NuMo: Vilken var din fråga, sa du?
Här får du ytterligare en fråga: Anser du det vara en vettig värvning och isf på vilka grunder?
NuMo: Vi ska värva spelare vi behöver, inte fylla snabbast möjligt. Jag skiter i om vi värvar den där supermålvakten i morgon eller om vi gör det i slutet av juli, bara vi gör det.
Och vad det gäller utredningen, vem bryr sig?
Är det verkligen den här typen av värvningar vi ska göra? Med all respekt för Kristian Forsberg, jag har noll koll på honom, men det känns spontant som en spelartyp som vi inte borde söka i första hand.
Om vi bortser från en målvakt, som är viktigare än allt annat, så behöver vi värva rollspelare framåt och en PP-back samt en eller två defensivt starka backar. Jag har svårt att se att Kristian Forsberg faller in i något av de facken.
Fast om någon sett honom spela och kan säga emot mig så vore jag ytterst tacksam.
spud:skall bli intressant att se vilka fler forwards som värvas. Är inte så många platser lediga om man tänker börja med lika lite folk som denna säsong. Är det 11 klara nu eller?
Poffa: Du kan väl ändå inte ge cred till Ecke för värvningen av Krizan...
Det kornet hittade väl, den blinde hönan, Bengt Hedin???
Poffa:Självklart, men det är endå hans jobb, klart han får credd för sina bra värvningar och annat bra han gör inom sin tjänst! Tyvärr är det alltför sällan han gör dessa riktigt bra värvningar! Ecke tog kontakt med frisk asker ang. mza , men som mza sade inför seriestarten i en intervjuv att det var mycket tack vare skröder han beslutade sig stanna i modo, skröder tog hand om mza när han var på besök och bjöd på middag och talade gott om modo!
denna säsong hade vi 7 värvningar varav 2 vill jag ha kvar/mza,kurvinen. Förra säsongen hade vi 3 nya varav ingen platsade vidare i laget.
Det jag försöker säga är att alldeles för många värvningar känns desperata, alldeles för många är riktigt mycket för dåliga,alldeles för många är på förhand inga bra värvningar,alldeles för många är rena chansningar och sånt kostar pengar för föreningen,pengar som vi nu ska försöka spara igen.
Ta upp fler från allsvenskan, de är villiga och billiga spelare som inte sätter ekonomin i sank om de skulle visa sig att denne inte uppfyllde förväntningarna ist. för att chansvärva från finland och forna mora för 80-100 ooo kr/mån. spelare!
Ps. snart ska jag sprätta en öl, soligt och fint i härnösand. tro om timråiterna blåst upp badbollarna än och joinar oss i det svala vattnet ;)
Berka: Det är ju det han är anställd för.
Härligt läge. Gör du bra värvningar gör du ditt jobb, inte mer. Gör du dåliga värvningar är du inte värd ett ruttet lingon. Man måste kunna berömma och se att det går upp och ner.
Förresten, Harri var väldigt inblandad i värvningarna av Kurvinen och Tuokko. Så allt är inte bara Eckes fel.
Berka: Jag har inte så mycket till övers för Ecke, men nu får du banne mig sansa dig lite. Börja med att släppa alla tramsiga påhopp.
Sett till alla norskar han scoutat så är väl ingen ett misslyckande, nä båda är snarare framgångar. Och kollar man de som kommer från norska ligan så är det Yetman och MZA, fortfarande ingen dålig värvning.
Däremot så är det stora misslyckandet istället de finska spelare och ledare vi värvat, samt den irländske Morrison.
Hade Ecke gått ut och öppet erkänt att han gjort dåliga värvningar och tagit felaktiga beslut, ja då hade jag fortfarande haft förtroende för honom. För trots allt, han har faktiskt lyckats med en del värvningar. Justin Morrison, PÅ Skröder, MZA, Kuusela, Blatny, Döme och Krizan (även om han skulle skeppats tidigare).
Värvningar som Warg, Hållberg och Hedin kan han heller knappast lastas för. För vilken skribent här inne ville INTE ha tillbaka dessa spelare? Två landslagsmän och en rutinerad back, värvningar som han hyllades för när de gjordes. Att de sedan inte presterat får spelarna själva samt tränarna ta på sig.
Nä, det enda som verkligen gör att jag vill ha bort Ecke är att han inte öppet kan erkänna de misstag som gjorts denna säsong. Att blunda för det är tyvärr för allvarligt för att få fortsätta.
spud: För att modo scoutar inte i östersund, eller knappt i allsvenskat what so ever! Blekfeta Erik holmberg leter hellre norskar eller jättedåliga kanadicker!
Att man som ansvarig för värvningar och scouting , inte koncentrerar sig mer på allsvenskan är jättkonstigt, det finns många duktiga talanager i allsvenska som behöver Es-adresser! Östersund ligger relativt nära ö-vik,betydligt närmre än brynäs, klubbvalet börde vara överhängande för modo, så frågan är ju om sälecke överhuvudtaget kände till att det finns en sådan talang i östersund eller ligger han kvar på sin feta mage och glassar på golvet i kontoret?
Och Ecke uttalar sig på offisijälla:
"- Jag har följt Kristian länge och är mycket nöjd med hans utveckling, säger han. Han har alla förutsättningar att bli en bra och viktig rollspelare i MODO."
----------------
Och jag citerar dig:
"Med all respekt för Kristian Forsberg, jag har noll koll på honom"
"så behöver vi värva rollspelare framåt och en PP-back samt en eller två defensivt starka backar. Jag har svårt att se att Kristian Forsberg faller in i något av de facken."
- Du motsäger dig i samma inlägg.
Slutligen.
"Fast om någon sett honom spela och kan säga emot mig så vore jag ytterst tacksam."
Och jag hänvisar till Erik Holmberg igen. Läs citatet överst i det här inlägget.