NuMo: Ecke ansåg också att värvningen av målis-Morrison var en helt okej värvning. Ungefär där borde du, precis som jag, blivit skeptisk till allt som karln säger.
NuMo: Det är inte felvärvningarna som är problemet, det är att han inte erkänner dem som just felvärvningar. Därför är jag skeptisk till det som görs. Tydligen är det inte tillåtet enligt dig, varför verkar bara du veta.
Och ja, i mina ögon är det viktigast att vi knyter till oss de spelare vi verkligen behöver, för att sedan fylla ut med vad som verkar vara en marginalspelare i form Kristian Forsberg.
Att jag är skeptisk till allt vad karln säger innebär inte att jag inte har egna åsikter. Till skillnad från dig måste jag inte alltid säga emot.
Nä, fortsätt du att gå i cirklar i väntan på utredningen, jag tänker gå i säng.
spud: Med tanke på den svikande trenden bland årskortsinnehavare och sponsorer så är inte den här typen av spelare det som behöver presenteras. Modo behöver öppna starkt för att sedan avsluta med utfyllnadsspelare.
Nu har jag ingen koll på den här killen. Men har svårt att tro att han blir något annat än utfyllnad. Men många av de norska skribenterna på Modo´s forum verkar tycka det är en ok värvning för 3-4 formationen. Man får väl lita på dem även om någon där snyggt staplat upp större talanger som Modo borde titta på.
I stort kan man tycka att modo behöver en helt ny andra lina för att smöra för publik och sponsorer. Men det är väl något som kanske blir alldeles för dyrt. Sen får man inte glömma tragiken i egen zon heller.
MorganaLefaey: Såg på shinzas Werner-video och hörde där ett namn som jag tror skulle kunna vara motor i en 2-3 lina.
Men det har ju Ecke med god hjälp av Bengan omöjliggjort vad jag förstått.
McFire: Stefan Öhman kommer "inte överens" med ledningen då ledningen i princip nonchalerat honom sedan han for över till Finland.
Inte ett samtal, inte ett enkelt mail, inte ens ett julkort har kommit från Ecke.
Han har tom suttit på samma cafe/restaurant som Ecke men inte fått nåt mer än ett Hejsan från vår sportchef. Och Bengt H var inte bättre.
Det är så man vårdar ett kontaktnät pojkar och flickor?
knaskamilla: Fick hem årskortsinfo ifrån MoDo idag.
Vi verkar slippa prishöjningar för första gången på länge. För visst var det 4600/6100kr för serie/vipkort denna säsong med?
Kan berätta att det förut det sedvanliga replice-erbjudandet även ingår en träningsmatch (SAIK Hockeyfestivalen) i priset.
Och så detta då som ännu inte finns på hemsidan:
----------
MODO Hockeys styrelse har tillsatt en extern utredning för att utvärdera den sportsliga verksamheten. Utredningens första förslag till MODO Hockeys styrelse är att bilda ett sportutskott. Styrelsen har behandlat frågan och beslutat inrätta ett permanent sportutskott.
MODO Hockey vill med bildandet av detta utskott lyfta den sportsliga delen inom föreningen och det är viktigt att den hockeykultur MODO Hockey står för bevaras och förädlas.
- Personerna i utskottet skall ha en god kännedom om ishockey på elitnivå och vara ett stöd till sportchefen i MODO Hockey för att ge bästa möjliga underlag för beslut både på kort- och långsikt i bygget av Elitlaget, säger MODO Hockeys ordförande Anders Källström.
- Spelarmarknaden i världen har utvecklats extremt fort de senaste åren och kunskaper om spelare styrs till stor del från agentmarknaden. Då är det viktigt att vi inom föreningen bygger egna långsiktiga underlag och med fler inblandade i den interna rådgivningen kommer träffsäkerheten att öka, säger Källström.
- Det är en helt ny företeelse i MODO Hockeys historia att med sådan här expertis kunna ge Sportchefen både stöd och råd i sitt dagliga arbete. Vi ser utskottet som en långsiktig del av MODO Hockeys fortsatta sportsliga utveckling, avslutar Källström.
Det första utskottet som tillsatts har tillsammans spelat 1 448 matcher och gjort 430 mål i MODO Hockey. Det handlar om följande personer:
Magnus Wernblom med 16 säsonger i MODO Hockey.
Ulf Ödmark med 11 säsonger i MODO Hockey
Per Nilsson med 10 säsonger i MODO Hockey
Och Ecke uttalar sig på offisijälla:
"- Jag har följt Kristian länge och är mycket nöjd med hans utveckling, säger han. Han har alla förutsättningar att bli en bra och viktig rollspelare i MODO."
----------------
Och jag citerar dig:
"Med all respekt för Kristian Forsberg, jag har noll koll på honom"
"så behöver vi värva rollspelare framåt och en PP-back samt en eller två defensivt starka backar. Jag har svårt att se att Kristian Forsberg faller in i något av de facken."
- Du motsäger dig i samma inlägg.
Slutligen.
"Fast om någon sett honom spela och kan säga emot mig så vore jag ytterst tacksam."
Och jag hänvisar till Erik Holmberg igen. Läs citatet överst i det här inlägget.