1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 545945 inlägg · 4162 ämnen

RE-building the future 09/10

Sv: RE-building the future 09/10
renen: På tal om Ecke så hade det ju varit intressant att veta hur ofta han samtalar med medlemmarna i sportutskottet. Om det är kontinuerligt, eller om de ska ha avstämningar var fjortonde dag eller... "äh, vi har varandras mobilnummer och är det något vi vill så kan vi ringa".

Paddan:

Ecke: "Öh jag läste något i en intervju att Ödda tyckte att vi skulle värva en back så jag gjorde det."

Wayne Gresky: AVGÅÅÅÅÅÅÅ.... NÅN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

Paddan: Faktiskt.

Daniel Sondell klar för MODO. Han har skrivit kontrakt på två år.

Och där blev det officiellt.

Poffa: Vad tycker ni om värvningen av Sondell? Kanon eller kalkon?

Portello:

Fint som snus. Bättre chans än såhär att släppa Hedin-bomben lär väl Ecke inte få innan han får nypa tag i silkessnöret?

Portello: Det beror på vilken roll han skall ha. Skall han vara en stabil femte-sjätte back så är det helt okej. Har man tänkt ha honom som den PP-back vi saknar så siktar man för lågt.

Sondell är ung och utvecklingsbar, samt har bra fart på rören.

Poffa: Annat än den där överåriga LHC-värvningen Norrena...

Poffa: Ett annat litet plus är att han inte är pygmé, vilket vanligtvis de unga backar man plockar upp brukar vara (undantaget, ni vet vem). Men som sagt, en utvecklingsbar komplementback och inget som ger en känsla av att man vill frihjula runt kvartet med pukor, fanor och trumpeter.

Lumber Jack: Då man efter att man smyglyssnat lite fått för sig att modo tänker använda sig av 7 backar plus en juniorback så blir jag lite förvånad på klassen på första förvärvet på backsidan.

Visst kan han vara bra och ha potential att bli riktigt bra, men just nu känns det som att vi behöver en 2a och 3e back istället. Men tänker man värva två till så är det här ett suveränt förvärv.  

Man kommer dock inte ifrån att man efter att ha värvat två spelare fortfarande har väldigt långt kvar innan man charmt folk att köpa nya årskort mm.

MorganaLefaey:

I vilken ordning nyförvärven kommer spelar ingen roll enligt mig. Jag antar att man inte har råd att låta bli att skriva kontrakt med spelare som de kommer, bara för att man inte funnit kanonvärvet ännu. Tiskenär uppenbar att man i sådana fall gapar över för mycket och tappar hela..... osv. (Stycket.) Haha, vilken rationallisering av onödiga ord.)

NuMo: I vilken ordning spelar ingen större roll mer än att kanske lugna pöbeln lite grann.
Det värvas klasspelare efter VM och ända in i Juni-Juli.

Renen: "Tiskenär" Några minuters chans att reparera stavfel borde det finnas ibland.

Nu har en ny supporterförening bildats/ombildats får jag höra via omvägar över hufudstaden. MoDo Lumberjacks är namnvalet. Mer info lär läcka ut vad det lider.

Lumber Jack: Nä, har dom tagit ett sånt därna töntigt extranamn? Och det är inget illa om dig. 

Salle: Ska du ha pisk, lappj*vel? ;-)

Lumber Jack: Är det snart dags att boka plats på dressinen för resa till Stockholm då?

Lumber Jack: Nä det gör nog ont att höra dina nyheter. ;-)

Lumber Jack:

Ugh, vilket hemskt hemskt namn. Även fast du är helt reko... :-)

Nikki: Vi får tydligen skylla allt på Frisco.

Från Åfissijällas forum:

"Tjosvejs.
Vi är 19st som kommer jobba vidare med supporterföreningen. (Vi hoppas även på fler)
Varför detta namnbyte, är för att vi ska symbolisera en nystart, vilket folket snart kommer märka.

Snart kommer massor av information släppas, håll utkik. Jag lovar er att förändringar kommer att ske!

Vill passa på att säga Grattis till Frisco som har vunnit en tröja och ett års medlemskap i föreningen.
Kan du maila mig på [email protected] ?

Mvh Henrik Törnkvist "

Lumber Jack: En av förändringarna är att de kommer byta plats med bortaklacken.

Och så säger jag bara jävla Frisco.

Lumber Jack:

Haha!
Go Frisco!

:)

Poffa: Aha, man klämmer in sig i bortaklacksfållan och så får bortaklacken överta det större utrymmet. Intressant..

Det blir mer flanell i klacken också, då? Kanske en gigantisk flanellograf där man skapar mosaiktifon. Wow!

Paddan: Ska vi gissa att Frisco sett till att "stubben" gör comeback till hösten? Thanks a lot...

Paddan: Jag tror man kommer bygga om ståplats, hörre.

Wayne Gresky: Äh, det kommer bli en vedklyv istället.

Själv förordade jag Cykloperna som arbetsnamn på den nya klacken.

Paddan: Snorklarna passar likväl in.

NuMo: Så att Selander inte ska bli språkligt förvirrad så kallas den nya supporterklubben för Die Holzfällers på tyska.

NuMo: Va? Bröderna Torkelssons enda koppling till hockeyn är väl att Uffe gick i samma klass som Ove Molin?

Lumber Jack: Vore det inte en idé att värva Sundh och göra om honom till en loj forward som backar hem och står vid röd med sitt feta arsle och tittar när folk rundar honom?
Bara för att reta upp våra systrar och visa att vi kan.

spud: Äh, han är för dyr för oss. Inte kan du tro att Hedman, Warg, Ulmer, Yetman, Morrison, Hrabal, Westin, Wernblom, Westin, Hedin, Snellman och Torkki kan ha frigjort så mycket pengar så vi har råd med en spelare av den rangen.

MorganaLefaey: Westin måste ha tjänat bra med pengar, förmodligen dubbelt så mycket som de andra.

Poffa: Jag får inte avslöja mina källor, men du har alldeles rätt. Det var ett långsökt försök till att få folk att förstå att just så var fallet. Men du plockade det på en gång.

Poffa: MODO-Lumber Jacks???

Bindestreck? Särskrivning.

VA!?!?

Salle: Tänk vad Olle måste vara stolt över sin far...

Lumber Jack

Precis så ska det se ut, mycket estetiskt tilltalande.

Salle:

Tillägg: Jag ska fantamig ha royalties.

MODO-Lumber Jack: Men vad f-n gör bindestrecket där. Och det är ihopskrivet i rubriken.

Salle: Fast nu har dom ändrat...

"MODO Hockeys supporterklubb har ändrat namn till Lumberjacks."

spud: Christian Söderström har ni dock lagt ett bud på.

Lumber Jack: Äh, ta lite färgat vatten. Men inga krokodiltårar, för då kan det bli ännu blaskigare.

Lumber Jack:

"Jag ska fantamig ha royalties"

Haha, man ser riktigt reportrarna framför sig med mickarna upptryckta i plytet på skogshuggarn, alla ställer samma fråga: - Hur känns det? - Hur känns det? - Hur känns det?

250kg kärlek:

Källa?

hellge: Jag är naturligtvis kränkt. Vi lever ju trots allt i Sverige.

Lumber Jack: Otur för dig att vi inte bor i USA, då hade du kunnat bli rik på kuppen också.

Nikki: En person som vet vad han/hon talar om, tro mig. Däremot verkar Modo och för all del Timrå ligga för långt ifrån Chrippes anspråk.

« · 1152935 · »