1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 531231 inlägg · 4122 ämnen

Silly season - 2019

Sv: Silly season - 2019
Smurfen: Tror inte att dom är ute efter en till ytter, skulle isåfall vara en breddspelare typ Rosdahl.

Tarasov:

Analyserna av 94 och 98 så skulle jag bara vilja tillägga att det var grupper som var bäst i slutet av säsongen. 94-gänget var nära att både få spela i allsvenskan efter jul och sen missa slutspelet innan de kom ihop sig och körde som fasen. Samma med i varje fall 98-gänget, de låg tvärsist när julen kom och sen körde de som attan.

modomille: Nää nu skakar vi liv i tråden igen!! snart är påsken över och ny vecka med nya potentiella nyförvärv och spelare som förlängt sina kontrakt.. Vad tror vi? Jellvert borde presenteras kommande vecka.

RagnarLodbrok: Tycker det borde presenteras 5- 6 nya spelare nu.
Ännu bara förlängningar med folk som uppenbarligen inte räckte till.

Robin Ztorken L: Skulle tippa ca 4 nya som mest.. Men alla måste vara spets sommer kommer göra laget ännu bättre..

Robin Ztorken L: Vi har 20 spelare på kontrakt just nu. Och antar man förhandlar med Enström x2 , Berglund och Jellvert. Då är vi uppe i 24 spelare där man nog kan räkna med att Dackell blir utlånad och sedan är det ? för Wahlgren. Räknar man bort dom har vi 22 spelare klara så att det blir 5-6 nya har jag svårt att tro. Vi får nog räkna kanske 3 nya in till starten och sedan om man hamnar högt upp kanske man försöker stärka upp då. Men jag är ju alltid för att starta säsongen med så bra trupp som möjligt så man slipper chans värva nån dyr import som sällan går hem.

RagnarLodbrok: Ja det återstår ju att se vad dom lyckas leverera för något för Widebro har ju klart och tydligt lovat att det enbart ska in spets. Så blir intressant och se vart detta landar någonstans.

Dundee: JA precis! och ska vi vara topp 2 och spela allsvensk final och kunna utmana om SHL behövs etablerade spelare. Tror dom gärna söker spelare som varit med och gjort den resan tidigare, spelare som är mellan SHL och HA... Spännande tid som följer.

Dundee:
Förhoppningsvis skippar man Tommy E, och satsar på Berglund och Tobias E. Jellvert är ok utöver de tror jag Hellkvist vill gå in i säsongen med 16 fw för breddens skull.

Backsidan kan man låta vara om Tobias E och Berglund skriver på, Berglund/Hedberg/Norlinder kommer ta såpass stora kliv som grupp att det inte kommer att behövas.

Ge Wernblom/LP en riktigt bra kedjekamrat så har vi en bra allsvenska andralina.

Bort med Häggström/Sylwander från 3 linan och in med en snabb spelare som har lite puckkontroll och en smart center så har vi en riktigt bra allsvensk 3 lina.

Karla-JJ-Hagge kan få fortsätta. Deras avslutning var bra och det finns mer att ta ut Karla/JJ.

Robin Ztorken L: Väldigt märkligt uttalande!!, förlängt med 3 juniorer som var bättre än vad man kunnat förvänta sig, sen har man förlängt med målvakterna men det var knappast deras fel att vi inte klev upp i shl.
Sen så kan samma spelare som ena säsongen varit mediokra vara riktigt jävla bra nästa säsong, kallas kontinuitet och sådant gör spelare och spelsystem bättre, att ständigt byta ut 10 spelare varje säsong som du alltid förespråkar gör bara att vi kommer hamna längre och längre ifrån shl.

Modo hade ett bra material men saknade lite detaljer för att vara topp i allsvenskan, jag hoppas man förlänger med dom flesta och försöker hitta 2-3 nya spelare där minst 1 är ett toppnamn, då kan Modo bli väldigt obekväma att möta för alla lag nästa säsong!

Tarasov: Varför inte skippa Tobias Ericsson, och ta in Marcus Bohman på try-out?

hanzon:
För enkelhetens skull tänker jag att om en spelare har ett skrivet kontrakt så räknar jag in honom, tills annat meddelas.

Vet inte så mkt om Bohman men har inget emot en 9 back.

Tarasov: Med tanke på att Marcus bor i Bjästa så varför inte, släpp Tobias Ericsson till Timrå

hanzon:
Vi släpper honom gärna men han är nog inte så attraktiv.

Här e en spelare med potential i rätt omgivning! Om man ska leta i division 1.

Larsson#89:
Emil Aronsson till AIK enl madhawk.

Tarasov: En bra säsong i allsvenskan och nu två tyngre i SHL. Inte helt övertygad om att det är ett jättekap, men visst finns potential.
Frågan är hur AIK kommer att agera. Kör man på som förra året och budgeterar med en jätteförlust eller hur kommer man resonera? Finns kapital för en sådan satsning eller räknar man kallt med att någon finansman kastar in pengar när det behövs.

{5647}:
Vi kan kallt räkna med att AIK iaf kommer ha en spelarbudget för toppen av allsvenskan, återstår at se om man kan använda den på rätt sätt.

Tarasov: Tommy Enström med på testerna ska presenteras något idag ska vi gissa det är Tommy?

Dundee: Då blir Ivan glad! ;)

Dundee: Jag tycker att han är helt ok faktiskt, men då vill jag verkligen inte ha kvar Tobias Ericsson. Det är bra med ett par lite äldre backar som mentorer för de yngre och Tommy verkar acceptera mindre speltid utan gnäll. Förhoppningen är att de yngre tar så pass stora kliv att Tommy mest får täcka upp vid skador, men samtidigt vet man inte. Han kan givetvis också ta ett steg framåt under sommaren nu när han varit skadefri en längre period och slipper spendera den mesta av tiden på rehab (fast jag är skeptisk).

Dundee: Ja "sexigare" än så blir det nog inte om man känner Modo rätt..

Kalle Jellvert

hanzon:

Rätt med 2 år också tycker jag.

hanzon:

Två år dessutom!

hanzon: Jellvert på 2år.

Angående Tommy. Han var ju ändå vår 1a PP back. ;)

Monno: Riktigt bra att Jellvert stannar 2 år till tycker han imponerade rejält i år finns mer kapacitet där. Sedan blir det spännande att se vad dom presenterar imorgon han avslutade ju med att säga alla skulle bli riktigt glada ska vi kanske tro på en Enström x2 då? 😁👍

Nucky:
Ja överlever 😉, hade vi dessutom inte haft Hedman + hans bror så hade jag tyckt att det vore på sin plats.

Tarasov:
Sett att det snackas på Allehanda om att dumpa Walfridsson, det hoppas jag verkligen inte!

Dundee: Ja, kan väl inte vara så många andra ur gamla truppen?
O.P, Wahlgren och Öhman har själva sagt att de förmodligen inte kommer få plats

Tarasov: Honom tar vi gärna emot med öppna armar isåfall!

{8179}:
Ja och det är väl ändå en signal om nåt.

Tarasov: Var ser du det?

Nucky:
Sillysnack med Häggkvist/Hägglund

Måste säga att för att vara målvakt och vara smidig och rörlig så har Hanses riktig klumpig springstil, ser ut som han springer i väldigt stark motvind.

Amitiel: Smidighet har inte så mycket med löpsteg att göra. Tvärtom skulle jag säga att jag oerhört sällan sett målvakter vara bra på att springa. Sedinarna och märkligt nog Magnus Wernblom var ett par exempel på riktigt bra löpsteg.

{5647}: Hanses är rätt tung för sin längd har jag för mig

Nucky: lite synd att TW inte blir kvar tycker jag, ung kille som har utvecklingsmöjligheter, ryktades att han är på g till Tik hoppas småbröderna stannar iaf

Heyerdal:
Hanses känns väldigt oatletisk, men verkar gått ner en hel del i vikt jämf med föregåend år. Även Björklund verkar gått ner mkt.

Vi slås tydligen med Björklöven om Anton Öhman.

Tarasov: Är det dom två som spekulerar eller har dom fått höra det från någon? Blir riktigt besviken om dom väljer att dumpa en ung lovande back som faktiskt är draftad. Finns andra backar jag hade valt att dumpa före...

Amitiel: Källa

modomille:
Det är dom två som spekulerar och hoppas att de spånar fritt.

hanzon: Höken skriver om det iallafall.

Amitiel:
Drago myser💪

Tarasov: Puh! Tur 😁

Tarasov: Right back som var duktig i Leksand. Ska vi gissa på att Berglund provar lyckan i Ahl? Eller är det en ersättare för Ericsson som förhoppningsvis försvinner.

Ska bli spännande att se vad som presenteras imorgon han sa ju att vi skulle bli mycket glada så tror det lutar åt att kapten Enström valt att köra en säsong till 😁👍.

{6870}: Kanske vore något för oss?

hanzon:

Vad tror ni?
Är det 50/50 att Öhman väljer löven före Modo.

jonsson: Man är väl lite egoist och säger Modo, främst på att vi har bättre tränare.

« · 1971213 · »