1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 533906 inlägg · 4126 ämnen

RE-building the future 2011/2012

Sv: RE-building the future 2011/2012
NuMo: De här blir bra de!
Både peter och markus har spelat i de bästa lagen i hela världen i någorlunda modern tid så jag litar mer på deras omdöme och syn på "vad som bra eller passande spelare i ett lagbygge" än freddan andersson och bengt hedin.

Hedin var väl iofs. bra på sin tid oxå, men hockeyn har gått framåt 300% sen dess.

Nu hoppas jag att vi hittar eller behåller en tränare några år så vi får lite kontinutet, samma sak gäller spelarna, känns heller inte bra att byta ut 7-8 spelare varje säsong.

Kan Linus Klasen vara på radarn? Han vill enligt uppgift till Sportbladet ha 250 000/månaden, är han värd det? Är Modo ett vettigt alternativ för honom? Det är ju inget snack om att han skulle bli stjärnan i laget, men frågan är ju hur attraktivt Modo är.

Personligen lägger jag hellre 250 000 på Klasen än på t.ex. Bartecko eller Nagy, men det kanske bara är jag.

Nikki Nine: Det beloppet ska enligt en välunderrättat sillykälla vi har hos i Frölunda vara i extrem underkant. Ersätt tvåan med en trea så är du enligt den källan närmre sanningen.

Underbart å vakna upp till #21 skrivit på. De här blir bra.

Redigerad kommentar

yngwie: Peter i radiosportens strax efter 16 sändning i P2. "han bestämmer just faktiskt över mig och det känns ju inte så bra men"

:-)

Dragan 2k: Nog för att linus är bra, men 350K haha no way, 250k tveksamt!

Salle: Haha, klockrent!

Btw. Blev Martin Johansson klar för Brynäs nu.

Martin Johansson klar för Brynäs IF.

Wayne Gresky: tungt

Wayne Gresky: Vilken skit. Han hade varit klockren.

Nikki Nine: Nu kanske han inte var jätteintressant för modo, men vist är det tungt, speciellt då man förlorar dragkampen mot brynäs...

Berka: Konstigt att en spelare kan säga ja till Sundlöf och nej till Näslund.. Helt emot naturlagarna härinne.

Helt apropå bara.

I dagens VF (Västerbottens Folkblad) står det att Fredrik Styrman valde mellan SAIK och MoDo. Just FYI.

Synd på Martin J också. Hade gärna sett honom i MoDo.

Berka: Det är väl vad toppspelare i ES tjänar så det är bara att hosta upp om man vill landa sådana spelartyper.

spud: Finns nog inte många som väljer modo före något annat es lag i dagsläget.

Modo har varit ett bottengäng som endast fyllt sidorna i kvällsblaskorna med negativa saker de senaste åren, modo är inte var de en gång var, nu är vi mest gamla, dåliga och bara massa turbulens i klubben, sparkade floppspelare och tränare,ledare mm.

Nu har modo 200% bättre chanser med macke/foppa att försöka vända denna negativa trend, bra scouting, kontinutet och mycke juniorer

Det man kan konstatera efter dagens intervjuer med Macke/foppa är att Challe får kicken väldigt väldigt snart.

qwertas: Det känns mycket angeläget att kunna fastställa vem som tränar laget nästa år för att kunna locka till sig spelare som vill uppåt. Challe misslyckades kapitalt med att få någon spelare att förbättra sig under sitt första år i klubben. De allsvenska förvärven hamnade i fjärdekedjan. Det kanske var rättvist, men det är absolut ingenting som lockar spelare till klubben.

Wayne Gresky: Håller helt och hållet med dig. Det blir absolut inte enklare att rekrytera unga spelare om man har en coach som inte satsar på dom.

Nikki Nine: Det verkar som om vi misslyckas med alla värvningar!

spud: Ja något annat sätt går de inte tolka det på.

Wayne Gresky: Gör klart med tränare först så blir det lättare att värva.

Berka: Japp, Foppa sr som ny tränare så är snart cirkeln sluten.:)

Den här artikeln bekräftar att det var Josefsson som valde att bryta kontraktet.

Sundström går för första (?) gången ut officiellt med vad som hände under säsongen.

Och Lukas Kilström klar för Luleå..

MakeMyDay21:

Men är det så konstigt då? Vi har inte kickat någon, vi har låtit kontrakt löpa ut och sedan inte förlängt kontrakten, med rätta i alla fall utom Ritchies där han valde pengarna i Schweiz. Dessutom är Ritchie den enda som kanske blir svår att ersätta. Det är inga superstjärnor som dragit.

De enda spelarna som vi vet har nobbat oss är väl Martin Johansson och Fredrik Styrman, då de är den enda som vi öppet vet att vi har haft ett intresse av? Sen att några vill se t.ex. Kilström i föreningen är en sak, men hade vi ett intresse för honom? Det vet vi inte.

Vi vill alla se att det kommer nyförvärv, gärna igår, men börjar vi återigen på noll som vi gjorde när Ecke och Jerry fick sparken. Vi kan väl se till att göra saker rätt istället för snabbt (det optimala hade ju varit både och, men vi kanske får nöja oss med en i det läget vi är i) så att vi slipper sitta här om två år igen och börja om på noll.

Om vi sitter här om en månad och är i samma sits, då kanske vi kan börja skrika.

Nikki Nine: Gunderson också :)

Men du har säkert i det du säger man får ha lite tålamod.
Det är det man verkligen inte har JUST nu :)
När man ser alla lag värva fram & tillbaks.........

MakeMyDay21: Pröva se det lite såhär då, dom flesta andra lag utom köplunda och Modo behöver inte värva många spelare vilket kan underlätta, Modo ska ha ett halvt nytt lag med spelare som passar in i en profil och då gäller de att allt blir rätt annars har man stora problem. Det finns ingenanledning till oro än, jag tycker snarare att det kan vara förnuftigt Att inte kasta sig över första bästa. Modo har haft en tendens senaste år att börja med breddspelarna, rosen,blomqvist,kfop,hedman, dettA år kanske tyder på att man vill börja med klass, utvärdera vilka spelare man ska ha kvar och därefter hitta spelare som kan gå in i passande kjedjor brevid de spelare man väljer att ha kvar. Tex. slutar susse så måste man hitta en 1:a/2:a center, har man då redan värvat en center och susse fortsätter så har man kanske heöt plötsligt för många centrar och för få vingar.

Berka: Det finns sjukt stor anledning till oro. Marknaden är i stort sett tom och vi har ett halvt lag att fylla och förhoppningsvis en tränare att anställa. Vi är inte där jag ligger sömnlös om nätterna än, men läget är oerhört prekärt. Jag har väldigt svårt att se förbättringen från att värva breddspelare till att värva ingen alls. Man kan aldrig ha för många centrar, däremot kan man ha för då.

Berka: Känner mig lite lugnare nu efter att ha läst era kommentarer :)

Tydligen ska Jonte hedström med familj ha varit och käkat på Mamma mia idag ??

Wayne Gresky: Lugn nu, det finns väldigt mycke bra spelare kvar, vi har halva as med duktiga utvecklingsbara spelare. Sen när NHL är klart och vm spelats så kommer de frigöras bra spelare och då kommer Modo vara på hugget var så säker. Sen JO man kan vist ha för många centrar och Inge pengar att värva dugliga vingar

Berka: Ta en titt på San Josés trupp t ex. Hur många yttrar ser du? Hur många centrar ser du?

Wayne Gresky: Det är fult att jämföra sharks och Modo, Modo har sagt att man kommer skära ner på kostnaderna medans sharks har en budget sim får våran att likna kaffepengar, lägg därtill att dom har ett helt farmarlag backa hörna att plocka från best dom vill. Sen finns det ju såna som kan lira både center och vinge naturligtvis men jag tycker din stora oro är överdriven.

Wayne Gresky: Har det hörts några fler rykten kring T.J. Hensick? Frölunda verkar ju intresserade, jag hoppas Modo är det också. Där har vi isf vår förstecenter. Sedan får man hoppas att Sundström fortsätter, då har vi våra två offensiva centrar i dessa herrar, samt Kfop och Svarten som defensiva.

Fast jag skulle gärna se att Svarten slutade och vi ersatte honom med en starkare defensiv center.

Nikki Nine: www.hockeysverige.se/article/11683727/malvaktstalangen-valde-farjestad

Tydligen så fick vi nobben av denne man också!

Poffa: Det skulle förvåna mig om vi inte var intresserade. Sen undrar jag om det finns funderingar på att behålla Nagy? Andra namn som spelat med Markus och Peter är Svatos och Prucha, som båda haft ganska misslyckade säsonger och inte borde vara glödheta på marknaden. Sweatt i Vancouver är en annan spelare som borde kunna vara aktuell.

Wayne Gresky: Nagy behåller jag gärna, så klart. Jag skulle nog också kunna tänka mig att behålla Bartecko, om vi inte får in andra toppspelare. Prucha spelade i KHL förra säongen och jag skulle tro att han lär fortsätta där borta. Vatos är skadebenägen men vore en suverän värvning, i vilket fall.

Lee Sweatt vore troligtvis vår PP-back. Högerskytt, stark offensivt och duktig skridskoåkare. Låter trevligt.

Wayne Gresky: Tre Kronor vann väl OS-Guld -06 med ett helt gäng centrar? Det kan aldrig vara en nackdel att ha spelare som verkligen kan spela på fler än en position. En center besitter ju inte helt obekant oftast en helt annan smartness än en renodlad vinge.

Första dagen på jobbet tillsammans för vår dynamiska duo Macke & Foppa.

- Totalfiasko!

Inte ett enda nyförvärv. Vi har tappat ytterliggare en dag.

NuMo: Ja sparka dom båda med omedelbar verkan!!!

Enligt Eddie Larsson, så är det Anton Forsberg, Marcus Bohman, Ludvig Byström, Anton Byström, Jesper Olofsson, Erik Nyström och Sondre Olden (men han trodde att han skulle dra över pölen så småningom) av juniorerna (inkl. John Westin och han själv då, men dem har ju kontrakt redan), som kommer att sommarträna med A-laget och vara med att slåss om A-lagsplatser.

Vore extra roligt om Ludde fick kontrakt! Inte ofta man ser gallerpojkar i Modos a-lag. :P

MoDo överväger att sälja MoDohallen till kommunen enligt dagens TÅ (som vanligt ligger inget ute på nätet än). Förmodligen för att rädda bokslutet som verkar innehålla många siffror på minussidan. Det är inte med tillförsikt man ser fram emot bokslutet...

Lumber Jack: Nej det är bara att förbereda sig på det värsta. Nästa säsong är jag nöjd om vi klarar kontraktet och går plus ekonomiskt (om det så är med 1 krona). Oj vilken utmaning det är att lyckas vända på den här nedåtgående spiralen!

Lumber Jack: P4 Västernorrland igår hade man visst nämnt nåt liknande.

Salle: Real MoDo gör comeback!

"Under 1990-talet byggdes ett jättelikt skuldberg upp under dåvarande klubbpresidenterna Ramón Mendoza och Lorenzo Sanz. År 2000 var Real Madrid den mest skuldtyngda fotbollsklubben i världen med skulder på 270 miljoner euro, drygt 2,5 miljarder kronor. År 2001 sålde man emellertid sin träningsanläggning till Madrids kommun för motsvarande cirka fyra miljarder kronor. Kritik riktades mot kommunen där vissa ansåg att man betalade ett överpris och att köpet i praktiken var ett rent bidrag."

Vågar man hoppas på 4 miljarder kronor i det här fallet?

MrMadhawk.se påstår att Växjö gjort klart med en transatlant och spekulerar i att det eventuellt kan vara T.J. Hensick. Skulle det vara sant så har Växjö verkligen lyckats.

Poffa: Vi går väl direkt till källan?

Tyvärr klara inte HS av att visa direktlänken...

Redigerad kommentar

Poffa: tror inte det är han... tror det är mcgrath

« · 1376514 · »