1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 546036 inlägg · 4162 ämnen

RE-building the future 09/10

Sv: RE-building the future 09/10

spud: Fast tränartypen känns som helt rätt. En tränare som inte vill ha Svarten, Salle, Hasse J och övriga rutinerade som kompisar på facebook utan har modet att bänka den spelare som är värdelös, oavsett vad de heter.

Strömberg är rätt typ men fel person, känns det som.

Poffa: Visst, bänka på bara. Sätt dom åt sidan om dom inte presterar. Men inte fan vann Södertälje något SM-guld på det sättet inte, nej nej, dom spelar i kvalserien just nu.

Poffa: Jag är så trött på defensiva tränare, jag vill ha en som har visioner om ett spel över hela banan.

Om inte spelarna klarar av att prestera utan en tränare som hotar dem med stryk då kanske det är nya spelare vi behöver.

spud:

Jim Brithén ?

bisterfinnen: Ja varför inte.. Nej men det finns väl tränare som klarar av att ha ett anfallspel i sin vision utan att det blir Blixthockey.

spud: Vi har tinnitus i hjärtat,
på grund av imorse.
Vi hör signaler vi inte förstår,
som väcker känslor vi inte förmår.

Paddan: Vet inte om det här tagits upp redan. Men början på besparingen medför att 1 får gå och 3 får gå ner i tid på Modo´s restaurang.

http://allehanda.se/start/ornskoldsvik/1.914225

Detta skall tydligen göra att man tjänar ca 800.000 kronor.
Hur mycket jobbar de på restaurangen egentligen? Är det något förutom lunch och matchdagar?

MorganaLefaey: Nån måste väl diska tallriken och köpa palsternackor.

Frisco: Jo det kanske inte är enbart matlagning de håller på med. Men tycker det låter som ganska mycket när de haft 4 på heltid som de kan förändra arbetsförhållandet för.

Tar väl en del tid att göra menyer och inköp, men 4 på heltid plus ett antal tid om man får chansa låter som väldigt mycket personal för att driva en restaurang som har lunch plus middagar 1-2 ggr per vecka.

Men vill tillägga att jag har noll insyn i hur en restaurang fungerar så det kanske behövs en otroligt massa fler kockar än man tror.

MorganaLefaey: Du har ju glömt att Hasse Jonsson äter lunch där varje dag...

Enbart det kräver väl en extra gubbe/gumma i köket... :-)

Poffa: Äh, nu blev jag ju sugen på att kika på hockey igen...

www.youtube.com/watch?v=dgTCYpZp71k

Paddan: Sickna killar. Inga dussinmål, direkt. Snygga passningar, härliga dragningar, bra skott och en jävla portion glädje. Som Olle skulle sagt, Kärlek!

FÅR man önska nåt? Efter bla kvällens match: Chris Heino Lindberg!
Överglänste ju många, Gnaget kan tacka honom för segern ikväll.
Frexten, vaffö är inte stats uppdaterad?

Rykten säger att Hento är på glid från Linköping och att MODO är tänkbar ny adress.

Poffa:

Vill inte ha...
Ge oss en bra målvakt istället...

Poffa:

Hento känns inte idealisk, han är väl rätt likvärdig som Backlund, något ojämn.

Jag skulle vilja ha Henrik Karlsson i SSK. Han är jag grymt impad av. Hans storlek och hans spelstil påminner om de allra bästa. Bara en sån sak att han har konkurerat ut Bjurling tyder på klass. Dessutom har han knappast sett sin topp ännu.

Enligt Elite prospect går han kontrakt ut 09. April brukar vara brytning för kontraktsår. Jag säger hugg och langa upp lagomt med kosing.

www.sodertaljesk.se/0708truppen.asp?visa=alaget&PID=225

hellge: Tjaa, varför inte? Han är väl tom lite lik Henke Lundqvist? Iaf på den där bilden. Hugg NU, så man kan sova lugnt!!
Varit i France o provat på, duger det åt Ecke? Elr måste det vara Österrike-anknutet?

Kamil Sundström, ny spelare i MODO Hockey. Powerforward-typ med bra statistik från AHL.

Det drömde jag inatt... hoppas jag inte lurade nån :-)

Nikki: Sådana där inlägg måste inledas med "Jag drömde..".

shinzawai:

Det tar ju bort det roliga... :-)

Nikki: Do you feel lucky, punk? ;)

hellge: Jag tar hellre Backe än Hento, annars håller jag med Henke Karlsson tror jag på storlek och utvecklingsbar kan Brynäs och tik ha unga målisar så kan vi.

Avd. ytterst obekräftade rykten. En fågel viskade om att Huras har valt Bern. Paddan, ut och vädra skoltyskan.

Lumber Jack: Står ingenting på Berns hemsida.

Paddan:

Du får hålla koll under kvällen,men jag är tveksam till att dem uppmärksammar det där...

Bissett19: Äh vadå då?

Oj, Faithless... det var länge sedan jag lyssnade på den gruppen.

Paddan: Genau nichts am der web auf Bern.

shinzawai: Imorgon är jag beredd på artiklar typ "MoDo har idag skrivit femårskontrakt med den Luxemburgiske landslagsmålvakten Phillippe Lepage. Ecke Holmberg är nöjd med värvningen. -Jag fick möjlighet att se honom på Flanellografen förra veckan, och jag var jättenöjd med vad jag såg. Han verkade följsam och väldigt flexibel. Dessutom har vi planer på att ta hit tre unga mongoliska framtidsnamn på try-out."

Paddan: Samtidigt som man värvar en tränare som hittils aldrig gett ett oprövat kort chansen.

spud: Blir en finsk tränare igen.

renen: Då kanske vi kan behålla snellman.

spud: Nja, det är inget skämt.

renen: Hurra Rindell?

På tal om odugliga tränare, man får ju bara kalla kårar när man läser denna mans uttalanden.

"– Förutom det här företaget har jag en del fastighetsbolag..."Jag??? Inte VI som kanske hade varit mer passande.

Hur många företag har Kent Forsberg startat som inte startats på grund av sin sons framgång på det ena eller andra sättet?

Är det på grund av avund man(jag) blir så irriterad på han? Att en talanglös surgubbe leker hotshot enbart tack vare sin sons hårda arbete.

spud:

Kent är på vår sida när det gäller att få bort inkompetent folk.

Men visst, det är vanligare att man får guldskeden av sina föräldrar, när det gäller Kent fick han guldskeden av sin son. Någon slags omvänd adel.

hellge: Tror inte någon vill ha kvar inkompetent folk, men frågan är väl vem som är inkompetent och vilka som anser det. Skulle älska att få utvärderingsgruppens omdömen om våra chefer inom föreningen.

Det är inte guldskeden i hans mun jag stör mig på, det är hans attityd till människor som han möter. Dryg som fan. vem fan är han att skämma ut folk, vara överlägsen och bara utstråla nyrik. Sen unnar jag verkligen honom att ha det bra finansiellt sett, det gör jag med de flesta människor så länge man fortsätter att bete sig som människa.

Wayne Gresky: Jäklar i min låda. Kineserna tar över världen. Dags att köpa aktier.

Wayne Gresky: I förhållande till Morrison tror jag denna kille skulle vara ett lyft. Men det är tur det är början av april så man slipper irritera sig.

spud: Lugn du irritationen kommer för nu vaknar Ecke och börjar värva från Kina.

Haha men April April för guds skull.

McFire: Vadå, startar ligan redan i april?

Lumber Jack: Han kanske menade denna donna?

Lumber Jack: Härligt med lite kinesisk slagstyrka i laget. Stämmer det att målvakten kommer med gratis Huawei mobiler till hela laget och att de nya spelarbilarna blir Geely FC

Paddan: Han var väl målvakt? Rena muren om jag lyckas översätta rätt.

Salle: Kan bli både ris och ros.

Frisco: Äh, det känns som att vi blivit shanghaiade.

Frisco: Jahapp, verkar inte bli några Abbottar heller. Men Ecke sitter väl och klappar sig om magen och ler förnöjt när han presenterar vårt nya rekorddyra förvärv Stig-Bert Rakelström, 69-årig powerforward från Stugun.

Paddan: Han har ju fixat en folkkär lindfors, (på artist kontrkt?) det är väll den efter längtade backen.........

« · 1147918 · »