1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 531072 inlägg · 4122 ämnen

RE-building the future 2010/2011

Sv: RE-building the future 2010/2011
Undra om det inte börjar bli dags för ytterligare en spelare att ansluta till truppen, snart. En fågel viskade i mitt öra att Modo gett "mer än en" VM-spelare ett kontraktsförslag. Inga namn eller nationaliteter, dock.

Poffa: Hoppas det är vassare än Laurent Meunier som challe fick in under radarn ifjol.

Poffa: Lukas Kaspar.

Nikki Nine:

Skulle väl vara helt OKEJ!

Nikki Nine: Kaspar skulle väl duga, men det är väl inte riktigt "bomben" man väntat på...

bisterfinnen: Jag skulle dock tippa på att han väljer KHL.

Nikki Nine: En back är på G förhoppningsvis.

Nikki Nine: Bummer... men förväntat. Lycka till MZA

John Westin Får A-lags kontrakt Spännande tycker jag.

Modoante:

Kul, och ett bra beslut av Freddan, ja, även av John. Det var många som menade att John skulle sköta Toukkos jobb bättre redan ifjol

Nu är han Nolaskolans bäst betalda person, inklusive rektorerna. En omöjlig utmaning för lärarna att motivera en elev som har nästan dubbla lönen. Hade jag varit honom skulle jag hoppa av skolan och satsa enbart på hockeyn. Skolan, typ komvux finns kvar när han är klar med sin kariär.

Redigerad kommentar

Nikki Nine: Och därmed får Henrik nöja sig med titeln hertig av Manhattan.

hellge: Tävlingsinstinkten finns på alla plan hos många vinnare, även betygsplanet.

Lumber Jack: Du menar att sveriges korrupta lärarkår erbjuder höga betyg mot betalning av en kille som har råd att köpa in lite fina betyg?

spud: Alla har sitt pris. Fast jag tänkte nog omvänt...

Timrå värvar sin femte finne idag. Är det vår tur att häcka i deras gb och påpeka hela utlänningsgrejjen nu? Nää, våld föder våld.

shinzawai: Vem brys sig om ifall de icke egna produkterna kommer från brunflo, finland, spanien eller japan? Det är bara antalet egna produkter som mäter hur stor andel egna produkter man har. Sen kan man ju träta om vad en "egen" produkt är för något. Måste den vara avlad på mittpunkten i hemmarenan av två inhemska avelsmänniskor t.ex.

shinzawai: Intressant att de återigen försöker kopiera storebrors lycka genom att ha en Pikkarainen i laget.

spud: Ähh er lycka är vår lycka ni tog ju Challe!

spud: Ehhhh..."storebrors lycka".

Nu blev det nog allt lite tokigt.

Hahl Bundy: Tycker det är lite sorgligt hur de sänkt kraven, Modofansen. Det var ju bara häromåret det blev SM-guld och nu ser man det uppenbarligen som lycka att undvika KS.

Lätt att bli hemmablind och inte inse att det finns andra fans i närområdet som siktar betydligt högre.

mikenomad: Intelligenta människor ser lite längre än några veckor framåt, där har du skillnaden. Vi modoiter vet att det kan ta några år att bygga ett nytt guldlag från scratch och ser hellre det än att man försöker laga något som uppenbarligen inte fungerat. Är det KB kickers du pratar om?

Wayne Gresky: Nä, jag bara utgick från vad spud skrev längre ner. Scrolla några inlägg så ser du.

Hahl Bundy: Penisavund på norska blir Pikkavund. :-)

mikenomad: Efter så mycket tid som du tillbringar i modoboken borde du ha lärt dig att spuds åsikter knappast kan anses som representativa för modoiter i stort.

Wayne Gresky: Då kanske du också ska börja läsa mellan raderna och inte ta åt dig så förbannat. Mitt inlägg är i huvudsak riktat till spud.

mikenomad: Har jag missat nåt? Det luktar ju nästan lite länsderby härinne... ;-)

Salle: Min ramsa nu lyder : Vi har en Pikk, det har inte ni....... :)

Hahl Bundy: Att va hemafrodit är väl inget att skryta om. En tik med pikk är då inget en normal person vill ha

MorganaLefaey: 1-0 till dig. :-)

Salle: Nädå. Jag gör bara mitt jobb och vickar lite för icing-ove. Han är ju tvungen att då och nu tjänstgöra inne i vår bok så i gengäld har jag lovat att hålla ställningarna härinne. :-)

MorganaLefaey: Sådärja, där fick du till det. Faktiskt. ;-)

MorganaLefaey: Do you know why a dog lick his balls? Because he can.

Vad är det här för larv? Han är väl klar för oss sedan lång tid tillbaka? :)

mikenomad: En given ramsa i vinter: Challe Berglund håller på Timrå!

Den ramsan tackar vi Djurgårdens fans särskilt mycket för.

Dream Team: Haha, jag har en jävligt bra till oss också!

Oi maamme, Suomi, synnyinmaa,soi, sana kultainen. Ei laaksoa, ei kukkulaa,
ei vettä, rantaa rakkaampaa, kuin kotimaa tää pohjoinen, maa kallis isien.... Sen fortsätter den bara! :-)

Dream Team: Jag vet inte om man kan säga att han håller på Timrå. Men "Challe hade hellre tränat Timrå" är desto mer sant. Vår egen sloppy second.   

Finns det nån möjlighet att Brynäs tar över MODOs målvaktspar från säsongen som var helt och hållet nu när 10 små chockladbollar agerar Brynäs kontrakterade målvakter.

spud: Inte helt omöjligt.
Stackars Svedberg och Malek har ju stått bakom ett gäng virriga halvtrötta backar så dom kommer nog isf att trivas utmärkt bakom Brynäs patenterat samspelta och tighta försvar.
Tycker dessutom att framförallt Malek såg riktigt bra ut när ni fick lite ordning på försvaret i slutet av serien.
Sen får dom dessutom Sveriges bäste målvaktstränare att jobba med, så lösningen ser inte helt fel ut för vår del, om den nu blir verklighet.

Huge: Ja, jag hade inte haft problem med att ha kvar Malek nästa säsong. Men det hade varit omöjligt för freddan att sitta kvar med den åsikten, det tror jag är den stora orsaken till att vi nu har en finne där bak..

Vad jag förstått så var inte målvaktstränare något som Malek nyttjade särskiltt mycket denna säsong. Men det kan ju ha att göra med kvaliten på densamma.
Svedberg är jag helt övertygad om att han kommer bli en riktigt bra målis, det hade han blivit om han stannat kvar också. Men ärligt talat hade han varit korkad om han tackade nej till att träna under den tränare som utvecklat så många målisar de senaste säsongerna.

spud: "en finne där bak"....är det det som kan kallas "pain in the ass"?

Det är skönt att MODO är så duktiga på att marknadsföra sig inför nästa säsong. Jag har aldrig varit så opeppad och det skyller jag helt på den uteblivna rapporteringen från läget i laget.

Har vi inte en marknadschef?

shinzawai: Brynäs tycker inte att Malek är bra nog.

Nikki Nine: Det är svårt att klandra dem, det tyckte ju inte vi heller.

shinzawai: Såg att det låg ett kuvert från MoDo Hockey i brevlådan. Ska vi gissa att det är information om förnyande av säsongskort.

Paddan:

Vågar du inte öppna...? I mitt var det iaf ingen brevbomb.

knaskamilla: Äh, glömde ta med mig kuvertet. Tänkte passa på att njuta av solen ett tag nu när jag fortfarande har balkong till låns

17 minuter lång intervju med Freddan.

Nikki Nine: Problem med ljudet i början, efter 0530 blir det dock bättre.

« · 1263904 · »