1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 531072 inlägg · 4122 ämnen

RE-building the future 2010/2011

Sv: RE-building the future 2010/2011
Nikki Nine: Håller han bara upp huvudet och spelar mer resolut vid sargen, istället för att fara runt och flaxa en halvmeter ifrån den, så ska det nog gå bra.  

Icing-Ove: Skönt! Speciellt nu när Pikka försvinner. Nu har vi (förhoppningsvis) fyra klassbackar. Det är bara att hoppas att Hålla inte är lika skadebenägen denna säsong som han varit tidigare.

Annars hoppas jag att Bonsa visar att han har någorlunda klass denna säsong. Nu har han varit med och känt på Elitserien under en säsong och utöver det spelat ett OS och just nu VM. Dags att ta ett steg till i utvecklingen!

Icing-Ove: Hoppas verkligen att det är en betydligt lägre lön än tidigare som Hållberg får för annars så är det ett stort misstag att lägga en betydande del av spelarbudgeten på en skadebenägen spelare som har sina bästa år bakom sig.

Berka: Jag har iofs självklart förståelse för att en struktur som bärs upp av 46 år gamla limträbalkar har ett växande underhållsbehov, men å tredje sidan så känns de panikartade snöskottningarna som förekommit under åtminstone de senaste 20 åren som ett tecken på att den inte direkt sköts med kärlek i den kommunala förvaltningen.

Isytebehovet finns ju liksom oavsett, om man inte ska omskola öviksungdomarna till någon annan, mindre kostnadskrävande idrott. Det är fritt fram att göra så, men det är inte ett beslut som kan tas av en fastighetschef med pressad budget och förkärlek för att leka förorättad sanningssägare.

Rimligen blir väl resultatet att Kempehallen i sin nuvarande form försvinner, och antingen ersätts med en ny taköverbyggnad, eller att man dubblerar någon existerande hall i kommunen...eller så segar vi vidare med en orenoverad, kostsam Kempehall med elitseriekostym samt nya spektakel i ortstidningen med fastighetschefen som säger sanningarna.

Björn W: Det ore ju oerhört tråkigt om kempis jämnades med marken, finns ju så otroligt många fina,roliga,tråkiga,härliga hockeyminnen från den arenan, det skulle vara skitskoj om man på något sätt kunde förlägga någon a-lagsmatch i kempis bara för nostalgins skull.

Berka: Kempis, en fråga det blivit märkligt tyst om, så här 4 månader innan kommunalvalet. Frågan ploppar nog upp igen om ett halvår eller så.

Salle: Låt dom spela i kempis så kanske den undviker att rivas.

Salle: I väntan på Poffas nya bomb ser vi på Bomber Salle Edition.

http://www.youtube.com/watch?v=CdsFuwavfVs

Nu är det, äntligen, klart för KB65/ÖSK att slå sina påsar ihop.

Skall bli intressant att se hur detta utvecklar sig för hockeyn på alla nivåer.

Icing-Ove: Eller så blir det klart att foppa lägger av

shinzawai: spelet i khl imponerade stort

Poffa: Jonas Andersson pratas det ju om, men jag vet inte hur rimligt det är. Helt klart är det en mycket intressant kille, jag har haft koll på honom ett par år, men han känns väl inte helt etablerad.. Fjolåret i Kärpät imponerar.

Icing-Ove: Kanske är Poffas bomb?

Icing-Ove: Hahaha ja vi får se

Berka:
Lindström, Tollefsen, Ritola och Cory Murphy (eller Shaun Heshka) är klara får vi hoppas ;-)

...nä, det blir nog en norrman och Salmonsson.

Poffa: Och vad skulle de pressmedelandet vara?
Sakic på 2+1 eller har det med jocke att göra? ;)

Nikki Nine: Har dålig koll på SAIK men i MoDo så borde han ju i princip vara garanterad en plats i 1:a el 2:a lina med mycket speltid. Håller tummarna.

Nikki Nine: Jag börjar tro att vi kommer få se ett pressmeddelande från Modo under veckan, kanske så tidigt som i morgon. Det viskas en del om det, i alla fall.

Jocke L blir klar för antingen SAIK eller Modo i slutet av veckan. Bör väl inte förvåna någon att han väljer SAIK.

Nikki Nine:

Bjuhr blir kvar? Jag tycker det verkar vara många som anser att Bjuhr är dålig eller har misslyckats.

Det material som han har haft har varit allt för dåligt. Det gamla ordspråket att det inte går att pynta bajskorvar funkar rätt bra i detta sammanhang. Malek, Zacke och Svedberg. Jag tror faktist inte att någon av dem blir någon stor målvakt.

Sen vad det gäller Steen är jag lite kluven. Har man utnyttjat hans namn och hans påstådda kontakter? Rimligtvis borde han ha massor av kontakter och massor av anseende.

Samtidigt är han en usel kommunikatör. Han är inte så speciellt rolig att lyssna på när han ska framföra något budskap. Jag gissar att han inte blir så vidare värst mycket roligare när han ska kommunicera med spelarna.

Nu är det väl också så att det inte handlar om hur bra talare man är, utan mer om hockeymässiga kunskaper, men ändå. Det är Muminpappan på värmlänska...

Poffa: Under VM torde det vara helt lugnt med kontraktsskrivandet, om man nu inte lyckas knyta upp någon utslagen Ännäjtchällare. Sedan är det trevligt att även delar ur tränarstaben är på plats under VM och spanan och spejar. 

shinzawai: Jo, det är löjligt tyst. Irriterande tyst.

AJ och Freddan är väl i Tyskland just nu, man får ju hoppas på att de kommer hem med ett par tre spelare i bagaget. Klasspelare, dessutom.

Är det inte löjligt tyst runt MODO just nu? Och är det inte ganska värdelöst att det inte kommit ut en enda intervju med AJ sen han signade? Han ju uppenbarligen varit i stan..

Icing-Ove: Ge killen ett kontrakt. NU!

Helt sjukt imponerande av en nioåring. Suverän skridskoåkning och en makalös klubbteknik.

Mathias ersätter Zuccarello?

NuMo: Mnja, det blir nog en Kiviks Marknads-mässig känsla av det hela, ungefär som de här Nyheter 24-bloggarna i Jönköping och Ängelholm som man brukar få engagerade tips om att läsa ibland.

Förr i tiden kunde man i alla fall få brottas med Sixten Landby på Kiviks Marknad.

Björn W: Absolut.

NuMo: Och då ska jag klicka på den för att höja annonsintäkterna till Expressen och öka löneutrymmet för journalisten?

Berka: Jag tror det är dags för en bejublad comeback av en hemvändare...

www.eliteprospects.com/player.php?player=503

oscaaaar: Finns ju ett 20 jonas andersson haha

jag tror stenhårt på att dom menade joe sakic

Dragan 2k: Måste nog ha varit honom dom mena ;D

oscaaaar: Bara att instämma. Med Jonas får ni en riktigt komplett back som behärskar det mesta inom spelet.

Bifogar hans spelarprofil hos Eliteprospects.

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=69031

oscaaaar: Du ska se att det var ett skämt, hans succé i vinter och nu i landslag gör nog att han inväntar fina erbjudanden.

Jag hörde av en kompis som varit på Olles igår och sett city - spurs och han satt bredvid Challe och Andreas Johansson och absolut tjuvlyssnade han på vad dom pratade om, och Andreas satt och pratade med någon i telefonen , dom pratade engelska.

Då hörde min kompis Andreas säga "om vi ska värva någon i veckan? nej, jag tror inte det." också vände han sig till Challe och frågade om dom skulle värva nåt i veckan eller snart, och Challe sa" Jag vet inte om det blir i veckan men så fort som möjligt blir nog Jonas Andersson klar" . Så omd et är sant tycker jag det låter bra :)

Icing-Ove:

Som jag ser det är hans namn synonymt med "bomb" nuförtiden. Det är förmodligen bara en tidsfråga innan Svenska Akademin klubbar igenom det hela.

Poffa: Din gamle överviktiga bomb Icing-Oleg, är på marknaden igen.. Oleg, är det en förkortning av Ole-Gunnar tro?

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Wayne Gresky: I en helt annan bar än Alfreds, håller en spelare på med rehab ala Salle.
Se celebert besök.

Björn W: Och om någon nu trodde på Wargen i Modo så kan ni sluta med det nu.

Wayne Gresky: Nu förstår jag varför Linkan är så märkligt lugn ang. målvaktssituationen i TIK....

Wayne Gresky: haha, haha, haha, för vi kommer att komma före er i år igen för det har aftonbladet sagt. Haha, haha, haha!

Kanske dags för Shaun Heshka att skriva på för MoDo kommande säsong istället, det var ju nära sist...

renen: "...Därefter blev det spel i Falu IF under två säsonger innan han hamnade i Elitserien och Färjestads BK."

The Lugnethallen connection, den hade jag missat. Inte för att den garanterar något i och för sig. Tomas Jonsson, Lars Djuse, Anders Kallur, Benoit Perreault och Björn W har ju alla luktat på varandras kollektiva svett i de omklädningsrummen.

Redigerad kommentar

Klart med AJ.

MorganaLefaey: En säker källa har sett sakic på statoil i härnösand, han hade mumlat något om modo, play for free, skott i krysset och a dream come tru.

Ja dåså, äntligen, som vi har väntat

Wayne Gresky: Jag ser han gärna som 7e back. Då får han vara ombytt så gott som hela tiden och får säkert ett antal chanser att spela till sig en plats i laget om han är bra nog. Westin kan man nog låna ut om han inte gör en Enström.

Att tre forwards skall in låter ju onekligen bra, vilket bör göra att man får en hel del konkurrens om platserna och ingen kan som förra säsongen känna sig garanterad plats.

Om nu toppklass eller vad Freddan sa verkligen är Toppklass så ser bygget riktigt rikgit bra ut.

MorganaLefaey: Att ge en spelare som spelare som spelat en handfull seniormatcher (utan att glänsa) en ordinarie backplats känns lite optimistiskt.

« · 1262787 · »