1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 530923 inlägg · 4122 ämnen

RE-building the future 2010/2011

Sv: RE-building the future 2010/2011
spud: Man kan locka med pengar och man kan locka med speltid. Säger klubben som värvar dig att de ser dig som en spelare för andrafemman så är ju det ett säljande argument för de spelare som vill någonting med sin karriär om konkurrenterna bara ser dig som en kille för fjärdefemman.

spud: sen vill jag även minnas att andersson poängterade för någon/några månader sedan att modo hade råd med fler nyförvärv, men att man skulle avakta och spela med den trupp man då hade (dagens trupp)

Jag är tveksam till en brendl-typ, tror modo behöver en spelare som kan deltaga mer i själva spelet än vad vi behöver en målskytt.

Berka: Samtidigt så har alla nya spelare, framförallt de från AS sagt att MODO visade verkligen att de ville ha mig, ett sätt att göra det på är att betala mer än de konkurerande klubbarna.

spud: jag menar att som jag förstått det så har lönen hos många spelare i modo varit väldigt höga, spelare som svartvadet, hållberg,timmy och framförallt hasse har haft 2-300 k/månadslöner, en del kontrakt är omförhandlade och andra är lönereduserade enligt kontraktens utformning osv.

Nu vill jag poängtera att detta är bara vad jag har hört, men jag vill minnas att jag sett någon artikel från nått år sedan då det handlade just om modos ryggrad som hade skyhöga löner och underpresterade, tror det vara i samma sväng som spelarna skänkte pengar till klubben

Berka: Ifjol vid den här tiden, kanske en månad frammåt gick modo ut och snackade om pengakris och att något måste hända för att det inte skulle barka åt helvete. Så att vi har lägre löner iår det innebär nog bara att vi kanske har ett break even result just nu.
Men eftersom du sa att vi borde ha råd kanske du sitter på info om hur intäktsidan ser ut jämfört med ifjol?

En spelartyp som både Övikspublik och lagkamrater har en inneboende svår allergi mot. Även om Brendl hade gjort 30-35 kassar på de avslutande 40 omgångarna så hade vi i åratal efteråt fått läsa inlägg om hur hösäcken bara låg och fiskade vid offensiv blålinje. :)

spud: för att vi har mycket lägre lönekostnader i år än i fjol.
är ju bara dimmi och byron som kostar ordentligt!?

Berka: Varför borde MODO ha råd? För att sargen saknar så mkt reklam eller för att man haft 2 tunga ekonomiska år de senaste åren?

shinzawai: jag vet inte vad man ska tro, modo borde väl ha råd å frölunda borde väl definitivt ha de.
men men... vi får väl avakta och se!

shinzawai: Det där står ju exp artikel också.

spud: jaha , ofan, eeee vad fan ska man tycka, jag hatade när modo mötte brynäs för han var ju hyperfarlig och gjorde ofta mål.

Har dock inte sett han lira på typ 2 år så jag vet inte vad jag ska tycka, mer än att jag vet att han var en bra målskytt.

Nikki Nine: Jaaa molle vill vi verkligen ha tebax

Ett rejäl kliv framåt i tempo, attityd och spel jämför med de 2 senaste. 1-0 hade lika gärna kunnat vara det omvända om Niko D missat stolpen.

Dahlberg ser helt OK ut och 1:a linan är, som tidigare skrivits, de som kan sätta bäst press på hemmalaget.

Berka: Härligaste sekvensen so far, är när Hedman trycker till Jämtin bakifrån så att han får fälla ut noshjulet och smaka is. Tråkigt nog så flänger han iväg ett skott precis innan som letar sig in under Dahlberg.

spud: Hahaha ja, frågan är om sundsvall är intresserade?, såg matchen i sundsvall - västerås häromdagen, bonsa lirade och var helt bedrövlig, roligt var dock att espeland fått förtroende i 1:an femman och var kanske bästa back på isen.

Berka: efter målet har MODO spelat upp sig ordentligt, förstakedjan och andra kedjan har satt LHC under rejäl press.

Hållberg, snart i en div 1 serie nära dig.

spud: Ja , jag får allt mer vatten på min kvarn, bläddra tillbaka här på hs så har jag framfört mitt missnöje med den killen, jag skulle aldrig någonsin ge han ett kontrakt om jag fått bestämma.

Berka: Modos kedja med Madsen, Ritchie Dimitrakos helt klart bästa formation hittils. De har skapat mest och haft två målchanser,

Berka: Kort efter stolpträffen så tappar Hållberg klubban och tvingas hålla fast en LHC:are och under den avvaktande utvisningen så slumpskjuter Jämtin in 1-0 bakom en helt skymd Dahlberg

Redigerad kommentar

Berka: 1-0, Hållberg gör bort sig del 133 av 10000 denna säsong.

MODOJohan: Uppdatera mig om läget, sitter ju hos gumman i gävle och tittar på ensam mamma söker eller nått sånt jättetrist

Berka: Clean stolpträff av Dimitrakos

spud: jag brukar glömma minnet hemma, fast det är kanske inte samma sak ;D

har Magnus Häggström glömt kroppen hemm?

MODOJohan: Tröttsamt med inlägg där man tror att kontrakt går att riva hur som helst.

MODOJohan: maila sportchefen ;)

Varför inte entlediga Cook och kontakta den här killen istället?

Bonsa till Sundsvall.

spud:
Visst känns det som att det blir guld i år?

Radoslav Suchy verkar stanna i Poprad till slutet av oktober, sen får han se hur det blir...

Redigerad kommentar

Berka: Haha. :-)

Mano: Blåband... pås-sås

spud: Är du säker på att det är problem i Påsens fall?

Mano: Enbart riktig grädde skall användas. Vi äter för lite nyttigt fett.

Paddan: Någon som testat att laga Hållbergs hockeypasta eller Skröders lyxiga fredagskött ännu? Personligen kan jag rekommendera Påsen att köra på matlagningsgrädde alt Laga Lätt till kommande fredags sås.

Björn W: Idag dök det upp en 24-sidig elitseriebilaga i Allehanda, med bland annat intervjuer med Tarkki, Dahlberg, Challe och Andreas Johansson.

Frisco: Ska vi baka en tårta till din dator? :)

Nikki Nine: Första gången någonsin som jag kan se en hel MTV-film på direkten. 3 minuter och 22 sekunder. Fantastiskt.

Mathias Trygg i The Real MTV.

Paddan: Bra med forwards, men jag hoppas för allt i världen att blomman får speltid, min spontana känsla är att blomqvist har mycket större potential att bli ruskigt bra än vad trygg har.

Sen ser jag gärna att man kan försöka slänga in sondre lite smått då och då.

Gustafsson: Äh, hade jag skrivit rubriken hade det blivit: "Nu kan Mathias vara Trygg i MoDo".

Icing-Ove: Och nu vart det även officiellt.

Har inte sett honom spela så man ska väl inte säga något, men det känns helt okej.

Redigerad kommentar

Dragan 2k:
Från MoDos sida kan jag nog lova att det bara handlar om att "man hört sig för" angående Suchy...så du kan nog vara lugn. Om det nu inte är så att det finns oro för skador i MoDo redan nu.

Icing-Ove: Haha. Jepps. Vad är det han brukar säga om er? Värvar spretigt va? Men ni har ändå tur. Vi saknar hockeykultur.

Dragan 2k:
Enligt Boork är det där en typisk MoDo-värvning :-)

« · 1282693 · »