1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

480344 inlägg · 4078 ämnen

Silly season - 2020

« · 2153827 · » Till forumet


Sv: Silly season - 2020
AddMan: informationsträff med modos sportsliga organisationen kl 18, vad väntar?
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
KB65: Riktigt jävligt
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
AddMan: Jahapp. Det var ju åt helvete.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Frölunda plockar hem Niederbach...
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Våra eventuellt framtida tränare stod i varsitt bås ikväll, Karlin gick segrande från denna match. Vore bra om det blir dessa herrar till nästa säsong.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
BobbyG: Åström är en Joker och Strömgren är våran mest talangfulla forward på mycket mycket länge!
Dessa bör räknas in i truppen till nästa säsong på ett eller annat sätt.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
känner att jag ändå vill slå ett slag för åhström i topp sex nästa år. sätt honom med rätt spelare och det blir bortåt 25-30 poäng, produktion per krona lär vara mycket bra. samma med strömgren eller linus. pengarna vi slipper lägga på en annan spelare för den produktionen kan läggas på centrar och backar.

annars tror jag risken är stor att han spelar i en annan klubb och drar in de poängen och vi funderar på ett år varför vi släpper en sån spelare och istället tar in en annan spelare som underpresterar. det har ju hänt förut :)
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Clay.2: Tycker Lavoie känns lite som Corso som vi hade i Timrå ett tag. Stor talang rent offensivt men sen kan han psyka ur när som helst och ta en avstängning genom att kasta handskarna med nån stackars junior. Sen får ju Lavoie göra precis som han vill och spela så mycket han vill i Väsby, det skulle han inte få i Timrå.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Olle: Och vi har spelare i vårt lag som är sämre än han .som inte ens nosar på hans poäng skörd .
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Tyler Durden: Jag hade även han i tanken .
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
mikenomad: 66 utvisningsminuter, spelar sjukt odisciplinerat, kass i egen zon. En del är säkert förknippat med att han just spelar för Väsby men han är ju långt ifrån en komplett spelare.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Tarasov: My mistake. Jag får helt enkelt pudla
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Tarasov: Ja det var såklart Väsby Lavoie jag tänkte på.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
mikenomad: Dahlen är rätt endimensionell. Alltid sist i hemjobbet. Aldrig i en sargduell osv. Han är en fantastiskt bra allsvensk spelare, men rätt begränsad.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
mikenomad:
Den Lavoie som avses är nog Väsbys Öavoie in hästens. Väsbys lär inte lira i Sverige nästa säsong.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Tyler Durden: Dahlén är otroligt mycket mer mångfacetterad som spelare, Lavoie är en ganska endimensionell spelare. Dessutom 6-7 år äldre än Jonte
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
mikenomad: Tror inte tex Dahlén gjort mer poäng än Lavoie om han spelat i Väsby.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Clay.2: Nu är han ju inte ung och lovande riktigt utan typ i sin prime
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
mikenomad: Han kommer bli bra det ser man .
Som jag sa ..han är ett ämne för att bli jäkligt bra
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Clay.2: Det finns en anledning till att det inte finns SHL-intresse för honom
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
mikenomad: Hoppas att vi tar in han och gör han ännu bättre .
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Clay.2: Nä men däremot skulle han nog platsa i ditt Modo
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
mikenomad: En spelare som man gärna skulle se i Vårt lag , en mycket bra spelare ..även i SHL .
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Tyler Durden: Det tror inte jag. Han räcker inte till i SHL
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Werner: Tror nog Lavoie spelar i nhl nästa säsong.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Han står på 39 p på 45 matcher..
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Raphael Lavoie bombar in poäng i väsby, han får gärna fortsätta på den inslagna vägen i våran dress nästa säsong 🙂
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Tyler Durden: Harju är väl en spelare att ha kvar också, även hans lillebror är välkommen
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Tarasov: Lät ju på Haag i intervjun att han ville visa upp sig. Tror nog gärna han stannar.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Tarasov:
Har fastnat i en 4 i SHL, vet inte hur attraktiv han är för SHL-Klubbarna men har definitivt nåt tror han skulle vara riktigt bra i allsvenskan.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Tarasov: Både Haag och Persson hoppas man dom jobbar på att behålla !
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Harry Luras:
Tror ni man förlänger med Haag? Hoppas själv på det.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Tarasov: Aha okej, ja då finns ju den risken.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Harry Luras:
Har kollat in honom men funderar på om siffrorna är uppumpade pga att han lirar med Thoresen.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Nånting för nästa säsong kanske? Om man enbart tittar på statistiken på denne unge norrman.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Silly: Jag tycker att vi ska behålla Öhman, jag tycker att han har tagit stora steg efter nyår, och han är en av dom billigare seniorbackarna. Får han spela med en spel intelligent defensiv eller tvåvägs back så har vi mycket nytta av honom.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Silly: Hoppas Glader kan redan nu fiska fram ett tänkt namn till 1:a kedjan, Som kan få Karla att välja att köra på. Viktigt att skicka positiva signaler inför ett lagbygge!
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Confusius:

Vad har vi för hållning till Öhman i dag, skickas eller behålla han kvar? Han har verkligen knutit nävarna och kämpat på!🤔
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
wolper: Delar helt och fullt dina åsikter. Hockeyallsvenskan är en serie för män, inte pojkar. Om det kan man naturligtvis tycka vad man vill.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Gavelo: Jag är 100% säker på att så inte var fallet. Speciellt när skriverierna var i stil med detta, när det väl uppdagades:

”Kontraktet med Skellefteå har säkerligen varit klart en tid och att det inte läckt ut är såklart positivt på så sätt att Johnson fått fokusera fullt ut på Modo och sluppit svara på frågor om kommande säsong.”
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Gavelo:
Tambellini ryktades vara klar för Rögle långt innan coronan..
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
KB65: Det gjorde det visst, rätt långt innan säsongen bröts så läckte det ut uppgifter om att Johnsson och Saik fört samtal.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Gavelo: Det förstår jag men den biten påverkas ju inte av att Rögle börjar diskutera en övergång redan nu.

Leksand har varit exakt i samma sits i många år så jag vet exakt hur det känns när spelarna som ska ta en upp igen lämnar för ett lag som redan är i SHL. Dom enda lojala juniorerna är dom som 100% uppfödda i orten som t.ex Heinemann för Leksand och det är just därför man måste värva sig till SHL och satsa varenda år och inte bygga långsiktigt för då försvinner dom bästa pusselbitarna varje år.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Enaranger: Ett alternativ skulle ju kunna vara att det blir enklare att låna ut nyförvärv under en viss ålder till klubben de värvats ifrån under säsong ett. Det måste ju vara bättre än att lira i J20 eller sitta på läktaren.
Visst det blir lite farmarlagsstuk men det kan gynna alla och nu finns ju inte heller kval mellan HA och SHLlag.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
"Tycker man borde skriva in i kontraktet att yngre spelare ska spela ett visst antal matcher för att klubben ska få ta del av utbildningsbidraget."

Ett bra förslag.

Att plocka spelare från lägre divisioner för att sen inte "använda spelarna" är ett otyg.
Ogillar sånt inom Sverige, och ogillar det lika mycket när NHL plockar unga spelare
från Sverige för tidigt, för att ha dem i AHL ett antal säsonger.

Det bör svida mer ekonomiskt då det visar sig att man plockat
spelare för tidigt. Så att det tänka till både en och två gånger
innan spelare värvas.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Nu är ryssen regad på Swehockey, Sykov, Valentin
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Charliejfz: Han vill väl säkra upp NHL-pengarna så Rögle får största delen.

Det är fan äcklande att se hur lättvindligt vissa unga spelare ser på det här med klubbkänsla och lagsammanhållning.
Precis det jag var inne på igår angående intervjun med notan.
Känslan är att JAG kommer i både första, andra och tredje hand.

Nu vet jag att NHL-klubbar, föräldrar och agenter lägger sig i men ändock.
Tråkigt värre.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
M Horava: Han får gärna spela i vilken djävla klubb som han vill. Men om Modo slåss för sin existens, så må väl för helvete Wallinder eller agenten hålla igen truten, så att det inte kommer ut !!!!!!! OM det är dom som har läckt. Vore jag Wallinder, så skulle jag ta på mig dumstruten nu när jag går till träningen.!!!!
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Gavelo: Nu vet jag inte vad du pratar om gällande Jonathan Jonsson. Övergången till SAIK var inget som läckte ut alls under säsongen?
Victor Berglund till Luleå dök dock upp en bra bit innan slutspelet.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Jalapeno: Nu är ju Wallinder inget jätteförlust rent sportsligt för Modo säsongen 21/22, själva förlusten är mer att han mest troligen kommer behöva spela några säsonger i Shl innan han kommer ha en teoretisk chans att spela i NHL vilket innebär att vi kommer få låg ersättning från NHL pengarna samt att han kommer betraktas som en Rögleprodukt och nog inte själv kommer ha samma känsla för Modo hockey den dagen han återvänder till svensk hockey.
Låst ämne

« · 2153827 · »