inte GJORT nåt mål!" :)
Kommentera

Sv: Omgång 7: Timrå - Modo 20091008
renen:

Green tog verkligen chansen när han upptäckte att det var vidöppet i klykan.

www.hockeysnack.com/image/klykan.jpg
Kommentera

Sv: Omgång 7: Timrå - Modo 20091008
Berka: Kan tänka mig det, snacka om ångest om det går åt pipan då man varit styv i korken innan.
Kommentera

Sv: Omgång 7: Timrå - Modo 20091008
Modo är på rätt väg, men det är j-vligt surt att man inte kan ta en riktig seger ikväll.. En trepoängare på sju matcher är inte bra..
Kommentera

Sv: Omgång 7: Timrå - Modo 20091008
renen: Helt riktigt, flickan min å systrarna e tikare bla. å just nu e jag på ett 2 mans jobb med en tikare så i morrn har jag det bra på jobbet ;) speciellt då han stod i en halvtimme idag å gafflade om att timrå skulle vinna lätt, minst med 5-2 osv. osv Så i denna stad och bland kompisarna e det hälften timrå och hälften modo med några få undantag som brynäsare(?) och luleå.

Så du förstår att derbyt för mig börjar dagarna innan och slutar inte förns 2-3 dagar efterår med psykningar å hån.

Känns som att hänga ut en flagga på stan är helt rätt ;)
Kommentera

Sv: Omgång 7: Timrå - Modo 20091008
Berka:Är väl 50/50 med MoDo och tik sympatier i Härnta va?
Kommentera

Sv: Omgång 7: Timrå - Modo 20091008
renen: Stabilt, samma här =)
Kommentera

Sv: Omgång 7: Timrå - Modo 20091008
Poffa:Är nog ingen synvilla, tyckte han var bra mot skaik med.
Kommentera

Sv: Omgång 7: Timrå - Modo 20091008
Berka:Ja där har man sett några MoDo matcher.
Kommentera

Sv: Omgång 7: Timrå - Modo 20091008
Vet inte om det var en synvilla, men jag tycker att Josh Green börjar komma igång. Det känns som att han börjar hitta sin roll och vad vi behöver av honom. Fortsätter han ta ett eller två steg till i sin utvecking så kommer han bli oerhört nyttig.
Kommentera

Sv: Omgång 7: Timrå - Modo 20091008
renen: Köpmangatan (gågatan som korsar nybrogatan ner på stan) Mitt emot restaurang kajutan/olearys
Kommentera

Sv: Omgång 7: Timrå - Modo 20091008
Berka:Efter Nybrogatan? ;)
Kommentera

Sv: Omgång 7: Timrå - Modo 20091008
Poffa: Ah haha okay! Jag har precis varit nere i källaren och hämtat upp min modoflagga som jag snyggt skall hänga från ett fönster mitt på den centralaste gatan i stan i morrn på jobbet ;)
Kommentera

Sv: Omgång 7: Timrå - Modo 20091008
Berka: Ja, jag vet att det var Hannu som passade. Vad jag inte visste var att han hetter Pirkanen.
Kommentera

Sv: Omgång 7: Timrå - Modo 20091008
spud: Ja även om många här önskar det så inte fan åker tikarna ur.
Kommentera

Sv: Omgång 7: Timrå - Modo 20091008
Berka: Det tikarna försiktigt försöker fråga oss är om vi kan tänka oss att gå med på att stänga ligan. Lite sött att de inte törs fråga rakt ut, men så är det när svansen pekar neråt.
Kommentera

Sv: Omgång 7: Timrå - Modo 20091008
73Sjöbba: yes... 2:a linan med green och tuokko
Kommentera

Sv: Omgång 7: Timrå - Modo 20091008
Poffa: Det va pickan som stod för passet, eller han fintade backen, droppade mellan bena och så komm green och tröck upp trissan i krysset,

Tyckte domaren höll bra nivå, sen om man som tiksupporter inte gillade domaren så vet jag inte riktigt hur en dommare ska dömma för att vissa av dom ska bli nöjda.?

I övrigt är man nöjd, ett extra + till alla i 3:e resp. 4:e linan som kämpade på riktigt bra. Vi har ju faktisk susse,steen och hållberg som ska in i laget oxå ;) å kanske en foppa och näslund om man får drömma lite.

Dagens mest negativa är helt klart Hasse, han är så ruggigt dålig å de e så trist att se, jag vill minnas han som den hårdskutande och oerhört kompletta back som han faktiskt varit, en bjässe i defensiven som alltid varit starkast på plan, nu är han mest vilsen å fel... synd
Kommentera

Sv: Omgång 7: Timrå - Modo 20091008
Salle: Rattnalle-Salle var ganska osynlig idag. Var han med?
Kommentera

Sv: Omgång 7: Timrå - Modo 20091008
Poffa: Att dom kan skylla på domaren är ju otroligt.
Fast då det handlar om kennelklubben så är det väl snarare tvärtom.
Kommentera

Sv: Omgång 7: Timrå - Modo 20091008

Tydligen stod Pirkanen för passningen till Greens andra mål. I alla fall om man ska tro Sportnytt.

Och i Timråboken börjar man nu ena sig om att det var Challes och domarens fel att de förlorade.

Kommentera

Sv: Omgång 7: Timrå - Modo 20091008
må må må
Kommentera

Sv: Omgång 7: Timrå - Modo 20091008
Icing-Ove: Niklas Anger?
Kommentera

1185119 · »