1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

492599 inlägg · 4085 ämnen

Silly season - 2019

« · 2009091 · » Till forumet


Sv: Silly season - 2019
Skulle gärna se modo göra ett försök att värva Olle Liss!
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Steken84: Vi måste ju nästan diskutera det galna ryktet om Byfuglien till MoDo i denna tråd...

- Han har spelat i många år med Toby
- Han ligger i konflikt med Jets
- Han håller på med rehabilitering efter en fotledsoperation

Är långt ifrån någon expert på detta, men skulle detta kunna liknas med en lockout? Om det är så att han är avstängd av NHL så länge konflikten pågår, kan han då spela i Europa för att komma i form?
Låst ämne


Sv: Silly season - 2019
Bad_Brett: Vem har kommit med det här ryktet? Vore sjukt fränt
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Modo-Målet:

Vem är han, nån som har lite insikt i NHL som kan berätta?
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Bad_Brett:
De bråkar om huruvida Jets skall betala lön eller ej kopplat till hans skada.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Costanza: Oj, det var dessutom på den gamla goda tiden när Enström gick på avslut ibland
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
puffe:
Noterar att denna herre får ganska lite speltid i FHC kanske kan vara nåt för oss. Internationell erfarenhet, rimligen hög talangnivå då han lirat JVM.

Johan Ivarsson i FBK verkar även han få tunt med tid, en gamml Hellkvist-favorit.

Utifall någon av klubbar plockar in en back så kanske dessa släpps
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Tarasov:

Gott nytt år!
Bra uppslag. Maila glader, ditt scoutöga ska man lita på, minns vem som först droppade JJ som en tänkbar värvning, och det slog ju väl ut.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Rytter: Norris
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Gavelo: Jag är nästan mer osäker på Ginning som har lyckats skrapa ihop 16 utvisningsminuter på dessa gruppspelsmatcher (är väl en personlig 2+10a inbakad) men likväl, nu höjs svårighetsgraden. Möjligtvis att Ginning kommer mer tillrätta i de tätare matcherna. Det återstår att se.

Men hade gärna sett Norlinder plocka några av hans minuter i gruppspelet (frågan är om de inte skulle ha mer nytta av Norlinders offensiva kvalitéer då FW-sidan saknar en del offensiva hot). Tycker också han är med och hotar offensivt och tar initiativ när han väl får chansen.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Gavelo:

Från allehanda:

"Har fått nys om att Modo släpper någon form av spelarnyhet i eftermiddag. Verkar vara en förlängning."

Önskelistan är: Olofsson, Tambellini, JJ eller Karla,Hedberg eller Berglund får gärna krita på men de lirar nog SHL eller i NA nästa år.

Hoppas bara att det är en profilvärvning som Norlinder så det inte blir Hägga på 2+1 eller Tommy Enström på 1 år.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Enström skadad och borta vecka till vecka.

"Tobias Enström är skadad trots allt. "Överkroppsskada", sa Hellkvist. Han vet inte hur länge Enström blir borta men sa att det är vecka till vecka snarare än dag till dag."

Så det är ett måste att fylla på med backar nu. Ivandrago får tipsa glader om de spelare han scoutade.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Rytter:
Nja min scouting brukar bestå i att kolla vilka som får lite speltid i SHL-klubbarna.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Tarasov:

Fast JJ var ju en klockrent tips som satt bra. Hade själv inte en tanke på att han skulle vara nått och vara aktuell innan du droppade honom.

Så tipsa glader om att höra sig för angående dessa nu!
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Rytter: Sylwander
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Gusse:

Inte i topp på min önskelista, men ändå en bra förlängning. Nu har vi en spelare som verkar trivas bra som stannar i två år till och ger stabilitet till truppen. Helt klart en bra förlängning på HA nivå och han gör inte bort sig i en fjärdekedja i SHL heller.

Tycker man fått ut ungefär det förväntade av honom, han ligger runt 15-20p och bidrar med hårt jobb.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Rytter:

Nu blev det helt plötsligt väldigt tunt på backsidan.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
jonsson: ja igen...blir svår match imorgon, Ais nollade oss sist så blir det samma inställning som mot Tik blir det inga poäng
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Heyerdal: 5-0 senast hemma
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Rytter: Finns fler som borde förlänga med klubben.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
hanzon:

Skulle vilja se att man säkrar optionsåret på Björn och skriver 1år extra med honom, så han också får 2 säsonger till.

Så här ser det ut för nästa år nu:

#41 Oscar Hedman (D) 19/20+1
#40 Kalle Jellvert (C) 20/21
#31 Linus Lundin (G) 20/21
#6 Mattias Norlinder (D) 20/21
#29 Kim Rosdahl (RW/LW) 20/21
#27 Anton Öhman (D) 20/21
#23 Daniel Sylwander (C/LW) 21/22
#25 Joel Wahlgren (C/LW) Junior
#32 Max Wahlgren (C/W) Junior
#5 William Wallinder (D) Junior

Rätt ok stomme at bygga vidare på (tänker på HA nu). Hedman kan få fortsätta optionsåret, men detta innebär att vi inte har plats för Tommy E.

Norlinder och Wallinder får stå för potentialen och fylla junior kvoten bland backarna. Öhman tror jag kommer visa sitt rätta jag i slutet på denna säsong och nästa och kommer bli viktigt offensivt. Betyder alltså att 4 nya måste in eller förlängningar måste göras. Förlängningar av Hedberg och Berglund vore en dröm men det är inte realistiskt ifall vi är i HA.

Lundin funkar som andramålis men måste ha in ett riktigt ess här. Hanses måste vi släppa efter detta år.

Bland forwards så har vi bra möjligheter att bygga laget som vi vill och som passar vårt spelsystem. Rosdahl, Jellvert och Sylwander är alla bra spelare på HA nivå som passar in i vårt spelsätt. Alla är laglojala och vi vet vad vi får från dem.

Måste släppa Hagelin och Häggström och hitta mer speediga spelare. Dessa är de två jag absolut inte vill se förlängningar med.

Realistiska förlängningar: From, Forsberg, Björklund, med frågetecken för Björklund, men han gör sina mål och poäng och varit här länge så i en HA trupp tycker jag han borde få plats.

Förlängningar jag vill se men som troligen drar till högre ligor: JJ, Karla, Tambellini, Olofsson

Sedan har vi några juniorer som är svåra att veta ifall vi ska försöka behålla eller ej. LP, Wernblom, Åhström. Tycker nog att LP och Åhström ligger närmast, wenblom har inte lyckats hos oss eller hos Västervik och ser inte att han utvecklats som önskat.

Så kan nog bli att vi måste hitta ca 9 forwards till nästa år, men vore bra ifall vi kan förlänga med iallafall From och Olofsson till att börja med så vi har lite spets. Jobbigt om vi måste hitta 9 nya forwards och 6 av dom ska vara spets som går rakt in i första andra kedjan.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Rytter: Allt är ju relativt beroende på vilken lön som står i kontraktet!
Sylwander har överlag varit lite av en besvikelse, hade hoppats att han kunde bidragit med lite mera kvalitéer och lite mer rutin då han trots allt kommer från shl, han har absolut inte varit dålig men han känns så jäkla osmart ibland.

Fördelen är väl kontinuiteten som blir med denna förlängning vilket jag ändå tror är bra för Modo med tanke på alla talanger som är på väg upp i A-truppen
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Rytter: Det lustiga är att vi trots bra poängskörd ändå "bara" ligger trea trots och vi var rejält favorittippade.

Är inte missnöjd över säsongen såhär långt men vi har inte på något sätt överpresterat som lag.

Björn:
+ Propagerar för underhållande ishockey
+ Kan fatta obekväma beslut och bänka stjärnor
+ Ger spelare chansen att spela sitt (dvs Björns) spel även om det inte lyckas direkt

- Sätter vissa spelare i frysboxen
- Hans försvarsspel fungerar sällan mot bättre lag
- Stundtals arrogant i media

Är nöjd med Björn men kommer inte heller gråta floder om vi får en ny tränare. Han har en förmåga att få det att låta som att han har stenkoll på allt men jag känner att han saknar fingertoppskänsla. Tar sällan time-out i tid (framförallt inte om det är nära ett powerbreak), plockar ut målvakten med 5 minuter kvar av matchen utan att vi har tryck i anfallszon etc.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Bad_Brett:

Förstår vad du menar, men skulle vilja ifrågasätta detta med att sätta spelare i frysboxen.

Finns det någon som blivit orättvist behandlad och hamnat i frysboxen utan anledning? Tycker nog med facit i hand att det ligger lite bakom bänkningarna av LP, Wahlgren och Wernblom och man få nog ge honom rätt där, två av dom har ju bytt klubb och det har ju inte gått speciellt mycket bättre. Visst att man som modoit vill se sina "egna" lyckas, men ska vi vända och bygga om hela organisationen oh klubben är det ju just svågerpolitik vi måste våga undvika. De bästa ska spela och presterar man inte så får man vila, jag tycker detta är en styrka hos Björn. Tänk på att flera av de ledande forwards vi har t.ex From, Hagelin, JJ, Karla, Björklund mfl alla varit bänkade när dom inte kommer upp i nivå. Sedan ska man ge björn cred för att när en spelare har varit bänkad och kommer tillbaka får dom verkligen chansen och inte bara 6 minuter i en fjärdekedja, förra säsongen fick ju både KJ och Wahlgren chansen högt upp (i andra kedjan) och fick spela 17-18 minuter efter att har varit bänkad och detta tycker jag visar att han faktiskt ger spelare chansen. Många andra tränare hade nog gett dom få minuter i en fjärdekedja.

Den enda spelaren man kan ifrågasätta är väl behandlingen av Öhman, men å andra sidan har han haft det jobbigt med skador när han väl kommit in i truppen, men nu får han ju chansen att visa upp sig och kriga till sig en plats, och verkar som björn är nöjd med vad han fått se nu.

Sedan detta med försvarsspelet, vi har ju visat mot Timrå och Löven och VIK att detta fungerar, tror snarare att det handlar om materialet och inställning hos spelarna. Även under vår långa segersvit var ju försvaret grymt bra och vi var det lag som släppte in minst mål i 5 mot 5.

Tror inte det är fel på systemet i sig, men det man kanske kan kritisera Björn för är att han inte är tillräckligt adaptiv, och anpassar sig efter det material han har samt hur matchbilden ser ut. I bland skulle man ju önska att vi är lite mer försiktiga mot lag som bara backar hem och vill gå på kontring t.ex Västervik, men där verkar Björn beordra full fart framåt istället och spelar de i händerna. Lite bättre strateg och matchcoach skulle han behöva vara eller ha en assisterande som är det.

Köper inte heller att han är arrogant i media, tycker detta är en av de tränare som vi haft som gör sig bäst i intervjuer. Har du nått exempel på detta eftersom du verkar tycka det inträffar ofta?
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Bad_Brett:
Tänker att det med tränare är lite som lärare i skolan, några är riktigt bra och några är riktigt dåliga och de flesta är någonstans mittemellan.

Tror Björn tillhör de bättre tränarna tror jag, ser en förmåga att utveckla spelare, verkar lägga upp en hård träningsdos. Analytisk på riktigt. Bra koll på statistik och de verktyg som finns, det är bla orsaken till att han plockar målvakten relativt tidigt. Dessutom förekommer lite intressanta taktiska drag då och då, exv när målvakten togs i 4-4.

Lämnat han så lämnat han efter denna säsong, inte så mkt att göra åt det. Däremot tror jag det kan bli svårt att få tag på en bättre tränare, utan nästa tränare behöver vara dålig. Tycker han fungerar bra och fördenskull skall få vara kvar.

Byter lite ämne och hoppar över till Björklund, tycker han skall då vara kvar även om vi spelar i allsvenskan han har sina nersidor men ser målskyttet som mkt värdefullt. Helst bara 1 år, men vill han ha 2 kan jag leva med det.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Tarasov:

Instämmer i dina kommentarer kring Björn.

Jo Björklund är svår, ingen poängligavinnare och ingen som driver laget match efter match och byte för byte. Men han visar sitt värde i tighta matcher där det blir lite tufft spel, och ingen kan ta i från honom att han öser in mål oavsett vilka han spelar med.

På HA nivå tycker jag också att det är värt att behålla honom som kulturbärare, vi vet vad vi får och han kommer fortsätta göra sina mål. Så länge han inte kräver att vara en spelare i första eller andrakedjan utan accepterar sin roll som tredje/fjärde kedje spelare och tid i PP så kan han få stanna. Han har du dessutom utvecklat sin skridskoåkning under 2 säsonger med Björn, finns det ytterligare förbättringar att göra så kan det vara nyttigt att förlänga med honom. Lite bättre ork så han orkar hålla hög nivå matchen igenom tror jag skulle öka produktionen.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Rytter: Själv tycker jag att Sylwander är för långsam. Han är förvisso väldigt stabil, jobbar hårt och är laglojal, men han är för dålig på skridskorna så han drar på sig kopiöst många utvisningar. Han är lite för otekniskt med bristande spelsinne och i kombinationen med hans dåliga skridskoåkning blir det oerhört svårt att ha honom i en produktiv kedja.
Jag hade hellre hittat någon annan, men det verkar bara vara jag som tycker det. Björn verkar ha Sylwander som en favorit med tanke på hur mycket speltid han får...
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
J F K:

Jag tycker inte heller att han ska spela i en produktiv kedja som han gjort nu på slutet när vi haft skador och spelare borta. Men i en tredje/fjärde fyller han en roll i vårt lag om vi spelar ha nästa år, och kan även ta en roll i en fjärdekedja i shl om vi går upp. Nyttig i det defensiva arbetet samt i bp. Tror också att med rätt träning kan han bli rappare och finns nog lite mer produktion att hämta.

Så länge han inte är tänkt som en topp6 forward i ett ha lag så är jag nöjd med förlängningen.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
J F K: Jag håller med dig, jag tycker att Sylwander har för dåligt tempo i spelet, drar på sig väldigt dumma utvisningar och har för dåligt passningsspel.
Av tränarna så tycker jag att det vore bra om Björn blir kvar, men jag skulle vilja byta ut Styf mot en bättre pådrivare.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Bad_Brett: Vi ligger 1 poäng efter andraplatsen, och vem hade kunnat förutse Lövens smått bottenlösa plånbok?
Ifall de spelat med ”ordinarie” lag hade de knappast legat etta(ta nu ej detta som en provokation alla lövare, ej er det handlar om)

Tycker Björn är det bästa som hänt Modo på många år, allrahelst för att han förespråkar en väldigt rolig och offensiv hockey. Att den även är effektiv och kan vinna kval bevisar historien.

Hans my way or the highway-stil gillar jag skarpt, underkastar du dig hans spelidé Har du lika stor chans som alla andra att slå dig in i laget, men gör du det inte får knappt byta om.
Underbart framför allt i dessa dagar där mer och mer handlar om individualism och egen utveckling framför något annat.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Från Hörnefors: Tycker Sylwander kommer bäst till sin rätt i täta och tuffa matcher, där han också varit riktigt, riktigt bra.
Stenhård och tuff att möta i närkamper hjälper han oss att vinna momentum till oss.
För övrigt har hela 300 gått knackigt under rätt lång tid nu, så jag förväntar mig att det lyfter för dom snart.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Nucky: Spelmässigt är inte Löven seriens bästa lag. Jag håller flera före. Framförallt vi och BIK spelar bättre hockey. De har dock Canata som plockat väldigt många poäng i känns matcher eller matcher där Löven varit rent av sämre. Hans röddningsprocent är ju helt sanslös för att vara i allsvenskan, som är en klart svårare liga än SHL för att ha bra stats beroende på att spelet är mindre organiserat och förutsägbart.

Med det sagt så tycker jag att vi spelar en väldigt bra hockey och framförallt tror jag att den är väldigt utvecklande att spela.

Det jag har emot Björn är att han sällan har tålamod med de som han inte gillar och att han verkar ha en sjuk förkärlek för stora och starka forwards.

Sedan har vi ingen plan B. Vi har ingenting att falla tillbaka på, utan spelar alltid aggressivt försvarsspel.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Rytter: Jag tycker han påminner mycket om Hardy, Boork, Bäckman med flera på så sätt att han vill få in spelare som matchar spelsystemet istället för tvärtom. Jag gillar J-Fopp, men frågan är om han verkligen var den spelartyp som behövdes när han värvades.

Jag upplever Björn som väldigt dryg i intervjuet, stundtals passivt aggressiv och tenderar att bemöta journalisternas påståenden med sarkasm i rösten. Svårt att sätta fingret på det, men jag tycker ofta att det är jobbigt att lyssna på honom i intervjuer. Vissa verkar uppfatta honom som en skön, avslappnad snubbe men det begriper jag inte alls. Jämför honom med Sam Hallam, som jag tycker uppträder exemplariskt, så förstår du nog vad jag menar.

Vill påpeka att jag håller Björn som vår bästa tränare sedan Lückner och han gjorde ett hästjobb när han kom in. Tror bara inte att det vore en sådan enorm katastrof ifall han lämnar.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
J F K: Vilken synd för er att målvaktsspelet räknas in i ”spelmässigt”. Cannata är vår bästa spelare ja, men vårt försvar ger honom bra hjälp. Pettersson har bättre stats än JC, de fem matcherna han har spelat.

Övertygad om att Lundin eller valfri habil keeper i HA hade haft 92-93% i räddningar med vårt försvar framför sig.

Att säga att ”flera lag är bättre än Löven spelmässigt” känns väldigt fel när vi leder serien, rätt klart dessutom.

Håller med om att ni har högre högstanivå dock.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
goleafs: försvarsmässigt så är ni och Timrå i särklass, men det går också ordentligt ut över anfallsspelet. Det är mycket chippa ut och jaga eller checkar fast motståndarna , men väldigt sällan så att skapar chanser genom ett eget konstruktivt passningsspel. Några av era matcher tillhör de absolut minst underhållande matcherna jag sett i allsvenskan också.

Ja, det är effektivt, men inte vad jag tycker är ett bra spel.

Och jag kanske är orättvis, men väldigt många av de matcher jag sett med Löven är matcher i ganska lågt tempo där ni vinner tack vare bättre målvaktsspel. Så kanske det inte är hela tiden, men då har jag helt enkelt otur när jag ser era matcher.

Jag tycker att det är riktigt trist när ni har ett lag som inte skulle behövt spela så.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
J F K: Vi har gjort 110 mål på 33 matcher (bara ni och BIK som gjort mer). Förstår ärligt inte hur du menar när du skriver att vi spelar tråkigt.

Vi har ett spelsystem som är i princip identiskt med fjolårets IKO där vi vänder spelet snabbt med pass framför eget mål och stormar mot anfallszon med hela laget. Vi har mycket puckinnehav och skjuter mest i serien (iallafall senast jag kollade statistiken). Däremot så fokuserar vi på försvaret först och alla spelare jobbar klart situationerna i defensiva zonen.

Vi har dock haft problem att driva upp tempot mot lag med sköldpaddeförsvar som backar hem med fem man (typ AIS och Hästen). Där fungerar inte våra uppspel som vi vill, och vi får inte de snabba spelvändningarna som vi vill få. Så dessa matcher kan jag väl förstå att det upplevts långsamt/tråkigt ibland, dock tycker jag att ni haft problem mot de lagen också.

Sista 10 omgångarna har det dock blivit mycket bättre och senast mot Taif gjorde vi säsongens bästa match hitills.

Om vi nu ska prata om enskilda spelare som gett sina lag mycket poäng, så skulle jag vilja nämna Tambellini-JJ-Karlkvist i den kategorin. Eller är det skillnad jämfört med Cannata, eftersom de är utespelare?
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
goleafs:
Tycker ni spelar rätt frejdigt, vi skjuter däremot mest och tillåter minst skott mot mål, däremot är det marginell fördel.

När det gäller ”farliga skott” är vi rätt så klart före er, däremot helt jämt vad det gäller farliga skott emot. Vilket visar sig i målkolumnen framåt, och er målvakt ger utslag bakåt.

Om jag skall välja ut något som gett oss mkt poäng de senaste matcherna är det Tambellinis PP-spel, i början på säsongen så tycker jag bredden. Under en period tyckte även att Lundin gav oss poäng.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Bad_Brett: Jag håller med Brett.

Björn är utan tvekan en väldigt skicklig tränare, med en extremt tydlig ideologi. Men låt oss vara ärliga. Björn utvecklar spelare som passar in i hans sätt att spela. Om du inte gör det så går din karriär i stå.

Jag tror inte att MoDo som en liten landsortklubb har råd att vaska talanger på det sättet som görs just nu. (Det är ju exakt det som gjorde att vi halkade ner i AS) Med det sagt, det är ju inte så att Björn handlar helt oberoende från föreningen. Björn har fått budskapet "Vinn nu" av Widebro, och handlar så klat därefter.


(När det gäller Björns arrogans: Ja, han är arrogant, men å andra sidan...jag ttor helt enkelt inte att det går att överleva som tränare i Ö-vik utan den attityden. För många förståsigpåare som bryter ner dig annars...)
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Ogie Ogilthorpe:
Jag tror den upplevda arrogansen är en dels en kulturkrock, uppfattar stilen mot journalister som en lite skämtsam jargong.

Dels så är det ett utslag av att han har svårt när det kastas analyser som inte är underbyggda mot honom och då säger han emot för han anser att han har underlag för en annan åsikt.

Del två tycker jag är positivt, del ett försvinner nog med tiden.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Tarasov: Älskar björns lite arroganta sida! Total motpol till Brynäs genomtråkiga och okunniga Magnus Sundkvist.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Ogie Ogilthorpe: Precis. Åström har ändå gjort 14 poäng på 24 matcher i Almtuna. Wahlgren, Wernblom och Linus har alla visat att de klarar av att spela i Allsvenskan. Jag vill inte ha fler Norlindrar, Hedbergar och Berglundar just nu för då står vi med tom trupp lagom till sommaren.

Jag tror inte att laget varit så mycket sämre ifall man kört på någon av dessa istället för att exempelvis låna in spelare vid skador... *host host*. Och även om en spelare som Hagelin och J-Fopp är bättre så hade jag hellre sett att man lagt de pengarna på verklig spets. En stjärnmålvakt eller en målskytt bredvid olofsson till exempel.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Bad_Brett:

Jag ser inget i wahlgren eller wernblom i år som hade gjort vårt lag starkare. Att hävda att dom inte fått chansen är ju direkt okunnigt.

Tycker åhström ska få fortsätta i Almtuna detta år och logga mycket speltid, för hos oss hade han inte gått in i toppkedjorna och det är där han ska spela för att utvecklas. Men jag hoppas han får chansen nästa år.

Wernbloms stats talar ju för sig själv. Vad har han 10p på 25+ matcher varav han gjorde typ 4 i samma match. Han fick spela pp hos oss och spelar i andra kedjan i Västervik. Tycker inte han är en spelare för ett topplag.

Wahlgren behöver man inte kommentera, misslyckas hos oss och i Timrå, inte heller en spelare för ett topplag.

Så helt rätt att inte satsa på dessa tycker jag.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Hade varit lite coolt om dom signar typ Tambellini på kontrakt ute på isen inför publiken!!!

En önskedröm ba !!
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Rytter: Var i mitt inlägg hävdade jag att...

...Laget hade varit starkare med dem?
...De inte fått chansen?

Var god arbeta upp läsförståelsen innan du förolämpar mig tack.

Jag tycker jag var extremt tydlig med min poäng, att laget i nuvarande form hade blivit sämre ifall vi satsat på dessa spelare istället för Hagelin och J-Fopp, men att det dels kan vara bra att ha ett par unga spelare från trakten som är lite för dåliga för att SHL-klubbarna ska få upp samt att vi kanske hade haft utrymme i lönebudgeten för att värva en målvakt och en producerande forward. Så frågeställningen är snarare "Skulle du vara villig att byta bort Hagelin och J-Fopp mot en Cannata och en Meyer?".

Sedan ser jag hellre att man ger våra egna talanger chansen en gång för mycket än lånar in Albin Eriksson, det hymlar jag inte med. Utgår ifrån att du tycker att det var ett lyckat beslut att plocka in Albin eftersom du valde att inte kommentera det.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Rytter: Sedan är det väldigt farligt att stirra sig blind på stats när det gäller unga spelare då det finns så mycket som spelar in. Emil Molin gjorde 9 poäng och slutade på -4 efter 50 matcher i Allsvenskan vid 22 års ålder. Innan dess hade han misslyckats i både Brynäs och Mora.

Det finns väldigt många faktorer som spelar in. Det kan handla om bristande fysik, mentalt omognad, dålig attityd, att man har föräldrar som driver på etc. Skulle man bara titta på stats skulle vi såklart skeppat Anton Öhman för länge sedan. Men alla ser att han "har mycket hockey i sig".

Medger att Wahlgren varit en besvikelse, men Wernblom, Linus och Åhström har alla visat någon form av "edge" som jag gärna skulle vilja behålla ifall vi blir kvar i Allsvenskan.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Bad_Brett:

Fast något hävdar du ju eftersom du nämner dem och gärna sett att vi behåller dem.

ska vi bli bättre måste vi ersätta de som inte håller måttet eller kan ta en viss roll med andra spelare. Så ja jfopp bidrar betydligt mer i laget än nämnda spelare i sin roll. Dom ska spela högt upp och där har vi inte plats och när som fick chansen presterade dom inte.

Lånet är ju en konstig sätt att försvara ditt resonemang. Skulle man behållt Werner eller Wahlgren på ett 12 mån kontrakt för att täcka upp för skador och sedan sitta på bänken? Nej då ser jag hellre att man lånar in och avbryter lånet om det inte går bra och pröjsar lön för 2-3v istället. Och ja lånet av Albin var en flopp, så självklart att det inte var värt att kommentera det.

Vi har ju ersättare i organisationen i form av Wahlgrenx2 och ser hellre att de får chansen nu när wernblom och Wahlgren fått sina. Betydligt billigare också eftersom vi redan avlönat dem.

Trodde att vi redan provat på att bli kära i våra egna spelare och hålla kvar vid dem för länge, och detta har ju knappast gjort oss till ett topplag tidigare. Vi jar även provat att spela med ca 30-40% juniorer en säsong och det vet vi också hur det gick.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Rytter: Såg förresten att Albin hade uttalat sig om att det ev. skulle ha skett en "miss i kommunikationen" för att han inte fick tillräckligt med speltid i Modo, som om att han skulle ha förtjänat mer istid oavsett hur han presterade (gissningsvis för att han klev ner ett steg). Visst, han och Skellefteå förväntade sig säkert mer istid, men den förtjänar man väl.

Det var så jag tolkade hans uttalande i alla fall. Men han var väl inte tillräckligt bra för att ersätta en ordinarie, helt enkelt.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Rytter: Nu var det Linus jag tänkte på med Albin Eriksson. Det skickade dåliga signaler.

Sedan är det här "de ska spela högt upp"-resonemanget lite knepigt i Björns lag. I normala fall skulle det betyda topp-3. I MoDos fall så har vi 4-5 spelare forwards med offensiv spets och resten är brunkare. Jag skulle vilja vända på frågan. Finns det verkligen plats för samtliga av...

Forsberg
Häggström
Hagelin
Jellvert
Sylwander
Rosdahl

...i ett lag som satsar på att gå upp? Vad händer i fall Tambellini och Johnsson blir skadade? Vilka ska producera då?
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Trilske:

Vad har Hagelin för skada?
Låst ämne

« · 2009091 · »