1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 532390 inlägg · 4126 ämnen

RE-building the future 09/10

Sv: RE-building the future 09/10
Poffa: Är det inte Ecke, så säg.

Och Ecke uttalar sig på offisijälla:

"- Jag har följt Kristian länge och är mycket nöjd med hans utveckling, säger han. Han har alla förutsättningar att bli en bra och viktig rollspelare i MODO."

----------------
Och jag citerar dig:

"Med all respekt för Kristian Forsberg, jag har noll koll på honom"

"så behöver vi värva rollspelare framåt och en PP-back samt en eller två defensivt starka backar. Jag har svårt att se att Kristian Forsberg faller in i något av de facken."

- Du motsäger dig i samma inlägg.

Slutligen.

"Fast om någon sett honom spela och kan säga emot mig så vore jag ytterst tacksam."

Och jag hänvisar till Erik Holmberg igen. Läs citatet överst i det här inlägget.

NuMo: Ecke ansåg också att värvningen av målis-Morrison var en helt okej värvning. Ungefär där borde du, precis som jag, blivit skeptisk till allt som karln säger.

Poffa: En felvärvning som nybörjare i gemet. Nja, man får väl hoppas att han utvecklas.

Men du och jag är ju tillbaks där vi började. Eftersom du förutsätter att Ecke gör felvärvningar så kommer du ju inte att ha förtroende för några värvningar som inte har epitetet "supervärvning"

Min initiala fråga var ju: "Ska vi alltså inte värva någon förrän vi värvat de spelare du efterlyser?"

Själv har du nu knytit ihop dig till ett moment 22.

Du säger: "Om han "stjäl" pengar i spelarbudgeten vilket gör att vi inte kommer få de spelartyper vi behöver, så säger jag "Nej, vi behöver honom inte."

Jag är säker på att det är så man resonerar. Ecke är riktigt nöjd över nyförvärvet, vilket innebär att han tycker det är värt pengarna.

Men eftersom du är skeptiskt till allt vad karln säger så spelar det ju ingen roll vilka Modo värvar så länge Ecke, eller kanske t.o.m. nuvarande ledning är kvar.

NuMo: Det är inte felvärvningarna som är problemet, det är att han inte erkänner dem som just felvärvningar. Därför är jag skeptisk till det som görs. Tydligen är det inte tillåtet enligt dig, varför verkar bara du veta.

Och ja, i mina ögon är det viktigast att vi knyter till oss de spelare vi verkligen behöver, för att sedan fylla ut med vad som verkar vara en marginalspelare i form Kristian Forsberg.

Att jag är skeptisk till allt vad karln säger innebär inte att jag inte har egna åsikter. Till skillnad från dig måste jag inte alltid säga emot.

Nä, fortsätt du att gå i cirklar i väntan på utredningen, jag tänker gå i säng.

Poffa: Jag har inte ens antytt att man inte får ha egna åsikter.

Men det går inte att få klarhet i vad du egentligen tycker eftersom du först säger en sak och sen säger något som går stick i stäv med vad du nyss sa.

Det enda jag själv tyckt i frågan Forsberg är att jag inte vet och att jag tvingas ha förtröstan i klubbens omdöme. Det om något är väl ett bevis på att jag inte väntar på någon utredning.

Här är någon som är ledig nästa år ser det ut som. (länktipset) Vet hur man gör poäng iaf :)

Bryan Muir är ledig också, härligt.

NuMo ojdå, här luktar det riven katt.

Den där Forsberg som vi värvade, jag gillar den värvningen. Men jag ogillar presentationen av den. "Ny norsk jättetalang" När de använder Ny då refererar de till Zucca, och att sätta den pressen på KF är riktigt orättvist, men detta är ju en följd av att Eckes förtroendekapital är =0 och han lånar lite av Zucca.
eliteprospects.com/player.php?player=11958 Det där är en norsk jättetalang.

KF är nog en spelare som knappast ska ha som krav att leverera direkt utan snarare ska få tid att komma in i ES. Hoppas Ecke förstått det denna gång.

NuMo: Man kan inte kicka allt och alla på en gång, men att behålla en inkompetemt ledning med argumentet att det inte finns några alternativ känns väldigt uppgivet. Samma filosofi i MoDo Hockey och Nordkorea? Varför ändra på ett förlorande koncept?

Värvningen av Forsberg behöver inte vara helt tokig. Kan han tackla, åka mycket skridskor, spela 0-0 och plocka bort motståndarnas bästa spelare så räcker det gott och väl för mig. Underpresterande killar i tredje och fjärdekedjan samt spelare som inte höll eliteserieklass i dessa formationer var en av anledningarna till årets misslyckande.

Jag gillar när vi värvar tidigt och tar de spelare vi verkligen vill ha. Mycket hellre det än värvningar i augusti och överblivet krafs från kontinenten under säsongen.

spud: Jaha då har de ändrat på rubriken ang denna värvning. Men denna gång lånar de från foppa. "Norsk Forsberg klar för.."

spud: Med tanke på den svikande trenden bland årskortsinnehavare och sponsorer så är inte den här typen av spelare det som behöver presenteras. Modo behöver öppna starkt för att sedan avsluta med utfyllnadsspelare.

Nu har jag ingen koll på den här killen. Men har svårt att tro att han blir något annat än utfyllnad. Men många av de norska skribenterna på Modo´s forum verkar tycka det är en ok värvning för 3-4 formationen. Man får väl lita på dem även om någon där snyggt staplat upp större talanger som Modo borde titta på.

I stort kan man tycka att modo behöver en helt ny andra lina för att smöra för publik och sponsorer. Men det är väl något som kanske blir alldeles för dyrt. Sen får man inte glömma tragiken i egen zon heller.

MorganaLefaey: Såg på shinzas Werner-video och hörde där ett namn som jag tror skulle kunna vara motor i en 2-3 lina.

Men det har ju Ecke med god hjälp av Bengan omöjliggjort vad jag förstått.

[url=www.eliteprospects.com/player.php?player=239]http://www.eliteprospects.com/player.php?player=239[/url]

Salle sa: MorganaLefaey: Såg på shinzas Werner-video och hörde där ett namn som jag tror skulle kunna vara motor i en 2-3 lina.

Men det har ju Ecke med god hjälp av Bengan omöjliggjort vad jag förstått.

Vad menar du, Stefan Öhman kommer inte överens med ledningen i Modo? Eller har inte gjort tidigare? Utveckla gärna.

McFire: Stefan Öhman kommer "inte överens" med ledningen då ledningen i princip nonchalerat honom sedan han for över till Finland.

Inte ett samtal, inte ett enkelt mail, inte ens ett julkort har kommit från Ecke.

Han har tom suttit på samma cafe/restaurant som Ecke men inte fått nåt mer än ett Hejsan från vår sportchef. Och Bengt H var inte bättre.

Det är så man vårdar ett kontaktnät pojkar och flickor?

Salle: Intressant, hm, har de då ansett att Stefan Öhman inte har ett MoDo-hjärta och därför inte behövt bemöda sig om att hålla kontakt med honom? För så jäkla svårt är det inte att stypa på Stefan, han var ju i Övik väldigt ofta under den gångna säsongen.

spud: Låter ju intressant med en stenhård tränare som inte borde vara rädd att bänka profiler, fast med spelare med klausuler i kontraktet som säger att de inte behöver köra försäsongsträning med övriga laget så blir det väl samma visa som förra säsongen.

Allehanda verkar ha tyckt att det var inte så viktigt att publicera själva intervjun med Svartvadet, utan bara själva ingressen.

"För första gången sedan Leif Boorks debutsäsong som tränare missade Modo Hockey slutspelet.
– Säsongen har varit en mentalt grym plåga och det har naturligtvis varit fruktansvärt jobbigt, säger lagkaptenen Per Svartvadet.
Vad har då gått snett?
I en öppenhjärtig intervju ger Svartvadet sin syn på saken. Den kloke och vältalige centern brukar inte vara den som pratar i klyschor, som många hockeyspelare gör. Han försöker här ge sin bild på den nattsvarta säsongen."

Paddan: Ja jag vet inte vad stenhård tränare betyder, men oftast tycker jag det verkar beyda korkad. Att de spelar sina 2 första femmor 25min/match var, sen får resten dela på 10, då har han ett lagomt mört lag till slutspelet. Men visst, står han för en modern hockey/modernt ledarskap men inte tillåter nåt jävla tjaffs då är det ju bra, men risken är att hårda tränare bara betyder gammeldags.

spud: Jag gillar AB´s fråga också, Är Larry Huras rätt man att träna Modo?
Ja Nej. Jag har ingen aning om vem han är, och hur ska jag då kunna svara på frågan. Och jag tror inte så jävla många andra har stor koll på honom heller.

spud: Stenhård tränare kan väl också betyda att han har "abs of steel" förmodar jag...

Paddan:

Jag hittade en intervju på din länk...

Vad har Conny med nedanstående kommentarer att göra?

Jaja, var ju en TIK som hamnade i fel spår, typiskt...

knaskamilla: Fick hem årskortsinfo ifrån MoDo idag.

Vi verkar slippa prishöjningar för första gången på länge. För visst var det 4600/6100kr för serie/vipkort denna säsong med?

Kan berätta att det förut det sedvanliga replice-erbjudandet även ingår en träningsmatch (SAIK Hockeyfestivalen) i priset.

Salle: Ja dom törs väl inte annat.

Salle: Något annat nytt var att man vill att de som avsäger sig årskortet ska meddela det. Vi får se vilken ruta man kryssar i.

Salle: Får man en replika om man tecknar årskort?

shinzawai:

Jag gissar att man får rabatt om man köper en. Så var det senast.

shinzawai: Nä man får ett erbjudande att köpa en för 350:- (ord595).

Salle: Weak.

shinzawai: På tal om replica. Kommer nästa säsongs matchställ att presenteras imorgon?

knaskamilla: Om jag inte minns fel så hade DIF, ungefär samtidigt som de ordnade "ståplats" i Globen en drive där medlemmar i Djurgården kunde köpa ett säsongskort på ståplats för 900 kronor, då ingick även en replica plus alla slutspelsmatcher.

Och så detta då som ännu inte finns på hemsidan:

----------

MODO Hockeys styrelse har tillsatt en extern utredning för att utvärdera den sportsliga verksamheten. Utredningens första förslag till MODO Hockeys styrelse är att bilda ett sportutskott. Styrelsen har behandlat frågan och beslutat inrätta ett permanent sportutskott.

MODO Hockey vill med bildandet av detta utskott lyfta den sportsliga delen inom föreningen och det är viktigt att den hockeykultur MODO Hockey står för bevaras och förädlas.

- Personerna i utskottet skall ha en god kännedom om ishockey på elitnivå och vara  ett stöd till sportchefen i MODO Hockey för att ge bästa möjliga underlag för beslut både på kort- och långsikt i bygget av Elitlaget, säger MODO Hockeys ordförande Anders Källström.

- Spelarmarknaden i världen har utvecklats extremt fort de senaste åren och kunskaper om spelare styrs till stor del från agentmarknaden. Då är det viktigt att vi inom föreningen bygger egna långsiktiga underlag och med fler inblandade i den interna rådgivningen kommer träffsäkerheten att öka, säger Källström.

- Det är en helt ny företeelse i MODO Hockeys historia att med sådan här expertis kunna ge Sportchefen både stöd och råd i sitt dagliga arbete. Vi ser utskottet som en långsiktig del av MODO Hockeys fortsatta sportsliga utveckling, avslutar Källström.

Det första utskottet som tillsatts har tillsammans spelat 1 448 matcher och gjort 430 mål i MODO Hockey. Det handlar om följande personer:
Magnus Wernblom med 16 säsonger i MODO Hockey.
Ulf Ödmark med 11 säsonger i MODO Hockey
Per Nilsson med 10 säsonger i MODO Hockey

Poffa: Och Palm har fått sitt straff. Skönt att se sådana här brott som faktiskt klaras upp.

Poffa: Då är min stilla undran, är utskottet ett första steg mot att använda sig av talangscouter.

Paddan: Utskott & quinta - är väl det allra sämsta? Borde vi inte ha Prima kvalitet i styrelsen, laget o föreningen?

zigge: Precis, riktigt OS-kvalitè ska det vara!

shinzawai: Om man läser vad MP gjort tycker jag han får ett ganska hårt straff.

spud: Man kanske skulle ha sharia lagar istället med offentligt spöstraff?
Det är hårt straff. Inga fjollböter där inte!

Hahl Bundy: Den sociala påverkan detta gett MP är nog rätt liknande offentligt spöstraff, minus ärren på ryggen.

spud: Stackarn...

spud: Som man bäddar får man ligga!

spud:

Ja, jag förstår att du tycker att det är ett jävligt hårt straff.

Men å andra sidan den civiliserade "Tänka efter före" mentaliteten har väl aldrig varit din grej.

Simmalugnt: Att läsa är ju inte riktigt din styrka heller, har aldrig hävdat att han fått ett för hårt straff, ännu mindre ett jävligt hårt straff.

spud: Några ynkliga dagsböter är nog inte det som tynger Martin mest. Att på grund av missriktad lojalitet gentemot ett par slynglar ha bränt hela sitt förtroendekapital och sin identitet svider ack så mycket mer.

Men han får väl göra en fet pudel och skylla på flaskan, sitt ursprung och ungdomligt oförstånd, pressa ut en tår och bli förlåten.

Lumber Jack:

Hehe. Är det inte ett tag sen han kom undan med att skylla på ungdomligt oförstånd när han gjorde dumheter?

Lumber Jack:

Jag skulle vilja ha igenom någon form av gottgörelse för "Pelle-penna", en slags samhällstjänst fast till MODO. De kan få jobba ideellt som parkeringsvakt under ett antal matcher eller stå i kiosken på Kempis under samtliga cuper, på frivillig basis förståss.

Jag skulle vilja att de fick bära skulden och visa upp sig på ståplats och som du säger pressa ut en tår. Därefter skulle jag vara beredd att förlåta. Att dissa dem för alltid vinner ingen på.

Därefter skulle de kunna jobba mot huliganism eller liknande. Vips så har vi vänt "Pelle-penna" till "Sudda-gumma"

hellge: Absolut, slynglarna bör erbjudas en väg tillbaka in i supportrandet igen. Att stänga dem ute som hämnd och straff känns bara medeltid. Bot och bättring genom samhällstjänst hos Sveriges viktigaste hockeylag är rätt väg. Arenabolaget borde genom åklagaren ha föreslagit det du föreslår. Vi får hoppas att MoDo tänker till och räcker ut en hand.

Lumber Jack:

Är inte problemet att vissa av slynglarna är upptagna med att bo i ett grannland i väster och andra med att spela fjollboll på det som kallas elitnivå?

bisterfinnen: Ingen aning. Förutom Martin vet jag inte vilka dom är.

hellge: "Vips så har vi vänt "Pelle-penna" till "Sudda-gumma"
MYCKET bra förslag!! Hoppas det tas fram till Styrelsen! Nån , Hasse A ?

« · 1146228 · »