1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

480358 inlägg · 4078 ämnen

Silly season

« · 1894936 · » Till forumet


Sv: Silly season
J F K: Jo, Leksand är ju jättekul att titta på. Ett lag som hade sin storhetstid för 40 år sedan och aldrig har vunnit någonting i modern tid.

Vad Djurgården har med saken att göra förstår jag inte...
Kommentera

Sv: Silly season
Sawchuk: du har nog rätt. Växjö drar mer publik än Leksand och Djurgården till tv-soffan.
Kommentera

Sv: Silly season
J F K: Fast nu stämmer inte det du skriver, både mediaintresset för hockey och hockeyintresset (om vi tittar på att kullarna som börjar spela hockey växer sig snabbt större efter en kräftgång i början på 2000 talet.) Tidningarna tävlar om att slå rekord i hockeyrelaterade artiklar och även intresset för NHL är på ett all time high.

Varför tror du C-More är beredda att lägga så mycket pengar som dom gör?

Om man kollar antalet barn som börjar spela hockey så har Växjö gått om både Modo och Skellefteå om vi tar dem som exempel.

Att sedan Modo just nu för en tynande tillvaro på randen till hockeyns bakgård är såklart jättetråkigt men den utvecklingen såg man komma under flera år och då både ledning och fans valde att stoppa huvudet i sanden så har man bara sig själv att skylla.
Kommentera

Sv: Silly season
Rytter: Börjar också bli less på "köpespelare" gnället som mest sprids på SKE boken, när det gäller NHL och KHL så accepteras man det fullt ut men när ett lag i SHL vågar satsa på bra spelare så börjar man gnälla, Växjö har gjort det bra och jag lyfter på hatten för deras hockey som är underbar att se på.

Visst kan vi stänga vår liga och bara köra med inhemska spelare men tror någon verkligen att det gynnar svensk hockey ? nä då tar vi ett steg bakåt i utvecklingen, precis alla gynnas av en hockey med bra spelare oavsett var dom kommer ifrån, tänk att juniorer kan få spela ihop med utländska stjärnspelare och på så sätt kunna lära sig så mycket mer och utvecklas än vad en stängd liga i Sverige skulle kunna åstadkomma.

Oavsett om vi är diehard supporters eller bara TV tittare så vill vi ju alla se en bra hockey med dom bästa spelarna.

Det är väl upp till lagledningarna själva och bestämma upplägget för just den klubben, Växjö har ingen juniorverksamhet som dom kan bygga upp spelarmaterial från grunden, men ingen kan väl säga att dom gör fel ?

Dom har kört sitt race och det fungerar utmärkt.
Kommentera

Sv: Silly season
J F K:
Hky är nog det närmsta nationalsport vi har, även om jag bedömer att fler är har fotboll som förstasport. Kanske har jag bara för mkt dåligt umgänge ;) å
Kommentera

Sv: Silly season
J F K:
Än så länge så har vi rotation mellan serierna, och nästa år går Modo upp:). Tkr att allsvenskan inte har spelat på sina styrkor öht, intrycket är att det inte brytt sig om hue man förbättrar sin position öht. Det första vettiga beslutet med lånebegränsningar ger redan ringar på vattnet.
Kommentera

Sv: Silly season
J F K:

Det är ju det jag säger, dom behärskar alla delar av spelet. Allt från en tät defensiv, till omställningar, till forecheck och skapa långa anfall och lägen från detta, till bländande PP och BP. Har inte sett dom göra många misstag under de två första matcherna.

Det är det jag menar med ett komplett lag, och det är kul att se på då dom löser allt med en högnivå. Det är ju inte ett lag som bara kan spela offensivt eller defensivt och nyttja sitt PP.
Kommentera

Sv: Silly season
Monno:
Håller med om stycke 2.
Kommentera

Sv: Silly season
Rytter: men visst fasen spelar Växjö inte bara vägvinnande. Man är efter Djurgården kanske det roligaste laget att se på.
Kommentera

Sv: Silly season
Monno: Du har rätt i det du skriver, men det är ett kiss-i-brallan resonemang. Att fjorton orter i Sverige får ett något bättre lag på bekostnad av hockeyintresset i resten av Sverige är jävligt kortsiktigt resonerat. Tappar de allsvenska lagen tron på att gå upp, påverkar det hur många som intresserar sig för hockey, hur många företag som är beredda att sponsra en redan idag snudd på dödfött dröm, vilket påverkar antalet pojkar som väljer hockey i framtiden.

Men. Visst fan är det oerhört varmt och skönt att pissa i brallorna när man fryser.
Kommentera

Sv: Silly season
Sawchuk:

Kan inte annat är att instämma och ge ett gilla.

Växjö spelar just nu en hockey som inget annat lag kommer i närheten av, har ett komplett lag som klarar alla delar i spelet. Riktigt kul att kolla på och dom toppas med en Elias som är värd hela biljettpriset.

Personligen skiter jag i köpelag hit och dit, alla lag köper spelare, så att prata om detta i SHL blir bara löjligt.

Faktum är att dom fyller sin arena (Skellefte kraft var inte ens fullsatt igår) och drar in de intäkter dom kan, sedan att Växjö inte har fans runt om i Sverige som köper lika många abonnemang som andra klubbar skiter dom nog i, dom får sina 46 milljoner per år ändå.
Kommentera

Sv: Silly season
Sawchuk: Oavsett vad just du tycker är det givetvis inte alls bra för svensk hockey. Tittarsiffror, mediaintresse, sponsorers exponering och så vidare påverkas väldigt negativt av att Växjö är i final. Det får vara hur orättvist som helst, men en final mellan FBK och Djurgården hade varit förbannat mycket bättre för hockeyn i Sverige.
Kommentera

Sv: Silly season
Tarasov: SAIK-FBK för några år sedan var väl inte direkt spännande heller?
Tycker det är lite fjantigt gnäll jag. Klart som fan man inte bryr ihjäl sig om andra lags finaler.
Tycker väl snarare att det är kul att se hur ruggigt bra Växjö spelar i år jag. Sen att det inte skapar känslor är ju rätt rimligt då det inte är Modo.

Sen blir jag rätt less på snackat om "Cmore dopade SHL". SHL är inte ett dugg jävla dopade. Man skrev ett sjukt bra avtal (som förvisso kan bli Cmores död) och det är ingen doping alls i det. Man har följt alla regler som finns. Att man sen gjort sitt bästa för att dra in så mkt deg som möjligt är ju 100% rimligt. Att HAs ledning är inkompetent i jämförelse är ju inte SHLs fel.
Kommentera

Sv: Silly season
Nucky: Avundsjukan på Växjö är monumental. För min egen del ser jag hellre riktigt bra hockey än ett gäng järnspetshandleder med noll spelbegåvning vars enda merit är att dom är grannens grabb.

Talesättet " Its not the name on the back of the jersey its the crest on the chest that makes me a fan" borde få mer genomslag här i Sverige.

Faktum är att hur mycket Modofansen och Skellefteåfansen gnäller på köpelag och plastlag så är Växjös arena full då dom spelar medan både Fjällräven och Skelleftekraft arena gapar tomma och så har det sett ut ett tag nu.

Saker och ting förändras.
Kommentera

Sv: Silly season
Nucky:
Går i vågor, just iår avslaget. Förra året spännande och tätt från kvart och hela vägen till en tät final. 2002 års final var inget som fick en att bita på naglarna precis.
Kommentera

Sv: Silly season
Nucky: Precis vad jag gick och tänkte på. Är det dags med lönetak i SHL? Tror det skulle gynna hockeyklubbarna överlag i hela seriesystemet.
Kommentera

Sv: Silly season
Heyerdal: Undrar om SHL-pamparna är nöjda nu med sin fantastiska liga, finalen FULLSTÄNDIGT ointressant med ett plastlag utan fans utanför Växjö med noll hockeykultur som krossar SAIK i finalen. Det enda drama som utspelats i år var i kvalserien, det moment man alltså vill ta bort med en ständ liga.
Way to go, Cmore och SHL med Lindgren i spetsen!👍
Kommentera

Sv: Silly season
Tarasov: ja de flesta är som bin el humlor, hoppar från blomma till blomma ;)
Kommentera

Sv: Silly season
Axle San:
Sen är minnet kort, rätt vanligt att tappa talanger även i SHL. Även där tvingas många bygga om, fynd man gjort drar iväg efter säsong osv.
Kommentera

Sv: Silly season
Monno:
Han är advokat, de jobbar inte så mkt med "sanning" mer än ur ett filosofiskt perspektiv då;)
Kommentera

Sv: Silly season
Monno: "Jag messar men vill inte tjata hem honom" är det Sundlöv som säger så?
Kommentera

Sv: Silly season
hanzon: Kalle Bodén tvkear inte att skarva lite för att sälja in sina spelare uppenbarligen.
"Hur resonerar Tobias kring sin framtid?
– Det har vi inte riktigt diskuterat än. Men Tobias är väldigt etablerad i NHL, han är en toppback i ett topplag och han spelar mellan 20 till 24 minuter per match."

17minuter snittade Enström i år. Det är på plats 6 av Winnipegs backar det.
I slutspelet nu har han spelat 0 matcher...
Vilket är fruktansvärt tråkigt då jag kan tänka mig att han är sjukt taggad på spela slutspel efter alla år i Atlanta.
Kommentera

Sv: Silly season
Modo drömmer om Tobias Enström, står det i Allehanda idag, resten kan jag inte läsa..låst artikel
Kommentera

Sv: Silly season
Harry Luras: Spelar man i HA så slarvar man inte bort talanger utan det är mer att det är det normala att de lämnar tyvärr.
Kommentera

Sv: Silly season
Om Modo tappar Werner Jr så behöver inte det betyda att Modo ”slarvar” bort honom. Kan ju helt enkelt vara så att han vill testa på juniorhockey på andra sidan pölen. Har för mig att jag såg en intervju med Werner d.ä. för något år sedan där det lät som att det inte var en omöjlighet med spel därborta.
Kommentera

Sv: Silly season
Confusius:HAHA 😝😝😎
Kommentera

Sv: Silly season
Ogie Ogilthorpe: My bad, men jag har varit HELT SÄKER på att jag sett honom i Modo för många år sedan, i samma veva som Jocke Lindström och Alexander Steen kom upp i A-laget.. men ser nu att det inte stämmer. Märkligt!
Kommentera

Sv: Silly season
Ogie Ogilthorpe: Är inte alla det?! Tjääna!
Kommentera

Sv: Silly season
Ogie Ogilthorpe:
Tänke att han skall ta ett kliv, inte omöjligt att spelare går från 20-40p i allsvenskan. Har man bara ordentlig koll och en plan är det inte omöjligt. Billigare oxå. Kunde önska att vi exv sett Jonthan J potential förra säsongen.
Kommentera

Sv: Silly season
Nucky: Hahaha, AVGÅ NUCKY!! :)
Kommentera

Sv: Silly season
Nucky: Hur vet ni att Forsell är Modoit?
Kommentera

Sv: Silly season
Tarasov: Alldeles för lite spets. Då satsar jag hellre på Tim Wahlgren.
Kommentera

Sv: Silly season
Nucky:
Apropå centrar från norden. Kalle Jellvert
Kommentera

Sv: Silly season
Tarasov: Ja, reagerade också på det. Det man hört om honom är ganska exakt motsatsen, hyfsat stark offensiv sida medan han behöver jobba med defensiven.
En värvning klippt och skuren för Confusius med andra ord..😉😝
Kommentera

Sv: Silly season
Nucky:
Man verkar iaf tro att Victor Aronsson är en defensiv back a la Carnestad. Nu kräver inte jag att journalister skall ha koll på allt, troligen har de inte sett Aronsson mer än de två matcher han var här. Men man kan kräva att de iaf läser de pressmeddelande Modo skickar ut, har man avvikande åsikt så får man motivera den med sina egna iakttagelser. Att gemene man på HS inte har koll eller spekulerar är helt ok, men man kan kräva att journalister som får betalt för sitt arbete skall ha koll.
Kommentera

Sv: Silly season
SKiLMY: Det är ett intressant program på 1h 30min så det hinner sägas en del, men ett axplock:
Man har haft kontakt med Toby, mest för att stämma av läget. Man har idag 8 backar på kontrakt, Tobias Aronsson(Juniorbacken) har också fått ett kontraktsförslag som man ännu inte fått svar på.
Om Toby bestämmer sig för att flytta hem till Modo kommer det beredas plats, oavsett om man har 20 backar på kontrakt..
Man letar en poängstark center, den kantforwardplats som finns kvar kommer fyllas av en junior.
Blir förmodligen en skandinavisk center, eftersom de ogärna värvar 1 ensam spelare från annat land pga den sociala biten.
Ett axplock som sagt.
Kommentera

Sv: Silly season
SKiLMY:
Skall kolla och sammanfatta om ingen annan hinner före.
Kommentera

Sv: Silly season
Någon som har sett den inspelningen av Per Hägglund och Adam Johansson som gjordes idag?
Har ej plus och undrar därför om Ni skulle vilja sammanfatta lite av det som var mest intressant?
Kommentera

Sv: Silly season
Rytter:
Tror man släpper William E och Karlström, de är trots allt 20. Mår säkerligen bra av ordentliga roller i div 1 alternativ andra allsvenska lag.
Kommentera

Sv: Silly season
Tarasov:

Känns bra att man satsar på Oskar Pettersson och Tobias Åhström, två grannensgrabb spelare. Förstår nu varför man inte förlängde med Alba.

Skulle även vilja se förlängning med Wernblom Jr samt Anton Karlström. Karlström är ju inte någon som sticker ut eller en ren poängspelare, men känns som en hårtjobbande spelare vi kan ha nytta av kommande år istället föt att behöva värva in sådana i framtiden. Ett kontrakt och utlåning till Övik för att se hur han klarar seniorhockey samt att vi kan ta in honom vid skador.

Frågan är hur man resonerar kring William Eriksson.
Kommentera

Sv: Silly season
Heyerdal:
Tror Modos hemsida ligger närmre sanningen.
Kommentera

Sv: Silly season
Heyerdal: aha stavar med H.....de är petiga med stavning på EP , förresten borde Modo uppdatera juniorsidan , Tobias väger 66 kg där o 80 på EP
Kommentera

Sv: Silly season
Eller: går iaf inte via sökrutan på EP , men funkar ju via din länk o där förlängningar presenteras
Kommentera

Sv: Silly season
Tarasov: Ja, Sundlöv ska prata med Wernblom Jr efter mästerskapet.
Kommentera

Sv: Silly season
Eller: tackar ;) kanske de uppdaterade , fick bara upp namnen född -77
Kommentera

Sv: Silly season
modomille: Kan det inte vara så att han kör på som vanligt i j20 och plockas upp därifrån vid behov och för att testa honom, han är ju ung.
Kommentera

Sv: Silly season
Rytter: Men är inte Wernblom för ung än? Han har väl kontrakt? Eller ger man B-Jun kontrakt på samma vis?
Så länge han inte är klar för annan klubb utgår jag från att han tillhör Modo?
Kommentera

Sv: Silly season
Rytter:
Sundlöv har nämnt att man har kontakt men han får kör JVM först. Är rätt säker på att han stannar, öppningen på kanten är nog till för honom.
Kommentera

Sv: Silly season
modomille: Är han borta på landslagsuppdrag kanske?
Kommentera

Sv: Silly season
Rytter: Modo håller väl på att sjabbla bort Werner Jr,tycker det är självklart att han ska få ett kontrakt.
Kommentera

« · 1894936 · »