Omgång 7: Timrå - Modo 20091008
Lumber Jack: Man vann två tekningar i rad innan.
Nu är Timråiterna världsmästare igen.
Men två till oss var bra i alla fall.
Malek var inte sämsta målvakt på isen idag. Åkerlund gjorde fan inte en vettig räddning.
Varför ska modo ALLTID spela på resultatet när de återstår 10 minuter ??
Hasse borde lägga av med hockeyn genast för gud så han skänker bort puckar.
Sen slår vi bara iceingar med 3 min kvar, ist. för att försöka lägga den i mittzon bara el. spela ut pucken... jävligt orutinerat
Två poäng och jag är nöjd. Vi vinner borta mot Timrå och de är därmed fortfarande sist. Vi gör, trots en bedrövlig inledning, ett starkt jobb att hämta ikapp och upp till 4-2. Detta trots att vi har dubbelt så många utvisningar som Timrå.
Synd att vi tappar en poäng, men ändå... Jag är nöjd över 2 poäng. Vi är helt klart på rätt väg, vilket känns väldigt viktigt.
Å så är det full fart i tik-boken..
Challe och Åkerlund är inte vatten värt.
Domaren,challe,domaren,målvakten,speakern,domaren eller challe ?
Tycker att de var dåliga att få ut pucket med känsla när Timrå plockat målvakten..
Tydligen stod Pirkanen för passningen till Greens andra mål. I alla fall om man ska tro Sportnytt.
Och i Timråboken börjar man nu ena sig om att det var Challes och domarens fel att de förlorade.
Fast då det handlar om kennelklubben så är det väl snarare tvärtom.
Tyckte domaren höll bra nivå, sen om man som tiksupporter inte gillade domaren så vet jag inte riktigt hur en dommare ska dömma för att vissa av dom ska bli nöjda.?
I övrigt är man nöjd, ett extra + till alla i 3:e resp. 4:e linan som kämpade på riktigt bra. Vi har ju faktisk susse,steen och hållberg som ska in i laget oxå ;) å kanske en foppa och näslund om man får drömma lite.
Dagens mest negativa är helt klart Hasse, han är så ruggigt dålig å de e så trist att se, jag vill minnas han som den hårdskutande och oerhört kompletta back som han faktiskt varit, en bjässe i defensiven som alltid varit starkast på plan, nu är han mest vilsen å fel... synd
En klassiker från kvällen.
"Domarna är som vanligt rakt åt helvete. Inte ens på hemmaplan kan vi ha lite fördel som alla andra jävla skitlag har
RocknRolf2
Idag kl. 20:40"