Visst är det lite (o)lustigt att Freddan inte öht pratat med Stefan Öhman?
Han borde ju lyft på luren så fort Espoos besked spreds över vlärden.
[url=allehanda.se/sport/ishockey/1.1116083]ÖA-Intervju med Stefan Öhman[/url]
[url=allehanda.se/sport/ishockey/1.1115626]ÖA-Intervju med Wargh som vill österut[/url]
Paddan har varit/är på KickOff:en och har SMS-rapporterat följande till mig.
2000 sålda årskort hitills, ståplats oräknat. 2600 inkl ståplats var siffran för hela förra säsongen. Två vakanta VIP nu, 75% av dom (alla) skulle omförhandlats inför kommande säsong.
Alexander är tveksam hur "pappa" kommer att kunna hantera presskonferenser odyl då han blir nervös när han skall prata inför fler personer än tre. Men plocka talanger är han riktigt bra på. Och han tror att Thomas passar bättre som tränare än talangscout.
Försäsongsträningen är uppdelad i 7 perioder med succesiv upptrappning från ren grundträning till hockeyspecifik powerträning.
Målet är att MoDo kommande säsong ska ha minst skadefrånvaro i ES. All träning förlagd på fm med extra pass på em för de som behöver.
Horava beskrivs som fantastiskt seriös med hårda krav. Espeland var en av dom som kom för sent och fick stå med mössan i hand. Nu vågar han inte kommit sent nåt mer.
En bra PP-back och en el två toppfrwards vill Milo se i MoDo men han tror det dröjer till slutet av juli innan alla värvningar är klart.
Paddan: Vore väl otroligt knepigt om det inte handlade om miljoner i förlust då man hade mindre publik, missat slutspel, ivägskeppade spelare samt galna sista minuten värvningar. Ja plus då att man sagt upp personer till höger och vänster samt köpt ut spelare från kontrakt även efter säsongen tagit slut.
Men någonstans måste man börja och det kanske var mer viktigt att få bort dessa underpresterande spelare/ledare för att senare kunna göra så att klubben går bra igen. Frågan är om de bara är tillräckligt vakna för att förstå att man får mer sponsorer, årskortsköpare om man kan presentera ett vettigt lag så tidigt som möjligt.
Förstå mig rätt. Jag vill inte att man gör som förra säsongen och ta första bästa lediga för att vara klar så tidigt som möjligt. Men när man läser att det troligast inte blir klart med hur laget ser ut förrän i Augusti så finns möjligheten att en hel del sponsorer tappat tron på att det ska bli något roligt att sponsra.
Det verkar som att de flesta lags supportrar säger ungefär samma saker. Det här fanns att läsa på FBK:s forum:
"När fan skall kocken presentera ett nyfövärv igentligen?? ja vad det gäller haydar så skulle det inte förvåna mig om han skrivit på för modo för fbk kan inte knyta till sig stjärnor."