Tråden, pojkar. Tråden!
Kommentarsinläggen på Hockeysverige.se påstår att Haydar skrivit på för MODO men att det inte är officiellt. Jag tror det då jag ser det som en nyhet på åfficijella. Men jag hoppas...
shinzawai: Det snackas i alla fall om att MODO gett ett högre bud än FBK. Men om det medför att MODO automatiskt är mer intressant har jag ingen aning om. Sen så vet jag inte vad alpklubbarna har bjudit i förhållande till MODO.
hellge: Jag kan inte annat än hålla med. Man behöver visa sponsorer och publik att man vill vara i toppen och då kan man nalla lite på eget kapital. Så länge man inte gick så otroligt mycket minus förra säsongen plus alla kickade så man inte har något kvar. Men så illa skall det inte behöva vara.
Såg att Brynäs vände ett negativt kapital till ett positivt senast och att det var en skillnad på en hel del mille. Men då gick de till slutspel med en trupp som såg ut att den skulle vara avhängd vid omgång 7 också.
Paddan: Jag tror ingenting. Men visst är det troligt att han väljer en klubb med mer pengar. Men då spelaren i fråga haft en tung period i sitt liv så vet man inte riktigt vad som räknas som bra för familjen och vem vet hur stor roll Steen och gamla modoiter kan ha i locktonerna.
Men om jag inte förstår det hela helt fel så har väl FBK några som redan spelat tillsammans med killen samt att de bör ha lite mer kosing på banken.
Vore på papperet ett otroligt bra nyförvärv och man börjar fundera på vad som finns som backup om han inte skulle dyka upp.
Icing-Ove: Synd att man inte får va med om detta i så fall. Om vi måste vänta till den 1a juli innan vi får ihop något som liknar en andra formation så kommer jag nog gått bort i nervositet.
Men skulle Haydar och Krog skriva på så känns det som vi på papperet har en verkligt bra 2a lina på G.
Icing-Ove: Verkar som om freddan vill ha svarten och salle i en andraformation även nästa säsong.
"- Vi ska ha in tre spelare till. En riktigt bra målskytt är prioriterad. Vi ska också ha in en hårt arbetande forward av större modell som kan stå för fysiskt spel. På backsidan ska vi ha in en back som är riktigt bra med pucken och kan bidra i powerplay, och är han rightare gör det ingenting"
Om man då skeppar Tuokko så får man 12 forwards där typ hela den 4e formationen känns som frågetecken. Har svårt att se att man kan klara sig med dessa 12 speciellt när det låter som om en ska vara en buffel och inte utpräglad poängmakare.
Däremot så låter det ganska trevligt att vår nye tränare vill ha snabbare och mer fartfyllt spel.
Det verkar som att de flesta lags supportrar säger ungefär samma saker. Det här fanns att läsa på FBK:s forum:
"När fan skall kocken presentera ett nyfövärv igentligen?? ja vad det gäller haydar så skulle det inte förvåna mig om han skrivit på för modo för fbk kan inte knyta till sig stjärnor."