1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 532361 inlägg · 4126 ämnen

RE-building the future 2011/2012

Sv: RE-building the future 2011/2012
Icing-Ove: Skulle tippa att familjens Samulessons garage i Usa inte är en budget variant heller.

spud:
Lite kul är det ju att Näslunds garage är större än de flesta villor i Ö-vik, det vore tufft om Uffe bodde där...

Nikki Nine: Den ska tydligen vara till familjen samuelsson.

Icing-Ove: Modo söker tydligen, enligt en annons i ÖA, en villa att hyra omgående. Klasen behöver någonstans att bo. Ser detta som vattentätt bevis för att Klasen är klar.

Poffa:
Susse får väl jobba för att ta tillbaka pucken av Klasen.. Nä, du har nog rätt...Hoppas han skriver på.

"Välkommen till MoDo, Linus Klasen! Vad tycker du om Fjällräven Center, fin va?"

Redigerad kommentar

Icing-Ove: Hur kan du tro att Klasen skulle passa med Susse och Skröder? Klasen är precis som Sundström och vill hålla i pucken, extremt mycket. Susse och Klasen skulle ta ut varandra.

Susse ska leda en kedja och Klasen en annan.

Randy Marsh:
Klasen skulle ju passa riktigt bra med Susse/Skröder. Men hur dyr är karln egentligen?

yngwie: Sundström har varit bänkad i Modo.Alla har sina dåliga stunder ..Tyvär har Modo lite för många

yngwie: Zuccarello var också en trollgubbe, och nej jag kan verkligen inte tro att klasen var bänkad i Södertälje.

yngwie: Det är väl typ 3 säsonger sen hanblev bänkade för att han inte visade rätt inställning! Ifjol bar han SSK på sina axlar och gjorde väl strax över 50 poäng! Jag tycker han verkar ha mognat mycket som person de senaste åren samt att tiden  i NHL/AHL förhoppningsvis också givit honom lärdom!

Sen är ju även hans mål att återigen försöka ta sig tillbaka till NHL och då gäller det att kämpa och stå med bägge fötterna på jorden!

Nä nog tror jag detta blir en kalas-värvning!

Redigerad kommentar

Ang Klasen, jag vet inte men de känns som alla ser han som en frälsare. Jag är inte lika säker på att han kommer bli så bra som folk verkar tro. Han är en trollgubbe, han var väl bänkad i mellan åt i Södertälje? Visst det är ett tag sedan men, jag vet inte har bara en dålig känsla. Är han klar så hoppas jag givetvis att jag har fel! :)

Viskarn: Det vore en stark värvning, om det är sant.

Lösa rykten på Modokollen.se säger att Klasen är klar för MoDo. Hoppas, hoppas, hoppas....

Jag har säkert missat att detta postats, så jag ber om ursäkt redan nu...

Poffa: Jag tycker Westin och Hersley ska få tampas om rollen som sjätte back. Vi har vår defensiva klippa i Tollefsen, han och Pöck blir nog ett hyggligt backpar. Fyll sen på med två hyfsat pucksäkra, defensivt trygga backar och en kreativ kraft så är jag rätt nöjd med backläget.

Nikki Nine: Om Timander skriver på så är behovet fortfarande två backar, i mina ögon. En offensiv (Pikkarambo?) och en defensiv.

Men ska vi fokusera på en back så behövs det en som kan slå fina förstapass. Jag ser fortfarande inte vilken back av de som vi har på kontrakt som ska kunna leverera de där snabba, vinnande förstapassen till vindsnabba forwards.

renen:

Oerhört skönt att Susse fortsätter. Nu fattas det bara att Timander kritar på för ett år till.

Vi ponerar att Timander skriver på, då har vi Timander, Tollefsen, Pöck, Westin och Hersley som väl bör gå in på sex backar. Vilken spelartyp ska back sex ha tycker ni? Stenhård defensiv back? Tvåvägsback? Rent offensiv?

Sen kanske det ska in en back till utöver det, men det får vi ta senare.

bisterfinnen: Örnen for president.
Jäkligt viktigt att Susse fortsätter, han har säkert fått indikationer att nu jäklar ska det bli ordning...

Örnen:

I love Örnen :-)

Susse fortsätter! :)

www.modokollen.blogspot.com/

Redigerad kommentar

Berka:

Men du, hur många Modospelare var det som gjorde hattrick denna säsong?! ;-)

Hmm...

Paddan: Personligen har jag svårt att se hur okt ska ta en plats i nhl, möjligtvis om han återupptar sitt fysiska spel igen och att han får igång lite högre tempo på rörens för ibland är han helt stillastående.

Om k-fop tar en NHL plats då kan jag oxå göra de!

Paddan: Haha han är vansinnigt lik han i ridskolan :)

Eller det kanske är snarare "Aftonbladet goes Fablernas Värld"

Berka: K-Fop... eller Ridskolan som jag döpt honom till, till NHL? Tja, vafaan... kunde Karlin få NHL-kontrakt så

Poffa: Och så har kfop nätat för norge.

Norge spelar bra tametusan, ändå saknar man thoresen och mza!

renen: Det där är nog en bra kedjekamrat till Susse och Skröder.

Nikki Nine: Ja visst ja, synd.
Han har bra koll den där, Madhawk alltså..

renen: Det där har ju Olle sagt är meningslöst, så det är väl så...

36 :
Vill inte vara respektlös, men det bästa för klubben vore om Svartvadet avslutade sitt kontrakt. Han passar inte in i dagens fartfyllda hockey, tyvärr. Kan funka om han är frisk och jobbar på sin snabbhet under sommaren (ring Sedinarna för tips)

MODOJohan: Vad sägs om:

Hedman - Svartvadet - K.Fop
(Hedman och K.fop får stå framför mål, svartvadet och backar får skjuta för styrningar, sen tar K.fop och Svartvadet stort ansvar i deffensiven)

Eller

Hedman - Byström - K.Fop

(K.Fop får fixa deffesiven, Hedman tacklar allt som rör sig, och Byström får stå som spelgeni i kedjan)

MODOJohan: Personligen tror jag ryno behöver bättre omgivning för att vara bra och kfop är så talanglös framåt så jag skulle helst ha han på bänken och endast spela han i box ;)

Hörni vad säger ni om:

Hedman-Ryno-K.Fop i en fjärdelina?

Poffa: Bra då kan vi fortsätta att ha han som en oförstörd hjälte och konstant silly rykte under säsongens gång. :)

Om någon här närde en dröm om att Kuusela skulle skriva på för Modo så kan ni nu sluta drömma. Han har skrivit på ett tvåårskontrakt med finska Blues.

Poffa:

Faktikst inte :)

Annars är Olimb en bra spelare som vi gärna behåller.

Wayne Gresky: Var inte så hård mot 74:an, han sitter väl på något 28,8kbps modem och surfar. :-)

mattias - 74: Inte för oss, vi läste den artikeln igår. :)

Detta kom som en nyhet för mig. För Näslund också tydligen :)

Redigerad kommentar

Poffa: Nu tror jag inte direkt det blir dessa spelare eller dessa formationer. Ville bara göra mig rolig på AB's bekostnad. Men visst jag hade kunnat skriva Haydar-Hensick-Klasen och Skröder-Sundström-Möller eller något.

Men något får en ändå att hoppas att AB fixat ett riktigt scoop. För nog vore MODO slagkraftigt med dessa två formationer på den trupp man redan har. Men som sagt. Tror inte direkt på det innan jag läser det på MODO's hemsida och svimmar.

MorganaLefaey: Klasen vill hålla väldigt mycket i pucken, en sådan spelare passar inte med Susse. Klasen får leda sin egen kedja.

Icing-Ove: Susse blir bra 2a center med Skröder och Klasen. Första blir ju Haydar - Hensick - Möller. AB har ju avslöjat att MODO jagar dessa fyra spelare. :)

Haha nej allvarligt så tror jag inte ett dugg på att man jagar alla dessa fyra. Däremot är det väl inte omöjligt att man faktiskt jagar någon av dem.

Lumber Jack: Hittar vi inget bättre får vi väl helt enkelt nöja oss med Zucca, nu när han är på väg hem (Nappar ni, Aftonbladet?).

Poffa: Själv hoppas jag att Zucca själv tar den platsen.

mrpm: Det hoppas jag inte. Jag tycker inte de tre funkar perfekt ihop och jag tror att Danielsson, Madsen och Fredric Andersson tillsammans skulle bli en hyfsat jobbig och målfarlig andra- eller tredjekedja.

mrpm: Jag tycker inte danielsson och Skröder ska vara i samma kedja. Danielsson skjuter så fort han får pucken nästan oavsett läge. Vilket ofta är en bra egenskap, men att ha en sådan person med susse som gärna äger lite puck och serverar ett bra läge före att jaga rätt på oucken som Nicky D skjutit bort är lite slöseri..

mrpm:
Nä, Janos Hari tar den platsen i år, den nye Zucca:

www.youtube.com/watch?v=dgTCYpZp71k

Poffa: Är inte Danielsson tredjelänken nästa säsong också?

Icing-Ove: Bra. Fortsätter Susse är det viktigt att Macke/Foppa/Uffe hittar en tredjepart till kedjan med Susse och Skröder. Gör man det så kan den kedjan fortfarande vara en av elitseriens bästa offensivt.

« · 1380023 · »